Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Uszczelka pod glowica 2.2 Dtec

VIII olej w chlodziwie

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
18 odpowiedzi w tym temacie

#1 zioloo

zioloo
  • Forumowicz
  • 84 postów
  • Skąd:Manchester/Gdańsk
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:(0Ll Ll0)
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:35, 15.05.2019

Załączony plik  IMAG0904.jpg   119,25 KB   18 Ilość pobrań

 

ok a wiec olej w silniku  jest ok  bynajmniej tak mi sie wydaje poziom jest niski bo dawno nie patrzylem ale kolor ok, 

brak nalotu na korku od wlewu oleju

pali, jezdzi normalnie, nie dymi 

zobaczylem plamy pod samochodem zaczelo wywalac przez zbiorniczek chlodnicy  

na cieplym podnosil sie poziom plynu chlodzniczego (teraz brazowa maz jakby plynny beton oleisty)

nie bombluje , nie widac znaczy

na zimnym poziom sie utrzymuje, nie czekalem do rozgrzania bo nie wiem co robic

2.2 dtec 2008 rok 260tys km

a wiec czy uszczelka poszla ? mial ktos tak, wymienial uszczelke w tym silniku ?


Użytkownik zioloo edytował ten post 21:37, 15.05.2019

  • 0

 Manchester pozdrawiam


#2 triksi

triksi
  • Forumowicz
  • 100 postów
  • Skąd:Biłgoraj
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 23:43, 15.05.2019

Zrób test CO2 , wtedy wykluczysz lub potwierdzisz uszczelkę


  • 0

#3 Srebrny

Srebrny
  • Forumowicz
  • 617 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9 sedan
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 04:25, 16.05.2019

Czy te silniki mają chłodniczkę oleju?

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
  • 0

#4 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1225 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 08:45, 16.05.2019

Jeśli to faktycznie uszczelka to trochę pracy Cię czeka :(.Przyczyn może być wiele .Nawet pęknięty blok lub głowica.Wszystko można zweryfikować .Niektóre rzeczy tylko w specjalistycznym zakładzie zajmującym się obróbką.Zacznij od najprostszych.

Jeśli dysponujesz wiedzą i odpowiednimi narzędziami to jesteś to w stanie zrobić.

Ogrzewanie jest?


Jest z boku podstawy filtra oleju

Czy te silniki mają chłodniczkę oleju?

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka


Użytkownik backdraft998 edytował ten post 08:46, 16.05.2019

  • 0

#5 klosz007

klosz007
  • Klubowicz
  • 1698 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive Plus (Navi+ACC+LKAS) w manualu
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU2 polift
Reputacja: 20
Super

Napisano 11:05, 16.05.2019

Ja miałem wywaloną uszczelkę w VII-ce 2.4. Objawiało się wypychaniem płynu na zewnątrz przez zbiornik wyrównawczy w czasie jazdy z prędkościami gdzieś powyżej 140km/h. Dopiero wtedy ciśnienie w układize było na tyle duże że zawór w korku się otwierał. Tyle że nie miałem oleju w płynie chłodzącym.

Tutaj wygląda jakby olej się dostawał do płynu.

Nie wiem jak diesel ale benzyny 2.4 mają wymiennik ciepła płyn chłodzący-olej (w podstawie filtra oleju) i mechanik mówił mi że olej w płynie to niekonicznie wina samego silnika (tj. uszczelki głowicy, samej głowicy itp) ale wtedy i ten wymiennik może być przyczyną.

Ja miałem CO2 w płynie więc od razu było wiadomo że uszczelka lub pęknięta głowica no ale okazało się że to 'tylko' uszczelka.


Użytkownik klosz007 edytował ten post 11:15, 16.05.2019

  • 0

Pozdrawiam,
Zbyszek

HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) icon2.png<- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#6 zioloo

zioloo
  • Forumowicz
  • 84 postów
  • Skąd:Manchester/Gdańsk
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:(0Ll Ll0)
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 11:54, 16.05.2019

wlaczylem silnik na 20 min dzis , jest cieplo na zewnatrz skazowka od temperatury tylko delikatnie sie uniosla albo nawet wcale

ogrzewania jakby brak 

poziom w ukladzie chlodzenia tylko lekko sie podniosl

nie widze i wydaje mi sie ze nie ma w tym silniku chlodnicy oleju


  • 0

 Manchester pozdrawiam


#7 klosz007

klosz007
  • Klubowicz
  • 1698 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive Plus (Navi+ACC+LKAS) w manualu
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU2 polift
Reputacja: 20
Super

Napisano 14:09, 16.05.2019

Chłodnicy oleju w klasycznym rozumieniu (tak jak ma to np. kolega w BMW 335i: https://www.bmwstore...oleju/i49514/sN) nie ma na pewno.

Kolega wyżej napisał że jest ale to wymiennik ciepła olej-płyn chłodzący. Udało mi się go znaleźć, wygląda zupełnie inaczej niż w benzynach 2.4, element nr 9:

 

http://www.hondaworl...310_category_1/

 

Gdy mi wywaliło uszczelkę i wycisnęło na zewnątrz połowę płynu chłodzącego to ogrzewanie też przestało działać.

Zacznij od uzupełnienia płynu chłodzącego i odpowietrzenia bo jeśli w układzie są bąble powietrzne to nie będzie cyrkulacji płynu, nie będzie ogrzewania, silnik się będzie grzać a chłodzenie nie będzie działać.


Użytkownik klosz007 edytował ten post 14:25, 16.05.2019

  • 1

Pozdrawiam,
Zbyszek

HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) icon2.png<- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#8 Srebrny

Srebrny
  • Forumowicz
  • 617 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9 sedan
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 15:07, 16.05.2019

Jeżeli jest ten wymiennik ciepła, to radził bym od niego zacząć.
Zrobić obejście. Zlać stary płyn. Bo ten na zdjęciu to chyba już emulsja.

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
Ze 20 lat do tyłu miałem taką 80 Audi :) benzyna 125 kucy i zrobiła się z płynu taka emulsja.
Diagnozy były typu pękniety blok, głowica, UPG i tym podobne. Nie uwierzyłem nikomu. Po miesiącu poszukiwań (w międzyczasie kupiłem sobie Poloneza 1,9D nówkę sztukę ) znalazłem odpowiedzialnego mechanika. Rano odstawilem i ku mujemu zdziwieniu wieczorem odbiór. Chłodniczkę kupiłem sobie potem za grosze, sam wymieniłem i poszła audica w Polskę :)
Do głowy mi nie przyszło i też w porę nikt nie doradził.

Użytkownik Srebrny edytował ten post 15:20, 16.05.2019

  • 0

#9 klosz007

klosz007
  • Klubowicz
  • 1698 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive Plus (Navi+ACC+LKAS) w manualu
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU2 polift
Reputacja: 20
Super

Napisano 15:44, 16.05.2019

No właśnie to próbowałem wcześniej napisać - sprawność wymiennika łatwo zdiagnozować lub go podmienić a jeśli on jest obecny to jest pierwszym podejrzanym jeśli olej się miesza z płynem chłodzącym. Dopiero dalej rozbieranie silnika.

 

Z obejściem to będzie ciężko widząc jak to jest skonstruowane w dieslu. Łatwo go odizolować w beznynie 2.4.


Użytkownik klosz007 edytował ten post 15:50, 16.05.2019

  • 0

Pozdrawiam,
Zbyszek

HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) icon2.png<- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#10 zioloo

zioloo
  • Forumowicz
  • 84 postów
  • Skąd:Manchester/Gdańsk
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:(0Ll Ll0)
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 16:44, 16.05.2019

dzieki chlopaki no chyba bedzie ciezko to obejsc ale na pewno tam zerkne

zleje "plyn" i wyplukam

czy mozna zrobic to woda ?

bo z pewnoscia dalej bedzie problem a szkoda nowego plynu

no i plukanie tez woda 

i zobacze co sie bedzie dzialo


  • 0

 Manchester pozdrawiam


#11 klosz007

klosz007
  • Klubowicz
  • 1698 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive Plus (Navi+ACC+LKAS) w manualu
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU2 polift
Reputacja: 20
Super

Napisano 16:47, 16.05.2019

Trzeba by jakiegos mechanika podpytać jak sie płucze uklad po takich zdarzeniach. Woda chyba nie da rady wypłukać takieog masła, raczej jakiś detergent.

Uzupełnić tymczasowo oczywiście możesz wodą, szkoda płynu.


Użytkownik klosz007 edytował ten post 16:48, 16.05.2019

  • 0

Pozdrawiam,
Zbyszek

HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) icon2.png<- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#12 Wojto

Wojto
  • Klubowicz
  • 413 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Type S
  • KM:209
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 19:37, 16.05.2019

U mnie w idtec jest wymiennik płytowy w okolicach podstawy filtra oleju.
  • 0

#13 zioloo

zioloo
  • Forumowicz
  • 84 postów
  • Skąd:Manchester/Gdańsk
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:(0Ll Ll0)
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 22:49, 16.05.2019

Załączony plik  oil filter case.png   193,06 KB   11 Ilość pobrań

U mnie w idtec jest wymiennik płytowy w okolicach podstawy filtra oleju.

wlasnie chlopaki o tym pisza

znalazlem po angielsku

https://www.carman.g...36&unitId=20169

 


  • 0

 Manchester pozdrawiam


#14 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1225 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 23:01, 16.05.2019

https://liquimoly.sk...cz-chlodnicy/24

http://wynns.pl/skle...adu-chlodzenia/

http://wynns.pl/skle...ce-nagrzewnice/

Śmiało możesz zastosować produkty tych producentów.

Osobiście na twoim miejscu przepłukałbym chłodnicę np wężem ogrodowym w drugą stronę.Dodatkowo zdemontował termostat i to samo zrobił z blokiem silnika (jeśli masz taką możliwość)

Tylko spuść ten szlam na ciepłym silniku i poczekaj aż silnik ostygnie.

Sprawdzenie chłodniczki i jej uszczelek.


Użytkownik backdraft998 edytował ten post 23:17, 16.05.2019

  • 1

#15 zioloo

zioloo
  • Forumowicz
  • 84 postów
  • Skąd:Manchester/Gdańsk
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:(0Ll Ll0)
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 23:13, 16.05.2019

dzieki na pewno skozystam

jutro rano pokrece troche przy silniku


  • 0

 Manchester pozdrawiam






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, olej w chlodziwie

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq