Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Ciężko wchodzące biegi

VII skrzynia

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
34 odpowiedzi w tym temacie

#1 matjez

matjez
  • Nowy
  • 13 postów
  • Skąd:Szczecin/Biała Podlaska
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:03, 30.04.2019

Hej, pacjent acco VII polift 2.2 ictdi. 210k. Ciężko wchodzą biegi, ale nie zawsze. występuje takie jak by "haczenie" i opór który ustępuje podczas zmniejszania prędkości i hamowania. na postoju i wyłączonym silniku też czasem się zblokuje wrzucanie biegów. płyn skrzyni wymieniony, sprzęgło odpowietrzone, po tych zabiegach minimalnie lepiej. Mechanik jeździł autem i nie widzi problemu ale ja chyba jestem za bardzo przewrażliwiony i mi to przeszkadza. Nie wierze że wszystkie synchronizatory siadają. Co myślicie - docisk sprzęgła ? Regulacja pedału sprzęgła cokolwiek tutaj wniesie ? Czy jeździć i nie szukać problemu? Z wymianą sprzęgła chce się wstrzymać bo nie ślizga się, bierze wyżej niż niżej, a wymieniać wypadałoby razem z kołem które nie daje objawów. W Accordzie z robocizną to 3K więc troszkę dużo :P  Co radzicie ? Pozdrawiam :D


  • 0

#2 gkill

gkill
  • Klubowicz
  • 274 postów
  • Skąd:Prabuty
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:31, 30.04.2019

A jaki olej został zalany do skrzyni?


  • 0

#3 matjez

matjez
  • Nowy
  • 13 postów
  • Skąd:Szczecin/Biała Podlaska
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:53, 30.04.2019

Honda mtf.
A czy możliwy jest problem z linkami ?
  • 0

#4 accord034

accord034
  • Administrator
  • 3384 postów
  • Skąd:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 21
Super

Napisano 16:36, 30.04.2019

Na wyłączonym silniku też źle wchodzą?
  • 0

#5 matjez

matjez
  • Nowy
  • 13 postów
  • Skąd:Szczecin/Biała Podlaska
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:40, 30.04.2019

Na wyłączonym bardzo podobne objawy, zarówno z wciśniętym sprzęgle jak i nie.
  • 0

#6 mlodyolek

mlodyolek
  • Klubowicz
  • 412 postów
  • Skąd:Wołomin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 20:03, 30.04.2019

To się stało nagle czy tak było odkąd masz auto?
  • 0

#7 pawlik118

pawlik118
  • Klubowicz
  • 1326 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 31
Super

Napisano 20:04, 30.04.2019

Prawdopodobnie sprzęgło, lub wysprzęglik-pompa - czy sprzęgło łapie nisko? Czy jak stoisz bez hamulca i wrzucasz jedynkę (z oporem) to auto lekko ruszy do przodu (tak z 0,5cm)? 


Użytkownik pawlik118 edytował ten post 20:32, 01.05.2019

  • 0

#8 matjez

matjez
  • Nowy
  • 13 postów
  • Skąd:Szczecin/Biała Podlaska
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:28, 30.04.2019

Nie stało się nagle. W sumie od kiedy mam auto. Sprzęgło tak jak pisałem łapie moim zdaniem normalnie (od połowy). Test z wrzuceniem jedynki na postoju negatywny. Nie jedzie samo do przodu.
  • 0

#9 accord034

accord034
  • Administrator
  • 3384 postów
  • Skąd:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 21
Super

Napisano 20:34, 30.04.2019

Niech ktoś naciśnie sprzęgło a Ty zobacz czy wysprzęglik wystarczająco odpycha łapę.
  • 0

#10 mlodyolek

mlodyolek
  • Klubowicz
  • 412 postów
  • Skąd:Wołomin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 21:44, 30.04.2019

Nie masz przypadkiem short shifter'a? Lewarek ma krótkie ruchy czy w miarę długie? Jeśli jest pewnosc, że go nie ma to do sprawdzenia mocowanie pedału sprzęgła i jednocześnie czy przypadkiem coś nie blokuje ruchu wybieraka przy skrzyni. Tydzien temu miałem klienta, który też skarżył się na ciężko wchodzące biegi. Okazało się, że nie przykrecony akumulator blokował ruch wybieraka. Aku po prostu się przesunął i spadł z podstawki, co skutkowało właśnie blokowaniem wybieraka

Użytkownik mlodyolek edytował ten post 21:46, 30.04.2019

  • 0

#11 matjez

matjez
  • Nowy
  • 13 postów
  • Skąd:Szczecin/Biała Podlaska
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:06, 30.04.2019

Dzięki wszystkim za sugestie,
Jutro sprawdzę jeszcze sam łapkę, ale była sprawdzana przez mechanika i mówił ze nie ma co do niej zastrzeżeń wiec wysprzeglik/pompa jest ok. Co do ruchu wybieraka, powiedz proszę gdzie tego szukać :p ?
Na codzień bardziej zajmuje się naprawianiem ludzi niż samochodów wiec wybaczcie mi tak aroganckie pytania ;)
Z tych wszystkich objawów najbardziej zastanawia mnie to ze np dwójka ma opór podczas jazdy 60/70 km/h a przy dojeżdżaniu do świateł i redukcji prędkości powolutku opór niknie i wskakuje. Kolejny objaw o którym nie wspomniałem to tak jak by podwójny opór do pokonania podczas zmiany biegów. Chociaż nie zawsze.
  • 0

#12 accord034

accord034
  • Administrator
  • 3384 postów
  • Skąd:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 21
Super

Napisano 08:43, 01.05.2019

Wybierak jest na skrzyni z góry
  • 0

#13 ślepak

ślepak
  • Moderator
  • 2027 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:2.2
  • Wersja:EXE
  • KM:151ps/394Nm seria
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 84
Super

Napisano 15:31, 01.05.2019

Sprzęgło jest na hydraulice, a nie linkach:)

 

Wymieniałeś kiedykolwiek olej w skrzyni lub samym wysprzęgliku??

Zacznij od wymiany płynów.

Pewnie padnie zaraz następne pytanie także wchodzi dokładnie 2.2/2,3L oleju MTF i wlewamy oryginalny olej!

 

https://allegro.pl/o...w-1l-7534025498

 

Do wysprzęglika wchodzi płyn dot4 sl6, czyli taki jak do układu hamulcowego. Tutaj polecam zakup 2l i wymienić w układzie hamulcowym płyn oraz samym wysprzęgliku.

https://allegro.pl/o...p-1l-7485423852

 

 

Gdyby była uszkodzony wysprzęglik poprzez nieszczelność to zapewne kolega zauważył by ubytek płynu ze zbiorniczka, lub sam pedał sprzęgła zostawał w "podłodze" i miał problemy z prawidłowym odbiciem.

Dlatego najpierw wymiana płynów ustrojowych:) A potem będziemy myśleć nad diagnozą.


  • 0
-F23A1    CG3   
-J30A1    CG2
-N22A1    CN1           
avatar3130_9.gif

#14 matjez

matjez
  • Nowy
  • 13 postów
  • Skąd:Szczecin/Biała Podlaska
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:44, 01.05.2019

@ślepak wszystkie płyny wymieniane zgodnie ze sztuka. Pisałem o tym. Do sprzęgła lanny dot, do skrzyni mtf.
Do skontrolowania z tych mniej kosztownych rzeczy pozostały linki wybieraka i ich smarowanie. Jesli to będzie ok to pozostaje wymiana sprzęgła.
  • 0

#15 ślepak

ślepak
  • Moderator
  • 2027 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:2.2
  • Wersja:EXE
  • KM:151ps/394Nm seria
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 84
Super

Napisano 17:57, 01.05.2019

Niech ktoś naciśnie sprzęgło a Ty zobacz czy wysprzęglik wystarczająco odpycha łapę.

 

 

Tutaj też bym szukał przyczyny.

 

Rozumiem że ilość oleju do skrzyni została wlana prawidłowa? 

 

Nie stało się nagle. W sumie od kiedy mam auto. Sprzęgło tak jak pisałem łapie moim zdaniem normalnie (od połowy). Test z wrzuceniem jedynki na postoju negatywny. Nie jedzie samo do przodu.

 

A porównywałeś z innymi VII w dieslu? Sam mechanik powiedział że jest wszystko w porządku, a skrzynie w Hondzie pracują bardzo "mechanicznie", mi osobiście bardzo się to podoba i te "delikatne" opory przy wpinaniu biegów. Może być i tak że TTTM :) 

 

Może skoro sprzęgło działa teoretycznie prawidłowo to problem jest w samym łożysku oporowym? 


  • 0
-F23A1    CG3   
-J30A1    CG2
-N22A1    CN1           
avatar3130_9.gif





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, skrzynia

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq