Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

2.2 ictdi nie odpala na zimnym/Gasnie podczas jazdy..// P2004

VII turbo imcr Brak mocy p2004 egr

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
48 odpowiedzi w tym temacie

#31 ślepak

ślepak
  • Moderator
  • 2111 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:2.2
  • Wersja:EXE
  • KM:151ps/394Nm seria
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 87
Super

Napisano 20:37, 23.04.2019

Nastała cisza w temacie i logowaniu się na forum, pewnie problem rozwiązany.... 


  • 0
-F23A1    CG3   
-J30A1    CG2
-N22A1    CN1           
avatar3130_9.gif

#32 podlez

podlez
  • Klubowicz
  • 724 postów
  • Skąd:W-w
  • Silnik:2.2
  • Wersja:CN2
  • KM:170
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 10:06, 24.04.2019

Pewnie tak...

może jednak napisze, czy temat błędów został zażegnany.


  • 0

#33 kuuuba777

kuuuba777
  • Nowy
  • 4 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.2
  • Wersja:ES
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan i kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:08, 28.04.2019

Witam, mam problem, który ciągnie się już od jesieni poprzedniego roku. Mianowicie accord nie chce odpalać po 3-4 godzinach postoju. Pomaga 2-3 krotne zapopowanie ręczną pompką aż będzie twarda. Bez tego nie ma szans na odpalenie. Oprócz tego auto nie ma żadnych innych objawów. Jedyne co można zaobserwować to podczas odpalania (po zapompowaniu) auto załapuje, obroty idą w górę (jak w każdym silniku) a potem idą w dół, za nisko. Jest takie wahnięcie jakby chciał zgasnąć i potem już chodzi. Jeżeli nie zapompuje się do twardości tylko np 1 raz to auto zapali i przy tym wahnięciu zgaśnie. Na cieplym jest to praktycznie niezauważalne. I teraz uwaga:) lista zrobionych rzeczy, które w żaden nawet najmniejszy sposób nie poprawiły sytuacji:

 - 4szt wtrysków regeneracja (przed reg. dymił na czarno pod max obciążeniem)
 - wymiana szyny common rail z zaworem i czujnikiem (wcześniej test przelewu na mojej - nic z niej nie wyciekało), na używaną
 - wymiana filtra paliwa na bosch oryginał
 - czyszczenie sitka w zbiorniku
 - sprawdzenie i wymiana na inną pompki ręcznej
 - założenie zaworka zwrotnego
 - wymiana świec żarowych
 - wymiana pompy wtryskowej na używaną (został mój zaworek ten na trzy śrubki bo przy tamtym paliwo dosłownie "biło" w powrót)
 - wymiana podgrzewacza paliwa

inne rzeczy robione w aucie:
 - podniesienie mocy na 190Km (już po usterce)
 - auto jest po wymianie rozrządu więc korelacja wałek/wał się nie rozjeżdża
 - czyszczenie dolotu, egr, przepływki (nigdzie nie było jakiegoś mocnego syfu)
 - olej i f. powietrza zmieniany regularnie
 - wymiana pękniętego kolektora wydechowego

Od momentu wystąpienia tej usterki auto zrobiło okolo 40tys km i ani trochę się nie pogarsza. Check engine się nie świeci. Przy odpalaniu ciśnienie paliwa rośnie z tego co pamiętam do ok 160bar a potem spada (może troche mniej ale na pewno w zakresie 120-160). Przy kolejnych próbach odpalenia ciśnienie osiąga coraz mniejszą wartość.

Błedy odczytanie delphi to:
P2006 (obecny) - nieprawidłowe położenie elektrozaworu reg. długości kolektora dolotowego (IMRC)
P2199 (obecny) - korelacja czujnika 1/2 temperatury powietrza (MAF był czyszczony jak wspominałem, porównywane parametry z takim samym autem i jest to samo, a gdzie jest drugi czujnik temp. powietrza to nie wiem)
no i masa nieznanych błędów:
470c,480c,490c,4a0c,ac03,sf10,5f0a

Auto ma około 270tys km przebiegu.

Na ten moment w układzie paliwowym niewymienionym elementem jest tylko ten zaworek na pompie CR. Używane części niby też mogą być zepsute no ale wątpię żeby były uszkodzone w identyczny sposób...

Jakieś pomysły? bo mi już się kończą. Niby usterka związana z układem paliwowym no ale już praktycznie nie ma się czego czepić.


  • 0

#34 triksi

triksi
  • Forumowicz
  • 92 postów
  • Skąd:Biłgoraj
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 10:30, 28.04.2019

Z opisu wygląda jak by się zapowietrzał . Próbowałeś może podpiąć pompę bezpośrednio z bańki z ominięciem układu paliwowego ?


  • 0

#35 kuuuba777

kuuuba777
  • Nowy
  • 4 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.2
  • Wersja:ES
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan i kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:52, 28.04.2019

Z opisu wygląda jak by się zapowietrzał . Próbowałeś może podpiąć pompę bezpośrednio z bańki z ominięciem układu paliwowego ?

Nie próbowałem, ale rozbierałem wszystkie wężyki i nie widziałem żadnych pęknięć itd. Tam gdzie coś wzbudzało najmniejsze wątpliwości dawałem nowe opaski. Naciskałem na pompkę i psikałem wykrywaczem nieszczelności po tym całym "makaronie" przy filtrze paliwa i nic. W końcu tam nie ma jakiegoś dużego ciśnienia. Zabawa się zaczyna za pompą CR.


  • 0

#36 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 7151 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Aerodeck
  • KM:148
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1996
  • Nadwozie:CE2
Reputacja: 62
Super

Napisano 14:53, 28.04.2019

Spróbuj z ciekawości podmienić gruszkę.

Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka
  • 0

Zanim zadasz m pytanie na PW w  sprawie giełdy  przeczytaj dokładnie regulamin tego działu.


#37 kuuuba777

kuuuba777
  • Nowy
  • 4 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.2
  • Wersja:ES
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan i kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:39, 28.04.2019

Spróbuj z ciekawości podmienić gruszkę.

Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka

 

 

 - sprawdzenie i wymiana na inną pompki ręcznej
 


  • 0

#38 triksi

triksi
  • Forumowicz
  • 92 postów
  • Skąd:Biłgoraj
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 22:03, 28.04.2019

Jak się nie mylę to u ciebie nie ma pompy elektrycznej w zbiorniku dlatego tez nie ma ciśnienia w wężach zasilających . Jest podciśnienie dlatego nie zobaczysz pęcherzyków powietrza ani śladów wycieku on chyba że byłby duży a nie jest.


  • 0

#39 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1194 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 17:06, 29.04.2019

Sprawdź wtryski na ,,przelewy,, 

Dodatkowo jakie parametry ciśnienia w czasie ,,kręcenia silnikiem,, jak wartość współczynnika wypełnienia impulsu zaworu ciśnienia?

Profesjonalny diagnoskop w rękę i wszystko wyjdzie w parametrach ,,rzeczywistych,,


Witam, mam problem, który ciągnie się już od jesieni poprzedniego roku. Mianowicie accord nie chce odpalać po 3-4 godzinach postoju. Pomaga 2-3 krotne zapopowanie ręczną pompką aż będzie twarda. Bez tego nie ma szans na odpalenie. Oprócz tego auto nie ma żadnych innych objawów. Jedyne co można zaobserwować to podczas odpalania (po zapompowaniu) auto załapuje, obroty idą w górę (jak w każdym silniku) a potem idą w dół, za nisko. Jest takie wahnięcie jakby chciał zgasnąć i potem już chodzi. Jeżeli nie zapompuje się do twardości tylko np 1 raz to auto zapali i przy tym wahnięciu zgaśnie. Na cieplym jest to praktycznie niezauważalne. I teraz uwaga:) lista zrobionych rzeczy, które w żaden nawet najmniejszy sposób nie poprawiły sytuacji:

 - 4szt wtrysków regeneracja (przed reg. dymił na czarno pod max obciążeniem)
 - wymiana szyny common rail z zaworem i czujnikiem (wcześniej test przelewu na mojej - nic z niej nie wyciekało), na używaną
 - wymiana filtra paliwa na bosch oryginał
 - czyszczenie sitka w zbiorniku
 - sprawdzenie i wymiana na inną pompki ręcznej
 - założenie zaworka zwrotnego
 - wymiana świec żarowych
 - wymiana pompy wtryskowej na używaną (został mój zaworek ten na trzy śrubki bo przy tamtym paliwo dosłownie "biło" w powrót)
 - wymiana podgrzewacza paliwa

inne rzeczy robione w aucie:
 - podniesienie mocy na 190Km (już po usterce)
 - auto jest po wymianie rozrządu więc korelacja wałek/wał się nie rozjeżdża
 - czyszczenie dolotu, egr, przepływki (nigdzie nie było jakiegoś mocnego syfu)
 - olej i f. powietrza zmieniany regularnie
 - wymiana pękniętego kolektora wydechowego

Od momentu wystąpienia tej usterki auto zrobiło okolo 40tys km i ani trochę się nie pogarsza. Check engine się nie świeci. Przy odpalaniu ciśnienie paliwa rośnie z tego co pamiętam do ok 160bar a potem spada (może troche mniej ale na pewno w zakresie 120-160). Przy kolejnych próbach odpalenia ciśnienie osiąga coraz mniejszą wartość.

Błedy odczytanie delphi to:
P2006 (obecny) - nieprawidłowe położenie elektrozaworu reg. długości kolektora dolotowego (IMRC)
P2199 (obecny) - korelacja czujnika 1/2 temperatury powietrza (MAF był czyszczony jak wspominałem, porównywane parametry z takim samym autem i jest to samo, a gdzie jest drugi czujnik temp. powietrza to nie wiem)
no i masa nieznanych błędów:
470c,480c,490c,4a0c,ac03,sf10,5f0a

Auto ma około 270tys km przebiegu.

Na ten moment w układzie paliwowym niewymienionym elementem jest tylko ten zaworek na pompie CR. Używane części niby też mogą być zepsute no ale wątpię żeby były uszkodzone w identyczny sposób...

Jakieś pomysły? bo mi już się kończą. Niby usterka związana z układem paliwowym no ale już praktycznie nie ma się czego czepić.

które błędy się kasują i które wracają pomimo wykasowania?

Podaj mi kody tych które za każdym razem wracają po odpaleniu  lub jeździe autem.

Co masz na myśli pisząc ,,podniesienie mocy? Była ingerencja w sterownik i  zmiana oprogramowania?


Użytkownik backdraft998 edytował ten post 17:10, 29.04.2019

  • 0

#40 kuuuba777

kuuuba777
  • Nowy
  • 4 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.2
  • Wersja:ES
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan i kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:12, 01.05.2019

1. Owszem, jest podciśnienie ale już podczas pompowania ręczną pompką jest ciśnienie i wtedy da się sprawdzić to co jest za nią. Przed nią jest tylko jeden wąż i dwie opaski, które zostały wymienione

 

2. Po co sprawdzać świeżo zregenerowane wtryski na przelewy? bez sensu. Wystarczy, że sprawdzałem przed tym zabiegiem. Regeneracja nie była u ziutka w stodole tylko w profi zakładzie (koszt 3300zł), który się tylko tym zajmuje, wiedziałem dokładnie co im dolegało i co w nich wymienili. Wydruki z testów przed i po. Więc ten pomiar nie ma sensu bo wtryski są dobre na 100%.

 

3. Ciśnienie które podałem jest właśnie podczas kręcenia silnikiem kiedy nie odpala. Pompa powoli buduje to ciśnienie, w drugim moim aucie z takim samym silnikiem przyrost ciśnienia jest o wiele szybszy. "Wartość współczynnika wypełnienia impulsu zaworu ciśnienia" - nie wiem co to za parametr ale w tym testerze, którym się bawiłem tego nie ma. Dostępu do innego nie mam. Auta oddawać do żadnego warsztatu nie zamierzam bo to strata kasy, specjalistów w rejonie brak, a przynajmniej ja żadnego nie znam. Oddawać auto byle komu to głupota. Robiąc wszystko samemu przynajmniej zaoszczędziłem masę pieniędzy, na którą by mnie naciągneli (można poczytać na tym forum ile ludzie zostawiają kasy u "mechaników"). Ja większość elementów przełożyłem na próbę z innego auta gdzie kosztem był mój czas, a jedyne za co zapłaciłem to właśnie wymiana filtra i świec u "fachowców" (świece były dobre a filtr założyli jakiś zamiennik), co oczywiście nie pomogło. No i jeszcze zapłaciłem za wtryski ale jak mówiłem auto mocno dymiło więc i tak było to nieuchronne.

 

4. O podniesieniu mocy może niepotrzebnie pisałem... było to robione już po wystąpieniu usterki i w jakikolwiek sposób na nią nie wpływa. Był robiony popularny chip, wirus, czy zwał jak zwał:) chodzi o zmianę map, ustawień tubo itd, wszytko na hamowni w warsztacie, który tylko to robi.

 

5. Wszystkie podane przeze mnie błędy są na stałe i się nie kasują. Check się w ogóle nie zapala.
 

Jeżeli zgodzicie się ze mną, że przyczyna musi leżeć w układzie paliwowym to zostaje tylko ten zaworek na pompie. Ktoś jest mi w stanie powiedzieć jak go sprawdzić? Bo z tego co wyczytałem na ang stronie to on reguluje ciśnienie na pompie i chyba żeby go dobrze sprawdzić potrzeba oscyloskopu. No i znać wartości jakie powinien pokazywać...


  • 0

#41 ślepak

ślepak
  • Moderator
  • 2111 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:2.2
  • Wersja:EXE
  • KM:151ps/394Nm seria
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 87
Super

Napisano 12:55, 01.05.2019

Szkoda że od razu nie kupiłeś pompy wraz z zaworem, najczęściej pada zawór na pompie, lub czujnik/zawór na listwie CR, ale to już podmieniłeś.

Także został Ci sam zawór, jak pamiętam prościej dostać całą pompę z zaworem niż sam zawór z pompy.

 

Tematy połączyłem żeby był "porządek" 


  • 0
-F23A1    CG3   
-J30A1    CG2
-N22A1    CN1           
avatar3130_9.gif

#42 Blajman

Blajman
  • Nowy
  • 4 postów
  • Skąd:Galway
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 04:15, 08.05.2019

Witam jak w temacie auto wczoraj kompletnie stracilo moc powyzej 2.5 tys nieciegnie wogole jedzie jak stary jelcz udalo mi so go rozpedzic do 120 km/h ale zajelo mi to z 5 min po przeciagnieciu na obrotach np na 3 biegu powyzej 3,5 tys wchodzi w tryb awaryjny i wyskakuje blad p1237 od jakiegos czasu pojawia sie tez blad P2004 wyczyscielem juz imrc sprawdzilem gruszke wyglada na sprawna widac ruch aczkolwiek rusza tylko w malym zakresie nie wiem czy tak powinno byc za egr sie jeszcze niezabralem PCM SCAN sprawdzilaem cisnienie doladowania turbiny max bylo 0.99 Bar jest to moj pierwszy dieselwiec nie wiem jaki ma byc poprawnie

jutro bede zagladal do turbiny czy wirnik jest caly. Ma ktos jakies pomysly co to moze byc bo nie wiem gdzie rece wlozyc i od czego zaczac. Wczesniej niebylo zadnych problemow auto ladnie sie zbieralo az do tego momentu dodan ze moc stracilo przy probie szybkiego przyspieszenia. Nic dziwnego nie slychac z silnika z gory dziekuje za pomoc Jesli moj post jest niezrozumiely prosze pisac :D udziele wiecej informacji dolaczam screena z PCM auto bylo testowane podczas jazdy

Załączone pliki

  • Załączony plik  turbo.png   37,6 KB   10 Ilość pobrań

Użytkownik Blajman edytował ten post 04:19, 08.05.2019

  • 0

#43 ślepak

ślepak
  • Moderator
  • 2111 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:2.2
  • Wersja:EXE
  • KM:151ps/394Nm seria
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 87
Super

Napisano 20:30, 08.05.2019

Używamy wyszukiwarki:)

 

 

Miłej lektury:

 

p2004

 

http://www.accordklu...z-egr/?hl=p2004

http://www.accordklu...nk1-a/?hl=p2004

http://www.accordklu...-podczas-jazdy/

http://www.accordklu...004#entry864614

http://www.accordklu...y-check-engine/

 

p1237:

 

http://www.accordklu...-2004-22i-ctdi/

http://www.accordklu...z-po-odpaleniu/

 

 

 

 

 

Także czyszczenie wszystkiego co powinno się robić regularnie: map maf imrc egr.

Ciśnienie prawidłowe 1.3 bara na najwyższym biegu od około 2 tyś obrotów. 

 

 

Tematy połączyłem.


  • 0
-F23A1    CG3   
-J30A1    CG2
-N22A1    CN1           
avatar3130_9.gif

#44 Blajman

Blajman
  • Nowy
  • 4 postów
  • Skąd:Galway
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 04:31, 09.05.2019

Czytalem wszystko jutro jak bedzie pogoda zabieram sie za czyszczenie calego dolotu


Dorzucam filmik jak przyspiesza teraz moja Honda gaz wcisniety caly czas w podloge

 


Użytkownik Blajman edytował ten post 04:31, 09.05.2019

  • 0

#45 ślepak

ślepak
  • Moderator
  • 2111 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:2.2
  • Wersja:EXE
  • KM:151ps/394Nm seria
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 87
Super

Napisano 14:04, 09.05.2019

zacznij od egr i od szczelności wszystkich przewodów od turbo czy ic. 


  • 0
-F23A1    CG3   
-J30A1    CG2
-N22A1    CN1           
avatar3130_9.gif





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, turbo, imcr, Brak mocy, p2004, egr

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq