Witam po dłuższej przerwie... Dzisiaj była następna wymiana oleju aczkolwiek pokusiłem się na czyszczenie miski jak polecił wcześniej kolega KulawyJohn. Powiem tak, że miska nie była jakoś bardzo zasyfiona ale olej po 10 tyś był czarny jak z Diesla... (dodam że dolałem niecałe 3l od ostatniej wymiany. Ale do sedna... Silnik przepłukany, olej zlany, miska zdjęta i tak auto przestało noc żeby jak najwięcej ściekło. Teraz zalałem Motul 0W20 (zwróciłem uwagę na specyfikację). Będę teraz jeździł i obserwował stan ale jeżeli okaże się, że będzie go ubywało tak samo jak wcześniejszego Valvoline to niestety trzeba będzie zaglądnąć do pierścieni bądź uszczelniaczy zaworowych. Jeszcze taka ciekawostka. Jakiś czas temu dzwoniłem do tego salonu z którego kupiłem i sprzedawca bronił się normą do 1l/1000km, a przypomniałem sobie ostatnio żeby zaglądnąć do instrukcji HR-V mojej mamy (kupiła ją zaraz przede mną jako nową) i tutaj taka sama sytuacja no ale z ciekawości sprawdziłem stan i trzyma MAX.
Antau prawdopodobnie twój silnik ma nietypowe pierścienie olejowe, bardzo podobne do tych w wadliwych TFSI i TFSI tj. 2 elementowy składający się z pierścienia z otworami i sprężyny rozpierającej, wysokość tego pierścienia to 1,5mm a pozostałe są stalowe uszczelniający nr 1 o wysokości 1,0 mm, uszczelniający nr 2 o wysokości 0,8 mm. Celowo nie napisałem dla 2 pierścienia uszczelniająco -zgarniający ponieważ w tym zestawie nie może on pełnić funkcji dodatkowej zgarniającej, ponieważ nie posiada noska. Ja to przerabiałem sam naprawiałem, skończyło się na wymianie tłoków(wstawiłęm od R18Z4), pierścieni, uszczelniaczy itp. Auto na początku paliło mi tak do 1,5l oleju na 1000km, wiem że spaliłby jeszcze więcej w miarę większego hamowania silnikiem, po wymianie uszczelniaczy zaworowych spalanie oleju spadło do max 0,5l/1000km.
Ten sam problem występuje w civicach IX 1,8 w rocznikach 2012 i jest to opisano dokładnie na civicforum.pl.
Użytkownik gkill edytował ten post 21:11, 19.09.2019