Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

VTEC na LPG


Ten temat został zarchiwizowany. Oznacza to, że nie możesz dodać do niego odpowiedzi.
181 odpowiedzi w tym temacie

#16 malin_f1

malin_f1
  • Forumowicz
  • 1165 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:51, 26.11.2008

Mi tam koła i na trójce grają :mrgreen: szczególnie ostanio jak był lód :r
GAZ i Honda to profanacja kuchenką gazowym i parówkowym skrytożercom mówimy stanowcze NIE :lol:
F1

#17 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 21:30, 26.11.2008

GAZ i Honda to profanacja kuchenką gazowym i parówkowym skrytożercom mówimy stanowcze NIE :lol:


Popieram :ok
Szczególnie że jakoś nie widze kiedy miałoby mi się realnie zwrócić założenie instalacji za 2-2,5 tys.

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#18 suchy

suchy
  • Forumowicz
  • 27 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:37, 26.11.2008

:db za kolejny raz te same mądre teksty, otóż moja instalacja która kosztowała 2900 zwróciła się już w 1/3 (w pół roku) i nawet jak zajadę silnik to z tego co zaoszczędzę potem na górke zrobię sobie remont albo wymienię na drugi taki sam...
Dla mnie to po prostu inwestycja, dużo jeżdzę i mam w nosie teksty typu gaz do zapalniczek... Przyjdzie kiedyś chudy m-c i wsiądziecie z nosem w podłodze do autobusu a ja dalej będę tankował do pełna za 80 zł

#19 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 21:46, 26.11.2008

suchy ja odpowiedziałem za siebie, ja jeżdże mało i u mnie to by się zwróciło za jakieś 3 lata pewnie, co wg mnie zupełnie się nie opłaca.
Pozatym jak widze ATRa czy EVO 9 przerobione na gaz to jest to już całkowity debilizm, kupić auto sportowe po to aby włożyć do niego gaz? Śmiać mi się chce.
Każdy ma inną opinie o gazie i pozostanie tak do końca istnienia gazu i benzyny.

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#20 suchy

suchy
  • Forumowicz
  • 27 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:48, 26.11.2008

suchy ja odpowiedziałem za siebie, ja jeżdże mało i u mnie to by się zwróciło za jakieś 3 lata pewnie, co wg mnie zupełnie się nie opłaca.
Pozatym jak widze ATRa czy EVO 9 przerobione na gaz to jest to już całkowity debilizm, kupić auto sportowe po to aby włożyć do niego gaz? Śmiać mi się chce.
Każdy ma inną opinie o gazie i pozostanie tak do końca istnienia gazu i benzyny.


dlaczego ATR czy EVO w gazie to debilizm, może ktoś chce połączyć jazde sportowym autem z jazdą relatywnie ekonomiczną...

#21 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 21:55, 26.11.2008

dlaczego ATR czy EVO w gazie to debilizm, może ktoś chce połączyć jazde sportowym autem z jazdą relatywnie ekonomiczną...


Wg mnie jedno wyklucza drugie.
Nie ma uniwersalnego samochodu. Żeby go mieć musiałbyś kupić z 10 róznych furek.
Suchy wg skończmy bo ta rozmowa do niczego nie prowadzi.
Zwolennicy i przeciwnicy gazu to wieczna wojna i każdy ma swoje racje i niech tak zostanie :)
Ja jeśli robiłbym z 30-50 tys km rocznie też napewno przerobiłbym swojego na gaz.

[ Komentarz dodany przez: Siwy: 2008-11-26, 21:58 ]
I chciałem jeszcze przypomnieć,że temat jest troszkę inny niż Wasza rozmowa...

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#22 GlinuÅ›

GlinuÅ›
  • Forumowicz
  • 3403 postów
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 22:29, 26.11.2008

Panowie :> ja sobie z Wami porozmawiam na Spociku odnośnie gazu bynajmniej nie w kuchence.Siwy nie krzycz musiałem uniosłem się :k

#23 Siwy

Siwy
  • Klubowicz
  • 3775 postów
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 00:29, 24.12.2008

:jupi2: :dancing: Wreszcie po przeglądzie instalacji LPG mam VTEC'a :mrgreen: zapiernicza jak trzeba. Jednak pojawia się jak zawsze jedno ale ..... a więc w skrócie:

Na początku miałem takie wtryskiwacze http://www.megapol.c...ltec-4-cyl-1ohm
Nie sprawdziły się całkowicie od samego początku. Po wyjeździe zaraz po założeniu instalacji za kilka dni pojawił się "check" najpierw tłumaczenie "zła mieszanka gazu" wykasowali błąd ale jak wiadomo po kilku dniach znowu się zaświecił (co mnie bardzo denerwowało). Po ok 3 mies użytkowania zaczęło się poranne szarpanie na zimnym silniku. I tak chyba ze 3 lub 4 wizyty regularnie co ok 3 miesiące i regulowanie. Aż w końcu zajechałem i powiedziałem, że to jest bez sensu bo teraz mam instalację na gwarancji i mi wszystko bez problemu regulują ale co będzie jak nie będę już miał gwarancji ?? To tak będę jeździł co 3 mies. i płacił ??

To w końcu wymienili mi na takie http://www.megapol.c...ltec-4-cyl-3ohm
(do końca nie wiem czy tylko ta firma używa takich kolorów ale ja w dokumentacji mam wpisaną nazwę w większości Tomasetto) to było gdzieś ok maja/czerwca i tak śmigałem OK aż do piątku gdzie wieczorem jadąc zapalił mi się "check" i juz od tej pory gasł mi silnik na wolnych obrotach i na benzynie chyba chodził w trybie awaryjnym bo pracował może na 500 a nawet 300 obrotów na biegu jałowym.
I oczy wiÅ›cie podczas problemów z żółtÄ… listwÄ… wymieniali mi parÄ™ razy dysze, chyba coÅ› takiego http://www.megapol.c...10x1-na-w±¿-fi5

Dziś na przeglądzie (była żona, ja niestety nie miałem czasu, a wiadomo żony tylko wytłumaczą co nieco i niezbyt dokładnie) wymienili dwa filtry i chyba dwie lub jedną dyszę.

Wymieniając listwę na czerwoną pracownik poinformował mnie że ma inny ta listwa czas wtrysku i jest mniej żywotniejsza od żółtej :-(

I teraz moje pytania:
1. Czy to normalne, że po ok pół roku pracy - ok 10 tys. km mam dyszę lub dwie do wymiany. Czy to zbieg okoliczności czy tak regularnie trzeba je wymieniać ?? Pytam bo w innych autach u znajomych z sekwencjami nie wymieniają dysz.
2. Gdyby jednak trzeba było wymieniać (niestety) te dysze co jakiś czas to czy mogę samemu (podglądałem jak robili to gazownicy - nie jest trudne ;-) ) Czy po wymianie dysz/dyszy trzeba zmieniać ustawienia pracy komputera od gazu ??
3. Czy może jednak gazownik coś spierniczył a teraz będzie dobrze bo wcześniej miałem od samego początku z VTEC'iem tak jak pisałem w temacie a teraz jest OK.

Niech doświadczeni i znający się na fachu wypowiedzą się i coś doradzą.

Całe forum pozdrawia Cię FairFaX.


#24 GlinuÅ›

GlinuÅ›
  • Forumowicz
  • 3403 postów
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 10:57, 24.12.2008

Powiem tyle bo wiem czerwone cewki są 3 Ohm i są wydajniejsze lecz mniej wytrzymalsze,a za to żółte są 1 Ohm i dużo szybsze(lepszy kop)i dłużej wytrzymują,ale nie ma na to reguły bo auta będą dobrze pracowały na tych i tamtych.Ja osobiście(miałem możliwość eksperymentowania i jeżdziłem na czerwonych i żółtych)wybrałem żółte bo silnik lepiej się wkręca i dobrze jeżdzi.Co do dysz to mogło tak się stać,że jakiś syf się wdał i wkręcili Ci czyste w pełni przelotowe.Na temat dysz to w ogóle się nie przejmuj najważniejsze aby każda z nich miała taką samą średnicę wewnętrzną i to,że wymienili to tak musiało być.Na ogół dysz się nie wymienia chyba że gazownicy dobierają inną wewnętrzną średnicę,aby auto dawało radę.Szefie ciesz się z jazdy i nie przejmuj się tymi Panami którzy twierdzą,że instalacja gazowa w aucie to profanacja.Wesołych Świąt.

#25 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
Reputacja: 46
Super

Napisano 11:50, 24.12.2008

Ja swoim aucie mam Valteki Czerwone i nie narzekam. Wtryskiwacz, a raczej elektrozawory 1 Ohm są do silników z krótkimi czasami wtrysków (są szybsze), 3 Ohm są do aut gdzie czas wtrysku jest dłuższy (tak jak w F18B2). Włożenie szybszych zaworów nie skutkuje negatywnie na pracę silnika, w drugą stronę jest już gorzej. Ważniejsza jest raczej firma. Valteki nie cieszą się dobrą opinią, ale to zależy od egzemplarza. Dobre i polecane przez dużą liczbę osób są MagicJet. Jednak te dyskusje powinny iść raczej w kierunku, które są bardziej wytrzymałe. Jakość polskiego gazu woła o pomstę do nieba. Do szlamu i powietrza dodają gratis trochę propanu-butanu. Dobrą praktyką jest wymiana filtrów gazu co 10tys km.

#26 GlinuÅ›

GlinuÅ›
  • Forumowicz
  • 3403 postów
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 13:04, 24.12.2008

Wiem o co Ci chodzi może pomyliłem się z tymi Ohami,ale powiem tak mam taką możliwość,że co do części i ustawień na kompie to robię to sobie sam oczywiście przy bacznym okiem Kolegi gazownika z 15 letnim stażem.Miałem założone czerwone cewki i pomimo idealnej dostosowanej dawki gazu na moim wyświetlaczu pokazywał się non stop Checken.Zamieniłem na żółte kolega ustawił i skalibrował od nowa i jest git.Jedyną pomarańczową kontrolką jest mały trójkącik kiedy to zostawiam na światłach innych użytkowników drogi :-P :mrgreen:

#27 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
Reputacja: 46
Super

Napisano 13:27, 24.12.2008

Wszystko się zgadza. Zółte Valteki są 1Ohm, to są te szybsze. Jakby kiedyś zaczynały padać Valteki, a kasy Ci zbywało to załóż sobie MagicJet. Jaki masz reduktor (model, firma, do ilu KM)?

Do zobaczenia na trasie.


#28 GlinuÅ›

GlinuÅ›
  • Forumowicz
  • 3403 postów
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 14:09, 24.12.2008

Mój parowniczek jest do 250 km firmy nie powiem,ale jak coś się będzie dziać to sobie zmienię.Wiem tylko czy na paliwie czy na gazie mogę tak samo przyłożyć i nie mam żadnych duszeń no chyba,że zadziała odcinka :mrgreen:

#29 Siwy

Siwy
  • Klubowicz
  • 3775 postów
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 16:37, 28.12.2008

Już się zdecydowałem na wymianę listwy wtryskiwaczy na Magic Jet 220 PLN + koszt przesyłki. Zamówiłem również kabel do kompa od gazu, program już mam ;-)

[ Dodano: 2008-12-28, 16:41 ]
Myślę, że dam radę sam to zrobić :> Jak przebiegło czy się udało czy nie, opiszę na forum.

Całe forum pozdrawia Cię FairFaX.


#30 muloj

muloj
  • Klubowicz
  • 293 postów
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 20:38, 29.12.2008

Koledzy u mnie stag 300 i żółciutkie ceweczki parownik zawoli do 200 kucyków na gazie zrobione 50kkm i nic się nie dzieje żadne świecenie czeka, szarpanie czy broń boże brak vteca wg. mnie źle zestrojona instalka, a tak na marginesie u mnie na 3omowych cewkach autko lekko szarpało na małym gazie bez obciążenia.

Tomek
zawsze czarna perÅ‚a  Hania CG9>CL7>CU2  2.4 i-VTEC





IPB Skin By Virteq