Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

Eibach / H&R czy Access Kit?

VIII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
11 odpowiedzi w tym temacie

#1 Uzumymw

Uzumymw
  • Forumowicz
  • 118 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:Ma
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 20:36, 31.03.2019

Dobry dzień,
z racji, że żadna Honda na seryjnym zawieszeniu nie prezentuje się zadowalająco dobrze rozglądam się za sprężynami, tak aby auto lekko obniżyć a przy tym nie otrzymać efektu motorówki.

 

Moje typy na dziś:
1. Sprężyny Eibach Pro-kit
2. Sprężyny H&R czarne (o ile ma to znaczenie?)
3. Honda Access Sports suspension

W przypadku sprężyn to czy H&R są faktycznie takie twarde ? Jest jakaś różnica między Eibachem a H&R ?
Następne pytanie związane jest z kitem Honda Access. Wyczytałem że taki zestaw obniża auto o 20mm - czy ma ktoś takowy zainstalowany u siebie w aucie? Czy warto?

Temat nie dotyczy konwersacji nt. gwintów.


  • 0

#2 Tomekhonda8

Tomekhonda8
  • Forumowicz
  • 72 postów
  • Skąd:Szczecin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Eleganc +
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:52, 04.04.2019

Cześć, miałem w poprzednim aucie Sprężyny Eibach Pro-kit -30, wymieniłem łącznie z amortyzatorami o niższym skoku. koła 18 cali. Wyglądał fajnie - dużo lepiej jak seria i tu warto. Ale miałem czasami problem było za nisko i raz zderzak urwałem o krawężnik- krawężniki te wyższe to zmora. Zależy gdzie jeździsz. W mieście - gorzej, trasa ok. Ogólnie polecam dla wyglądu i prowadzenia. Ale trzeba wtedy uważać.
  • 0

#3 Uzumymw

Uzumymw
  • Forumowicz
  • 118 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:Ma
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 16:34, 05.04.2019

O tym, że trzeba uważać jestem świadom - zwłaszcza że miałem Civica obniżonego, więc nawyk jest :)
Głównie zastanawiam się co jest lepsze Eibach czy H&R?


  • 0

#4 ARTurde

ARTurde
  • Forumowicz
  • 1447 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 45
Super

Napisano 18:06, 05.04.2019

W przypadku sprężyn to czy H&R są faktycznie takie twarde ? Jest jakaś różnica między Eibachem a H&R ?

Będzie ciężko z odpowiedzią 😉

Bo żeby opinia wnosiła coś do sprawy, to porównanie - EIBACH VS H&R - powinno być robione na:

- tym samym aucie
- tych samych kołach
- przez tę samą osobę

wtedy porównywanie ma sens, w przeciwnym razie nie ma o czym gadać 😉
  • 0

Pozdrawiam
- Artur
 


#5 Tomekhonda8

Tomekhonda8
  • Forumowicz
  • 72 postów
  • Skąd:Szczecin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Eleganc +
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 22:10, 06.04.2019

Ok, to mam pytanie, bo każdy mówi inaczej. Czy wystarczy wymienić same sprężyny a zostawić seryjne teleskopy? Czy będzie się dobrze prowadzić samochód? Czy przy wymianie sprężyn trzeba wymienić amortyzatory o niższym skoku ? A jeśli tak to czy są takie amortyzatory do HA8 ?

Użytkownik Tomekhonda8 edytował ten post 22:18, 06.04.2019

  • 0

#6 ARTurde

ARTurde
  • Forumowicz
  • 1447 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 45
Super

Napisano 07:30, 07.04.2019

Czy wystarczy wymienić same sprężyny a zostawić seryjne teleskopy? Czy będzie się dobrze prowadzić samochód? Czy przy wymianie sprężyn trzeba wymienić amortyzatory o niższym skoku ?

Do obniżenia plus-minus 30mm, nie trzeba wymieniać amortyzatorów, wystarczy wymienić same sprężyny.

U mnie po wymianie samych sprężyn, na -30mm H&R, auto prowadzi się zdecydowanie lepiej niż na seryjnych.
Ponadto sprężyny zakładałem przy przebiegu około 250k km, teraz mam 295k km, i amortyzatory nadal są sprawne, nic innego również się nie rozsypało.
  • 0

Pozdrawiam
- Artur
 


#7 Uzumymw

Uzumymw
  • Forumowicz
  • 118 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:Ma
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 12:07, 07.04.2019

A czy wg. Ciebie "komfort" seryjnych sprężyn różni się od H&R ?


  • 0

#8 Tomekhonda8

Tomekhonda8
  • Forumowicz
  • 72 postów
  • Skąd:Szczecin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Eleganc +
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 12:48, 07.04.2019

Do obniżenia plus-minus 30mm, nie trzeba wymieniać amortyzatorów, wystarczy wymienić same sprężyny.
U mnie po wymianie samych sprężyn, na -30mm H&R, auto prowadzi się zdecydowanie lepiej niż na seryjnych.
Ponadto sprężyny zakładałem przy przebiegu około 250k km, teraz mam 295k km, i amortyzatory nadal są sprawne, nic innego również się nie rozsypało.

Ok, a jak dobrać sprężyny ? Po Vin czy na podstawie nacisku na oś ? Chodzi o to aby równo stał po wymianie.
  • 0

#9 Uzumymw

Uzumymw
  • Forumowicz
  • 118 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:Ma
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 13:56, 07.04.2019

Dopasowujesz po modelu i rodzaju silnika.


  • 0

#10 ARTurde

ARTurde
  • Forumowicz
  • 1447 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 45
Super

Napisano 21:14, 07.04.2019

A czy wg. Ciebie "komfort" seryjnych sprężyn różni się od H&R ?

Różni się i to zdecydowanie, na H&Rach sztywniej, ale nie oznacza, że mniej komfortowo.

Wydaje mi się, że na komfort, bardziej wpływa zmiana mniejszej felgi na większą, zmiana większego profilu na mniejszy, zmiana zimowej gumy na letnią, niż sama zmiana sprężyn ;)

Ok, a jak dobrać sprężyny ? Po Vin czy na podstawie nacisku na oś ? Chodzi o to aby równo stał po wymianie.

Według mnie tak jak napisał Uzumymw - po modelu budy i rodzaju/wersji silnika.

PS a propos doboru, je.ba.ć eibacha za to, jak wprowadzają klientów w błąd, właśnie podczas dobierania odpowiedniego modelu! FUCK eibach!
  • 0

Pozdrawiam
- Artur
 


#11 Uzumymw

Uzumymw
  • Forumowicz
  • 118 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:Ma
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 12:45, 08.04.2019

ARTurde co masz na myśli ?


  • 0

#12 ARTurde

ARTurde
  • Forumowicz
  • 1447 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 45
Super

Napisano 09:24, 13.04.2019

Partacze a nie EIBACH oficjalny dystrybutor - już rok temu potwierdzili u producenta, że oferowany przez nich komplet - rzekomo pasujący do kombi - nie pasuje do CM2, ale widzę że nadal wprowadzają w błąd, co gorzej - świadomie!


Tu masz link do opisu całego zdarzenia ;)
http://www.accordklu...ibach/?p=834419
  • 0

Pozdrawiam
- Artur
 






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq