Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Wymiana płynu chłodzącego metodą odsysania ze zbiorniczka wyrównawczego

VII Płyn chłodzący

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
14 odpowiedzi w tym temacie

#1 Heromin

Heromin
  • Klubowicz
  • 762 postów
  • Skąd:DE,ES,PL
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 12:02, 01.05.2019

Witam serdecznie, mam w planie wymienić płyn chłodzący w swoich Accordach i w związku z tym mam pytanie a mianowicie, czy zdałaby egzamin metoda kilkukrotnego odessania płynu za pomocą specjalnej ręcznej pompki z wężem ze zbiornika wyrównawczego zawsze po każdorazowej jeździe oraz odczekaniu jak już silnik jest zimny?
Za każdym odessaniem udaje się wypompować jakieś 200-300 mililitrów płynu więc, trzeba byłoby tak odessać jakieś 15 do 20 razy ten płyn po każdorazowej jeździe i praktycznie układ miałby nowy płyn już w obiegu.

Pytanie tylko, czy podczas jazdy i jak silnik już jest nagrzany, ten płyn w zbiorniku wyrównawczym też robi obieg i cały czas krąży, czy nie?
Bo od tego chyba zależałby sens takiej wymiany, jeśli ten płyn w zbiorniku by cały czas krążył.

Co o tym sądzicie, ma taka wymiana sens czy też nie?
  • 0

#2 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 12:38, 01.05.2019

Ręce mi opadły..
  • 0

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam


#3 Heromin

Heromin
  • Klubowicz
  • 762 postów
  • Skąd:DE,ES,PL
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 12:42, 01.05.2019

Edson, po to jest forum, żeby pytać, dlaczego ręce opadły?
  • 0

#4 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 12:49, 01.05.2019

Przecież to jest tak prosta czynność, że aż nie mogę.. Bez sensu tak kombinować.. Na forum jest wszystko napisane..
  • 0

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam


#5 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 12:52, 01.05.2019

Dokładnie, z dołu chłodnicy jest bialy plastikowyy korek, nie trzeba żadnych narzędzi
  • 0

#6 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 12:52, 01.05.2019

Czasem kombinerki, jak jest zastany, tyle..
  • 0

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam


#7 Heromin

Heromin
  • Klubowicz
  • 762 postów
  • Skąd:DE,ES,PL
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 18:22, 01.05.2019

Ok, chodziło mi generalnie tylko o to, czy w taki sposób można również wymienić w sposób skuteczny płyn. Wiadomo, sprawa niewygodna ale prosta w obsłudze, bo odpada kwestia odpowietrzania układu po wymianie płynu i może dla osób nie mających kanału i/lub odpowiednich warunków, być jakąś tam opcją awaryjną...
  • 0

#8 Srebrny

Srebrny
  • Forumowicz
  • 694 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9 sedan
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 20:36, 01.05.2019

Generalnie Edson dyplomatyczne się wycofuje, ponieważ świadczy usługi. Powinien być grzeczny, uśmiechnięty. Tak proszę pana, tak proszę pani. Bez żadnych wycieczek intelektualnych.

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
  • 0

#9 mlodyolek

mlodyolek
  • Forumowicz
  • 1282 postów
  • Skąd:Wołomin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 33
Super

Napisano 20:46, 01.05.2019

To tak jakby odsysac olej z silnika po 200-300ml.
  • 0

Krótki bieg, dlugi dyfer. To jest pie**olnięcie


#10 Heromin

Heromin
  • Klubowicz
  • 762 postów
  • Skąd:DE,ES,PL
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 21:03, 01.05.2019

To tak jakby odsysac olej z silnika po 200-300ml.


Tyle tylko, że w obiegu oleju jest jeszcze filtr, w układzie chłodzenia natomiast go nie ma...
  • 0

#11 piasek101

piasek101
  • Forumowicz
  • 784 postów
  • Skąd:piaski
  • Silnik:2.0
  • Wersja:lifestile
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 39
Super

Napisano 21:48, 01.05.2019

Ale (co było już nad Twoim ostatnim) w wyrównawczym masz ułamek zawartości układu. Trochę też trzeba by pisać skąd tam się płyn bierze - dlatego taka reakcja na twoje pytanie.

Aby odessać trzeba by koniec wężyka włożyć do najniższego punktu układu chłodzenia - co może się nie udać i jest w zasadzie tym samym co odkręcenie korka (o jakim też było).

Użytkownik piasek101 edytował ten post 21:49, 01.05.2019

  • 0

#12 Heromin

Heromin
  • Klubowicz
  • 762 postów
  • Skąd:DE,ES,PL
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 22:16, 01.05.2019

Pytanie było postawione, czy płyn ze zbiornika wyrównawczego po nagrzaniu silnika jest w obiegu razem z płynem w chłodnicy, albo inaczej, czy w pełni ulega krążeniu, obiegowi?
Bo na podstawie tylko takiej odpowiedzi można ocenić, czy taka wyniana chociaż mozolna, miałaby również sens.

Silnik się nagrzewa i poziom płynu w zbiorniku wyrównawczym się podnosi, więc miesza się on z obiegiem chłodnicy i krąży w układzie czy nie?
  • 0

#13 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 22:35, 01.05.2019

Zbiornik wyrównawczy nie jest przelewowy - dochodzi do niego tylko jeden wężyk od góry. Jak odpompujesz ze zbiorniczka cały płyn, rozgrzejesz auto (przybędzie niewiele - tylko tyle o ile płyn zwiększy objętość w układzie po rozgrzaniu) - odpompujesz drugi raz i później już nic więcej do zbiornika się nie przeleje. Zresztą jeśli zbiornik byłby pusty, a silnik ostygnie to do chłodnicy zostałoby zassane powietrze. 

Zbiorniki przelewowe to już rzadkość.

Warto też wspomnieć, że jak chcemy wlać do układu płukankę lub koncentrat to należy go wlać do (zimnej) chłodnicy a nie zbiorniczka. 

Co do Twojej metody, to nawet jeśli zbiornik byłby przelewowy to i tak tylko część płynu by się przelała bo pompa wody nie jest najniżej w układzie.

 

Nie obawiaj się wymiany płynu, u mnie korek odkręciłem bez problemu, wystarczy włożyć rękę od dołu w otwór w osłonie silnika i tam jest korek. Zobacz sobie zdjęcia chłodnic na aukcjach to zobaczysz jak ten korek wygląda i w którym jest miejscu. 

 

Nie chcę rozpoczynać nowego wątku, ale poleciłbym Ci dodatkowo zastosowanie płukanki + ze dwa razy przepłukać układ wodą demineralizowaną (10L), w szczególności jeśli będziesz widział że w starym płynie jest dużo brudu. 


Użytkownik pawlik118 edytował ten post 22:40, 01.05.2019

  • 0

#14 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2651 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 23:02, 01.05.2019

niedawno wymieniałem i w benzynie i w dieslu to nic nie odpowietrzałem, odkręciłem ten kranik na dole w chłodnicy, zleciał stary płyn, zakręciłem, wlałem nowy do pełna i później kontrolowałem płyn i dolewałem jak był zbyt niski stan i to cała filozofia. Jak ktos nie czuje sie na siłach, to niech sobie kupi taki tester płynu chłodniczego https://allegro.pl/o...rnik-7696817825 i może okazac sie ze wcale nie musi wymieniać płynu bo temperature zamarzania ma -35 stopni.

ps. jak chcesz odciągać tą swoja pompką to mozesz to zrobic odkręcając korek chłodnicy na zimnym silniku (nigdy na ciepłym) i odsysaz bezposrednio z chłodnicy i wtedy wymiesza ci sie to co dolejesz ze starym płynem, możesz też troche odciagnąć i wlać koncentratu jesli płyn nie trzyma parametru -35 stopni zamarzania. 


Użytkownik Maxell edytował ten post 13:36, 02.05.2019

  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#15 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2931 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 09:41, 02.05.2019

Jest kranik na chłodnicy do spuszczania, po co kombinować. Poziom trudności równy umyciu zębów szczoteczka ręczna. Płyn kosztuje grosze.

Użytkownik Sacrum edytował ten post 09:42, 02.05.2019

  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, Płyn chłodzący

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq