Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Ciężko wchodzące biegi

VII skrzynia

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
34 odpowiedzi w tym temacie

#16 tomazi78

tomazi78
  • Klubowicz
  • 736 postów
  • Skąd:Bełchatów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort +
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 21:35, 01.05.2019

Niech ktoś naciśnie sprzęgło a Ty zobacz czy wysprzęglik wystarczająco odpycha łapę.


A ile powinien odpychac? Albo jak sprawdzic czy jest odpowiedni skok?

Użytkownik tomazi78 edytował ten post 21:36, 01.05.2019

  • 0

#17 matjez

matjez
  • Nowy
  • 12 postów
  • Skąd:Szczecin/Biała Podlaska
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:54, 01.05.2019

A ile powinien odpychac? Albo jak sprawdzic czy jest odpowiedni skok?

Miałem to samo pytanie ;) mysle ze najlepszy do oceny będzie mechanior. Jutro spróbuje złapać jakiegoś mistrza a przy okazji rzuci okiem na linki. Wiem ze uczepiłem się tych linek jak głupi ale biegi wbijane na postoju BEZ wciśniętego sprzęgła zachowują się podobnie wiec może tutaj jest pies pogrzebany.
Zauważyłem tez ze jak samochód stoi pod pewnym określonym kątem, lekko pochylony maska w dół to biegi wchodzą jak w masło. Ale ten kat pochylenia jest ciężki do określenia bo tylko kilka razy udało mi się go tak ustawić. No nic będziemy szukać ;)
  • 0

#18 metallica81

metallica81
  • Forumowicz
  • 118 postów
  • Skąd:Jawor
  • Silnik:2.0
  • Wersja:COMFORT
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:tourer
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 22:29, 01.05.2019

Myślałem, że tylko ja mam problem a okazuje się, że więcej osób. Ja mam podobny problem od długiego czasu. Na wyłączonym silniku wszystkie biegi wchodzą prawidłowo. Przy jeździe już nie jest tak kolorowo. Przy wbijaniu z jedynki na dwójkę, często się zdarza tak jakby haczenie. Z redukcją z biegu trzeciego czasami też oraz szybka zmiana na jedynkę. Nie zawsze jest ten problem ale irytujące bo się zdarza często. W zasadzie od trzeciego biegu w górę wszystko wchodzi prawidłowo. Olej w skrzyni wymieniałem na MTF Honda i nic się nie zmieniło. Sprzęgło pracuje prawidłowo pedał bierze mniej więcej od połowy. Tarcza się nie ślizga. Mechanik też nie wie co to może być. 


  • 0

#19 pawlik118

pawlik118
  • Klubowicz
  • 1262 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 26
Super

Napisano 22:41, 01.05.2019

Czy ten opór występuje za każdym razem taki sam? Np. jakbyś wrzucał jedynkę kilka razy to za każdym razem jest taki sam opór? 


  • 0

#20 matjez

matjez
  • Nowy
  • 12 postów
  • Skąd:Szczecin/Biała Podlaska
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:43, 01.05.2019

Myślałem, że tylko ja mam problem a okazuje się, że więcej osób. Ja mam podobny problem od długiego czasu. Na wyłączonym silniku wszystkie biegi wchodzą prawidłowo.

No widzisz tylko ze u mnie problem jest tez na wyłączonym silniku.
Szukajcie a znajdziecie ;D

Czy ten opór występuje za każdym razem taki sam? Np. jakbyś wrzucał jedynkę kilka razy to za każdym razem jest taki sam opór?

Nie. Wystarczy ze opór zostanie raz pokonany i wrzucanie tego samego biegu kolejny raz jest już bezproblemowe.
  • 0

#21 pawlik118

pawlik118
  • Klubowicz
  • 1262 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 26
Super

Napisano 22:47, 01.05.2019

Nie. Wystarczy ze opór zostanie raz pokonany i wrzucanie tego samego biegu kolejny raz jest już bezproblemowe.

 

Dokładnie tak samo było w tym accordzie z kończącym się sprzęgłem - brało nisko. Dodatkowo jak wrzucałem któryś bieg za pierwszym razem to auto minimalnie (nawet kilka mm) podjeżdżało do przodu. 


  • 0

#22 matjez

matjez
  • Nowy
  • 12 postów
  • Skąd:Szczecin/Biała Podlaska
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:55, 01.05.2019

Dokładnie tak samo było w tym accordzie z kończącym się sprzęgłem - brało nisko. Dodatkowo jak wrzucałem któryś bieg za pierwszym razem to auto minimalnie (nawet kilka mm) podjeżdżało do przodu.

Tutaj akurat objawów o których piszesz nie ma :( bierze ładnie w połowie i nic nie podjeżdża.
Ale ze sprzęgło w końcu wymienić będzie trzeba i jestem świadom, 210 k jest w końcu nalatane. Nie twierdze ze moje problemy to nie objaw sprzegla ;)
Po prostu temat był wcześniej już poruszany i szukam alternatyw i właścicieli z podobnymi objawami którym udało się rozgryźć ten temat i odciągnąć w czasie wymianę sprzęgiełka.
  • 0

#23 spooky14

spooky14
  • Forumowicz
  • 59 postów
  • Skąd:RFN
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:200+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 05:32, 02.05.2019

Płyn w wysprzegliku wymieniany? Jak tak to pozostaje raczej wymiana samego wysprzeglika
  • 0

#24 gkill

gkill
  • Klubowicz
  • 236 postów
  • Skąd:Prabuty
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 06:00, 02.05.2019

Sprzęgło jest na hydraulice, a nie linkach:)

 

 

Pewnie padnie zaraz następne pytanie także wchodzi dokładnie 2.2/2,3L oleju MTF i wlewamy oryginalny olej!

 

 

Ja do swojej 6MT zalewam ATF, do civic VII 5MT również, więc nie musi być oryginalny MTF.


Użytkownik gkill edytował ten post 06:01, 02.05.2019

  • 0

#25 ślepak

ślepak
  • Moderator
  • 1856 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:2.2
  • Wersja:EXE
  • KM:151ps/394Nm seria
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 82
Super

Napisano 08:13, 02.05.2019



Płyn w wysprzegliku wymieniany? Jak tak to pozostaje raczej wymiana samego wysprzeglika

 Już o to pytałem, kolega wymieniał wszystko:) Objawy uszkodzonego "nieszczelnego"wysprzęglika już opisałem powyżej. Chodź z drugiej strony koszt jego nie jest wielki i nie trzeba rozbierać skrzyni, a użytkownicy Hond wiedzą że to dość typowa usterka.

 



Ja do swojej 6MT zalewam ATF, do civic VII 5MT również, więc nie musi być oryginalny MTF.

 

Zalać można i kujawski, 10w40 itp.

ATF?? (automatic transmission fluid) do manualnej skrzyni???  :diabelgrin:  NIE BARDZO się nadaje... 

Jakoś Ci co zalali inny olej niż OEM(nawet niby ze specyfikacją hondy) to potem narzekali na skrzynię że ciężko biegi wchodzą i ble ble. Po zlaniu "wynalazku" ze skrzyni na to co zaleca producent problemy ustąpiły. 3 litry MTF kosztują raptem 150 PLN także po co kombinować????????

Z resztą tematów o olejach tych do skrzyń i do silników jest od XXX. Kolejny uważam za zbędny.

 

 

 

 

Majtez, to że masz przebiegu 210tyś przebiegu o niczym nie świadczy, jedni wymieniali sprzęgła po 100 tyś a inni po 300. Kwestia użytkowania, miasta/traso itd tym bardziej że docisk właśnie to najsłabszy punkt całej układanki.

U mnie sprzęgło było wymieniane "przy okazji", przebieg to 280 tyś i wielkich śladów zużycia nie miało, a na pewno już nie nadawało się do wymiany.

Dlatego tak jak napisałem wcześniej warto przejechać się inną 7 z n22. 

Zaglądałeś może do wybieraka skrzyni biegów? Podważasz ten plastik wokół lewarka i ciągniesz do góry wraz z mieszkiem. I zobaczysz coś takiego:

8062699600_1556781209_bigthumb.jpg 

 

Tam gdzie jest ta kulka powinno być nasmarowane jakimś smarem. 

Przed chwilą na próbę wsiadłem do auta zimnego, odpaliłem i po wciśnięciu sprzęgła 1 2 3 itd bieg wszedł dosłownie jednym palcem. 


  • 0
-F23A1    CG3   
-J30A1    CG2
-N22A1    CN1           
avatar3130_9.gif

#26 gkill

gkill
  • Klubowicz
  • 236 postów
  • Skąd:Prabuty
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:01, 02.05.2019

 Już o to pytałem, kolega wymieniał wszystko:) Objawy uszkodzonego "nieszczelnego"wysprzęglika już opisałem powyżej. Chodź z drugiej strony koszt jego nie jest wielki i nie trzeba rozbierać skrzyni, a użytkownicy Hond wiedzą że to dość typowa usterka.

 


 

Zalać można i kujawski, 10w40 itp.

ATF?? (automatic transmission fluid) do manualnej skrzyni? ??  :diabelgrin:  NIE BARDZO się nadaje... 

Jakoś Ci co zalali inny olej niż OEM(nawet niby ze specyfikacją hondy) to potem narzekali na skrzynię że ciężko biegi wchodzą i ble ble. Po zlaniu "wynalazku" ze skrzyni na to co zaleca producent problemy ustąpiły. 3 litry MTF kosztują raptem 150 PLN także po co kombinować ??? ??? ??

Z resztą tematów o olejach tych do skrzyń i do silników jest od XXX. Kolejny uważam za zbędny.

Dla mnie najlepszy możliwy wybór do manuala to ATF, zresztą nie jestem jedynym co leje atf do manuali w hondzie i wielu innych markach. Biegi wchodzą znacznie lepiej niż na mtf hondy.


Użytkownik gkill edytował ten post 09:02, 02.05.2019

  • 0

#27 matjez

matjez
  • Nowy
  • 12 postów
  • Skąd:Szczecin/Biała Podlaska
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:59, 02.05.2019

 

Tam gdzie jest ta kulka powinno być nasmarowane jakimś smarem. 

Ok jeszcze tam zajrzę i przelecę tę kulkę. Może akurat coś się poprawi :D


  • 0

#28 tomazi78

tomazi78
  • Klubowicz
  • 736 postów
  • Skąd:Bełchatów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort +
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 11:37, 02.05.2019

Ok jeszcze tam zajrzę i przelecę tę kulkę. Może akurat coś się poprawi :D


Na „haczenie” biegów na pewno nie ma to wpływu
  • 0

#29 rafal86

rafal86
  • Klubowicz
  • 129 postów
  • Skąd:DOA
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:190+ reflash
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 12:38, 02.05.2019

Mam podobny problem ale na mniejszą skalę. Z tym że ja wiem że moje sprzęgło domaga się wymiany. Jeszcze w tym miesiącu oddaje auto aby to zrobić. U mnie pedał sprzęgła chodzi ciężko, łapie już od samej podłogi i przy wyższych obrotach rzędu 5 tyś nie wbiję już wyższego biegu. Czasami przy dojeździe do ronda mam problem aby wbić 2 bieg, sporadycznie coś haczy. Olej w skrzyni wymieniłem, w układzie sprzęgła również. Załozyłem shorta, przesmarowałem wszystkie "kulki". Te czynności poprawiły sytuację na tyle na ile mogły, kończącego się sprzęgła nie przeskoczę :) 


  • 0

Civic EG3--> Civic EK3--> Prelude H22A--> Civic EP2 -->Accord CL9


http://www.accordklu...lack-mugen-k24/


#30 metallica81

metallica81
  • Forumowicz
  • 118 postów
  • Skąd:Jawor
  • Silnik:2.0
  • Wersja:COMFORT
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:tourer
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 13:40, 03.05.2019

Kurcze u mnie ta kula jest sucha. Nie raz rozbierałem już tą ramkę i nawet zastanawiałem się co mogę z tym zrobić. Dziwne, że problem jest tylko z drugim biegiem. Przy włączonym silniku i wciśniętym sprzęgle, wszystkie biegi płynnie wchodzą.  Na wyłączonym też. W zasadzie to dwójka wbija się za każdym razem ale to haczenie jest irytujące. Dziwne, że też nie za każdym razem, ale dość często. 


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, skrzynia

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq