Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

F23z5 tuning mechaniczny

VI Jaka podniesc moc w f23z5

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
29 odpowiedzi w tym temacie

#16 Patrickm123

Patrickm123
  • Nowy
  • 12 postów
  • Skąd:Kalisz
  • Silnik:2.3
  • Wersja:6
  • KM:154
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:54, 08.04.2019

Chinczyk 4 2 1 wałek od 2.0 plus kółko wydech po całości ale nie wiem.jeszcze jaką średnica i jeśli uda mu się kupić to górę dolotu od atr
Wiadomo komp inny i strojenie
  • 0

#17 TommyH

TommyH
  • Forumowicz
  • 284 postów
  • Skąd:Trójmiasto
  • Silnik:2.3
  • Wersja:ES
  • KM:154
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:Był Sedan
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 09:56, 08.04.2019

Sam wydech + 4-2-1- , dolot i strojenie i juz będzie czuć , ja mam tylko te 2 pierwsze i jestem juz zadowolony a miałem x róznych hond z lat 90 i wszelkie modzenie lepiej zacząc od tego


  • 0

#18 Patrickm123

Patrickm123
  • Nowy
  • 12 postów
  • Skąd:Kalisz
  • Silnik:2.3
  • Wersja:6
  • KM:154
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:44, 08.04.2019

Tylko zastanawiam się czy bawic się właśnie w wydech ala atr czy zrobić pojedynczy układ ale wtedy pewnie musiał bym to zrobić na 3 tlumikach żeby bardzo japy to nie darło
  • 0

#19 TommyH

TommyH
  • Forumowicz
  • 284 postów
  • Skąd:Trójmiasto
  • Silnik:2.3
  • Wersja:ES
  • KM:154
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:Był Sedan
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 16:15, 08.04.2019

Ja mam TTS dedykowany do VI gen i ma 3 tłumiki , więc co by nie było i żeby przyjemnie jeździć w trasach to raczej 3 tłumiki


  • 0

#20 KulawyJohn

KulawyJohn
  • Administrator
  • 1615 postów
  • Skąd:KSU powiat suski
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:201 z groszami
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 53
Wzorowa

Napisano 16:26, 08.04.2019

Może mało wniosę, ale również dodam, że mam u siebie w VIIIgen wydech TSS Tuning. Puszek jest tyle samo co w OEM wydechu. Ale to są przeloty i mimo trzech puch i tak drze japę :D
  • 0

Pozdrawiam Grzegorz - górolicek śmiesek :)
Moja "Czarnula"

"Być górolem - to nie po górolsku godać.
Górolsko ślebodę trza tajsi w sercu chować!
Nie tyn jest górolem, co mo parzynice,
Nie tyn, komu gorset zdobio łostrężnice.
Jeno tym górolem, kto w górach serce swe łostawił,
W wąziutki szczelinie granitym zastawił"


#21 93karol

93karol
  • Forumowicz
  • 2815 postów
  • Skąd:Stalowa Wola/Tarnobrzeg
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Execiutive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 31
Super

Napisano 19:13, 08.04.2019

Kpl od atr juz robi robote.
2,25 i masz cisze a zarazem odmula nieco.
W pojedynczym tez idzie to zrobic. Ale w dual jest wieksza srednica bez zwiekszania glosnosci. Bo 2x2cale vs 2.25 od srodka do końca robi znaczna różnice.

Choc wiadomo wydechy z atr to juz dziadki i wiele moze byc w slabym stanie. Kawasowka jest bardzo ok, tylko koszta sie generuja...
  • 0
Podkarpacie i okolice :) Szukasz Pomocy? Sprawdź Działy Regionalne.

#22 slasz129

slasz129
  • Forumowicz
  • 1326 postów
  • Skąd:rzeszów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:type s
  • KM:270KM 285Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 20
Super

Napisano 22:24, 08.04.2019

chyba najwiekszy przyrost da kolektor wydechowy,

wydech w f23? szkoda kasy ... w k24 wydech dał nam np 8 KM, w silniku ktory mial 240KM to u ciebie da 3 KM...?

wałek z 2.0? a co on ci da kilka KM na max obrotach, na ktorych jestes w pol sekundy przed odcinka?

jaka kase wydasz:

-kolektor

-komp

-wydech

-walek

-strojenie

2tysie?? ile uzyskasz z 10KM ? na max obrotach warto? kilka Nm?

moze lepiej zainwestowac w krotka skrzynie ktora da zdecydowanie lepszy efekt?


  • 0

Crystal Black Pearl CD7 http://www.accordklu...t=11836&start=0


#23 93karol

93karol
  • Forumowicz
  • 2815 postów
  • Skąd:Stalowa Wola/Tarnobrzeg
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Execiutive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 31
Super

Napisano 23:39, 08.04.2019

Slasz bez urazy ale,
Widze ze nie znasz f23.. Wiec nie rzucaj pustych liczb.
Kompletnie inna charakterystyka k24 i nie ta techologia. Karygodne jest porownywanie tych silnikow. Zostan przy modzeniu k24 jesli W tym Ci dobrze idzie naprawde ;)

Nie musisz za Kolege zdecydowac a najwazniejsze nie wprowadzab go w błąd piszac ile co da. Bo f23 tak naprawde nie ma gotowych rozwiazan i orentacyjnych liczb jakie dany mod moze przyniesc. Kazdy projekt /proba to pionierskie rozwiazania. Tylko z turbinami amerykanie te silniki modzili w NA nie dlubali z racji na niski CR ich f23A...

F23 z vteciem od 2300... Walek f20b6 ma znacznie wyzsza krzywke vtecowa co jednak robi różnicę. A w porownaniu z regulowanym kolem otwiera szerzej mozliwosci tego silnika.

W tym motorze nie tyle moc jest ważna co moment.. Bo to jest bardziej dieslowata charaktetystyka. Ciagnie do ok 6-6.5tys... Na wiecej niestety kostrukcja glowicy nie pozwala chyba ze kółko regukowane jakos znaczaco by to zmienilo kosztem dolu gdzie f23 jest naprawde elastyczny w porownaniu do innych fseri w VI genie.

Trzeba sobie usiwadomic jak juz zaznaczylen na samym poczatku tematu. Ze tutaj konie bardzo duzo kosztuja, i jest to typowa sztuka dla sztuki. Ale robi z VI przyjemne auto z dobrym dolem.. Zgoła inna charakyerystyka niz h22 z ktorym to probowano porównywać f23 pomodzone przez Civita ktory radzi sobie nadwyraz dobrze, na seryjnej skrzyni.. A wybor krotszych jest jakby nie patrzec spory.. Ogranicza nas tylko wyobraznia i budżet bo tu mozna poplynac jesli ktos chce jednak robic najmocniejsze f23.. Trzeba sie dobrze zastanowic.
  • 0
Podkarpacie i okolice :) Szukasz Pomocy? Sprawdź Działy Regionalne.

#24 slasz129

slasz129
  • Forumowicz
  • 1326 postów
  • Skąd:rzeszów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:type s
  • KM:270KM 285Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 20
Super

Napisano 05:46, 09.04.2019

jak to napisałeś sztuka dla sztuki, i tu sie w 100% zgadzam. I dalej twierdze ze krótka skrzynia najlepiej tu zrobi i kol wydechowy,

koło vtc tez nie zawsze duzo daje na przykładzie k24 to wiem.

vtec w tym silniku to calkiem inny vtec niz np w h22, tu był chyba po to aby silnik na dole byl oszczedny i pracowało 12 zaworów?

masz racje znie znam f23 ale chyba nikt tych silnikow nie tuninguje bo to kompletnie nie ma sensu.

grzebałem tez duzo w f22b5 i to były pieniadze w bloto, kasy duzo a efekty marne poprostu tych silnikow nie sie robi na tuning

zmienic kol, wydechowy i skrzynie i tyle tuningu. szkoda kasy pojezdzic i kupic jakis inny samochod lub inny silnik.

 a z ciekawosci macie jakies wykresy ile to ma nm na tym dole charakterystyki ze mowicie ze jedzie jak diesel?


Użytkownik slasz129 edytował ten post 05:49, 09.04.2019

  • 0

Crystal Black Pearl CD7 http://www.accordklu...t=11836&start=0


#25 93karol

93karol
  • Forumowicz
  • 2815 postów
  • Skąd:Stalowa Wola/Tarnobrzeg
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Execiutive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 31
Super

Napisano 06:35, 09.04.2019

No vtc to jednak troche innaczej niż to regulowane... Prosze Cie nie porównuj z k24 te silniki konstrukcyjnie dzieli ponad dekada...
F22b5 to jest jeszcze cos innego.. Tam nic nie ma :/ nawet VTEc eko.. F'ka ma choc ten 12v zawirowaniem na dole(przydatne w trasie ekonomia znaczna,zalezna od kilku czynnikow) i 16v z wyzszym wziosem ale tylko ssace.. Wiec bie ma co tu szukac w seri sportowych doznan..

H22 dohc noto juz inna bajka niedosc ze 16v oraz vtec(wyzszy wzios i czas na obu walkach) to jeszcze gratow od groma.


Co do dislowatej charakterystyki...
Od 1800-2000rpm masz ok. 170NM-180Nm a max moment ponad 200nm spadajacy dopiero powyzej 5500rpm. Wiec bardzo wczesnie moim zdaniem. Moc w sumie sie kończy dosyc wczesnie 6000-6500rpm chyba ze cos by jeszcze po rzezbil z kanalami w glowicy moze ssacym... W kazdym razie kombinowanie.

F23 ma ta zalete w VI generacji ze jest w stanie przyjac Glowice h22 bez az takich wielkich przerobek tzw Frankenstein.. Ale to z K seri znasz napewno ;)
  • 0
Podkarpacie i okolice :) Szukasz Pomocy? Sprawdź Działy Regionalne.

#26 slasz129

slasz129
  • Forumowicz
  • 1326 postów
  • Skąd:rzeszów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:type s
  • KM:270KM 285Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 20
Super

Napisano 06:55, 09.04.2019

175 nm przy 2200 mial moj stary f22b5 przed tuningiem po wywaleniu kata i egra w 2010roku . a ponad 200 od 4 tys. takze praktycznie tak samo jak wasz nowszy silnik w ktorym mowicie ze ma duzo Nm. Także nie cuda z tymi niutami w tym f23

moc rozwijaja podobnie . f23 to dalej taka sama  kicha nie silnik  tylko dolozony vtec zeby bylo oszczednie na trasie w malych obciazeniach i tyle jego zalet. 

 

jedyna suszna opcja tracic kase z tym silnikiem to zalozyc czapke od h22, i wtedy sie ma ponad 200konikow z tego copamietam kolega tak mial i mial 208km i 250niuta, i to dopiero jechalo. a seryjne f23 to rzezbienie w g...


Tu macie wykres .szkoda że nie mam tego ostatecznego to chyba byście swapy robili na f22b5 z tego f23 hehe4324e42a90a5f31aaafa3f6eea52baae.jpg

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka
  • 0

Crystal Black Pearl CD7 http://www.accordklu...t=11836&start=0


#27 93karol

93karol
  • Forumowicz
  • 2815 postów
  • Skąd:Stalowa Wola/Tarnobrzeg
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Execiutive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 31
Super

Napisano 17:59, 09.04.2019

F23 góruje na f22b5 trwaloscia tam panewy tak nie leca ;) dodatkowo w vi genie znacznie lepsza kultura pracy.

G23 fajna opcja dla odwaznych.


Ten temat f23 i jego modow jest jednak dla osob odwaznych nie zwracajacych uwagi na zdanie innych. Indywidualności.
  • 0
Podkarpacie i okolice :) Szukasz Pomocy? Sprawdź Działy Regionalne.

#28 Ciapatyz

Ciapatyz
  • Forumowicz
  • 459 postów
  • Skąd:Pasiecznik/Eitorf
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 06:01, 10.04.2019



totalnie nie wiesz o czym piszesz... F23 to SOHC... TypeR... H22a7 DOHC..
wieksze wtryski w tym przypadku przydadza sie dopiero przy uzyskaniu mocy 170km+

niestety prawda jest taka ze Koszty sa bardzo wysokie za dodatkowe konie w tym silniku....


No i masz rację. Nie za bardzo jestem w tym temacie. Ale z puentą się sam zgodziłeś - wydatek duży a efekt nie koniecznie zadowalający.

Wysłane z mojego SM-G531F przy użyciu Tapatalka
  • 0

#29 Patrickm123

Patrickm123
  • Nowy
  • 12 postów
  • Skąd:Kalisz
  • Silnik:2.3
  • Wersja:6
  • KM:154
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:56, 18.10.2020

Det 3 czy jest sens stroić nim f23z5 ?
Dodam że samochód posiada już jakieś mody
  • 0

#30 93karol

93karol
  • Forumowicz
  • 2815 postów
  • Skąd:Stalowa Wola/Tarnobrzeg
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Execiutive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 31
Super

Napisano 17:14, 18.10.2020

podejrzewam ze nikt tego nie robił jeszcze. Det3 może dać lepsze rezultaty, niz klasyczny p28


  • 0
Podkarpacie i okolice :) Szukasz Pomocy? Sprawdź Działy Regionalne.





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, Jaka podniesc moc w f23z5

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq