Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Błędy ABSu, brak kontrolek (!) i vsa wykrzyknik

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
50 odpowiedzi w tym temacie

#31 romir_ed9

romir_ed9
  • Forumowicz
  • 23 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:204
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Accord
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 06:21, 19.05.2018

Podpinam się pod temat, błędy szczytalem motoda na spinacz, nr tymi są 52,61,62, 83,86 kto zna ich oznaczenie, doszukalem się że 61 niskie napięcie akumulatora a reszta?
  • 0

#32 pawlik118

pawlik118
  • Klubowicz
  • 1271 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 28
Super

Napisano 21:16, 19.05.2018

ściąg sobie ESM - tam jest dokładny opis wszystkich kodów


  • 0

#33 Kajetan3011

Kajetan3011
  • Nowy
  • 1 postów
  • Skąd:Choszczno
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Excutive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:56, 31.03.2019

Witam. U mnie sytuacja jest tego typu ze po wjechaniu w dziure pekl mi lacznik.nie wiem jak go nazwac nawet...wstawie zdjecie. Od tamtej pory swieci mi kontrolka ABS ORAZ VSA.
  • 0

#34 ślepak

ślepak
  • Moderator
  • 1859 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:2.2
  • Wersja:EXE
  • KM:151ps/394Nm seria
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 82
Super

Napisano 21:38, 06.04.2019

Użyj wyszukiwarki, albo przeczytaj kilka tematów z działu "układu hamulcowego" .... zrób diagnostykę spinaczem, odczytaj błędy, bo we wróżeniu to słaby jestem.... błędów abs/vsa jest XX.


  • 0
-F23A1    CG3   
-J30A1    CG2
-N22A1    CN1           
avatar3130_9.gif

#35 Zurek91

Zurek91
  • Nowy
  • 7 postów
  • Skąd:Tomaszów Lubelski
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:24, 15.04.2019

Witam kolegów. Miałem rozwiercany czujnik ABS- lewy przedni. Przy wymianie na nowy dalej sypie mi błędy. Co może być uszkodzone? w którym miejscu się czujnik ten styka? Trzeba wymienić piastę z łożyskiem na nową czy siedzi na przegubie? 


  • 0

#36 ślepak

ślepak
  • Moderator
  • 1859 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:2.2
  • Wersja:EXE
  • KM:151ps/394Nm seria
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 82
Super

Napisano 19:14, 15.04.2019

Rozumiem że z forum się zapoznałeś i reset błędów oraz kalibracja VSA RĘCZNIE  jest już zrobiona? 

 

ABS odczytuje obroty z piasty:

 

http://japancars.ru/...&nplblk=B__2200

 

Pozycja nr 2.


  • 0
-F23A1    CG3   
-J30A1    CG2
-N22A1    CN1           
avatar3130_9.gif

#37 pawlik118

pawlik118
  • Klubowicz
  • 1271 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 28
Super

Napisano 21:15, 15.04.2019

uzupełniając - czujnik się nie styka z niczym, jest blisko tarczy magnetycznej. Czasem, a nawet często zdarza się że tarcza magnetyczna zostaje uszkodzona przy rozwiercaniu jak tylko ktoś za głęboko zacznie rozwiercać. Raz miałem taki przypadek, że ABS nie działał bo tarcza magnetyczna była zabrudzona opiłkami.


  • 0

#38 Zurek91

Zurek91
  • Nowy
  • 7 postów
  • Skąd:Tomaszów Lubelski
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 04:48, 16.04.2019

Kalibracji ręcznej nie robiłem. Elektryk podłączył mi HDS'a i tylko odczytał błędy. Druga sprawa, przy jeździe czasami na pedale hamulca, przy hamowaniu słychać/czuć takie drgania na pedale hamulca. Dziś ściągnę tarcze magnetyczną i sprawdzę czy nie jest zabrudzona opiłkami. Takie pytanie, reasumując bez tej kombinacji z przyciskami VSA, elektryk nie usunie błędów/ nie zapamięta położenia czujnika ABS?


  • 0

#39 ślepak

ślepak
  • Moderator
  • 1859 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:2.2
  • Wersja:EXE
  • KM:151ps/394Nm seria
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 82
Super

Napisano 16:06, 16.04.2019

Kalibracji ręcznej nie robiłem. Elektryk podłączył mi HDS'a i tylko odczytał błędy. Druga sprawa, przy jeździe czasami na pedale hamulca, przy hamowaniu słychać/czuć takie drgania na pedale hamulca. Dziś ściągnę tarcze magnetyczną i sprawdzę czy nie jest zabrudzona opiłkami. Takie pytanie, reasumując bez tej kombinacji z przyciskami VSA, elektryk nie usunie błędów/ nie zapamięta położenia czujnika ABS?

 

 

Jeśli zrobi to HDSem to zresetuje błędy i skalibruje VSA. Inne oprogramowanie skasuje błędy, a ustawienie neutralnego położenie VSA rozkalibruje.... sporo ludzi po wizytach na warsztatach ma na desce "wykrzyknik" 

 

Najlepiej zacznij od ręcznego resetu błędów, potem kalibracja. 5 minut roboty.... to tylko tak strasznie wygląda.

Oczywiście koła prosto, auto na równej powierzchni itd. Wszystko jest na forum co i jak. 

 

Jak będzie 101% pewności że reset błędów i kalibracja została wykonana poprawnie a błąd będzie wracał to myślał bym też nad uszkodzoną tarcza magnetyczną podczas rozwiercania...  tylko nie wiem po co ktoś to rozwiercał, jak wystarczyło zdjąć tarcze, wypiąć sworzeń i od spodu wybić elegancko punktakiem... "mechanicy" z nazwy... 


  • 0
-F23A1    CG3   
-J30A1    CG2
-N22A1    CN1           
avatar3130_9.gif

#40 pawlik118

pawlik118
  • Klubowicz
  • 1271 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 28
Super

Napisano 16:15, 16.04.2019

Warto dodać że HDS to oryginalny interfejs Hondy.
  • 0

#41 Zurek91

Zurek91
  • Nowy
  • 7 postów
  • Skąd:Tomaszów Lubelski
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:04, 17.04.2019

Dziękuję Panowie :) przekaz jasny i prosty. Dziś się zabieram do moje Hondy :)
  • 0

#42 ślepak

ślepak
  • Moderator
  • 1859 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:2.2
  • Wersja:EXE
  • KM:151ps/394Nm seria
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 82
Super

Napisano 15:34, 17.04.2019

Czekam na informację :)


  • 0
-F23A1    CG3   
-J30A1    CG2
-N22A1    CN1           
avatar3130_9.gif

#43 Zurek91

Zurek91
  • Nowy
  • 7 postów
  • Skąd:Tomaszów Lubelski
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:31, 17.04.2019

Witam kolegów ponownie. Aktulizacja- błędy zniknęły ale pojawiły się dzień później. Dziś rozbiorę piastę.

Użytkownik Zurek91 edytował ten post 07:59, 18.04.2019

  • 0

#44 Zurek91

Zurek91
  • Nowy
  • 7 postów
  • Skąd:Tomaszów Lubelski
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:14, 19.04.2019

Jednak pasek magnetyczny jest wyszczerbiony, poszarpany. Wiecie jak tą piastę wyciągnąć? Ją się wybija czy jak ? 


  • 0

#45 pawlik118

pawlik118
  • Klubowicz
  • 1271 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 28
Super

Napisano 21:14, 19.04.2019

Z tego co wiem to pasek magn. Jest częścią łożyska. Trzeba wybić piastę.
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq