Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Problematyczny bład 83 i 12 ABS i VSA//Brak prądu na pompie

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
40 odpowiedzi w tym temacie

#31 MaLyNsS

MaLyNsS
  • Forumowicz
  • 58 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.2
  • Wersja:TRAKTOR SPORT
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CoffiN2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 16:45, 20.05.2020

to ze kupisz gotowca gdzie sa dwie zylki miedziowanego przewodu i 1cm izolacji to wiem. Najlepiej isc do sklepu gdzie mozna kupic sprzet spawalniczy i tam we wszystko sie zaopatrzec. Przewody, oczka, izolacje zlaczki itp :)

tak na szybko:

https://allegro.pl/o...AiABEgKXpfD_BwE


  • 0

#32 Tomek_Gdańsk

Tomek_Gdańsk
  • Nowy
  • 8 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:25, 09.09.2020

Czesc. Prawdopodobnie problem został rozwiazany. Uzytkownik muzyczka pomógł. Tam przy pompie abs obok zbiorniczka spryskiwacz masz 2 czarne kable i ,,, masa,,, przykręcone do karoseri,,To kable od calego modułu ABS VSA. Wyczysciłem blaszki kabli i srube od masy i narazie jest cisza. Bład przy porannym odpalaniu nie wyskakuje

Mogłbyś napisać nieco więcej, ew wstawić fotkę? Mam dokładnie te same objawy.

Z góry dzięki


  • 0

#33 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 3956 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive +
  • KM:151ps/394Nm ->seria + program
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 208
Wzorowa

Napisano 07:56, 09.09.2020

Tutaj znajdziesz wszystkie schematy:

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

Do tego zajrzyj pod fotel:

 

 

http://www.accordklu...błędy/?p=796818

http://www.accordklu...oblem/?p=939195


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

avatar3130_9.gif


#34 Tomek_Gdańsk

Tomek_Gdańsk
  • Nowy
  • 8 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:20, 09.09.2020

Dzięki, po pracy zacznę dłubać.

 

Tutaj znajdziesz wszystkie schematy:

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

Do tego zajrzyj pod fotel:

 

 

http://www.accordklu...błędy/?p=796818

http://www.accordklu...oblem/?p=939195

 

 


  • 0

#35 Tomek_Gdańsk

Tomek_Gdańsk
  • Nowy
  • 8 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:08, 15.10.2020

Dzięki, po pracy zacznę dłubać.

 

Witam ponownie, mały Update.

 

Powoli kończy mi się cierpliwość. Dwa tygodnie temu zrobiłem reset komputera (zdjęte klemy). Odpalam i wielka radość - czysto.

Po ok 200 km błąd koszmar powrócił. Występuje codzienny błąd VSA po ok 10 minutach jazdy. Reset stacyjką, VSA znika zostaje błąd silnika (22). Po przejechaniu około 10 km znika błąd silnika i do końca dnia spokój. Następnego dnia rano to samo. 

Od poniedziałku się pogorszyło, błąd VSA wyskakuje kilka razy pod rząd (nie wiem czemu razem z błędem silnika 22). Diagnostyka spinaczem pokazuje błąd ABS 83, zawsze ten sam.

 

Wiele godzin czytałem forum i podjąłem następujące kroki dotyczące VSA:

- sprawdzenie czujnika (żyroskopu??) pod siedzeniem kierowcy - czysto, bez rdzy i wilgoci, na wszelki wypadek electro cleaner.

- sprawdzenie wtyczki na pompie abs - tak samo jak w punkcie powyżej.

- masa od pompy ABS  - wyczyszczone, chociaż wyglądało przyzwoicie i przy okazji wymiana masy/plecionki pomiędzy silnikiem a karoserią, bo wyglądała fatalnie.

 

Czy pozostaje tylko wymiana pompy?? Szukam od kilku dni i identycznej nie znalazłem..., zresztą jest na niej kilka numerów, nie wiem którym się sugerować.

 

Kroki dotyczące błędu 22:

- wymiana filtro-uszczelki na module/zaworze VTEC (28 zł w aso :);

- wymiana oleju i filtra (total quartz);

- wyczyszczenie wtyczek na zaworze VTEC.

Przymierzam się do wymiany czujnika ciśnienia, nie wiem czy słusznie.

 

Pomimo tak długiej walki problem nie znika, wręcz się nasila. Dodam, że samochód jeździ i hamuje normalnie, ABS działa. Jedynie ścina moc (max 3tys obrotów) w momencie wystąpienia błędu VSA, ale ponowne odpalenie to likwiduje.

 

Szukałem lokalnych warsztatów, niestety FF garage w Przejazdowie ma wolny termin na koniec listopada i od razu zaznaczył że na elektryce to się za bardzo nie zna.....

 

Proszę o sugestie. 

 

Z góry dziękuję za jakiekolwiek pomysły.


Użytkownik Tomek_Gdańsk edytował ten post 13:10, 15.10.2020

  • 0

#36 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 3956 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive +
  • KM:151ps/394Nm ->seria + program
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 208
Wzorowa

Napisano 13:47, 15.10.2020

A czy poza resetem robiłeś kalibrację vsa??
Ogólnie pewnie skończy się na wymiane pompy. Na szczęście droga nie jest.
  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

avatar3130_9.gif


#37 Tomek_Gdańsk

Tomek_Gdańsk
  • Nowy
  • 8 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:05, 15.10.2020

A czy poza resetem robiłeś kalibrację vsa??
Ogólnie pewnie skończy się na wymiane pompy. Na szczęście droga nie jest.

 

Hej, dzięki za odzew.

Kalibrację robiłem, co zlikwidowało błąd pozycji neutralnej. Niestety 83 pozostał.

Koszty pompy mnie jakoś specjalnie nie przerażają, wiem że zamknę się w 300 zł. Bardziej martwi mnie brak dostępności podobnej w używce. Na dzisiaj jedyna identyczna z wyglądu to ta:

 

https://www.otomoto....-ID6CAFJh.html?

 

Numer na części cylindrycznej jest jednak inny. Powinienem się tym sugerować?

 

Jutro zacznę poszukiwania zaworu VTEC lub samego czujnika ciśnienia. Nie mam tu jednak zaufania do tych używek, bo na zdjęciach wyglądają fatalnie. Ale ciekawostka, zobaczcie co wyszperałem. Testował ktoś to? Nowa część w zamienniku:

 

https://allegro.pl/o...fr-v-9662656282

 

Może warto zaryzykować??

 

 

Pozdrawiam


  • 0

#38 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 3956 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive +
  • KM:151ps/394Nm ->seria + program
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 208
Wzorowa

Napisano 14:13, 15.10.2020

Pisz do Wołka. Dostaniesz pompę pewnie w lepszej cenie i dobierze pasująca, podobnie jak zawór.
Do tego chłop doradzi na pewno:)
Z zamiennikami nie kombinuj. Szkoda kasy...

Pompa ważne żeby była od tej wersji nadwozia co masz. Inaczej powyżej 40 km/h będzie znów choinka na desce.
  • 1

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

avatar3130_9.gif


#39 Tomek_Gdańsk

Tomek_Gdańsk
  • Nowy
  • 8 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:22, 15.10.2020

Pisz do Wołka. Dostaniesz pompę pewnie w lepszej cenie i dobierze pasująca, podobnie jak zawór.
Do tego chłop doradzi na pewno:)
Z zamiennikami nie kombinuj. Szkoda kasy...

Pompa ważne żeby była od tej wersji nadwozia co masz. Inaczej powyżej 40 km/h będzie znów choinka na desce.

 

Dzięki, napisałem już do niego. Dam znać jakie efekty po wymianie.


  • 0

#40 Tomek_Gdańsk

Tomek_Gdańsk
  • Nowy
  • 8 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:13, 26.10.2020

Witam ponownie.

Dzięki informacjom od Ślepak i szybkiej dostawie od Wołka w piątek wymieniłem zawór. Czysty zbieg okoliczności, że nie kupiłem też pompy ABS, bo akurat takiej nie było "na stanie".

Efekt? Po wymianie reset poprzez zdjęcie klem i od 300 km i brak błędów. Z jednej strony jestem zadowolony, ale nie byłbym sobą jakbym nie dociekał.

 

Czy ktoś ma może pomysł, jakim cudem błąd 22 wyskakiwał zawsze razem z 83? Jaka mogła być pomiędzy nimi korelacja, że zmiana zaworu VTEC spowodowała zniknięcie obu błędów??

Ciekaw jestem Waszych opinii :hmmm:

 

Reasumując, problem wydaje się rozwiązany. Jak ktoś będzie miał podobną sytuację, może opis mojej walki będzie pomocny.

Ślepak i Wołek, jeszcze raz dzięki.

Pozdrawiam 


  • 0

#41 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 3956 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive +
  • KM:151ps/394Nm ->seria + program
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 208
Wzorowa

Napisano 15:45, 26.10.2020

Ważne że problem rozwiązany :)

Cieszę się że mogłem pomóc, następnym razem reset błędów jak i kalibracje VSA robi się ręcznie i w takiej kolejności jak napisałem :P 

 

http://www.accordklu...tr-26/?p=363323

 

Pozdrawiam. 


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

avatar3130_9.gif






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq