Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Stuki,Klekotanie na zimnym i rozgrzanym silniku

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
97 odpowiedzi w tym temacie

#1 KaspaMX

KaspaMX
  • Nowy
  • 19 postów
  • Skąd:Bielsko-biała
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Tourer
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:51, 23.03.2016

Accorda mam od niedawna, na liczniku 200k km, wnętrze wygląda na więcej, ile jest na prawde, nie wiem. Do rzeczy. Wszystko było ok, jechałem trasą i troche naginałem. Jak dojechałem, zwolniłem, ściszyłem radio usłyszałem niepokojący dźwięk z silnika. Coś stuka, najmocniej na wolnych obrotach, stuk przypomina troche diesla, mam wrażenie że jedno stuknięcie na obrót. Znalazłem dziurę w dolocie powietrza za filtrem, a filtr ktory wymieniłem jest czysty(jak nowy) czyli całe powietrze brał przez tą dziurę. Mechanik mówi jednak że to nie ma związku. Co zostało sprawdzone:

 

-olej jest i pompa dziala

-płyn chlodniczy jest

-kompresja na wsyztskich tłokach jest 11,5

-panewka podobno nie

-check engine sie nie swieci

-luzy zaworowe są ok

 

Mechanik mówi że sam nie wie co teraz robić, stawia na łańcuszki rozrządu+napinacz ale przekonania nie ma. Wskazówka:

 

-dwie świece czarne, dwie białe

 

Drugi kolega mechanik powiedział mi o czujnikach Vteca. Jak zmieniałem olej, zalalem świnstwem do czyszczenia silnika i zmieniłem na syntetyk to podobno mogło zatkać czujniki. Tylko że od tego czasu przejechałem z 7 000km. Mówi że są 3

1 przy pokrywie rozrzadu 

2 z przodu przy kolektorze pod dekielkiem

3 z tylu blisko symetrycznie mniej wiecej jak ten z przodu

 

Ktoś może coś potwierdzić, zaprzeczyć, dać link do tych czujników czy coś? Z góry dzięki!


  • 0

#2 Corairn

Corairn
  • Forumowicz
  • 26 postów
  • Skąd:Northampton
  • Silnik:2.2
  • Wersja:EX
  • KM:138
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:saloon
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:11, 23.03.2016

stawiam na popychacze

 

 

mozesz nagrac prace silnika?


  • 0

#3 KaspaMX

KaspaMX
  • Nowy
  • 19 postów
  • Skąd:Bielsko-biała
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Tourer
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:15, 23.03.2016

stawiam na popychacze

 

 

mozesz nagrac prace silnika?

Popychacze tak nagle? Jak to zweryfikować? Aktualnie silnik jest rozebrany i czeka na decyzje co dalej :(


  • 0

#4 Corairn

Corairn
  • Forumowicz
  • 26 postów
  • Skąd:Northampton
  • Silnik:2.2
  • Wersja:EX
  • KM:138
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:saloon
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:39, 23.03.2016

duzo jest przypadkow ze po wymiane oleju slychac popychacze

Jakim olejem zalany byl silnik przed wymiana i po? 


  • 0

#5 KaspaMX

KaspaMX
  • Nowy
  • 19 postów
  • Skąd:Bielsko-biała
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Tourer
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:48, 23.03.2016

duzo jest przypadkow ze po wymiane oleju slychac popychacze

Jakim olejem zalany byl silnik przed wymiana i po? 

olej zmienilem  7000km temu, z 10w40 pół syntetyk na 0W40 syntetyk. Oprocz stukania spadła moc zwlaszcza w dolnym zakresie obrotów.


  • 0

#6 skubiszek

skubiszek
  • Forumowicz
  • 2301 postów
  • Skąd:ZSZ
  • Silnik:3.0
  • Wersja:S-line
  • KM:240
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Avant
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 20:57, 23.03.2016

Ale jaki olej w sensie marki ? Może rozrząd Ci przeskoczył ? Skąd pewność że nie panewka?
  • 0

Wowi Funclub- Kuzyn od strony brata ojca po matce chrzestnej stryjenki 😂😂


#7 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 21:01, 23.03.2016

Może być głowica do remontu i zasysa olej do dwóch cylindrów przez zbyt duże luzy na prowadnicach zaworowych.

 

Poprzedni właściciel zrobił auto "na sztukę" i sprzedał ...


  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#8 KaspaMX

KaspaMX
  • Nowy
  • 19 postów
  • Skąd:Bielsko-biała
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Tourer
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:23, 23.03.2016

Ale jaki olej w sensie marki ? Może rozrząd Ci przeskoczył ? Skąd pewność że nie panewka?

Castrol Edge, nawet nie wiem jaki był wczesniej, o panewce mowił mi mechanik że to nie ona 

Może być głowica do remontu i zasysa olej do dwóch cylindrów przez zbyt duże luzy na prowadnicach zaworowych.

 

Poprzedni właściciel zrobił auto "na sztukę" i sprzedał ...

Chyba nawet jesli olej wpadałby do cylindrów to nie byłoby stukania, mógłby gorzej palić kopcić spaść moc ale stukanie?


  • 0

#9 chrishonda

chrishonda
  • Forumowicz
  • 742 postów
  • Skąd:bialystok
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 21:36, 23.03.2016

Poszukaj watku o stukajacym tloku w 2,0. Ta dziura w filtrze na pewno mu nie pomogla i mogl sie przytrzec ktorys. Objaw to wlasnie praca jak diesel. Rozrzad wykluczam bo bylby check. Popychacze zaworow tez odpadaja, tutaj nie ma hydrauliki. Jesli chodzi o vtec to tez bylby check w przypadku usterki. Nie ma czegos takiego jak 3 czujniki vteca. Jest zawor vtec z tylu glowicy, na nim jest czujnik cisnienia oleju do kontroli zalaczania vteca. Z przodu silnika pod dekielkiem, obok kolektora jest taka rewizja kontrolna z filtrem-sitkiem. Na pokrywie rozrzadu jest solenoid do sterowania vtc (zmienne fazy rozrzadu, nie mylic z vtec -zmienny skok zaworow, w silnikach tych sa dwa te systemy). Pod zaworem vtec jest tez filtr-sitko. Tamtedy idzie cale smarowanie na glowice. Mozesz tam zajrzec. Ale ja bym obstawial jednak przytarty tlok lub tloki. Jak by olej nie dochodzil do glowicy to bylby check i odcinka przy 3 tys, a tu nie ma zadnych bledow.


  • 0

#10 pawel84j

pawel84j
  • Forumowicz
  • 721 postów
  • Skąd:Wyżne/Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 22:13, 23.03.2016

Czy dźwięk jest jak na tym filmiku ?


  • 0

#11 KaspaMX

KaspaMX
  • Nowy
  • 19 postów
  • Skąd:Bielsko-biała
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Tourer
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:25, 23.03.2016

Czy dźwięk jest jak na tym filmiku ?

na wolnych obrotach coś takiego, ale na wyższych troche mi cichło


  • 0

#12 pawel84j

pawel84j
  • Forumowicz
  • 721 postów
  • Skąd:Wyżne/Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 22:32, 23.03.2016

na wolnych obrotach coś takiego, ale na wyższych troche mi cichło

 No dokładnie tutaj był zatarty na pierwszym cylindrze. świeca była też czarna dodatkowo jeszcze chyba lekko mokra.

ściągnąć miskę olejową i ustawiać tłoki na samą górę i patrzyć czy nie ma rys na cylindrach. Najmniej inwazyjny sposób chyba że rysy są od połowy cylindra to tłok będzie zasłaniał.


Użytkownik pawel84j edytował ten post 22:34, 23.03.2016

  • 0

#13 KaspaMX

KaspaMX
  • Nowy
  • 19 postów
  • Skąd:Bielsko-biała
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Tourer
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:38, 24.03.2016

 No dokładnie tutaj był zatarty na pierwszym cylindrze. świeca była też czarna dodatkowo jeszcze chyba lekko mokra.

ściągnąć miskę olejową i ustawiać tłoki na samą górę i patrzyć czy nie ma rys na cylindrach. Najmniej inwazyjny sposób chyba że rysy są od połowy cylindra to tłok będzie zasłaniał.

 Mechanik patrzyl od dolu i nic nie mowil, dzisiaj spada glowica to zobaczymy od gory. Jesli przytarte to chyba najlepszym wyjsciem kupienie slupka silnika? Tez wymieniales? Widze ze najtanszy na allegro 1550zl. Powiedzcie czy jesli zisci sie ten czarny scenariusz i bede musial wymienic silnik to czy na cos warto zwrocic uwage, czy wszystkie 2.0 z VII beda pasowac? Ja mam 2.0 kombi 2003r.


  • 0

#14 Bojar

Bojar
  • Klubowicz
  • 2582 postów
  • Skąd:Twardogóra
  • Silnik:1.8
  • Wersja:i
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 51
Wzorowa

Napisano 09:35, 24.03.2016

Jeśli będzie przytarty to dobrze przemysl opcje wlozenia 2.4... Jedna robota, cena minimalnie większa a przyjemność duuuuuzo lepsza

Wysłane z mojego C1905 przy użyciu Tapatalka
  • 0
<p><a class="bbc_url" href="http://www.accordklu...<strong>SrebrnaPiekność</strong></a></p>

#15 scorpio33

scorpio33
  • Forumowicz
  • 136 postów
  • Skąd:oświęcim
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:37, 24.03.2016

A nie lepiej zajrzeć przy pomocy endoskopu do cylindrów zamiast zrzucać od razu głowicę? Koszt na allegro od 50 zł.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq