Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Wibracje przy przyśpieszaniu - prawa półoś

VIII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
56 odpowiedzi w tym temacie

#31 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4222 postów
  • Skąd:Centrum
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Specjals
  • KM:~999
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Miniwagen
Reputacja: 116
Super

Napisano 21:17, 22.03.2019

Da się, wszystko się da
  • 0

inspekcje przedzakupowe, specjalizacja Japończyki, do 150km od Warszawy..możliwość wyszukania aut typowo pod zamówienie

mechanika: regulacja luzu zaworowego wszystkie Hondy, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników - etc, zapraszam na pw   opinie: tu kliknij


#32 Uzumymw

Uzumymw
  • Forumowicz
  • 98 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:R20
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 14:26, 24.03.2019

Czyli Honda przewiduje zestawy naprawcze? Czy mowa o wymianie osłony i odmalowaniu wałka?


  • 0

#33 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4222 postów
  • Skąd:Centrum
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Specjals
  • KM:~999
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Miniwagen
Reputacja: 116
Super

Napisano 15:29, 24.03.2019

Wałek - gdzieś pod Radomiem dorabiaja, poszukaj na allegro
  • 0

inspekcje przedzakupowe, specjalizacja Japończyki, do 150km od Warszawy..możliwość wyszukania aut typowo pod zamówienie

mechanika: regulacja luzu zaworowego wszystkie Hondy, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników - etc, zapraszam na pw   opinie: tu kliknij


#34 Uzumymw

Uzumymw
  • Forumowicz
  • 98 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:R20
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 11:56, 25.03.2019

Odpukać w moim wypadku nie występują żadne drgania. Mam rozumieć że gdyby sytuacja się zmieniła wystarczy wymienić wałek ?


  • 0

#35 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4222 postów
  • Skąd:Centrum
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Specjals
  • KM:~999
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Miniwagen
Reputacja: 116
Super

Napisano 12:15, 25.03.2019

przeguby wewnętrzne czesto padają


  • 0

inspekcje przedzakupowe, specjalizacja Japończyki, do 150km od Warszawy..możliwość wyszukania aut typowo pod zamówienie

mechanika: regulacja luzu zaworowego wszystkie Hondy, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników - etc, zapraszam na pw   opinie: tu kliknij


#36 gkill

gkill
  • Klubowicz
  • 313 postów
  • Skąd:Prabuty
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 12:26, 25.03.2019

Ostatnio zauważyłem że u mnie drgania zaczynają się już powiedzmy od 40 km/h i narastają w miarę wzrastania prędkości lub mocy przyśpieszania.


  • 0

#37 gkill

gkill
  • Klubowicz
  • 313 postów
  • Skąd:Prabuty
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 10:22, 12.04.2019

Panowie u mnie te drgania pojawiły się po tym jak wpadłem w dziurę na 17 kołach, oponach 225/50R17, tak że aż opona dostała bombla i musiałem nowe zakupić, wahacz i felga nie skrzywiły się. Czy w takim wypadku mogła się sama pół oś skrzywić od tego uderzenia w dziurę?


  • 0

#38 pepedombo

pepedombo
  • Klubowicz
  • 163 postów
  • Skąd:Białystok
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 11:18, 12.04.2019

Ja u siebie latalem z tym jakis czas i kilka rzeczy mi sie rzucilo w oczy:

1. Telepalo przy gazowaniu przy 90-100 (glownie), na finale okazalo sie, ze ten rodzaj turbulencji to lewy wewnetrzny przegub, czyli krotka polos. Reka chyba niewyczuwalne, siedzialo sztywno jak sprawdzalismy, jeszcze nie rozebralem, obstawiam wzery.

2. Duzo wczesniej chcialem zlikwidowac problem od wymiany prawego przegubu na dlugiej polosi na badziewiaka, po zalozeniu zero roznicy. Po okolo roku jak juz chinczyk latal wyczuwalnie na polosi powiazalem to ze stanem poprzednim i wyszlo mi, ze w trakcie coraz wiekszego zuzycia prawego przegubu pojawialy sie wyczuwalne objawy telepania przy 30-50km i dodatkowo mialy juz dalszy wplyw na predkosci wyzsze od 110 z punktu 1.

 

Przy wymianie calej prawej polosi wrocilem do punktu wyjscia, tj. eliminacja telepanki przy niskich i powrot do telepania 90-100, po wymianie lewej polosi wiadomo, sie wzielo rozwiazalo. Tak tylko po czasie zauwazylem te dziwne zaleznosci w biciu zaleznie od uszkodzonej strony, ale czy to ma zwiazek to licho wie, moze taka kolejnosc wydarzen:) No i w sumie u mnie to vii gen:P


Użytkownik pepedombo edytował ten post 11:21, 12.04.2019

  • 0

#39 MarekB

MarekB
  • Forumowicz
  • 33 postów
  • Skąd:Wieliczka
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Exec
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: -1
Neutralna

Napisano 11:25, 12.04.2019

Odnośnie wibracji to napiszę o swoim doświadczeniu w 8 gen.

Po zakupie auta długo borykałem się z wibracjami - zaczynały się w okolicach 80-90km/h i wiecej. Charakterystyczne było to, że przy 140kmm/h gdzie powinno drgać mniej (samowyważenie) - też wibrowało. Wyważałem koła w kilku różnych zakładach, w każdym zakładali moje wyważone wcześniej koła i maszyna pokazywała "koło niewyważone".

Cóż z tego jak niby doważyli a nadal wibrowało. Dodatkowo samo zdjęcie nogi z gazu nie uspokajało sytuacji.

Na moje szczęście trafiłem w końcu do zakładu z wyważarką z tzw "testem drogowym" i tam się okazało że opony posiadają tzw bicie boczne którego nie da się skompensować aby weszło w zakres tolerancji. I właśnie owo bicie boczne opony przekładało się na telepanie całym acco!

Zakupiłem na miejscu inne opony i wyjechałem jakby innym autem - 0 bicia.

Dlatego wszystkim polecam kontrole na takiej wyważarce.


  • 0

#40 gkill

gkill
  • Klubowicz
  • 313 postów
  • Skąd:Prabuty
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 11:36, 12.04.2019

Ja mam dwa komplety kół wyważanych zawsze w tym samym zakładzie. Został mi do sprawdzenia jeszcze jeden lewy przegub zewnętrzny, dziś się za to biorę.


  • 0

#41 gkill

gkill
  • Klubowicz
  • 313 postów
  • Skąd:Prabuty
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 20:38, 12.04.2019

Rozebrałem przegub, okazało się że kielich ma jeden wżer, który wyraźnie czuć palcem. Czy to wystarczy by telepało budą?


  • 0

#42 ślepak

ślepak
  • Moderator
  • 2328 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:2.2
  • Wersja:EXE
  • KM:151ps/394Nm seria
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 95
Super

Napisano 19:41, 13.04.2019

Koła zostały ponownie wyważone na wyważarce Hunter , jedna z felg okazała się krzywa.

Pomyślałem ,no jesteśmy w domu , z pewnością to wina felgi , niestety  ,po naprawie i wyważeniu drgania nie ustały.

Wg. mechanika  , który przejechał się moją hondą na 99% do wymiany jest prawy wewnętrzny przegub.

Pytanie - jakiej firmy przeguby polecacie ?

 

Jak nie będzie to prawy wewnętrzny przegub, to zapewne winna będzie podpora półosi... 

Dwa razy zmieniałem pół osie i poprawy żadnej, wysłałem kompletną pół oś do motomaxu, zrobili mi na "sztywno" i jak ręką odjął... wcześniej luz na podporze był spory.

 

Wlodar, dnia 15 Marz 2019 - 23:15, napisał:

Nie ma dobrych ,które si3 sprawdziły

 

 

 

 

Są... NKN i Urawa. Ciężko dostępne, ale do dostania.

 

gkill, dnia 22 Marz 2019 - 08:09, napisał:

To może Pascal? Znajomy mechanik poleca, mówi że bardzo dobre.

 

 

 

 

Mechanik będzie polecał to na co ma największe rabaty. Firma bardzo słaba, dostępna w Inter Carsie. 


  • 0
-F23A1    CG3   
-J30A1    CG2
-N22A1    CN1           
avatar3130_9.gif

#43 pepedombo

pepedombo
  • Klubowicz
  • 163 postów
  • Skąd:Białystok
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 19:11, 17.04.2019

Rozebrałem przegub, okazało się że kielich ma jeden wżer, który wyraźnie czuć palcem. Czy to wystarczy by telepało budą?

Przy wewnetrznych jakikolwiek wzer i juz powinien sie kwalifikowac, o zew. nie mam pojecia bo one tluka przy skrecaniu. 40km i wibracja to ja bym prawy wew. obstawial wedlug swoich magicznych przejsc w 7 genie:)


  • 0

#44 gkill

gkill
  • Klubowicz
  • 313 postów
  • Skąd:Prabuty
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 21:03, 17.04.2019

Wymieniłem lewy przegub wewnętrzny na eurodrivershaft parts i wszelkie drgania ustały, osłonę zostawiłem starą w bdb. Za jakiś czas dam znać jak się sprawuje.


Użytkownik gkill edytował ten post 07:34, 18.04.2019

  • 0

#45 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1218 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 15:06, 19.04.2019

Wymieniłem lewy przegub wewnętrzny na eurodrivershaft parts i wszelkie drgania ustały, osłonę zostawiłem starą w bdb. Za jakiś czas dam znać jak się sprawuje.

Ja z tą firmą nie miałem problemów.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq