Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

R20A3 problem z poborem oleju / Wadliwe tłoki

VIII olej

  • Zaloguj siÄ™, aby dodać odpowiedź
151 odpowiedzi w tym temacie

#46 Antau

Antau
  • Forumowicz
  • 37 postów
  • SkÄ…d:Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CU1
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:03, 24.12.2019

Sacrum sorry, moja pomyÅ‚ka  :cwaniak:


  • 0

#47 gkill

gkill
  • Forumowicz
  • 723 postów
  • SkÄ…d:Pomorskie
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 13:42, 17.01.2020

Są dostępne zestawy naprawcze:

 https://allegro.pl/o....0a3-8853918792


  • 0

#48 Antau

Antau
  • Forumowicz
  • 37 postów
  • SkÄ…d:Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CU1
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:19, 03.05.2021

Witam. Chciałem wypowiedzieć się na temat wadliwych tlokow r3a z 2012 roku w accordzie 2.0. Wiem że temat był poruszany ale co nie co się dowiedziałem w temacie. Kiedy odstawiłem honde do serwisu (serwis zajmujący się toyota/lexus) powiedziałem że auto bierze duże ilości oleju, a że mam wadliwe tłoki to chciałem zmienić komplet z pierscieniami. Panowie nie znali takiego tematu że honda wsadzila wadliwe tłoki i zapewniali mnie że nie możliwe że honda dała du** z czymś takim i np. Audi miało problem w 2.0/1.8 tfsi itp. Jednak kiedy wyciągnęli tłoki i chcąc zamówić pierścienie okazało się takowe są dostępne jednak czas oczekiwania.... 6-8 tygodni. Wychodzi na to że pierścienie do wadliwych r3a są jednak dostępne (gdzie niektórzy pisali że są wycofane). W ostatniej chwili okazało sie że u Jarka jest dostępny ostatni komplet tlokow poprawionych do r20. Jestem w momencie docierania i co mogę powiedzieć ma temat plukanek i zmiany olejów na inne.... próbowałem od 0w20 po 5w50, plukanki LM, tec 2000 nic nie pomogło. Podsumowując, jeżeli mamy tłoki r3a i silnik zużywa duże ilości oleju to żadna zmiana oleju na inny oraz plukanka nic nie zmieni.
  • 0

#49 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • SkÄ…d:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 22:04, 03.05.2021

Temat dotyczy również civicow 9gen z 2012r, niestety trzeva wymienić tłoki z pierścieniami, zrobić honowanie cylindrów i złożyć...tak jak piszesz, plukanki, zmiana specyfikacji oleju praktycznie nic nie zmieniają...
  • 0

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, pÅ‚ynów, sprzÄ™gÅ‚a, rozrzÄ…du, silników, naprawa silników, skrzyÅ„ MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam


#50 zhoook

zhoook
  • Nowy
  • 3 postów
  • SkÄ…d:Myslowice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:55, 08.02.2022

Witam! Mam doÅ›wiadczenie z problemem poboru oleju w silniku R20A3. KupiÅ‚em Honda accord 8 2012 2.0L po liftingu. Samochód byÅ‚ sprowadzony z Szwecji. Przed zakupem sprawdziÅ‚em w aso i powiedzieli że wszystko ok. WymieniÅ‚em olej w silniku i aut. skrzyni. silnik dziaÅ‚a cichutko. Przez 600 km  wyÅ›wietliÅ‚a mi siÄ™ kontrolka oleju. bagnet suchy. WystraszyÅ‚em siÄ™, dolaÅ‚em 1l i przez 500 km to samo. W aso powiedzieli że trzeba remontować silnik. Koszt 12tys zÅ‚.. w innych warsztatach okoÅ‚o 7 tys. Na stronach internetowych bardzo maÅ‚o informacji na ten temat. 

tylko rosyjski. ale można przetłumaczyć sobie.

https://www.drive2.r...9077905343752/ 

https://mikrob.ru/vi...61888&start=105

żeby wyeliminować problem poboru trzeba wymienić tłoki oraz pierścienie ale od poprzednich wersyj (r20a) tego silnika.

Co zrobiłem:

SKJ20DR-M11S Świeca zapłonowa Denso SKJ20DR-M11S "Extended Iridium" 4

13011-RZP-004 Pierścienie tłokowe kpl 4

13010-RNA-Y00 TÅ‚ok, zestaw 4

91212-R1B-A01 Uszczelnienie wału korbowego 1

91319-PAA-A01 Uszczelka czujnika ciśnienia oleju 1

17105-RNA-A01 Uszczelka kolektora dolotowego 4

15101-RNA-A00 Zestaw pierścieni uszczelniających pompy oleju 1

91302-PX4-004 Pierścień uszczelniający wałka rozrządu 1

12210-PZ1-004 Korek zaworu wlotu oleju 8

12211-PZ1-004 Korek wydechowy zaworu wydechowego 8

15826-RNA-A01 Uszczelka filtra 1

12251-RNA-A02 uszczelka głowicy 1

17106-RNA-A01 Uszczelka 1

91333-PNA-003 Pierścień uszczelniający układu smarowania 1

 

+łańcuch i napinacz rozrządu

 

Po wymianie pobór oleju znika.  

Części - 300euro

Robocizna na Ukrainie :) = 300 euro z nowym olejem i płynem chłodniczym.

Pozdrawiam.


Użytkownik zhoook edytował ten post 10:05, 08.02.2022

  • 0

#51 rafisz

rafisz
  • Moderator Junior
  • 1575 postów
  • SkÄ…d:WPR
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe MT
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 64
Wzorowa

Napisano 10:08, 08.02.2022

czyli potwierdziłeś to, o czym w tym wątku mowa, wymiana tłoków i pierścieni skutecznie eliminuje problem :), nie zalej teraz jakiegoś badziewnego oleju ;)


  • 0

#52 niemcu

niemcu
  • Moderator
  • 484 postów
  • SkÄ…d:MyÅ›lenice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 10:43, 08.02.2022

Jeszcze nie tragedia cenowa jeśli tak złożyć wszystko do kupy. Na pewno masz pewność teraz co do motoru pod maską, a nie loteria czy kupiłem dobry słupek czy też nie.


  • 0

#53 gkill

gkill
  • Forumowicz
  • 723 postów
  • SkÄ…d:Pomorskie
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 10:44, 08.02.2022

Witam! Mam doÅ›wiadczenie z problemem poboru oleju w silniku R20A3. KupiÅ‚em Honda accord 8 2012 2.0L po liftingu. Samochód byÅ‚ sprowadzony z Szwecji. Przed zakupem sprawdziÅ‚em w aso i powiedzieli że wszystko ok. WymieniÅ‚em olej w silniku i aut. skrzyni. silnik dziaÅ‚a cichutko. Przez 600 km  wyÅ›wietliÅ‚a mi siÄ™ kontrolka oleju. bagnet suchy. WystraszyÅ‚em siÄ™, dolaÅ‚em 1l i przez 500 km to samo. W aso powiedzieli że trzeba remontować silnik. Koszt 12tys zÅ‚.. w innych warsztatach okoÅ‚o 7 tys. Na stronach internetowych bardzo maÅ‚o informacji na ten temat. 

tylko rosyjski. ale można przetłumaczyć sobie.

https://www.drive2.r...9077905343752/ 

https://mikrob.ru/vi...61888&start=105

żeby wyeliminować problem poboru trzeba wymienić tłoki oraz pierścienie ale od poprzednich wersyj (r20a) tego silnika.

Co zrobiłem:

 

SKJ20DR-M11S Świeca zapłonowa Denso SKJ20DR-M11S "Extended Iridium" 4

 

13011-RZP-004 Pierścienie tłokowe kpl 4

 

13010-RNA-Y00 TÅ‚ok, zestaw 4

 

91212-R1B-A01 Uszczelnienie wału korbowego 1

 

91319-PAA-A01 Uszczelka czujnika ciśnienia oleju 1

 

17105-RNA-A01 Uszczelka kolektora dolotowego 4

 

15101-RNA-A00 Zestaw pierścieni uszczelniających pompy oleju 1

 

91302-PX4-004 Pierścień uszczelniający wałka rozrządu 1

 

12210-PZ1-004 Korek zaworu wlotu oleju 8

 

12211-PZ1-004 Korek wydechowy zaworu wydechowego 8

 

15826-RNA-A01 Uszczelka filtra 1

 

12251-RNA-A02 uszczelka głowicy 1

 

17106-RNA-A01 Uszczelka 1

 

91333-PNA-003 Pierścień uszczelniający układu smarowania 1

 

+łańcuch i napinacz rozrządu

 

Po wymianie pobór oleju znika.  

Części - 300euro

Robocizna na Ukrainie :) = 300 euro z nowym olejem i płynem chłodniczym.

Pozdrawiam.

Ja tu widzę dużo zmarnowanych pieniędzy. Kupa nowych rzeczy wymienionych na nowsze, nie fabryczne. Pamiętaj, że to co założone w fabryce podczas produkcji auta to nie to samo co HONDA OEM. Po co wymieniony rozrząd? Nowy rozrząd wymieniony na nowszy nie fabryczny.


Użytkownik gkill edytował ten post 10:46, 08.02.2022

  • 0

#54 zhoook

zhoook
  • Nowy
  • 3 postów
  • SkÄ…d:Myslowice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:04, 08.02.2022

Dużo częsci nowych wymienienionych na nowe, ale nie fabryczne o gorszej jakości. Po co wymieniłeś rozrząd? Widzę tu zmarnowane pieniądze. Pamiętaj, że to co założone w fabryce podczas składania nowego samochodu to nie to samo co HONDA OEM.

o jaki części chodzi? jak mogÄ… być nowe jak samochód ma 200tys? jak już rozebraÅ‚em silnik to trzeba wymienić wszystkie uszczelki żeby potem do tego siÄ™ nie wracać.  rozrzÄ…d kiedy siÄ™ wymienia? Kiedy siÄ™ urwie?  To jest Å›mieszne. Zgodnie z Pana logikÄ…, w ogóle nic nie trzeba zmieniać.


  • 0

#55 gkill

gkill
  • Forumowicz
  • 723 postów
  • SkÄ…d:Pomorskie
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 11:12, 08.02.2022

o jaki części chodzi? jak mogÄ… być nowe jak samochód ma 200tys? jak już rozebraÅ‚em silnik to trzeba wymienić wszystkie uszczelki żeby potem do tego siÄ™ nie wracać.  rozrzÄ…d kiedy siÄ™ wymienia? Kiedy siÄ™ urwie?  To jest Å›mieszne. Zgodnie z Pana logikÄ…, w ogóle nic nie trzeba zmieniać.

Jak ja bym robił ten silnik to by to kosztowało coś około 3000 zł na nowych tłokach OEM a 1200 zł na używanych tłokach ze złomu. 200 tyś km przebiegu to silnik jest jak nowy, chyba że tylko po mieście jeździł a właściciel nie wymieniał oleju w silniku. Oczywiście nie liczę tu robocizny, tylko sam dla siebie.


Użytkownik gkill edytował ten post 11:16, 08.02.2022

  • 0

#56 niemcu

niemcu
  • Moderator
  • 484 postów
  • SkÄ…d:MyÅ›lenice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 11:12, 08.02.2022

Jeżeli ma się już rozebrany silnik to oczywiście można pokusić się o kompleksową wymianę podzespołów, które i tak pewnie z biegiem czasu takiego zabiegu by wymagały. Ja żałuję u siebie, że kiedy robiłem maglownicę, nie zająłem się zawieszeniem z przodu kompleksowo. I teraz do roboty trzeba wrócić ponownie...


  • 0

#57 gkill

gkill
  • Forumowicz
  • 723 postów
  • SkÄ…d:Pomorskie
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 11:23, 08.02.2022

Jeżeli ma się już rozebrany silnik to oczywiście można pokusić się o kompleksową wymianę podzespołów, które i tak pewnie z biegiem czasu takiego zabiegu by wymagały. Ja żałuję u siebie, że kiedy robiłem maglownicę, nie zająłem się zawieszeniem z przodu kompleksowo. I teraz do roboty trzeba wrócić ponownie...

Ale zawieszenie inaczej się zużywa niż podzespoły w silniku. Szkoda, że jeszcze panewek nie wymienił, tulei cylindrowych, prowadnic zaworowych, kół układu rozrządu i pompy olejowej, tulejek(łożysk ślizgowych) w korbowodach, przecież one też się zużywają :).


Użytkownik gkill edytował ten post 11:33, 08.02.2022

  • 0

#58 zhoook

zhoook
  • Nowy
  • 3 postów
  • SkÄ…d:Myslowice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:31, 08.02.2022

Ale zawieszenie inaczej się zużywa niż podzespoły w silniku. Szkoda, że jeszcze panewek nie wymienił, tulei tłokowych, prowadnic zaworowych, kół układu rozrządu i pompy olejowej, tulejek(łożysk ślizgowych) w korbowodach, przecież one też się zużywają :).

Tulei tÅ‚okowe  wymieniÅ‚em. A panewki byÅ‚y jak nowe. Bo caÅ‚y czas lali nowy olej :)


  • 0

#59 gkill

gkill
  • Forumowicz
  • 723 postów
  • SkÄ…d:Pomorskie
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 11:35, 08.02.2022

Tulei tÅ‚okowe  wymieniÅ‚em. A panewki byÅ‚y jak nowe. Bo caÅ‚y czas lali nowy olej :)

Poprawiłem. Teraz jest, że tuleje cylindrów. W każdym razie przy przebiegu 200 tyś km to najczęściej trzymają fabryczny wymiar a zużycie dostępnymi urządzeniami pomiarowymi jest nie do pomierzenia.

Pewnie miałeś na myśli sworznie tłoka, które są w komplecie z nowymi tłokami.


Użytkownik gkill edytował ten post 11:39, 08.02.2022

  • 0

#60 Åšlepak

Åšlepak
  • Administrator
  • 6020 postów
  • SkÄ…d:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 12:11, 08.02.2022

To kolegi auto i jego pieniądze. Jak by chciał to by mógł wszystko wymienić podczas tej roboty. Jeden wymieni na zapas/ profilaktycznie więcej części, drugi tylko to co musi,a trzeci kupi używkę( która to loteria, a gwarancja rozruchowa mit o czym się sam przekonałem że potrzebny był prawnik) podobnie z rozrządem, tylko potem płacz że drugi raz ta sama robota, bo szkoda było dodatkowo 200/500 PLN na fanty .

Pewnie pierwszym właścicielem kolega nie jest, jak użytkowane było auto też nie wie. Stąd taka, a nie inna decyzja.

To każdego indywidualne podejście i kwestia poniesionych kosztów, bez sensu się nad tym rozwodzić dalej. Lista części na pewno się przyda za co dziękuję , a każdy ją rozpatrzy po swojemu.
  • 1

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, olej

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq