Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Sprawdzenie termostatu

VI

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
10 odpowiedzi w tym temacie

#1 lukibosss

lukibosss
  • Forumowicz
  • 85 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:150
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:S
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:45, 13.05.2019

Siemka,
(Żeby zobrazować sytuacje muszę przedstawić cała historię)
Ostatnio honda stała u mechanika bo miałem nieszczelna chłodnice (powoli ale jednak uciekał płyn chłodniczy). Po robocie zadowolony jadę sobie obwodnicą ~150km/h a tu nagle kłęby dymu za mną, a temperatura szybko zaczęła rosnąć. Od razu się zatrzymałem wyłączyłem silnik, zaglądam pod maskę a tu spadł wąż od chłodnicy i cały płyn oczywiście wyleciał.
Miałem jakieś 2l płynu do chłodnic więc tyle nalałem + nawiew gorący na maxa + założyłem węża i spialem na chama trytytkami i jakoś dojechałem, chociaż temperatura dochodziła czasami tak do 70%. Co najdziwniejsze nie włączały się wcale wentylatory od chłodnicy.
Pod domem na spokojnie nalałem płynu na full, odpowietrzylem układ i chciałem sprawdzić czy wentylatory się włącza. Pojezdzilem trochę potem na biegu jałowym zostawiłem na prawie godzinę a temperatura i tak była 3 kreski poniżej połowy, także wentyle się nie zalaczyly, tak ma być?
Nie wiem czy zaczynać od wymiany termostatu czy co mam działać.
Jak włączę klime to oba wentyle normalnie działają (jak spadł wąż to nie mogłem jej odpalić bo była jeszcze nie nabita).
  • 0

#2 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2583 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:K20
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL
Reputacja: 29
Super

Napisano 19:52, 13.05.2019

Zrób test na obecność CO2 w płynie.
  • 0

#3 lukibosss

lukibosss
  • Forumowicz
  • 85 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:150
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:S
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:58, 13.05.2019

Zrób test na obecność CO2 w płynie.


Pewnie i zrobię, chociaż wolę optymistycznie liczyć że to nie uszczelka, więc rozważam też inne opcje.
  • 0

#4 vova777

vova777
  • Klubowicz
  • 447 postów
  • Skąd:Pruszków / Sudowa Wysznia (Ukraina)
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 20:47, 14.05.2019

Termostat możesz sprawdzić. Jak odpalić zimny silnik i w momencie podnoszenia się strzałki temperatury górny wąż, od chłodnicy będzie zimny , to znaczy ze termostat jest zamknięty (tak powinno być ).
Kiedy wskazówka dojdzie do około 2-3 kresek poniżej połowy i po chwili zacznie być ciepły w.w. wąż to znaczy ze termostat się otworzył i działa prawidłowo. Następnym etapem jest włączenie się wentylatorów.
  • 0

#5 lukibosss

lukibosss
  • Forumowicz
  • 85 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:150
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:S
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:07, 14.05.2019

Termostat możesz sprawdzić. Jak odpalić zimny silnik i w momencie podnoszenia się strzałki temperatury górny wąż, od chłodnicy będzie zimny , to znaczy ze termostat jest zamknięty (tak powinno być ).
Kiedy wskazówka dojdzie do około 2-3 kresek poniżej połowy i po chwili zacznie być ciepły w.w. wąż to znaczy ze termostat się otworzył i działa prawidłowo. Następnym etapem jest włączenie się wentylatorów.


Czyli na początku dolny wąż ma się robić ciepły, a górny ma być zimny? - sprawdzę to.
Dzisiaj wymieniłem zacisk na wężu który spadl, stary był ale jednak coś tam trzymał.
Jednak nadal co bym nie robił to wentyle się nie włączają bo temperatura trzyma się te 3 kreski poniżej minimum, więc jest za mała żeby włączyly się wentyle.
Zamówiłem zestaw do sprawdzania uszczelki pod głowicą, zobaczymy co wyjdzie. Nastawiam się optymistycznie, bo żadnego bulgotania jak odkrece korek nie ma, a i z tyłu nic nie kopci. Mam nadzieję że to tylko zacisk z racji wieku stracił swoje właściwości i dlatego wąż spadł, a pozostanie tylko kwestia wentylatora chłodnicy, który nie włączył się wtedy kiedy powinien.
  • 0

#6 accord034

accord034
  • Administrator
  • 3362 postów
  • Skąd:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:?
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 20
Super

Napisano 21:12, 14.05.2019

Czujnik temperatury
  • 0

#7 vova777

vova777
  • Klubowicz
  • 447 postów
  • Skąd:Pruszków / Sudowa Wysznia (Ukraina)
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 21:18, 14.05.2019

Nie. Najpierw górny robi się ciepły. Nie ma takie opcji żeby nie włączył się wentylator i nie zagotować się silnik na postoju. Jeżeli trzyma temperature te 3 kreski poniżej połowy to wentylator musi się włączać, może przeoczyłes ten moment...
Ważną rzecz, najpierw nalej płynu do chłodnicy pod korek (nie do zbiorniczka wyrównawczego ). Jak będzie za mało płynu wentylator tez może się nie włączyć.
  • 0

#8 lukibosss

lukibosss
  • Forumowicz
  • 85 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:150
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:S
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:13, 14.05.2019

Nie. Najpierw górny robi się ciepły. Nie ma takie opcji żeby nie włączył się wentylator i nie zagotować się silnik na postoju. Jeżeli trzyma temperature te 3 kreski poniżej połowy to wentylator musi się włączać, może przeoczyłes ten moment...
Ważną rzecz, najpierw nalej płynu do chłodnicy pod korek (nie do zbiorniczka wyrównawczego ). Jak będzie za mało płynu wentylator tez może się nie włączyć.

No to w końcu który wąż ma się pierw nagrzewać, jedna osoba mówi tak, druga inaczej...

A co do wentyla, to w chwili obecnej nie włącza się, ale z tego co wiem, to powinien włączyć się po przekroczeniu pewnej temperatury, a jak u mnie co by się nie działo jest poniżej połowy, to chyba nie powinien się załączyć... No właśnie nie wiem jak to sprawdzić, nie będę pod blokiem piłował silnika na luzie aż się zagrzeje bardziej.


  • 0

#9 Srebrny

Srebrny
  • Forumowicz
  • 597 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9 sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 05:54, 15.05.2019

Góra chłodnicy to wlot, a dół to wylot. Termostat zamyka wlot, więc po otwarciu termostatu, który wąż będzie najpierw gorący?
https://images.app.g...Gt2eojgyzRWdH46

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
  • 0

#10 vova777

vova777
  • Klubowicz
  • 447 postów
  • Skąd:Pruszków / Sudowa Wysznia (Ukraina)
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 09:59, 15.05.2019

No to w końcu który wąż ma się pierw nagrzewać, jedna osoba mówi tak, druga inaczej...
A co do wentyla, to w chwili obecnej nie włącza się, ale z tego co wiem, to powinien włączyć się po przekroczeniu pewnej temperatury, a jak u mnie co by się nie działo jest poniżej połowy, to chyba nie powinien się załączyć... No właśnie nie wiem jak to sprawdzić, nie będę pod blokiem piłował silnika na luzie aż się zagrzeje bardziej.

Jak trzyma temperaturę 3 kreski poniżej połowy to tylko się cieszyć, tak powinno być. To znaczy że układ pracuje poprawnie.
  • 0

#11 lukibosss

lukibosss
  • Forumowicz
  • 85 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:150
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:S
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:36, 15.05.2019

Mam już test na uszczelkę, jutro go wykonam. Zmieniłem też zacisk z tego węża który spadł, bo był stary (zamontowany był nie taki skręcany, tylko samozaciskający). Popiłuję trochę dziada, zobaczymy co będzie.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq