Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

dmuchawa załącza się dosłownie na sekundy...

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
15 odpowiedzi w tym temacie

#1 bjoern84

bjoern84
  • Forumowicz
  • 25 postów
  • Skąd:Słupsk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:s
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:cl7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:09, 01.05.2019

Załączony plik  59478236-2128948813867372-4328.jpg   79,74 KB   4 Ilość pobrańwitam. pacjene accord cl 7 2005  2.0 pb.

- dmuchawa załącza sie doslownie na 2,3 sekundy i gasnie , czy włącze samą dmuche czy klime ten sam efekt.

- załącza sie tylko przy pierwszym uruchomieniu , lecz gdy chce wlaczyc jeszcze raz to juz nic sie nie dzieje , musialbym odpalic znow auto wtedy znow 2 sek. i wylacza sie.

 

**sprawdzone kompem -brak bledow

**sprawdzone bezpieczniki -ok

**diagnostyka klimy na panelu radia -brak bledow

** na zalaczonej focie zamienilem przekazniki od blow motor relay z drugim takim samym i nic.

 

 

nie wiem czy systrem klimy z dmuchawa jest od siebie zalezny czy nie ,ale z logiki nie sadze , by np brak klimy nie dawalbym chodzic dmuchawie/?

 

co o tym sadzicie  ?  ?   ?

 

post-89706-0-60168200-1556701626_thumb.j


  • 0

#2 ślepak

ślepak
  • Moderator
  • 1856 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:2.2
  • Wersja:EXE
  • KM:151ps/394Nm seria
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 82
Super

Napisano 16:11, 01.05.2019

Jeżeli będzie mało czynnika r134a to wiatraki nie wystartują,  klima będzie chłodzić w jakimś tam stopniu, ale nie pełnej swojej mocy. 

Dopiero po kilku godzinnej jeździe zauważysz że klima przestanie całkiem działać gdy zamarznie parownik....

Zrób prosty test, silnika nagrzany, ustaw klimę manualnie na LO i odpal klimatyzacje z ustawieniem na nadmuch ze środkowych kratek i zamkniętym obiegiem wewnętrznym, pewnie poczujesz że z prawej środkowej kratki będzie chłodniejsze powietrze niż z lewej środkowej kratki. To tylko poświadczy o małej ilości czynnika w układzie. 

 

Przekaźnik oznaczony jako a/c condenser często ulega uszkodzeniu, ale go się wymienia gdy klimatyzacja przestaję chłodzić po 5 minutach i rozłącza klime, to tak poza tematem na przyszłość:P 

 

Drugi sposób to zrób test :

 

Wciskasz jednocześnie AUTO+DUAL i trzymając włączasz samochód. Przyciskiem od ogrzewania tylnej szyby zmieniasz wskazania

1 Czujnik temperatury wnętrza

2 Temperatura powietrza na zewnątrz

3 Wartości promieniowania słonecznego: Ciemno = 00, Świecenie latarką = 04, Pochmurnie = 10, Słonecznie = 65

4 Temperatura cieczy chłodzącej silnika

5 Temperatura powietrza wylotowego parownika

6 Otwarcie mieszania powietrza po stronie kierowcy (niska wartość sygnalizuje dostarczanie zimnego powietrza, wysoka wartość sygnalizuje dostarczanie ogrzanego powietrza).

7 Otwarcie mieszania powietrza po stronie pasażera (niska wartość sygnalizuje dostarczanie zimnego powietrza, wysoka wartość sygnalizuje dostarczanie ogrzanego powietrza).

8 Czujnik szybkości jazdy (samochód musi jechać, aby szybkość była wyświetlana)

9 Temperatura powietrza nawiewanego (TAO) 

 

Przy pełnym układzie pozycja nr 5 to około 2/3 wartość powinna się pokazać.

 

Powodzenia. Pozdrawiam.


  • 0
-F23A1    CG3   
-J30A1    CG2
-N22A1    CN1           
avatar3130_9.gif

#3 bjoern84

bjoern84
  • Forumowicz
  • 25 postów
  • Skąd:Słupsk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:s
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:cl7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:14, 03.05.2019

zrobilem jak  mowiles i faktycznie z prawego nawiewu idzie odczuc jakas roznice , choc nie jest moze mega oczywista ,ale jednak odczzulem.

natomiast pozycja nr 5 wskazuje 14.

wczoraj sprawdzajac na rozgrzanym silniku klima chodzila na minimum w w jakims mizernym nadmuchu, aczkolwiek jesli puszczalem nawiew na przednia szybe to juz nie bylo slychac aby cos szlo , slychac zalaczenie sprezarki podczas jazdy  ,nie jest to jak zawsze ,ale fakt ze sie zalacza.

bardzo mozliwe ze tego czynnika brak ,tylko zastanawia mnie dlaczego wlaczana manualnie dmuchawa bez a/c  wlacza sie i wylacza za chwile, nigdy nie probowalem tego ,zawsze wlaczalem auto;] i nie wiem czy tak nie powinno byc  a nie moge sie nigdzie doczytac zasady dzialania.


  • 0

#4 ślepak

ślepak
  • Moderator
  • 1856 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:2.2
  • Wersja:EXE
  • KM:151ps/394Nm seria
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 82
Super

Napisano 11:03, 03.05.2019

Żeby było wszystko jasne.

 

Odczyt wartości 5 z Auto- Dual to klimatyzacja ustawiona na LO? jeśli tak to za duża temperatura, także mało czynnika w układzie

 

Dopiero po kilku godzinnej jeździe zauważysz że klima przestanie całkiem działać gdy zamarznie parownik....

 

 

Na myśli mam właśnie wentylator w kabinie, czynnika chłodzącego może być tak mało że wszystko zamarza.... chyba że z wyłączoną klimatyzacją zatrzymuję się "samoistnie" wentylator od dmuchawy wnętrza pojazdu? to będzie zupełnie co innego tzw rezystor dmuchawy (też go wymieniałem u siebie)

 

Reasumując wszystkie znaki na niebie wskazują na małą ilość r134a lub padający rezystor dmuchawy. Lub to i to, u mnie tak było, do tego przekaźnik od klimy o którym napisałem też wyżej. 


  • 0
-F23A1    CG3   
-J30A1    CG2
-N22A1    CN1           
avatar3130_9.gif

#5 bjoern84

bjoern84
  • Forumowicz
  • 25 postów
  • Skąd:Słupsk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:s
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:cl7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:16, 03.05.2019

tak auto -dual. 

czynnika moze byc malo , 4 lata temu uzupelnianie.

rezystor moze byc, bo mimo wszystko ustawienie recznie dmuchawy na jakakolwiek moc obrotu nie daje skutku zalacza sie i wylacza , nie wazne na jakich ust. z klima czy bez.- bez znaczenia. wg. logiki dmuchawa powinna chodzic z klima czy be, bo samo przewietrzenie auta nie powinno wymagac klimy., wiec sprawdze ten rezystor.

trudno sie dostac do tegor rezystorka? zapewne trzeba wymontowac spod schowka dmuchawe ?


  • 0

#6 ślepak

ślepak
  • Moderator
  • 1856 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:2.2
  • Wersja:EXE
  • KM:151ps/394Nm seria
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 82
Super

Napisano 13:13, 03.05.2019

Czyli zero reakcji na zwiększanie lub zmniejszanie prędkości nawiewu w kabinie tak? 

Wymień rezystor i uzupełnij czynnik w układzie klimatyzacji.

 

http://www.accordklu...a01#entry935736

 

Numer części:

79330-SDA-A01

 

Lokalizacja: Numer 11

http://japancars.ru/...&nplblk=B__1720

 

Jak pamiętam nawet schowka nie wyjmowałem. 5 minut roboty, dwie śrubki, jedna wtyczka ,  dmuchawy nie wykręca się.

Do dzisiaj mam jeden w zapasie z em2, bo też pasuję. 

 

Pisz/dzwoń do Wolka to na poniedziałek/wtorek będziesz miał to co potrzebujesz.

Wyślij mu powyższy schemat z numerem "11" i będzie wszystko jasne.

LUB:

 

https://allegro.pl/l...qm-uni-1-3-0312

 

Rozumiem że wartość 5 - 14 stopni to przy ustawieniu klimy na ON i wartość LO?

 

Standardowy temat w VII genie i nie tylko... takich "typowych" przypadłości jest niestety w Hondzie od lat więcej... 

Pozdrawiam.

 

 

 

 

 

 

Jeszcze małe sprostowanie do mojego pierwszego postu nr 2.

Jeżeli będzie mało czynnika r134a to wiatraki nie wystartują,  klima będzie chłodzić w jakimś tam stopniu, ale nie pełnej swojej mocy.

 

Dopiero po kilku godzinnej jeździe zauważysz że klima przestanie całkiem działać gdy zamarznie parownik....

 

 

Pisałem o wentylatorach na chłodnicy(pod maską 2 sztuki) które przy "pełnej" klimatyzacji uruchamiają się wraz z załączaniem się  sprzęgiełka kompresora. Zmylił mnie rysunek pokazany przez Ciebie i przekaźniki właśnie od wentylatorów "chłodnicy" 

 

Także masz 3 sposób na sprawdzenie ile czynnika jest w klimatyzacji, po osiągnięciu temp. silnika koło 20 stopni, ustawieniu klimatyzacji na AUTO i temp LO uruchamiają się na kilka sekund z dużą prędkością wiatraki na chłodnicy i wyłączają i tak w kółko. Gdy czynnika jest mało tylko będzie załączał się kompresor, ale jego mała ilość może spowodować że zamarznie parownik(wtedy też przestaje działać nawiew w kabinie,objaw podobny do uwalonego rezystora), gdy będzie pewnie już skrajnie mała ilość czynnika to kompresor przestanie się uruchamiać, mimo wszystko lepiej tego nie sprawdzać bo i kompresor zaraz będziesz kupował nowy, dużooooo taniej wyjdzie zrobić serwis klimatyzacji. 

 

 

Teraz mam nadzieje że wszystko już jasne i pomogłem.


  • 0
-F23A1    CG3   
-J30A1    CG2
-N22A1    CN1           
avatar3130_9.gif

#7 bjoern84

bjoern84
  • Forumowicz
  • 25 postów
  • Skąd:Słupsk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:s
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:cl7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:35, 03.05.2019

pomoc profesjonalna jak na wrozenie z fusow;] w niedziele zabieram sie za rezystorek sprawdze .

tak parametr 14 na Lo i on klimie.

w niedziele sprawdze rezystor i gdy  beda wolne srodki napelnienie klimy.

tak jest co do sprostowania notabene wentylatora.

dzieki za wyczerpujace info. :gitara:


  • 0

#8 ślepak

ślepak
  • Moderator
  • 1856 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:2.2
  • Wersja:EXE
  • KM:151ps/394Nm seria
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 82
Super

Napisano 14:23, 03.05.2019

Wróżenie z fusów to za duże słowo... Raczej składanie tego co piszesz w całość czy diagnostyka AC:) 

Sam napisałeś że klimatyzację ostatni raz serwisowałeś 4 lata temu, po odczycie auto-dual tylko potwierdza się to że jest mało czynnika poprzez wysoką temperaturę na wyjściu z parownika(pozycja 5) Możesz jeszcze sprawdzić czy dwa wentylatory startują "pod maską" po włączeniu klimatyzacji na Auto z LO temp, obstawiam że NIE, co tylko na 100% potwierdzi małą ilość czynnika w klimatyzacji.

 

A zupełnie osobnym tematem jest wentylator kabiny co jest TYPOWĄ usterką w Hondach tego rezystora. TTTM  :diabelgrin: Co pokazałem w podlinkowanych tematach powyżej, znajdziesz też tam manual jak się do rezystora dostać, ja schowka nie wykręcałem całego.


  • 0
-F23A1    CG3   
-J30A1    CG2
-N22A1    CN1           
avatar3130_9.gif

#9 bjoern84

bjoern84
  • Forumowicz
  • 25 postów
  • Skąd:Słupsk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:s
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:cl7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:03, 03.05.2019

wymontowalem rezystor i sprawdzilem jak rezystancje i pokazuje tylko na 3 i 4 pinie wartosc 1.5 a na innych opcjach stala wartosc 1.


  • 0

#10 ślepak

ślepak
  • Moderator
  • 1856 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:2.2
  • Wersja:EXE
  • KM:151ps/394Nm seria
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 82
Super

Napisano 18:27, 03.05.2019

Nie wiem nawet jakie wartości mają być w sprawnym, a jakie w uszkodzonym rezystorze. 

Podjechałem na kasację pojazdów gdzie namierzyłem VII, wsadziłem drugi i wszystko działa do dzisiaj, a jako że to "używka" to kupiłem sobie też nowy od ep2 i leży w podłokietniku razem z przekaźnikami od klimy  :diabelgrin:  :diabelgrin:  :diabelgrin:


  • 0
-F23A1    CG3   
-J30A1    CG2
-N22A1    CN1           
avatar3130_9.gif

#11 bjoern84

bjoern84
  • Forumowicz
  • 25 postów
  • Skąd:Słupsk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:s
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:cl7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:29, 03.05.2019

znaczy z innego tematu byl filmik goscia jak sprawdzal i tym sie sugeorwalem i tam podobnie na 1 i 2 nic mu nie pokazywalo i mial uszkodzony . zamowie z allegro uzywke i zobacze.30 zl to nie koszt.


  • 0

#12 ślepak

ślepak
  • Moderator
  • 1856 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:2.2
  • Wersja:EXE
  • KM:151ps/394Nm seria
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 82
Super

Napisano 19:15, 03.05.2019

Myślałem że już dawno zamówiłeś :P 


  • 0
-F23A1    CG3   
-J30A1    CG2
-N22A1    CN1           
avatar3130_9.gif

#13 bjoern84

bjoern84
  • Forumowicz
  • 25 postów
  • Skąd:Słupsk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:s
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:cl7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:15, 12.05.2019

Złoty strzał dokładnie ten rezystor mocy. 30 zl i zalatwione. Zatrudniam cie jako moja prywatna wróżke. Jeszce raz dzieki za trafna diagnozę. Kubelek kfc dla ciebie jak będziesz w slupsku
  • 0

#14 ślepak

ślepak
  • Moderator
  • 1856 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:2.2
  • Wersja:EXE
  • KM:151ps/394Nm seria
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 82
Super

Napisano 13:50, 12.05.2019

Widzę dalej swoje:P 

Nie wróżka, a typowa przypadłość tego wozidła ,a nawet marki  :diabelgrin:Ten Typ Tak Ma 

 

Takich "typowych" rzeczy jest znacznie więcej :) Ale jak bardzo chcesz pomyślę nad wynajmem złotej kuli co mam hahahah :P 

 

 

A na poważnie cieszę się że mogłem pomóc i wszystko działa jak ma:))  :diabelgrin:


  • 0
-F23A1    CG3   
-J30A1    CG2
-N22A1    CN1           
avatar3130_9.gif

#15 Koval95

Koval95
  • Klubowicz
  • 12 postów
  • Skąd:Libiąż
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:46, 12.05.2019

Mi cały czas dmucha z nawiewów a wszystko off .

Co to może być ?


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq