Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
V

Swap F18A3 na F20Z1 Accord V / R600

V silnik swap f18a3 f20z1 f-seria

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
5 odpowiedzi w tym temacie

#1 Zenon

Zenon
  • Nowy
  • 3 postów
  • Skąd:Jarosław
  • Silnik:1.8
  • Wersja:I
  • KM:115
  • Paliwo:PB
  • Rok:1993
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:08, 14.04.2019

Siema,

Oto Accord V a właściwie jego brat bliźniak czyli Rover 600.

Wrzucam do niego hondowski F20Z1 na miejsce F18A3 ale mimo ze oba kompy są na wejscia obd1, róznią sie jak widac na foto delikatnie jedną wtyczką.

Plan był zeby wrzucic całą instalacje z f20z1 razem z kompem i motorem ale w tej instalacji nie ma abs-ow, klimy i poduszek wiec to odpada.

Obejrzelam sobie pinout obydwu instalacji i faktycznie - w f18 brakuje dodatkowego pinu prawdopodobnie przekaźnika pompy paliwa (zielono/czarny) i zapłonnika icm (żółto/zielony) - brakujące przewody na fotkach oznaczylem na czerwono. Czyli f20z1 ma o 1 wiecej przewod zielono/czarny i żółto/zielony.

 

Dłubie juz przy aucie przeszło rok ogarniając bude, zbierając potrzbne graty,  W zasadzie mam tez kompletny h23a3 wyjęty z accorda razem z kompem ale tam slot na wtyczke do kompa jest identyczny jak

w f20z1.

 

Pytanie co zrobic zeby to zagrało? Wrzucić pustego pina śledzia w brakujące miejsce i zmostkowac do sąsiedniego, a wypustke na kostce zeszlifowac? Puszczac dodatkowy przewod do przekaznika pompy paliwa?

 

W planach jest tez wrzucenie kolektorow z h23a3 albo nawet całego h23 i tu tez pojawia sie problem sterowania motylkami w dodatkowych kanałach kolektora ssącego, bylo by fajnie gdyby motylki sie otwierały jak fabrycznie przy tych 4800 obr.

Moze ktos walczyl z podobnym tematem i wie jak ogarnąć te motylki? Albo robil podobne swapy?

 

Pozdro

 

40639683783_ca3be7ca49.jpg47606213541_8c88fa95e9_n.jpg47553067602_5ca2f1e4c3_n.jpg

 

46690401005_3791f4596e_n.jpg46881974254_8c6190a51e_n.jpg40639686053_c5aeef9a14_n.jpg


 

46690401415_142bed77d5_z.jpg

46690402025_109ef84cf3_z.jpg

 

 


  • 0

#2 arrek

arrek
  • Nowy
  • 3 postów
  • Skąd:w-wa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:es
  • KM:131
  • Paliwo:PB
  • Rok:1996
  • Nadwozie:sed
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:49, 15.04.2019

Hej,

Jeśli byś został przy wiązce od polfta (czyli niebieskie kostki) to i tak po za tym trzeba zamienić dwa piny między sobą w wiązce która wchodzi do złączki "a" To już będą sonda z egr bodajże. Rówienież przyjrzałbym się czy w wiązce od przedlifta jest całe ustrojstwo od immo i czy w ecu od f20 jest płytka od niego dalej to wtryski o niskiej impendencji w przedliftowej i o wysokiej w poliftowej. Jest parę zmian najlepiej znaleźć w manaualu od obu wersji. Dodam że na portalu z uk są do kupienia ecu właśnie od rovera 623 w wersji z niebieskimi kostkami gdzie honda już w polifcie nie wsadzała tego silnika. Powodzenia

 


  • 0

#3 93karol

93karol
  • Forumowicz
  • 2815 postów
  • Skąd:Stalowa Wola/Tarnobrzeg
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Execiutive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 31
Super

Napisano 09:00, 15.04.2019

Najprostsza opcja to przejscie na p28/p30
Wtedy dostajesz mozliwosc strojenia. Zapytaj ralfi2000 napewno Ci Doradzi najkorzystniejsza opcje bo w tym temacie dziala na okrąglo
  • 0
Podkarpacie i okolice :) Szukasz Pomocy? Sprawdź Działy Regionalne.

#4 Zenon

Zenon
  • Nowy
  • 3 postów
  • Skąd:Jarosław
  • Silnik:1.8
  • Wersja:I
  • KM:115
  • Paliwo:PB
  • Rok:1993
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:01, 15.04.2019

Hej,

Jeśli byś został przy wiązce od polfta (czyli niebieskie kostki) to i tak po za tym trzeba zamienić dwa piny między sobą w wiązce która wchodzi do złączki "a" To już będą sonda z egr bodajże. Rówienież przyjrzałbym się czy w wiązce od przedlifta jest całe ustrojstwo od immo i czy w ecu od f20 jest płytka od niego dalej to wtryski o niskiej impendencji w przedliftowej i o wysokiej w poliftowej. Jest parę zmian najlepiej znaleźć w manaualu od obu wersji. Dodam że na portalu z uk są do kupienia ecu właśnie od rovera 623 w wersji z niebieskimi kostkami gdzie honda już w polifcie nie wsadzała tego silnika. Powodzenia

Ok to ciekawe co piszesz. Tutaj immo w oryginalnej instalacji z F18 było ale awaryjnie wszystkie graty jak stacyjka z F20Z1 mam na stanie takze tutaj jakos dojde końca.

Rzeczywiscie jak porownywalem instalacje to miałem niezgodność w poz 16 kolor Czerwony na wtyczce  (Elektrozawór sterujący EGR) - w instalacji z F20 odpowiada on przewodowi ORN/BLK czyli H02S czyli jakis czjnik tlenu, to moze byc to? Czyli pin 16 zamienic z pinem 6?

W razie czego daj namiary gdzie widziales te kompy z 623 u herbaciarzy.


Najprostsza opcja to przejscie na p28/p30
Wtedy dostajesz mozliwosc strojenia. Zapytaj ralfi2000 napewno Ci Doradzi najkorzystniejsza opcje bo w tym temacie dziala na okrąglo

Oka dziękować, juz leci kontakt do niego


  • 0

#5 arrek

arrek
  • Nowy
  • 3 postów
  • Skąd:w-wa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:es
  • KM:131
  • Paliwo:PB
  • Rok:1996
  • Nadwozie:sed
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:53, 15.04.2019

Kolego wiem tylko że nr. tego kompa to p44 lub p41 nie pamientam który to automat jest. Opcją możliwą w tych sterownikach były wtryski niskoomowe

gdyż honda skończyła już produkcję do tych accordów wysokoomowych w 98 roku, a rover w 99 roku z braku owych wkładał znowu niskoomowe i najprostrzy sposób to sprawdzić czy był resistor box pod maską. Portalem na którym widziałem to ecu; oczywiście ebay.uk dokładnie obadaj nie jest tego dużo. 


  • 0

#6 Zenon

Zenon
  • Nowy
  • 3 postów
  • Skąd:Jarosław
  • Silnik:1.8
  • Wersja:I
  • KM:115
  • Paliwo:PB
  • Rok:1993
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 01:11, 08.05.2019

Oka, wrzucilem instalacje bez żadnych zmian z tym wyjątkiem że ściąłem tego wąsa na wtyczce co by pasowała do nowego kompa. Jak będzie zapłon to jakieś ewentualne  problemy zlokalizuje przez wybłyskanie błędów.

W razie gdyby ktoś miał jeszcze jakieś wskazówki to dajcie znać, za wszelką pomoc będę wdzięczny.

A, i do budy leci H23A3, pokusa byłą zbyt wielka :)


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: V, silnik, swap, f18a3, f20z1, f-seria

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq