Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

R20A3 problem z poborem oleju / Wadliwe tłoki

VIII olej

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
151 odpowiedzi w tym temacie

#76 MirekMirek

MirekMirek
  • Młodszy Forumowicz
  • 35 postów
  • Skąd:Szczecin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance plus A/T
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:16, 22.02.2023

Witam, w grudniu zakupiłem wóz 2012 r. automat z przebiegiem 156000 km przejechałem 804 km na tym dystansie delikatnie ubywało na bagnecie. Wymieniłem olej na Motul 8100 Eco-nergy 5W-30 A5/B5 przed wymianą zastosowałem płukankę Liqui Moly Engine Flush na 10 min. Po zalaniu olej szybko zmienił barwę na ciemniejszą (tak jak by wypłukiwał zabrudzenia) przejechałem po wymianie ponad 1700 km i dolałem niecały 1litr. Styl jazdy spokojny 80 % miasto 20% trasa sporadycznie przeciągnięcie przy wyprzedzaniu.

Sprzedawca twierdził, że wracał na kołach i zrobił za mały dystans około 150 km aby stwierdzić ubytek oleju.

 

Może coś doradzicie.


  • 0

#77 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6020 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 13:21, 22.02.2023

Płukanki i zmiana oliwy silnika nie naprawi... Wszystko jest w tym temacie.

Wymiana tłoków i pierścieni owszem pomoże.

Znajdziesz zestaw tutaj.

https://allegro.pl/o...-jp-13224212314


Jarusnet, znajdziesz rabat na forum.


Tu dalsza lektura :

http://www.accordklu...22#entry1050939
  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#78 MirekMirek

MirekMirek
  • Młodszy Forumowicz
  • 35 postów
  • Skąd:Szczecin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance plus A/T
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:59, 22.02.2023

Płukanki i zmiana oliwy silnika nie naprawi... Wszystko jest w tym temacie.

Wymiana tłoków i pierścieni owszem pomoże.

 

 

Jaki jest orientacyjny koszt robocizny ?


Użytkownik MirekMirek edytował ten post 14:00, 22.02.2023

  • 0

#79 mlodyolek

mlodyolek
  • Forumowicz
  • 1282 postów
  • Skąd:Wołomin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 33
Super

Napisano 14:33, 22.02.2023

1500-2000 + planowania, honowania i ew inne części typu uszczelka głowicy, łańcuch rozrządu itp
  • 0

Krótki bieg, dlugi dyfer. To jest pie**olnięcie


#80 MirekMirek

MirekMirek
  • Młodszy Forumowicz
  • 35 postów
  • Skąd:Szczecin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance plus A/T
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:57, 12.03.2023

Czy ktoś testował płukanie cylindrów naftą jak w tym filmiku ?

link: 

 

Zastanawiam się czy lepiej będzie kręcić rozrusznikiem przy wykręconych świecach i wypiętych wtyczkach od wtryskiwaczy pytanie czy paliwo też będzie podawane jeśli jak to jakim bezpiecznikiem odłączyć pompę paliwa ?  Czy bezpieczniej będzie zrobić kilka obrotów wałem świece wykręcone ?


  • 0

#81 gkill

gkill
  • Forumowicz
  • 723 postów
  • Skąd:Pomorskie
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 21:34, 12.03.2023

Po prostu ustawiasz wszystkie cylindry w połowie zalewasz powiedzmy po 100 ml w każdy, zakręcasz świece, czekasz ze 2 godziny i ręcznie poprzez klucz kręcisz wałem, będzie ciężko, ale nafta co jeszcze nie spłynęła pod wpływem ciśnienia będzie dodatkowo wymywać z pierścieni luźny nagar. I tak kilka razy powtarzamy zabieg. Jest niewielka szansa na zmniejszenie spalania oleju. Najprostszy to całkowite wyeliminowanie hamowania silnikiem, lub wymiana wadliwych tłoków i pierścieni.

Świece mają być wkręcone po to, by na cylindrze, którym będą zamknięte zawory podciśnienie nie puszczało za szybko nafty. Powtarzam jeszcze raz kręcimy wałem poprzez klucz na wkręconych świecach.

 

 

Panowie alternatywa

 

https://allegro.pl/o...-jp-13224212314

 

dla oem tłoków i pierścieni w celu wyeliminowania problemu nadmiernego spalania oleju silnikowego.


Użytkownik gkill edytował ten post 07:13, 22.03.2023

  • 0

#82 Bartek19864

Bartek19864
  • Forumowicz
  • 21 postów
  • Skąd:Świnoujście
  • Silnik:2.0
  • Wersja:VIII
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:27, 25.03.2023

Mam taki sam problem z dużym spalaniem oleju. Ponad litr na 1000 km. Remont nieunikniony. Orientuje się ktoś jaki koszt samych części? Znalazłem na necie komplet OE tłoków z pierścieniami za 2300zł. Co jeszcze wchodzi w skład potrzebnych do zlikwidowania problemu części? Koszt wymiany w serwisie z pewnością zabija. Czy dobry warsztat upora się z problemem?

Użytkownik Bartek19864 edytował ten post 21:27, 25.03.2023

  • 0

#83 mlodyolek

mlodyolek
  • Forumowicz
  • 1282 postów
  • Skąd:Wołomin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 33
Super

Napisano 00:00, 26.03.2023

Najważniejsze to ile jest owalu na cylindrach
  • 0

Krótki bieg, dlugi dyfer. To jest pie**olnięcie


#84 gkill

gkill
  • Forumowicz
  • 723 postów
  • Skąd:Pomorskie
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 05:59, 27.03.2023

Najważniejsze to ile jest owalu na cylindrach

Te pierścienie tak mocno zmniejszają tarcie, że owalu nie powinno być wcale, jeżeli silnik nie ma ogromnego przebiegu. Z reguły mają mały przebieg bo od dawna piją :).

Chociaż Edson pisał, że robił ten silnik w CRV i poszedł 1 szlif, więc nie ma reguły. Zawsze można zostawić owal i zaryzykować aby tylko był widoczny ślad honowania.


Użytkownik gkill edytował ten post 06:53, 27.03.2023

  • 0

#85 mlodyolek

mlodyolek
  • Forumowicz
  • 1282 postów
  • Skąd:Wołomin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 33
Super

Napisano 08:01, 27.03.2023

Owal większy niż 0.03 nie nadaje się do dalszego użytkowania
  • 0

Krótki bieg, dlugi dyfer. To jest pie**olnięcie


#86 niachu

niachu
  • Forumowicz
  • 76 postów
  • Skąd:Mazowieckie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:50, 29.03.2023

Panowie powiedzcie czy bezpiecznie jest szukać Accorda VIII 2.0 przedlifta do 2010r? Też ma wadliwe tłoki/pierścienie?


  • 0

CL9 -> Focus ST MK2 -> CU1 :D


#87 gkill

gkill
  • Forumowicz
  • 723 postów
  • Skąd:Pomorskie
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 20:35, 29.03.2023

Tylko roczniki modelowe z 2012 i z początku 2013 roku.
  • 0

#88 Bartek19864

Bartek19864
  • Forumowicz
  • 21 postów
  • Skąd:Świnoujście
  • Silnik:2.0
  • Wersja:VIII
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:00, 12.04.2023

Panowie zmierzyłem kompresję i mam taki odczyt w swoim Accordzie VIII 2.0 2011 rok
1 cylinder 14 bar
2 cylinder 13.8 bar
3 cylinder 8 bar
4 cylinder 14 bar

Co Waszym zdaniem może boleć silnik. Pierścienie , wypalone zawory? Remont nieunikniony??

Użytkownik Bartek19864 edytował ten post 10:00, 12.04.2023

  • 0

#89 gkill

gkill
  • Forumowicz
  • 723 postów
  • Skąd:Pomorskie
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 10:46, 12.04.2023

Widać, że na 3 cylindrze słabo. Porządne płukanie naftą może je przywrócić. Ile pali oleju?


  • 0

#90 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6020 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 10:56, 12.04.2023

Jak dla mnie za duża różnica w ciśnieniu między cylindrami żeby bawić się w plukanie naftą i inne rzeczy. Zdjąć górę i zobaczyć, wątpię w dziurę w zaworze, z racji tego że 8 bar jest.
  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, olej

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq