Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Lampka drzwi kierowcy nie działa

VIII lampka kierowcy oświetlenie

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
15 odpowiedzi w tym temacie

#1 Piotr Litwin

Piotr Litwin
  • Nowy
  • 9 postów
  • Skąd:Krommenie
  • Silnik:2,0
  • Wersja:TOURER
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:JHMCW1890BC201839
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:29, 24.03.2019

Witam serdecznie wszystkich.

Postanowiłem zmienić oryginalne lampki w drzwiach pasażera i kierowcy na projektory z logo hondy. Dokonałem demontażu plastikowej osłonki i żarówki w celu dokonania niezbędnych pomiarów,następnie włożyłem z powrotem żarówkę, która już nie zaświeciła.

Po otrzymaniu zamówionych projektorów przystąpiłem do montażu,drzwi pasażera bez problemu a u kierowcy niestety brak reakcji.

Postanowiłem sprawdzić napięcie na stykach żarówki wynosiło one 10,57v przy drzwiach otwartych i 8,27v kiedy wcisnąłem wyłącznik na słupku drzwi. Po przekręceniu zapłonu napięcia te lekko zmieniły się analogicznie wynosiły  11,84v i 9,54v,nie wystarczyło to niestety do zapalenia projektora.

Dodam,że poza tą lampka wszystkie inne systemy działają poprawnie ,zapala się lampka na desce sygnalizująca otwarcie drzwi oraz oświetlenie pod sufitem. Po przyciśnięciu wyłącznika na słupku wszystko gaśnie oprócz wspomnianego napięcia na żarówce w drzwiach kierowcy.

Postanowiłem rozebrać boczek i przyjrzeć się kablom i odkryłem,że projektor  działa jeśli podłączę masę z innego żródła niż kabel w kostce,napięcie wynosi wtedy 12,6v.

Niestety to wszystko co udało mi się odkryć,być może ktoś z czytelników potrafi mi pomóc, przydałby mi się schemat elektryczny zasilania drzwi,szukałem na forum ale nie umiem znalezć dziękuję za wszelka pomoc.

 

Pozdrawiam Piotr


Użytkownik Piotr Litwin edytował ten post 18:31, 24.03.2019

  • 0

#2 Ciapatyz

Ciapatyz
  • Forumowicz
  • 428 postów
  • Skąd:Pasiecznik/Eitorf
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 18:53, 24.03.2019

To na początek warto sprawdzić czy przewody nie są przełamane w miejscu gdzie przechodzą z karoserii do drzwi.

Wysłane z mojego SM-G531F przy użyciu Tapatalka
  • 0

#3 iwan

iwan
  • Forumowicz
  • 543 postów
  • Skąd:BBłota
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Latajacy Dywan
  • KM:155 reszta pasie sie w przydrożnym rowie
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL 7
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 21:30, 24.03.2019

Chyba zrobiles zwarcie w gniazdku zarowki. Ten obwod ele. nie jest zabezp. bezpiecznikiem. Przestolo swiecic oswietlenie wnetrza, podsw. licznika ? Prawdopodobnie przepaliles sciezke w MICU.

Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka
  • 1

#4 Piotr Litwin

Piotr Litwin
  • Nowy
  • 9 postów
  • Skąd:Krommenie
  • Silnik:2,0
  • Wersja:TOURER
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:JHMCW1890BC201839
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:56, 24.03.2019

Dziękuję za odpowiedzi tak jak napisałem wyżej wszystko działa,spalenie ścieżki lub przerwa w kablu skutkowałaby brakiem napięcia w gniezdzie żarówki, które po pierwsze jest za małe po drugie nie jest rozłączane w chwili zamknięcia drzwi, pytanie co podaje napięcie na gniazdo żarówki i dlaczego wyłącznik na słupku kierowcy nie rozłącza napięcia ale lampkę sufitową już tak.

Odkryłem również ,że nie mam świateł przeciwmgielnych tylnych przypadek?

Chyba nie zaczynam myśleć że kolega iwan ma rację i coś się spaliło w sterowniku.

Swoja drogą żarówka za złotówkę pali moduł warty 700 euro gratulacje dla konstruktorów.

 

Dzisiaj zdiagnozowałem auto testerem dostałem dwa błędy i z tego co zrozumiałem brak jest komunikacji miedzy MICU a sterownikiem drzwi przewód masowy zwarty lub przerwany,poprawcie jeśli się mylę.

 

rsz201904_qsppqep.jpg201904031_qsppqwp.jpg

 

Zrobiłem również zdjęcia z numerami swojego modułu

190403163_qsppqex.jpg190403162_qsppqsh.jpg

 

Próbowałem znalezć podobny moduł w sieci jednak każdy ma inny numer i tu mam pytanie czy wszystkie numery muszą być identyczne jak u mnie czy ważny jest tylko jeden z nich?


Użytkownik Piotr Litwin edytował ten post 14:24, 04.04.2019

  • 0

#5 Piotr Litwin

Piotr Litwin
  • Nowy
  • 9 postów
  • Skąd:Krommenie
  • Silnik:2,0
  • Wersja:TOURER
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:JHMCW1890BC201839
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:38, 04.04.2019

W dniu dzisiejszym postanowiłem dobrać się do sterownika porobiłem fotki i opisałem parę czynności może komuś się przydadzą.

Mi niestety nie udało się znalezć problemu na płytce,być może pomimo użycia lupy nie dostrzegłem przepalonej ścieżki lub spalony jest konkretny element ,który ciężko zdiagnozować wzrokowo zatem pomoc fachowca będzie nieunikniona.

Gdyby ktoś miał wiedzę jak zdobyć pasujący dla mnie sterownik,będę wdzięczny za info

 

201904041_qsphesw.jpg201904041_qspheap.jpg201904041_qsphesa.jpg201904041_qspheae.jpg201904041_qspheaw.jpg201904041_qspheqh.jpg201904041_qspheqx.jpg201904041_qspheqw.jpg

201904041_qsphess.jpg201904041_qsphesq.jpg201904041_qspheax.jpg201904041_qspheas.jpg201904041_qspheaa.jpg201904041_qspheqr.jpg201904041_qspheqe.jpg


Użytkownik Piotr Litwin edytował ten post 08:09, 07.04.2019

  • 0

#6 iwan

iwan
  • Forumowicz
  • 543 postów
  • Skąd:BBłota
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Latajacy Dywan
  • KM:155 reszta pasie sie w przydrożnym rowie
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL 7
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 17:59, 04.04.2019

Ja tez nie znalazlem nawet z lupa. Ale elektronik wiedzial gdzie i naprawil.

Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka
  • 0

#7 taupik

taupik
  • Klubowicz
  • 25 postów
  • Skąd:Aberdeen
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES GT
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 09:35, 05.04.2019

Sprawdź przełącznik - power window master switch (MICU) znajdujące się w drzwiach - one lubią sprawiać problemy.


  • 0

#8 kopytko686

kopytko686
  • Klubowicz
  • 101 postów
  • Skąd:kalisz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive +
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:58, 06.04.2019

A nie brakuje masy w gnieździe żarówki?
U mnie było tak że zrobiłem zwarcie i upalila się pewnie ścieżka w MICU ale nie mogłem zlokalizowac gdzie... I najprostszym rozwiązaniem okazało się wziąść masę z czujnika otwarcia drzwi, i wszystko działa jak należy, na dobrą sprawę to 10min roboty
  • 0

#9 Piotr Litwin

Piotr Litwin
  • Nowy
  • 9 postów
  • Skąd:Krommenie
  • Silnik:2,0
  • Wersja:TOURER
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:JHMCW1890BC201839
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:05, 06.04.2019

Dokładnie tak jak napisałem w swoim pierwszym poście masa jest fałszywa jak zapodałem masę z drzwi i plus z gniazda żarówki napięcie było prawidłowe tylko że plus z gniazda nie znika.

Ten pomysł z podpięciem się pod wyłącznik w słupku też mi przyszedł do głowy,chciałem sprawdzić czym steruje ten wyłącznik masą czy plusem, ale po odkręceniu śrubki udało mi się wysunąć go tylko około 0,5 centymetra i poczułem opór więc odpuściłem żeby czegoś nie urwać.

Oczywiście pomysł ten traktuję jako dorazny,ponieważ oprócz lampki w drzwiach nie mam tez przeciwmgielnych co trzeba zrobić.

Kolego kopytko686 jeśli możesz napisz czym steruje ten wyłącznik jeśli minusem to ok i gdzie zlokalizować kabel od tego minusa ,czy jest w drzwiach kierowcy, czy trzeba przeciągać dodatkowy kabel przez drzwi do żarówki,może znasz kolor tego przewodu lub masz jakieś foto to zapodaj chętnie się z tym jeszcze pobawię.


  • 0

#10 kopytko686

kopytko686
  • Klubowicz
  • 101 postów
  • Skąd:kalisz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive +
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:48, 06.04.2019

Sterowanie jest właśnie minusem, ja miałem taką awarię w tylnych drzwiach dlatego wszystkie przewody znalazłem w przednim progu, przy przednich drzwiach musisz poszukać wiązki wychodzącej z drzwi i wiązki która idzie progiem od wyłącznika na słupku, kolory to zielony, i niebieski, jednak to było po prawej stronie i u Ciebie mogą być całkiem inne... Miernik w dłoń i napewno znajdziesz 😉
  • 0

#11 Piotr Litwin

Piotr Litwin
  • Nowy
  • 9 postów
  • Skąd:Krommenie
  • Silnik:2,0
  • Wersja:TOURER
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:JHMCW1890BC201839
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:16, 06.04.2019

Sterowanie jest właśnie minusem, ja miałem taką awarię w tylnych drzwiach dlatego wszystkie przewody znalazłem w przednim progu, przy przednich drzwiach musisz poszukać wiązki wychodzącej z drzwi i wiązki która idzie progiem od wyłącznika na słupku, kolory to zielony, i niebieski, jednak to było po prawej stronie i u Ciebie mogą być całkiem inne... Miernik w dłoń i napewno znajdziesz

Super dzięki za info pewnie będzie trzeba się wlutować i przez złącze gumowe przeprowadzić dodatkowy kabelek do drzwi kierowcy.Pobawię się i dam znać jak poszło pozdrawiam.


  • 0

#12 Piotr Litwin

Piotr Litwin
  • Nowy
  • 9 postów
  • Skąd:Krommenie
  • Silnik:2,0
  • Wersja:TOURER
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:JHMCW1890BC201839
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:14, 07.04.2019

Jako że pogoda dziś dopisała postanowiłem pobawić się z tą masą do gniazda żarówki.

rsz201904_qspraah.jpgrsz201904_qspraar.jpg

Na początek zdjąłem plastik na wewnętrznej stronie słupka i odkręciłem wyłącznik ,masą jest śruba przytwierdzona do karoserii a jej odprowadzeniem u mnie kabelek koloru brązowego.

201904071_qspraaa.jpg201904071_qspraaq.jpg

Wypiąłem kostkę w drzwiach i przeciągnąłem masę za pomocą linki do przeciągania przewodów do drzwi kierowcy.

201904071_qsprqph.jpg201904071_qsprqpx.jpg

Potem pozostaje przeciąć oryginalna masę i wlutować się z nową(nie przecięcie jej skutkowało brakiem zamykania centralnego zamka)i mamy problem tymczasowo załatwiony.


Użytkownik Piotr Litwin edytował ten post 14:36, 07.04.2019

  • 0

#13 kopytko686

kopytko686
  • Klubowicz
  • 101 postów
  • Skąd:kalisz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive +
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:16, 07.04.2019

Czy oby napewno tymczasowo? Z doświadczenia wiem, że może już tak zostać na dobre 😋
  • 0

#14 Piotr Litwin

Piotr Litwin
  • Nowy
  • 9 postów
  • Skąd:Krommenie
  • Silnik:2,0
  • Wersja:TOURER
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:JHMCW1890BC201839
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:54, 07.04.2019

Jeżeli chodzi o lampkę to może zostać tak jak jest , ale wizyta u elektronika i tak mnie nie minie. Auto nie przejdzie przeglądu bez światła przeciwmgielnego tylnego za brak którego odpowiada upalony sterownik.


  • 0

#15 kopytko686

kopytko686
  • Klubowicz
  • 101 postów
  • Skąd:kalisz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive +
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:45, 08.04.2019

Aaa zapomniałem że masz jeszcze problem z przeciwmgielnym 😉 aż tak restrykcyjne u was przeglądy sprawdzają?
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, lampka, kierowcy, oświetlenie

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq