Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

R20A3 problem z poborem oleju

VIII olej

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
41 odpowiedzi w tym temacie

#16 Godar

Godar
  • Forumowicz
  • 520 postów
  • Skąd:Częstochowa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CM1
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 14:50, 21.04.2019

Ja leje tylko że do 2.4 Shella Helix ultra 5w40 i na razie poboru nie ma :) Wiem że dla wielu Shell to lipa, ale taki jest u mnie lany od nowości i żadnych dolewek.

 

 Często jest tak , że pobór zaczyna się po kilku tys km , a nie zaraz na drugi dzień po wymianie . Tu też dużo od samego oleju zależy . U mnie w zeszłym sezonie dopiero po ok 6 tys km  zaczęło ubywać delikatnie oleju.


  • 0
Jak się nie ma co się lubi , to się lubi co się ma ...

#17 accord giedlaro

accord giedlaro
  • Klubowicz
  • 81 postów
  • Skąd:leżajsk
  • Silnik:R20
  • Wersja:lifestyle+stacja multi+navi
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 19:55, 21.04.2019

Każdy jakis olej leje do swojego ukochanego auta. Sprawdź jaki będzie najlepszy dla twojego. Sprawdź lepkosć od 5W30 do ow20 ważna sprawa norma API. Każdy silnik lubi co innego. Miałem kiedys VII gen z 2005 roku brała niewiele jakies 0,2litra na 10000 tys. Olej motul eco clean 5W30. Do 8 gen  rocznik 2012 leję ten sam i jak na obecną chwilę "0"brania. Innym kolegom na Motulu bierze więcej lub mniej a np. na castrolu nie bierze wcale lub na innej firmy bierze "cos". Mam wrażenie że pobór oleju jest indywidualną sprawą każdego silnika 8 gen  oraz oleju jaki poprzedni własciciel lub ASo wlewało. Sprawdź i dobierz cos dla twojego. Będzie dobrze. A tak apropos jestes z Rzeszowa ja mieszkam w Leżajsku zróbmy małego spota gdzies w okolicy Rzeszów - Leżajsk


  • 0

krzysiek


#18 Antau

Antau
  • Nowy
  • 18 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:07, 21.04.2019

Kolego tak szczerze to jutro mam wolny dzień także mogę się do Leżajska przejechać 😊
  • 0

#19 accord giedlaro

accord giedlaro
  • Klubowicz
  • 81 postów
  • Skąd:leżajsk
  • Silnik:R20
  • Wersja:lifestyle+stacja multi+navi
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 20:15, 21.04.2019

Zapraszam na kawę. Tel masz na profilu


  • 0

krzysiek


#20 VTECkick

VTECkick
  • Forumowicz
  • 90 postów
  • Skąd:...
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2013
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 20:48, 21.04.2019

@Godar,

Zgadzam się z tym co mówisz. Jednak poprzedni właściciel też nic nie dolewał. Może z tego względu że autem było spokojnie jeżdżone i prawie wcale nie widział obrotów powyżej 4 tyś :) Zobaczymy co będzie dalej. 


  • 0

#21 accord giedlaro

accord giedlaro
  • Klubowicz
  • 81 postów
  • Skąd:leżajsk
  • Silnik:R20
  • Wersja:lifestyle+stacja multi+navi
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 21:14, 21.04.2019

Szanowni koledzy, Kolega jacob powiedział kiedys swiętą prawdę. Cytuję " jak dbasz tak masz". Jesli kierowca leje do silnika co ma pod ręką bo taniej na litrze o przysłowiową złotówkę to ma co wybrał NIE CZYTA INSTRUKCJI HONDY. Później pyta na forum po 20 razy i co dalej a nie czyta ze zrozumieniem jest jak jest  Jesli do tego butuje auto do odcinki i wyłącz silnik po butowaniu zaraz po przyjechaniu do punktu docelowego odpowiedź  nasuwa się sama - odczekaj 30 sekund niech olej zdąrzy się schłodzić (wymienić na pierscieniach) straciłes 10 groszy. Koledzy też nie jeżdżę jak " dziadek" ale słucham i czytam co mówią bardziej doswiadczeni forumowicze i wyciągam wnioski.         Ale oberwie mi się hejtem. Sorki za przydługi tekst.


  • 0

krzysiek


#22 Antau

Antau
  • Nowy
  • 18 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:38, 17.09.2019

Witam po dłuższej przerwie... Dzisiaj była następna wymiana oleju aczkolwiek pokusiłem się na czyszczenie miski jak polecił wcześniej kolega KulawyJohn. Powiem tak, że miska nie była jakoś bardzo zasyfiona ale olej po 10 tyś był czarny jak z Diesla... (dodam że dolałem niecałe 3l od ostatniej wymiany. Ale do sedna... Silnik przepłukany, olej zlany, miska zdjęta i tak auto przestało noc żeby jak najwięcej ściekło. Teraz zalałem Motul 0W20 (zwróciłem uwagę na specyfikację). Będę teraz jeździł i obserwował stan ale jeżeli okaże się, że będzie go ubywało tak samo jak wcześniejszego Valvoline to niestety trzeba będzie zaglądnąć do pierścieni bądź uszczelniaczy zaworowych. Jeszcze taka ciekawostka. Jakiś czas temu dzwoniłem do tego salonu z którego kupiłem i sprzedawca bronił się normą  do 1l/1000km, a przypomniałem sobie ostatnio żeby zaglądnąć do instrukcji HR-V mojej mamy (kupiła ją zaraz przede mną jako nową) i tutaj taka sama sytuacja :cwaniak:  :cwaniak:  no ale z ciekawości sprawdziłem stan i trzyma MAX.


  • 0

#23 KulawyJohn

KulawyJohn
  • Moderator
  • 910 postów
  • Skąd:KSU powiat suski
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 19
Dobra

Napisano 20:39, 19.09.2019

Taki rzadziudki olej obstawiam że będzie brał.
  • 0

Pozdrawiam Grzegorz - górolicek śmiesek

Moja "Czarnula" http://www.accordklu...rnula-kulawego/


#24 gkill

gkill
  • Klubowicz
  • 329 postów
  • Skąd:Prabuty
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 21:10, 19.09.2019

Witam po dłuższej przerwie... Dzisiaj była następna wymiana oleju aczkolwiek pokusiłem się na czyszczenie miski jak polecił wcześniej kolega KulawyJohn. Powiem tak, że miska nie była jakoś bardzo zasyfiona ale olej po 10 tyś był czarny jak z Diesla... (dodam że dolałem niecałe 3l od ostatniej wymiany. Ale do sedna... Silnik przepłukany, olej zlany, miska zdjęta i tak auto przestało noc żeby jak najwięcej ściekło. Teraz zalałem Motul 0W20 (zwróciłem uwagę na specyfikację). Będę teraz jeździł i obserwował stan ale jeżeli okaże się, że będzie go ubywało tak samo jak wcześniejszego Valvoline to niestety trzeba będzie zaglądnąć do pierścieni bądź uszczelniaczy zaworowych. Jeszcze taka ciekawostka. Jakiś czas temu dzwoniłem do tego salonu z którego kupiłem i sprzedawca bronił się normą  do 1l/1000km, a przypomniałem sobie ostatnio żeby zaglądnąć do instrukcji HR-V mojej mamy (kupiła ją zaraz przede mną jako nową) i tutaj taka sama sytuacja :cwaniak:  :cwaniak:  no ale z ciekawości sprawdziłem stan i trzyma MAX.

Antau prawdopodobnie twój silnik ma nietypowe pierścienie olejowe, bardzo podobne do tych w wadliwych TFSI i TFSI tj. 2 elementowy składający się z pierścienia z otworami i sprężyny rozpierającej, wysokość tego pierścienia to 1,5mm a pozostałe są stalowe uszczelniający nr 1 o wysokości 1,0 mm, uszczelniający nr 2 o wysokości 0,8 mm. Celowo nie napisałem dla 2 pierścienia uszczelniająco -zgarniający ponieważ w tym zestawie nie może on pełnić funkcji dodatkowej zgarniającej, ponieważ nie posiada noska. Ja to przerabiałem sam naprawiałem, skończyło się na wymianie tłoków(wstawiłęm od R18Z4), pierścieni, uszczelniaczy itp. Auto na początku paliło mi tak do 1,5l oleju na 1000km, wiem że spaliłby jeszcze więcej w miarę większego hamowania silnikiem, po wymianie uszczelniaczy zaworowych spalanie oleju spadło do max 0,5l/1000km.

Ten sam problem występuje w civicach IX 1,8 w rocznikach 2012 i jest to opisano dokładnie na civicforum.pl.


Użytkownik gkill edytował ten post 21:11, 19.09.2019

  • 0

#25 coral_snake

coral_snake
  • Nowy
  • 17 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2013
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:18, 19.09.2019

Taki rzadziudki olej obstawiam że będzie brał.

 

R20A3, Motul 0w20 od nowości, 80tkm przebiegu, wymiana co 10tkm, poboru brak.


  • 0

#26 Antau

Antau
  • Nowy
  • 18 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:27, 23.09.2019

No na pierwszy montaż 0W20 leci... Pojeżdżę chwilę i zobaczę ile pobiera.


  • 0

#27 KulawyJohn

KulawyJohn
  • Moderator
  • 910 postów
  • Skąd:KSU powiat suski
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 19
Dobra

Napisano 21:36, 10.10.2019

R20A3, Motul 0w20 od nowości, 80tkm przebiegu, wymiana co 10tkm, poboru brak.

Nie znamy się, ale zakładam, że jesteś świadomym kierowcą i wiesz jak użytkować Hondę. Większość Hond jednak jest użytkowania w sposób nieuświadomiony, lub po prostu niedbały. Zapewne znasz opowieści/historie serwisów olejowych samochodów np. z Niemcowni :)

Antau
I jak tam pobory? Zaobserwowałeś coś?
  • 0

Pozdrawiam Grzegorz - górolicek śmiesek

Moja "Czarnula" http://www.accordklu...rnula-kulawego/


#28 Antau

Antau
  • Nowy
  • 18 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:32, 13.10.2019

Narazie zrobiłem niecały 1000 km i dodałem jakieś 200 ml. Pobór jest dalej niestety ale trochę mniejszy niż na Valvoline 5w30. Będę jeździł i obserwował dalej.

Użytkownik Antau edytował ten post 16:33, 13.10.2019

  • 0

#29 KulawyJohn

KulawyJohn
  • Moderator
  • 910 postów
  • Skąd:KSU powiat suski
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 19
Dobra

Napisano 21:35, 13.10.2019

Dużo bierze. Rozmawiałeś na ten temat z Piotrem ze zmienolej.pl?
  • 0

Pozdrawiam Grzegorz - górolicek śmiesek

Moja "Czarnula" http://www.accordklu...rnula-kulawego/


#30 Antau

Antau
  • Nowy
  • 18 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:45, 15.10.2019

Jeszcze nie ale z tego co widziałem na tej stronie to sprzedaje zestawy (filtr + olej do Accorda VII i VIII)  właśnie ten olej który mam teraz zalany. Pożyjemy zobaczymy. Jak problem poboru nie ustanie to trzeba będzie zabrać się za pierścienie.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, olej

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq