Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

VTEC na LPG


Ten temat został zarchiwizowany. Oznacza to, że nie możesz dodać do niego odpowiedzi.
181 odpowiedzi w tym temacie

#1 Siwy

Siwy
  • Klubowicz
  • 3775 postów
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 12:16, 24.11.2008

Mam pytanko do wszystkich, którzy posiadają instalację LPG a mianowicie jak Wam pracuje VTEC ??

U mnie przyspieszając na benzynie jest wszystko super pow. 4 tys. budzi się VTEC i autko fajnie przyspiesza, natomiast na LPG ładnie przyspiesza do 4 tys. potem jest delikatne szarpnięcie i czuć osłabienie przyspieszania pow 4 tys. Niedługo będę jechał na przegląd instalacji i chciałbym zasięgnąć Waszych opinii co o tym sądzicie i na tej podstawie będę wiedział jakich argumentów użyć gdyby gazownik powiedział "wszystko OK" lub "zła mieszanka gazu".

Całe forum pozdrawia Cię FairFaX.


#2 Sopelblue

Sopelblue
  • Forumowicz
  • 17 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:50, 24.11.2008

Jeżdże na gazie i ogólnie Hondą dosyć krótko ale z tego co zauważyłem to gaz (sekwencja) troszkę mi wykastrował auto, no i faktycznie na gazie powyżej 4 tys to leci ale nie tak jak na benzynie. Nie ma takiej szalonej różnicy, że załączył Vtec, po prostu rozpędza się i tyle.

#3 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
Reputacja: 46
Super

Napisano 17:46, 24.11.2008

Ja mam Stag 4 i wszystko jest OK. Przechodzenia na LPG nie czuć, załączanie VTEC bez najmniejszych problemów. Jest mniejsza moc, szczególnie do 3tys obr, ale przy gazie to normalne. Jak włączy się VTEC, to jest prędkość Warp 2.
Jeżeli nie miałeś wcześniej takiego problemu to:
-filtry LPG do wymiany
-rozjechana mapa LPG
-zły stan świeć/przewodów zapłonowych
-filtr powietrza do wymiany
-reduktor prosi o regenerację/wymianę (musiałbyś zrobić dużo km na nim)

Jeżeli było tak od początku
-masz dupnych gazowników
-reduktor ma za małą wydajność
-źle wyregulowana instalacja
-błąd przy instalacji

Do zobaczenia na trasie.


#4 Glinuś

Glinuś
  • Forumowicz
  • 3403 postów
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 20:15, 24.11.2008

Wszystko potwierdzam co powiedział Pablo i dodatkowo dzisiaj kolega wymontował mi listwę gazową i do każdego wtrysku podlączał jakieś elektryczne ustrojstwo z jakimś zegarem ciśnieniowym i ustawiał.Parametry miałem różne na każdym wtrysku i po regulacji nie ten samochód.Wyłączyłem kontrolę trakcji i miał takie przyspieszenie,że w fotel wciskało :mrgreen: .Nie chciał mi nic więcej powiedzieć,ale ja się dowiem,bo spotkałem się z tym pierwszy raz.

#5 suchy

suchy
  • Forumowicz
  • 27 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:57, 24.11.2008

u mnie na początku też zamulał i szarpał jak sie vtec załączał. Gazownicy ustawili ręcznie bogatszą mieszankę na wyższych obrotach i jest gitara

#6 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
Reputacja: 46
Super

Napisano 20:58, 24.11.2008

Glinuś kolega zrobił Ci kalibrację elektrozaworów, tak aby wszystkie dawały taką samą dawkę gazu.

Do zobaczenia na trasie.


#7 Glinuś

Glinuś
  • Forumowicz
  • 3403 postów
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 21:03, 24.11.2008

Właśnie domyślałem się,że to taka ręczna kalibracja.To co zobaczyłem jak każdy elektrozawór miał inną wartość to się :shock: A tak poza tym jak pisałem spotkałem się z tym pierwszy raz,a jest to już moje 4 autko w gazie i zastanawiam sie dlaczego gazownicy tak słabo się przykładają do swojej pracy i podejrzewam,że gdyby robili to co zrobił mi kolega nie byłoby takich problemów z instalacjami.

#8 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
Reputacja: 46
Super

Napisano 22:06, 24.11.2008

Dlaczego tak słabo się przykładają? Bo się nie znają, nie mają odpowiedniej wiedzy. Jak zachodzisz do gazownika i mówi Ci, że robi 200aut rocznie, to możesz powiedzieć "Do widzenia". Albo idzie się ilość albo jakość. Każdy chce zarobić. Jak chce się być konkurencyjnemu to albo:
1. robi się dobrze i ma klientów z polecenia, za to bierze się drożej
2. albo robi tanio masowo, na standardowych zestawach. często niedoświadczeni monterzy, robienie byle jak na sztukę licząc, że auto będzie działało za pierwszym. jeżeli nie to zwala się na Markę auta i zbywanie klienta do końca gwarancji.

Do zobaczenia na trasie.


#9 Glinuś

Glinuś
  • Forumowicz
  • 3403 postów
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 07:53, 25.11.2008

Także Szefie Siwy wiesz na co zwrócić uwagę będąc u gazownika(jak nie zapamiętasz to napisz sobie na kartce i wyrecytuj :mrgreen: )zaskocz go i nie daj się zaskoczyć przy rozliczeniu :mrgreen:

#10 Siwy

Siwy
  • Klubowicz
  • 3775 postów
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 08:08, 25.11.2008

Tak jest Panie Glinuś ! Będę wałczył o swoje, czyli o VTECa na LPG :boks: O to mi chodziło, już wiem że i na gazie ma wszystko cykać i VTEC ma działać :mrgreen:

Całe forum pozdrawia Cię FairFaX.


#11 Glinuś

Glinuś
  • Forumowicz
  • 3403 postów
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 08:10, 25.11.2008

:db :ok

#12 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 19:33, 25.11.2008

Ja mam Stag 4 i wszystko jest OK. Przechodzenia na LPG nie czuć, załączanie VTEC bez najmniejszych problemów. Jest mniejsza moc, szczególnie do 3tys obr, ale przy gazie to normalne. Jak włączy się VTEC, to jest prędkość Warp 2.
Jeżeli nie miałeś wcześniej takiego problemu to:
-filtry LPG do wymiany
-rozjechana mapa LPG
-zły stan świeć/przewodów zapłonowych
-filtr powietrza do wymiany
-reduktor prosi o regenerację/wymianę (musiałbyś zrobić dużo km na nim)

Jeżeli było tak od początku
-masz dupnych gazowników
-reduktor ma za małą wydajność
-źle wyregulowana instalacja
-błąd przy instalacji



Posiadam Hanke zagazowana w LandiRenzo
...system Zenita (IV gen)

Instalacje zakladalem 6 mc temu ..wiec wszelkie filtry jak i reduktor sa nowe ..i czyste

Tak samo jak kolega wyzej mam ten problem .. po wyzej 4 tys. obrotow (czyli mniej wiecej jak ma wlaczyc sie VTEC) samochod dostaje malego Mula ....

Posiadam kablel wiec mape zmieniam praktycznie 2 razy w mc ....starajac sie doregulowac jak jak najlepiej ...moja opinia ..PODDAJE SIE! .. nie wiem jak to ustawic;/
pozatym na 80% jestem pewny ze ma to zwiazek z swiecaca sie kontrolka "Check Engine" ..przy wlaczeniu VTEC samochod dostaje kopa ..nie tylko w postaci dodatkowego tloka ale rowniez wzmocnionej mieszanki dolotowej ...automatycznie nagla zmiana spalin odczytywana na sondzie ...

.....Nie jestem mechanikiem wiec prosze mnie poprawic jesli zle mysle:)


na Zenit ciagle wyskakuje mi blad za niskiej temperatury reduktora .. podkrecilem ja chyba do 45 ale wciaz tak samo:/


..

#13 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
Reputacja: 46
Super

Napisano 20:38, 25.11.2008

Być może w twoim wypadku możesz mieć źle podłączony reduktor do układu chłodzenia silnika. Reduktor nie jest dobrze rozgrzany i gaz źle się rozpręża. Jak się załącza VTEC na mapie wtrysków wydłużają się czasy wtrysków. Jednak reduktor nie wyrabia i jest spadek ciśnienia. Skutkiem tego jest spadek mocy oraz ECU dostaje informację o złym składzie mieszanki, stąd "check engine".

Do zobaczenia na trasie.


#14 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 22:22, 25.11.2008

Mi po zalaczeniu VTECa samochod ładnei przyspiesza, wyraznie dostaje kopa tak jak na benzynie, nie widze roznicy...

no ale tez pali mi sie check engine ;) ale jakos przzywczailem sie do tego, tak samo mialem w poprzednim Civicku 1.6 VTEC z gazem ;)

#15 Glinuś

Glinuś
  • Forumowicz
  • 3403 postów
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 22:32, 25.11.2008

U mnie też czasem się zapalał check i było to wkurzające,a do tego tak mi się wydaje auto wchodziło w tryb awaryjny(przy każdym zatrzymaniu obroty spadały do 500).Dopiero dobry i zaufany gazownik tak dopracował mi instalkę,że zapomniałem o pomarańczowej kontrolce i auto śmiga jak ta lala.W dodatku jak wyłącze kontrolę trakcji to koła potrafią zagrać na 2 biegu.A jak masz źle dobrane elementy instalacji gazowej,albo źle wyregulowaną,bądź nie robisz okresowych przeglądów to z czasem każdy silnik nawet ten najlepszy zacznie niedomagać.




IPB Skin By Virteq