Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Wibracje przy przyśpieszaniu - prawa półoś

VIII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
56 odpowiedzi w tym temacie

#46 siarakoza

siarakoza
  • Nowy
  • 2 postów
  • Skąd:Bielsko-Biała
  • Silnik:2.0
  • Wersja:s
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:s
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:17, 23.04.2019

Od kilku tygodni borykam się z wibracjami, w które auto wpada przy przyśpieszaniu (szczególnie w okolicy 90-100 km/h) w moim Accordzie VIII 2.0 2008.

Oczywiście standardowo kontrola stanu ogumienia, wyważenia, stanu felg. Kiedy żadna z tych rzeczy nie wskazywała na problem, mechanik znalazł luz na prawej półosi. Przeczytałem sporo wątków, które wprost lub pośrednio są w tym temacie i dowiedziałem się, że zamienniki przeważnie są kiepskiej jakości. Nie mam na ten moment ochoty wydawać ponad 2000 na nową półoś OEM. Szukam zatem używanej oryginalnej. Niestety na portalach ogłoszeniowych i aukcyjnych wszystkie dostępne egzemplarze pochodzą z diesla 2.2. Ktoś się orientuje czy diesel i benzyna ma dokładnie taką samą półoś?

 

Patrząc na schematy

http://www.hondaworl...100_category_4/

http://www.hondaworl...102_category_4/

jakaś delikatna różnica jest

 

Ktoś przechodził przez ten temat? Jakieś rady?


  • 0

#47 mike_dh

mike_dh
  • Klubowicz
  • 56 postów
  • Skąd:śląsk
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:38, 23.04.2019

Tak jak zauważyłeś, różnica jest i raczej półosi z diesla nie włożysz.

 

Jaki dokładnie luz znalazł mechanik? Jaki przebieg?

 

 

 

Ja ten temat (wibracji/półosi) w dieslu przerabiałem. W skrócie długa walka kosztująca sporo nerwów i pieniędzy. U  mnie inny objaw bo były stałe wibracje powyżej 130km/h-140km/h. Można powiedzieć że zgłębiłem temat dokładnie.

 

 

Twój przypadek wydaje się bardziej "standardowy".

 

 

Na początku musisz być pewny kół na 400% (opony-bicie promieniowe- test drogowy na Hunterze 9700-najlepiej brać wydruk ).

 

 

Jeśli wibracje masz tylko przy przyspieszaniu to sprawdź w pierwszej kolejności przeguby wewnętrzne na obecność wżerów.

 

Temat dobrze opisany na forum więc pewnie czytałeś. Nie wiem jak w 2.0, ale w dieslu opaski osłon gumowych przegubów wewnętrznych można rozpiąć i zapiąć wielokrotnie (nie są zaciskane). Więc nie ma specjalnych kosztów przy tej operacji. Wiem że w wersji 2.4 jest podobnie.


  • 0

#48 gkill

gkill
  • Klubowicz
  • 316 postów
  • Skąd:Prabuty
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 06:41, 24.04.2019

Po wymianie przegubu zrobiłem test i do 170 km/h się rozbujałem i zero drgań a teraz miałem świąteczny wyjazd i okazało się że powyżej 120 km/h czuć jeszcze drgania tylko na kierownicy.


  • 0

#49 grzechoo

grzechoo
  • Nowy
  • 3 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2,4
  • Wersja:executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:24, 27.04.2019

Gdzie mechanik znalazł luz, na przegubie wewnętrznym czy może na łożysku podpory? Można kupić osobno te elementy, kupisz używkę i trafisz na trochę lepszą od swojej a zaraz ją szlak trafi a gwarancji Ci nikt nie uzna, bo to używka. Szkoda też wywalać całą półoś jeśli można wymienić jeden element i może się okazać że mimo że to nie będzie część OEM, to i tak trochę pojeździsz.


  • 0

#50 ślepak

ślepak
  • Moderator
  • 2345 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:2.2
  • Wersja:EXE
  • KM:151ps/394Nm seria
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 95
Super

Napisano 22:17, 27.04.2019

Następnym razem użyj wyszukiwarki i kontynuu np. w innym temacie.

Tematy połączyłem. 

Pozdrawiam.


  • 0
-F23A1    CG3   
-J30A1    CG2
-N22A1    CN1           
avatar3130_9.gif

#51 mac2150

mac2150
  • Klubowicz
  • 15 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 09:55, 28.04.2019

Od kilku tygodni borykam się z wibracjami, w które auto wpada przy przyśpieszaniu (szczególnie w okolicy 90-100 km/h) w moim Accordzie VIII 2.0 2008.

Oczywiście standardowo kontrola stanu ogumienia, wyważenia, stanu felg. Kiedy żadna z tych rzeczy nie wskazywała na problem, mechanik znalazł luz na prawej półosi. Przeczytałem sporo wątków, które wprost lub pośrednio są w tym temacie i dowiedziałem się, że zamienniki przeważnie są kiepskiej jakości. Nie mam na ten moment ochoty wydawać ponad 2000 na nową półoś OEM. Szukam zatem używanej oryginalnej. Niestety na portalach ogłoszeniowych i aukcyjnych wszystkie dostępne egzemplarze pochodzą z diesla 2.2. Ktoś się orientuje czy diesel i benzyna ma dokładnie taką samą półoś?

 

Patrząc na schematy

http://www.hondaworl...100_category_4/

http://www.hondaworl...102_category_4/

jakaś delikatna różnica jest

 

Ktoś przechodził przez ten temat? Jakieś rady?

 

Witam proponuje sprawdzić opony 

w ummie po wymianie opon i felg OEM ( używany komplet z a odry ) znikły wibracje drgania auto jak nowe

pozdrawiam


Użytkownik mac2150 edytował ten post 10:00, 28.04.2019

  • 0

#52 pepedombo

pepedombo
  • Klubowicz
  • 163 postów
  • Skąd:Białystok
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 19:17, 29.04.2019

Akurat re powyzej, tez mi sie zdaje, ze jak juz cos czuc na kierownicy to bardziej opony albo cos w maglu nizli przeguby, ja przerobilem w 7 genie to pieknie i nigdy nie bylo nic na kierownicy (kierownica to opony, kola) :) Przeguby wew. to buda i praktyczne zero kierownicy. Ostrzegam tylko, ze dluga jazda na tym syfie rozjedzie magiel, przynajmniej ja po naprawie mam luzy maglownicy ale jeszcze do przyjecia.


Użytkownik pepedombo edytował ten post 19:19, 29.04.2019

  • 0

#53 Radek78

Radek78
  • Nowy
  • 2 postów
  • Skąd:Zielona Góra
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:25, 24.05.2019

Witam. Drgania w zakresie 110-120km/h usunąłem wymieniając pol oske prawa +lewa strona -kompletna z przegubami ( firmy BRV). Pytanie ile to wytrzyma skoro oryginał wytrzymal 160tys.km
  • 0

#54 Radek78

Radek78
  • Nowy
  • 2 postów
  • Skąd:Zielona Góra
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:32, 24.06.2019

I nie wytrzymalo :(
W następnym tygodniu umówiona podmiana na drugi ,nowy komplet ale juz powoli oswajam się z mysla,ze zamawiam OEM.
  • 0

#55 PrimoMas

PrimoMas
  • Klubowicz
  • 40 postów
  • Skąd:Zambrów/Radoszyce
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Type S
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:12, 26.06.2019

Świeże informacje 

Honda Matraszek przegub wewnętrzny strona prawa koszt 1250 zł plus 240 zł robocizna, osłona gumowa 300zł . Realizacja zamówienie płatne z góry za części. Czas oczekiwania 2-3 dni. Samochód zastępczy 90gr za kilometr. 


  • 0

#56 KrisuRZ

KrisuRZ
  • Forumowicz
  • 20 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Type-S
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:33, 03.10.2019

Jak najszybciej rozpoznać która strona jest odpowiedzialna za drgania przy przyspieszaniu?  


  • 0

#57 mlody2v8

mlody2v8
  • Forumowicz
  • 48 postów
  • Skąd:Bielsko-Biała
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:09, 05.11.2019

Jak najszybciej rozpoznać która strona jest odpowiedzialna za drgania przy przyspieszaniu?  

Podbijam pytanie - u mnie wibruje przy przyspieszaniu w okolicach 40 km/h. Accord CU1.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq