Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

wymiana gornych przednich wahaczy

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
13 odpowiedzi w tym temacie

#1 hondamen

hondamen
  • Forumowicz
  • 206 postów
  • Skąd:Szczecin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:T
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:12, 19.04.2019

hej czy ktos z was wymieniał w accordzie VII 2007? sam nie dam rady wymienić sworzni dolnych  ale te gorne wahacze to chyba nie jest rocket science? czy trzeba miec jakis specjalistyczny sprzet poza kluczami?

znalazlem taki filmik


  • 0

#2 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1658 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 51
Wzorowa

Napisano 19:45, 19.04.2019

Jedyne co to czasem mocno trzyma sworzen w zwrotnicy. Reszta to zwykle śruby.mozna wyjąć amory, wtedy jest więcej miejsca. Przy dokreceniu należy odpowiednio ustawić wahacz np. Na pręt włożony w otwory
  • 0

#3 hondamen

hondamen
  • Forumowicz
  • 206 postów
  • Skąd:Szczecin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:T
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:29, 20.04.2019

a to co te dziury po bokach nie "determinuja" polozenia wahacza? poaztym tak jak na filmie sruby boczne sa dlugie i to one wymuszaja prawidlowe wymusznei wahacza czy nie?


Użytkownik hondamen edytował ten post 08:30, 20.04.2019

  • 0

#4 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2783 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 37
Super

Napisano 11:32, 20.04.2019

Śruby nie wymuszają położenia wahacza, należy go ustalić za pomocą np pręta lub "ręcznie na oko" jak masz takie wyczucie.

Skręcenie wahacza do nadwozia w jego pozycji najniższej jest dużym błędem i spowoduje szybkie zużycie tulejek met-gum gdyż będę naprężone.
  • 0

#5 hondamen

hondamen
  • Forumowicz
  • 206 postów
  • Skąd:Szczecin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:T
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:58, 24.04.2019

Śruby nie wymuszają położenia wahacza, należy go ustalić za pomocą np pręta lub "ręcznie na oko" jak masz takie wyczucie.

Skręcenie wahacza do nadwozia w jego pozycji najniższej jest dużym błędem i spowoduje szybkie zużycie tulejek met-gum gdyż będę naprężone.

mozesz przyblizyc metode z pretem ? gdzie go mam wcisnac? czyli nie jak to jest na tym filmie 9:56? wahacz ma byc jak nablizej gory?


Użytkownik hondamen edytował ten post 21:01, 24.04.2019

  • 0

#6 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2783 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 37
Super

Napisano 21:21, 24.04.2019

http://www.accordklu...górnego-VII-gen

Użytkownik Sacrum edytował ten post 21:23, 24.04.2019

  • 0

#7 hondamen

hondamen
  • Forumowicz
  • 206 postów
  • Skąd:Szczecin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:T
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:35, 24.04.2019

aha :) pytanie co jeżeli sworzeń górny nie będzie dosięgał do dziury zwrotnicy ale robota spoko i zaoszczędzone 240zl ...


  • 0

#8 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1658 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 51
Wzorowa

Napisano 21:54, 24.04.2019

Dosięgnie, wahacz naciśniesz w dół ręką po dokreceniu i wyjęciu pręta
  • 0

#9 gkill

gkill
  • Forumowicz
  • 516 postów
  • Skąd:Prabuty
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 07:29, 21.11.2020

Słuchajcie a śruba nr 14 w VIII ta co trzyma ten wahacz, ma wymiary gwint m10, długość 78mm a jaki jest skok gwintu?
  • 0

#10 rafisz

rafisz
  • Forumowicz
  • 1015 postów
  • Skąd:RZE, WPR
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe MT
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 25
Super

Napisano 21:39, 21.11.2020

jak znam życie i hondowe podejście do sprawy, będzie tam skok 1,25, honda w zawieszeniu chyba wszystkie śruby stosuje z takim skokiem gwintu


  • 1

#11 gkill

gkill
  • Forumowicz
  • 516 postów
  • Skąd:Prabuty
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 09:27, 25.11.2020

A czy taka śruba:

 

https://allegro.pl/o...n960-8948957690

 

to się nadaje? Czy nie zardzewieje za szybko i się zapiecze?


  • 0

#12 rafisz

rafisz
  • Forumowicz
  • 1015 postów
  • Skąd:RZE, WPR
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe MT
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 25
Super

Napisano 09:49, 25.11.2020

szukaj ocynkowanych, najlepiej ze zintegrowaną podkładką, fachowo się to chyba nazywa śruba kołnierzowa, klasa 10, no i długość 80 skoro fabryczna to 78


Użytkownik rafisz edytował ten post 09:55, 25.11.2020

  • 1

#13 wolek

wolek

    Partner HAKP

  • Partner HAKP
  • 4894 postów
  • Skąd:Wawa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Sport GT
  • KM:190??
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:kombiwar
Reputacja: 82
Wzorowa

Napisano 15:58, 25.11.2020

Grill mam takich śrub z 40 co trzymają wahacz do budy. Poszukam i mogę ci komplet wysłać
  • 0

#14 gkill

gkill
  • Forumowicz
  • 516 postów
  • Skąd:Prabuty
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 10
Dobra

Napisano wczoraj, 08:10

Dzięki Wołek, myślałem żeby kupić u Ciebie, ale  ojciec mi taką ori używaną od starej hondy w BDB stanie załatwił, różni się tylko główką na klucz 17.


Użytkownik gkill edytował ten post wczoraj, 10:18

  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq