Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Wersja, a typ skrzyni biegów


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
22 odpowiedzi w tym temacie

#16 SimRacer

SimRacer
  • Forumowicz
  • 390 postów
  • Skąd:KrK
  • Silnik:K24
  • Wersja:Exec AT
  • KM:210KM 245Nm [reflash by Ralfi]
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 21:19, 15.05.2013

Strasznie króciutką masz tą skrzynię, choć na 2.0 w kombiaku to i dobrze (no może nie na trasę), ale odpychać coś już będzie się lepiej. Nawet nie zwróciłem uwagi na nią wcześniej, a jest przecież krótsza od sporta ARK5.
Ja bym celował w którąś 6-kę. Jak założysz inną piatkę niż masz to zrobi się jeszcze większy mół, a jak wiadomo Acco momentem nie idzie.
Wszystkie są kompatybilne więc nie ma się czego bać.
Potem pasuje jedynie podpiąć gdzieś elektromagnes do blokady wstecznego, o czym była już mowa.
W 5-tce nie ma go jak wiadomo.
A całkiem serio to bym zainwestował w hybrydę z przełożeniami z civica typa i głównym acco ;)
Jeździłem czymś takim i idzie takim ogniem, że w 2.0 zrobi się lepiej jak w 2.4 8-)
Minus-koszt dwóch skrzyni..
  • 0

#17 bubu262

bubu262
  • Forumowicz
  • 60 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Touring
  • KM:252
  • Paliwo:PB
  • Rok:2019
  • Nadwozie:CV2
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 15:35, 01.06.2013

Witam
Mam pytanie w tej chwili mam skrzynie GYL3 w swoim kombi prawdopodobnie będę musiał ją wymienić czy jak założę ARK5, czy będzie ona pasować ewentualnie jakie będą różnice w jej użytkowaniu.


Z tego co widzę to 3 pierwsze biegi będą dłuższe niż te co miałeś , a 4 i 5 są podobne. Generalnie będzie to troche słabiej jechało niż na seryjnej skrzyni na pierszych 3 biegach ( ale niewiele ) ja bym zakładał, jeśli pół sekundy więcej na 3 biegu między 80-120 nie robi różnicy to bym brał ARK5
pozdro
  • 0

#18 SimRacer

SimRacer
  • Forumowicz
  • 390 postów
  • Skąd:KrK
  • Silnik:K24
  • Wersja:Exec AT
  • KM:210KM 245Nm [reflash by Ralfi]
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 20:30, 02.06.2013

Ja bym się nie bawił jeżeli już jest konieczność wymiany i brał 6-tkę z Typka.
Nadbieg przyda się w trasie, a krótsza przełożenie lepiej odepchnie budę.
  • 0

#19 Antek

Antek
  • Forumowicz
  • 20 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:14, 16.07.2013

Panowie, czy któryś z was mi powie po czym poznać typ skrzyni?
Mam do kupienia, a Pan sprzedawca nie wie co to za typ, skrzynia nie ma naklejki, wiadomo że pochodzi z benzyny. Ja posiadam teraz ARK-5 Więc krótka i chciałbym wrzucić 6-cio biegową co by mieć nadal krótkie przełożenia i "6" jako nadbieg np. na autostradę. Wiem że 6-cio biegówki posiadają dodatkową cewkę do blokowania wstecznego. Czy to jest ta puszka z gniazdem dwu-pinowym tuż przy cięgnie linki? czy któraś z 5-cio biegówek również posiada takie ustrojstwo? Mile widziane foto, po czym można poznać.
Z góry dzięki za pomoc.
  • 0

Honda i się nie zagląda
Accord CL7


#20 SimRacer

SimRacer
  • Forumowicz
  • 390 postów
  • Skąd:KrK
  • Silnik:K24
  • Wersja:Exec AT
  • KM:210KM 245Nm [reflash by Ralfi]
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 16:44, 18.07.2013

Oznaczenie masz w tym miejscu http://www.accordklu...er=asc&start=15
Co do blokady 6-tki i rodzai skrzynek to masz w tym temacie to rozkminione, jak polecisz od początku.
Ja mam akurat podpięte pod hamulec ale nie jest to idealne rozwiązanie i kiedyś będzie trzeba zmienić.
  • 0

#21 eMeM

eMeM
  • Forumowicz
  • 64 postów
  • Skąd:Stargard
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Prestige
  • KM:177
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:XE20
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:36, 20.07.2013

ale generalnie to ciekawi mnie ktos kto ma 2.0 i skrzynie ARK7 jakie ma obr/min przy 100km/h, bo że 2.000 to mi się wierzyć nie chce ze az tyle mniej.

znacznie prościej odpalić google, wpisać gear ratio speed calculator i wkleić przełożenia skrzyń ARK5 i ARK7 zamiast wierzyć w każde słowo napisane na forum
różnica między ARK5 i ARK7 to jest całe 2km/h na każde 1000obr/min na V biegu - czyli przykładowo przy 3000obr/min będzie 105km/h ze skrzynią ARK5 i 111 km/h ze skrzynią ARK7

Ja posiadam teraz ARK-5 Więc krótka i chciałbym wrzucić 6-cio biegową co by mieć nadal krótkie przełożenia i "6" jako nadbieg np. na autostradę.

gdyby to było takie świetne rozwiązanie to 2.0 wychodziło by w serii ze skrzynią VI - ten silnik jest za słaby na dole aby ciągnąć przykładowo 90 km/h na VI biegu - będzie palił więcej niż na biegu V, jasne że przy prędkościach typowo autostradowych 140km/h+ na VI może spalić mniej niż na V, ale jak ktoś tłucze non stop autostrady to nie kupuje 2.0 benzyny .......
  • 0

Był : Accord VII Sport + 19" -40/60mm

Obecnie : Lexus IS 220d + 18" -30/30mm


#22 Antek

Antek
  • Forumowicz
  • 20 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:52, 20.07.2013

Kupiłem tą skrzynie w zasadzie w ciemno. Wcześniej sprzedawca był pewien, że to V, natomiast jak zacząłem drążyć temat typu skrzyni, skojarzył co ma i podwyższył cenę. Koniec końcem, da się to poznać przerzucając ręcznie biegi. Natomiast nadal nie wiem, czy tp gzt5, czy ast5. W sumie to chyba bez różnicy. W moim przypadku wymiana skrzyni spowodowana jest uszkodzonym synchronizatorem 3-ciego biegu (bardzo irytująca usterka). Zamówiłem dziś tą tulejkę w ASO o której pisałeś SimRacer :ok , dodatkowo wymienię uszczelniacz wału, który już mam. We wtorek zawijam rękawy i do roboty.
Dzięki Panowie za pomoc. :B
  • 0

Honda i się nie zagląda
Accord CL7


#23 Mateusz Byczek

Mateusz Byczek
  • Forumowicz
  • 114 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 23:07, 27.01.2022

Co sądzicie o różnicy pomiędzy ARK 5 i ARK7 ?
Jeździł ktoś dwoma różnymi Acco z tymi skrzyniami ?

[ Dodano: 2012-10-01, 09:21 ]
Nie ma nikt doświadczeń widzę.
Może wobec tego przyda się małe info odnośnie różnych skrzyń w Accordach VII

2003 Accord 5dr Wagon Type-S and Executive (Chassis CM1 CM2)
K24A3 6-speed manual non-LSD United Kingdom (built in Japan)
Transmisson code - GZT5
1 3.533
2 1.880
3 1.354
4 1.027
5 0.825
6 0.659
Reverse 3.583
Final Dr. 4.388

2003 Accord 5door Wagon (Chassis CM1 CM2)
K20A6 5-speed manual non-LSD United Kingdom (built in Japan)
Transmisson code - GYL3
1 3.266
2 1.769
3 1.212
4 0.921
5 0.738
Reverse 3.583
Final Dr. 4.764

2003 Accord Type-S and Executive (Chassis CL7 CL9)
K24A3 6-spd manual non-LSD United Kingdom (built in Japan)
Transmisson code - AST5
1 3.533
2 1.880
3 1.354
4 1.027
5 0.825
6 0.659
Reverse 3.583
Final Dr. 4.388

2003 Accord (Chassis CL7 CL9)
K20A6 5-speed manual non-LSD United Kingdom (built in Japan)
Transmisson code - ARK5
1 3.266
2 1.769
3 1.212
4 0.972
5 0.780
Reverse 3.583
Final Dr. 4.388

2003 Accord (Chassis CL7 CL9)
K20A6 5-speed manual non-LSD United Kingdom (built in Japan)
Transmisson code - ARK7
1 3.266
2 1.769
3 1.212
4 0.972
5 0.780
Reverse 3.583
Final Dr. 4.105

 

Masz może taką samą rozpiskę dla skrzyń w VIII gen? 


  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq