XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
Wymiana płynu chłodzącego metodą odsysania ze zbiorniczka wyrównawczego
#1
Napisano 12:02, 01.05.2019
Za każdym odessaniem udaje się wypompować jakieś 200-300 mililitrów płynu więc, trzeba byłoby tak odessać jakieś 15 do 20 razy ten płyn po każdorazowej jeździe i praktycznie układ miałby nowy płyn już w obiegu.
Pytanie tylko, czy podczas jazdy i jak silnik już jest nagrzany, ten płyn w zbiorniku wyrównawczym też robi obieg i cały czas krąży, czy nie?
Bo od tego chyba zależałby sens takiej wymiany, jeśli ten płyn w zbiorniku by cały czas krążył.
Co o tym sądzicie, ma taka wymiana sens czy też nie?
#2
Napisano 12:38, 01.05.2019
mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock tel 690886882 - zapraszam
#3
Napisano 12:42, 01.05.2019
#4
Napisano 12:49, 01.05.2019
mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock tel 690886882 - zapraszam
#5
Napisano 12:52, 01.05.2019
#6
Napisano 12:52, 01.05.2019
mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock tel 690886882 - zapraszam
#7
Napisano 18:22, 01.05.2019
#8
Napisano 20:36, 01.05.2019
Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
#9
Napisano 20:46, 01.05.2019
Krótki bieg, dlugi dyfer. To jest pie**olnięcie
#10
Napisano 21:03, 01.05.2019
To tak jakby odsysac olej z silnika po 200-300ml.
Tyle tylko, że w obiegu oleju jest jeszcze filtr, w układzie chłodzenia natomiast go nie ma...
#11
Napisano 21:48, 01.05.2019
Aby odessać trzeba by koniec wężyka włożyć do najniższego punktu układu chłodzenia - co może się nie udać i jest w zasadzie tym samym co odkręcenie korka (o jakim też było).
Użytkownik piasek101 edytował ten post 21:49, 01.05.2019
#12
Napisano 22:16, 01.05.2019
Bo na podstawie tylko takiej odpowiedzi można ocenić, czy taka wyniana chociaż mozolna, miałaby również sens.
Silnik się nagrzewa i poziom płynu w zbiorniku wyrównawczym się podnosi, więc miesza się on z obiegiem chłodnicy i krąży w układzie czy nie?
#13
Napisano 22:35, 01.05.2019
Zbiornik wyrównawczy nie jest przelewowy - dochodzi do niego tylko jeden wężyk od góry. Jak odpompujesz ze zbiorniczka cały płyn, rozgrzejesz auto (przybędzie niewiele - tylko tyle o ile płyn zwiększy objętość w układzie po rozgrzaniu) - odpompujesz drugi raz i później już nic więcej do zbiornika się nie przeleje. Zresztą jeśli zbiornik byłby pusty, a silnik ostygnie to do chłodnicy zostałoby zassane powietrze.
Zbiorniki przelewowe to już rzadkość.
Warto też wspomnieć, że jak chcemy wlać do układu płukankę lub koncentrat to należy go wlać do (zimnej) chłodnicy a nie zbiorniczka.
Co do Twojej metody, to nawet jeśli zbiornik byłby przelewowy to i tak tylko część płynu by się przelała bo pompa wody nie jest najniżej w układzie.
Nie obawiaj się wymiany płynu, u mnie korek odkręciłem bez problemu, wystarczy włożyć rękę od dołu w otwór w osłonie silnika i tam jest korek. Zobacz sobie zdjęcia chłodnic na aukcjach to zobaczysz jak ten korek wygląda i w którym jest miejscu.
Nie chcę rozpoczynać nowego wątku, ale poleciłbym Ci dodatkowo zastosowanie płukanki + ze dwa razy przepłukać układ wodą demineralizowaną (10L), w szczególności jeśli będziesz widział że w starym płynie jest dużo brudu.
Użytkownik pawlik118 edytował ten post 22:40, 01.05.2019
#14
Napisano 23:02, 01.05.2019
niedawno wymieniałem i w benzynie i w dieslu to nic nie odpowietrzałem, odkręciłem ten kranik na dole w chłodnicy, zleciał stary płyn, zakręciłem, wlałem nowy do pełna i później kontrolowałem płyn i dolewałem jak był zbyt niski stan i to cała filozofia. Jak ktos nie czuje sie na siłach, to niech sobie kupi taki tester płynu chłodniczego https://allegro.pl/o...rnik-7696817825 i może okazac sie ze wcale nie musi wymieniać płynu bo temperature zamarzania ma -35 stopni.
ps. jak chcesz odciągać tą swoja pompką to mozesz to zrobic odkręcając korek chłodnicy na zimnym silniku (nigdy na ciepłym) i odsysaz bezposrednio z chłodnicy i wtedy wymiesza ci sie to co dolejesz ze starym płynem, możesz też troche odciagnąć i wlać koncentratu jesli płyn nie trzyma parametru -35 stopni zamarzania.
Użytkownik Maxell edytował ten post 13:36, 02.05.2019
#15
Napisano 09:41, 02.05.2019
Użytkownik Sacrum edytował ten post 09:42, 02.05.2019
Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, Płyn chłodzący
VII
Mechanik →
Silniki →
Honda Accord VII 2.0 2006 - Kręci nie pali.Napisany przez mieszkos , 18 kwi 2024 VII |
|
|
||
VII
Mechanik →
Zawieszenie →
Tuleje wahacza dolnego tyl kombiNapisany przez hudy , 15 kwi 2024 VII |
|
|
||
|
VII
Mechanik →
Silniki →
Szarpanie silnika 2.2 i-cdti 7 genNapisany przez kowalski19 , 14 kwi 2024 VII |
|
|
|
|
VII
Mechanik →
Układ elektryczny →
błąd p26 honda accord 2.0Napisany przez wojtek1n , 12 kwi 2024 VII |
|
|
|
VII
Mechanik →
Nadwozie →
Listwy przyszybowe boczne - Accord VII.Napisany przez sky83 , 10 kwi 2024 VII, listwa, przyszybowa, vii |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych