Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

Wibracje przy przyśpieszaniu - prawa półoś

VIII wibracje przyśpieszanie półoś drżenie

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
114 odpowiedzi w tym temacie

#76 morek71

morek71
  • Forumowicz
  • 77 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:150
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: -1
Neutralna

Napisano 19:05, 13.12.2020

Hej, podłącze się pod temat bo również wyczuwam pewne drgania u mnie w Accordzie.

Problem pojawia się przy prędkości powyżej 100km/h, w momencie, w którym dodaję gaz do dechy. Czuć mocno, że coś zaczyna trząść z przodu. Wydawało mi się na początku, że w momencie w którym dodaję dużo gazu to tłoki zaczynają szybciej pracować i to zjawisko jest normalne. Chyba jednak tak nie jest, jak czytam ten wątek na forum.
Po odpuszczeniu gazu i utrzymywaniu stałej prędkości problem już nie występuje.
 
Czytając ten wątek widzę, że należy sprawdzić kilka rzeczy.
1. Prawy i Lewy przegub wewnetrzny i zewnetrzny. Mechanik musi sprawdzić, czy nie ma tam luzu ani wżerów.
2. Koła i Felgi czy są dobrze wyważone - to raczej jest w porządku. Najlepiej pojechać do zakładu z wyważarką na „test drogowy”. (opony-bicie promieniowe- test drogowy na Hunterze 9700-najlepiej brać wydruk ).
3. Sprawdzić całą półoś
 
 
Co do kosztów.
1. Czy istnieje możliwość regeneracji przegubów? Jeżeli tak, to gdzie?
http://www.accordklu...e-2#entry988242 tylko tu?
2. Czy polecacie coś poza OEM przegubami lub firmy eurodrivershaft  
 
Wybaczcie, że tyle pytań ale musze wdrożyć mechanika w temat :)

  • 0

#77 hydro4dr

hydro4dr
  • Nowy
  • 2 postów
  • Skąd:LUB-ZA
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:09, 06.02.2021

Witam kolegów. 

 

U mnie również pojawił się problem z telepaniem nadwoziem podczas przyśpieszania. Zwłaszcza gdy pedał w podłodze (100-120 km/h). Na kierownicy nic nie czuję więc jak wnioskuje z poprzednich wpisów można odrzucić tematy związane ze złym wyważeniem kół. Prawdopodobnie problemu należy szukać w przegubach, półosiach.

 

morek71 całkiem dobrze streścił treść tego wątku. Pytanie pozostaje czy rozwiązaliście problemy? Jeśli tak to w jaki sposób? Regenerować? Kupować zamiennik? OEM? Jakiś sprawdzony dobry mechanior z Lubelskiego?


  • 0

#78 ARTurde

ARTurde
  • Forumowicz
  • 1447 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 45
Super

Napisano 23:34, 06.02.2021

Regeneracja przegubów nie ma sensu - rozwiązuje problem, ale tylko na chwilę (plus-minus kilka/naście tysięcy), później trzęsie bardziej niż przed regeneracją.
Dlatego według mnie tylko wymiana, i tylko na OEM ;)
  • 0

Pozdrawiam
- Artur
 


#79 Paciu

Paciu
  • Forumowicz
  • 92 postów
  • Skąd:Hannover
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2013
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 09:51, 07.02.2021

Ja regenerowalem przeguby w Lublinie na kąpielowej 5 gp auto servis. Ja mialem 2 problemy po 1 trzesienie nadwoziem przy przyspieszaniu od 40-70 jakos tak i 2 przy 120 trzesla mi kierownica ale nadwozie nie drgalo. Po regeneracji przegubu z prawej strony ustaly drgania nadwoziem przy 40-70 ale przy 120 kierownica nadal sie trzesla. Dodam ze obydwie polosie z przegubami mechanik wyslal do profi zakladu w lublinie (jakis starszy facet co zjadl na tym zeby) i teoretycznie przegluby i polosie byly wykluczone. Na trzesaca kierownice pomoglo wywazenie kol na samochodzie. Ale to nie jest rozwiazanie. W kazdym razie buda juz nie drgalo przy przyspieszaniu ale kiera przy 120 nadal drgala. Samochod sprzedalem bo nie mam na to nerwow. Jakis handlaz sprzedaje go na olx za jakas kosmiczna cene.

Użytkownik Paciu edytował ten post 09:55, 07.02.2021

  • 0

#80 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8872 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 09:57, 07.02.2021

Ja regenerowalem przeguby w Lublinie na kąpielowej 5 gp auto servis. Ja mialem 2 problemy po 1 trzesienie nadwoziem przy przyspieszaniu od 40-70 jakos tak i 2 przy 120 trzesla mi kierownica ale nadwozie nie drgalo. Po regeneracji przegubu z prawej strony ustaly drgania nadwoziem przy 40-70 ale przy 120 kierownica nadal sie trzesla. Dodam ze obydwie polosie z przegubami mechanik wyslal do profi zakladu w lublinie (jakis starszy facet co zjadl na tym zeby) i teoretycznie przegluby i polosie byly wykluczone. Na trzesaca kierownice pomoglo wywazenie kol na samochodzie. Ale to nie jest rozwiazanie. W kazdym razie buda juz nie drgalo przy przyspieszaniu ale kiera przy 120 nadal drgala. Samochod sprzedalem bo nie mam na to nerwow. Jakis handlaz sprzedaje go na olx za jakas kosmiczna cene.

Prawej strony masz na myśli pasażera?

Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#81 Paciu

Paciu
  • Forumowicz
  • 92 postów
  • Skąd:Hannover
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2013
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 11:14, 07.02.2021

Tak pasazera
  • 0

#82 sebasto

sebasto
  • Forumowicz
  • 244 postów
  • Skąd:lubelskie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:0,5 w porywach do 0,7
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 12:13, 08.02.2021

.... widzę, że nic się nie zmieniło i w Accordzie VIII podobnie jak w poprzednich generacjach ...  Accordy tak mają i przeguby wewnętrzne należy traktować jak część typowo eksploatacyjną... Iepiej chyba wydać na oem raz na te 150kkm, niż bawić się w zamienniki(oczywiście jak ktoś zamierza tym autem dłużej jeździć). Tym bardziej, że usterka ta nie zagraża bezpieczeństwu i można spokojnie dozbierać do oem jeżdżąc z nią jakiś czas ... no chyba, że jest jakiś super zamiennik o którym nie słyszałem, przejeździł ktoś na takim większy dystans i może polecić 80-100kkm+  ? ... pozdrawiam


  • 0

#83 alaniasty

alaniasty
  • Forumowicz
  • 30 postów
  • Skąd:warszawa
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Turner Comfort
  • KM:202 Km i 412 Nm
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:09, 27.04.2021

Dzień dobry, podłacze sie do tematu u mnie również telepie przy przyspieszaniu ( wymieniona została półoś krótka na jakieś chińskie g... ) natomiast obecnie do wymiany idzie również wałek...łaczący skrzynię z półosią ( półoś niestety również do wymiany i reklamacji )

I tu mam do szanownych kolegów pytanie.... co kupić do wersji japońskiej produkcji gdyż z tego co czytam to wałki maja różną długość ( wersja anglia 46 cm wersja japońska 47 ) ale co sklep to inna wiadomość..... Zatem jeśli ktoś z forumowiczów spotkał się z tym problemem i znalazł rozwiązanie to prosze o podpowiedzi... jaki wałek do Hondy made in Japan i jaką półoś polecacie

 

Nadmienię iż w aso kpl 5700 :(


  • 0

#84 airman

airman
  • Forumowicz
  • 38 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:217
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:CU2+EG4
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:32, 08.06.2021

Ehh dopadło i mnie. 

 

Jednego dnia zrobiłem traskę 200km, następnego dnia już tłukło. 

 

Objaw tylko i wyłącznie przy przyspieszaniu/operowaniu gazem. Na niskich biegach jak depnę to naprawdę tłucze ostro. 

 

Na razie jest plan wg forum, obejrzeć bieżnie przegubów...

 

Przed chwilą było spoko, więc stawiam tylko na przegub wewnętrzny lewy lub prawy. 

 

Ten EDS to ile kosztuje? Jakoś mało 160zł? Jakieś nowe opinie? Ogólnie wolałbym oem, ale chcę wpierw zbadać temat :)

 

 

 

 

 

Hej, w Maju pozbyłem się wibracji. 

 

Zdecydowałem po stosie przeczytanych postów, że nie będę kombinował z używkami i zamiennikami. 

 

Jako że  sam serwisuje moje auto, łatwiej było mi wydać kasę na OEM, czasu wolnego nie mam za wiele wiec też chciałem ograniczyć czas spędzony w garażu i na poszukiwaniu części do minimum.

 

Bez weryfikacji pod kątem wżerów obstawiłem, że do wymiany jest lewy przegub wewnętrzny. Auto mocno telepało juz na drugim biegu przy przyspieszaniu, na trasie przy jednostajnej jeździe nie było jeszcze tak żle. 

 

Lewy przegub kupiłem za ok 1030zł, brałem z Honda Auto Witolin, miałem bon 200zł i dostałem jeszcze 5%zniżki. 

 

Wymiana to w sumie prosta sprawa, osłona gumowa i opaska schodzi bez uszkodzeń. Lewy przegub okazał się być na oko w miarę dobry, jest jeden mikro wżer 1x1mm.

 

Jazda testowa... i niestety... drgania pozostały ale ! w zupełnie innych zakresach, przy zdecydowanie wyższych prędkościach, drugi bieg praktycznie ok, potem każdy kolejny coraz większe telepanie przy przyspieszaniu. 

 

Decyzja prosta, kupiłem przegub prawy z Haparts za 1070zł. 

 

Podczas wymiany prawej strony, obejrzałem wielokliny i podporę, wszystko w bdb stanie. Prawy przegub już miał duży wżer. 

 

Podejrzewam, że koniec końców u mnie para L+P załatwiła dopiero temat, bo lewy przegub jednak już też wykazywał ślady zużycia (przelot 125kkm).

 

Finalnie jest znowu jak kiedyś - nic nie wibruje. To była tak wkurzająca usterka, że nie żałuję ani złotówki  :)


Użytkownik przemkowal edytował ten post 14:36, 08.06.2021
to nie giełda

  • 0

#85 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8872 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 14:37, 08.06.2021

Hej, w Maju pozbyłem się wibracji. 

 

Zdecydowałem po stosie przeczytanych postów, że nie będę kombinował z używkami i zamiennikami. 

 

Jako że  sam serwisuje moje auto, łatwiej było mi wydać kasę na OEM, czasu wolnego nie mam za wiele wiec też chciałem ograniczyć czas spędzony w garażu i na poszukiwaniu części do minimum.

 

Bez weryfikacji pod kątem wżerów obstawiłem, że do wymiany jest lewy przegub wewnętrzny. Auto mocno telepało juz na drugim biegu przy przyspieszaniu, na trasie przy jednostajnej jeździe nie było jeszcze tak żle. 

 

Lewy przegub kupiłem za ok 1030zł, brałem z Honda Auto Witolin, miałem bon 200zł i dostałem jeszcze 5%zniżki. 

 

Wymiana to w sumie prosta sprawa, osłona gumowa i opaska schodzi bez uszkodzeń. Lewy przegub okazał się być na oko w miarę dobry, jest jeden mikro wżer 1x1mm.

 

Jazda testowa... i niestety... drgania pozostały ale ! w zupełnie innych zakresach, przy zdecydowanie wyższych prędkościach, drugi bieg praktycznie ok, potem każdy kolejny coraz większe telepanie przy przyspieszaniu. 

 

Decyzja prosta, kupiłem przegub prawy z Haparts za 1070zł. 

 

Podczas wymiany prawej strony, obejrzałem wielokliny i podporę, wszystko w bdb stanie. Prawy przegub już miał duży wżer. 

 

Podejrzewam, że koniec końców u mnie para L+P załatwiła dopiero temat, bo lewy przegub jednak już też wykazywał ślady zużycia (przelot 125kkm).

 

Finalnie jest znowu jak kiedyś - nic nie wibruje. To była tak wkurzająca usterka, że nie żałuję ani złotówki  :)

 

Pisząc lewy przegub masz na myśli po stronie kierowcy?


  • 0

#86 airman

airman
  • Forumowicz
  • 38 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:217
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:CU2+EG4
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:45, 10.06.2021

Tak, lewy wewnętrzny po stronie kierowcy, prawy po stronie pasażera :)


  • 0

#87 Spider785

Spider785
  • Nowy
  • 6 postów
  • Skąd:Mszana Dolna
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:49, 15.07.2021

Witam. Podłącze się do tematu.

Otóż posiadam wibracje całego auta najbardziej odczuwalne w zakresie ok 25-50km/h i późnej w okolicach 100 do 130km/h tylko i wyłączanie przy przyspieszaniu. Po sprawdzeniu przegubów lewy wewnętrzny posada minimalne luzy a z kolei prawy wewnętrzny ma już dość spory (załączam filmik do tego). Możecie mi powiedzieć czy ten luz jest już naprawdę duży i on może powodować te wibracje? Największy luz wydaje się na wieloklinie który goni na wszystkie strony. Czy sama wymiana przegubu powinna wystarczyć? Czy może wałek pośredni też mógł ucierpieć?

Film z przegubem.



Pozdrawiam.

Użytkownik Spider785 edytował ten post 21:51, 15.07.2021

  • 0

#88 Spider785

Spider785
  • Nowy
  • 6 postów
  • Skąd:Mszana Dolna
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:20, 23.07.2021

U mnie problem został rozwiązany. Winna okazała się faktycznie prawa strona a dokładnie prawy wewnętrzny przegub na którym były dwa wżery. Został wymieniony na nowy OEM i teraz auto przyspiesza tak jak powinno i nie ma żadnych wibracji.
  • 0

#89 Ula

Ula
  • Nowy
  • 5 postów
  • Skąd:Gorzów
  • Silnik:2.2
  • Wersja:nie wiem
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:S
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:04, 27.07.2021

Czy ktoś tak miał, że drgania na 2 i 3 biegu przy przyspieszeniu pojawiły się po wymianie sworzni? Została wymieniona półoś na zamiennik, bez rezultatu. Potem na używkę oryginalną. Drgania zmalały, ale dalej są, szczególnie pod górkę. Nie wiem, czy to normalne, ale czuć też lekkie szarpniecie silnika przy zapaleniu i gaszeniu samochodu. Mechanik chce półoś zespawać na sztywno. Ktoś tak robił? Nie zepsuje mi auta? Polecacie, co jeszcze sprawdzić? Jako ostateczność wyślę obydwie półosie do regeneracji, co w najgorszym razie będzie kosztować 1600 zł plus montaż/demontaż.
  • 0

#90 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6024 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 12:48, 27.07.2021

Witam.
Poduszki silnika, poduszki skrzyni sprawdzić.
Założyć inny komplet felg na próbę, żeby definitywnie wykluczyć bicie z kół.

Pomysł mechanika mocno średni, ja bym się nie zgodził na takie coś.

Do tego zapraszam do lektury forum o kole dwumasowym (wibracje przy gaszeniu i odpalaniu, a także w czasie jazdy pod obciążeniem tzn pod górkę) jak i potencjometrze od gazu. To też jest często przyczyną szarpania. Nie szukałbym na siłę winy w pół osiach....
  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, wibracje, przyśpieszanie, półoś, drżenie

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq