Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Rozrusznik (szczotki) 2.0 K20Z2

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
20 odpowiedzi w tym temacie

#1 rudi0018

rudi0018
  • Forumowicz
  • 311 postów
  • Skąd:Łódzkie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 09:57, 24.03.2019

Siema ;) 
Przyszła i na mnie kolej z czyszczeniem rozrusznika, niestety w zimne poranki pojawiają się zgrzyty. Jako, że dostęp do rozrusznika jest trudny, więc gdy będę miał już go wyjętego, chciałbym od razu wymienić szczotki jeśli są zużyte. Autko to Accord VII FL (2006r.) z silnikiem 2.0 K20Z2, więc z tego co udało mi się tutaj wyczytać to rozrusznik DENSO. Niestety nie znalazłem żadnego tematu odnośnie szczotek, oczywiście przeczytałem temat w dziale "zrób to sam" odnośnie czyszczenia rozrusznika.
1. Czy wiecie o jakim oznaczeniu są dokładnie szczotki do tego rozrusznika, czy trzeba kupować cały szczotkotrzymacz ze szczotkami? I gdzie najlepiej kupić? Bo w ASO już ktoś napisał, że 280zł komplet, cena zaporowa. 
2. Macie dokładnie zdjęcia tabliczki rozrusznika lub pamiętacie jego dokładny symbol? Bo udało mi się znaleźć, że zaczyna się od 428000-xxxx (i w miejscach "x" widziałem już różne numery )


  • 0

#2 FullChess

FullChess
  • Klubowicz
  • 146 postów
  • Skąd:Sopot
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Touring
  • KM:252
  • Paliwo:PB
  • Rok:2021
  • Nadwozie:CV2
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 09:10, 25.03.2019

Czołem,

Ten sam model, rocznik 2007 - szczotki, które kupiłem i na bank pasowały. Do zdjęć rozrusznika może jeszcze uda mi się dokopać, ale mam też drugi identyczny (pod względem zewnętrznym i wewnętrznym) z przedlifta o oznaczeniu 428000-1350.

Pozdrawiam

FullChess


  • 0

FullChess


#3 rudi0018

rudi0018
  • Forumowicz
  • 311 postów
  • Skąd:Łódzkie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 18:13, 25.03.2019

 

 

 

Uff, wielkie dzięki za odpowiedź! Już myślałem, że nikt nie wymieniał szczotek (ale to chyba niemożliwe :D).  

Sam wymieniałeś szczotki po rozebraniu rozrusznika, czy ktoś Ci wymieniał? 

 

Właśnie o takim oznaczeniu 428000-1350 znalazłem rozrusznik na allegro używany jakiś, a znowu jak patrzę na rozrusznik nowe DENSO, to jest napisane DSN 1406, a nie ma nic napisane o tym długim właśnie numerze. Będę wdzięczny jak znajdziesz zdjęcia. ;) 


  • 0

#4 iwan

iwan
  • Forumowicz
  • 640 postów
  • Skąd:BBłota
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Latajacy Dywan
  • KM:155 reszta pasie sie w przydrożnym rowie
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL 7
Reputacja: 22
Super

Napisano 18:27, 25.03.2019

Szczotki sa przykrecane czy zgrzewane?

Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka
  • 0

#5 FullChess

FullChess
  • Klubowicz
  • 146 postów
  • Skąd:Sopot
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Touring
  • KM:252
  • Paliwo:PB
  • Rok:2021
  • Nadwozie:CV2
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 20:57, 25.03.2019

Czołem ponownie,

Poniżej zdjęcia może nie z regeneracji a po prostu rozbiórki rozrusznika-używki kupionego w celu regeneracji i szybkiej podmiany na mój zgrzytający po rozruchu. Podobno działał bez zarzutu przed demontażem, ale jak widać na zdjęciach wymagał kompletnego wyczyszczenia, wymiany szczotek (poniżej minimum) i nasmarowania. Na coś takiego trzeba się nastawić kupując używkę. Co do szczotek to oryginalnie są ZGRZANE, widać to na jednym ze zdjęć.

Sama wymiana to nie spacerek - moim zdaniem w polifcie (dodatkowy rezonator) minimum to demontaż plastikowej osłony pokrywy zaworów, zbiorniczka wyrównawczego, kolektora dolotowego (nowa uszczelka potem). Przy kolektorze trzeba zwrócić uwagę na odpięcie mało widocznego od góry mocowania wiązki (do jego spodniej części) oraz odkręcenie jego wspornika (na samym dole po prawej, patrząc od przodu auta). No i uważać na to, aby podczas wyciągania kolektora nie uszkodzić chłodnicy (wystający uchwyt po lewej stronie). Ja niestety musiałem cały proces powtórzyć dwukrotnie - używka pochodziła bezbłędnie tylko tydzień, potem zaczęły się problemy z kręcącym się "na sucho" zębnikiem (jakby nie wchodził na wieniec). Ostatecznie na miejsce wrócił wyczyszczony, nasmarowanym mój własny rozrusznik z nowymi szczotkami. W tej używce w sumie to nie wiem co nie gra, automat chodzi, widełki są niezużyte, ale może same zęby w bendiksie wyglądają na nieco zużyte...

8077e486a2ab8d6dmed.jpg

3a683573e3db61d1med.jpg

d0823d2bab232f30med.jpg

585ac80659026e1bmed.jpg

26923357a7fe5288med.jpg

c42b00b9ba62d265med.jpg

f62815d963379409med.jpg

24bbcc712652714emed.jpg

2edbe7382f0f97fbmed.jpg

dcc010e426994bacmed.jpg


Z samej wymiany mam tylko to:

5046ce2cdb1790c5med.jpg

fa09de51fd28848dmed.jpg

c50bf6949544e04bmed.jpg

53d6c155a1b1fa26med.jpg

85ff152d95196b7cmed.jpg

 

Aha, za pierwszym razem szczotki zagrzał mi kumpel jakimś bliżej nieokreślonym sprzętem, za drugim razem zalutowałem sam, taką baaardzo konkretną lutownicą ;-).

Pozdrawiam

FullChess


  • 0

FullChess


#6 rudi0018

rudi0018
  • Forumowicz
  • 311 postów
  • Skąd:Łódzkie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 22:55, 25.03.2019

Jeszcze raz wielki dzięki ;) zamawiam te szczotki z Allegro i będę wtedy myślał o wykopu rozrusznika nasmarowaniu go i wymianie szczotek. Również myślałem nad tym aby kupić używkę i na spokojnie zregenerować, ale jak widać, niewarto. ;)

Jakiego dokładnie smaru użyłeś do nasmarowania rozrusznika? ;)
  • 0

#7 FullChess

FullChess
  • Klubowicz
  • 146 postów
  • Skąd:Sopot
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Touring
  • KM:252
  • Paliwo:PB
  • Rok:2021
  • Nadwozie:CV2
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 23:30, 25.03.2019

Tu Cię rozczaruję (może narażę się na lincz) - żadnego specjalnego Molykote, lecz dość zwyczajny smar do łożysk (litowy?), bo taki miałem pod ręką. Od wymiany minęło pół roku, na razie wszystko śmiga bez zgrzytów.
  • 0

FullChess


#8 rudi0018

rudi0018
  • Forumowicz
  • 311 postów
  • Skąd:Łódzkie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 23:16, 26.03.2019

A jak nazywa się dokładnie ten smar do rozrusznika MOLYKOTE, który to?

Czy może być ewenntualnie smar molibdenowy do przegubów? (np, taki: https://allegro.pl/o...nowy-7859138312 )


  • 0

#9 FullChess

FullChess
  • Klubowicz
  • 146 postów
  • Skąd:Sopot
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Touring
  • KM:252
  • Paliwo:PB
  • Rok:2021
  • Nadwozie:CV2
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 08:29, 27.03.2019

No właśnie sam nie wiem, google wyrzuca Molykote 7325 (bendix) i 7514 (przekładnia). Generalnie niespecjalnie się w tym rozeznaję, z lektury forum wynika, że niektórzy stosowali smar molibdenowy. Jednak mając w zasięgu smar do łożysk raczej nie ściągałbym specjalnie smaru dedykowanego do przegubów (w celu zastosowania go w rozruszniku).  To oczywiście tylko moja opinia - może wypowie się ktoś bardziej zorientowany.


  • 0

FullChess


#10 JerzykTor

JerzykTor
  • Forumowicz
  • 179 postów
  • Skąd:Toruń
  • Silnik:2.0
  • Wersja:E
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 09:56, 20.05.2019

Czołem ponownie,
Poniżej zdjęcia może nie z regeneracji a po prostu rozbiórki rozrusznika-używki kupionego w celu regeneracji i szybkiej podmiany na mój zgrzytający po rozruchu. Podobno działał bez zarzutu przed demontażem, ale jak widać na zdjęciach wymagał kompletnego wyczyszczenia, wymiany szczotek (poniżej minimum) i nasmarowania. Na coś takiego trzeba się nastawić kupując używkę. Co do szczotek to oryginalnie są ZGRZANE, widać to na jednym ze zdjęć.
Sama wymiana to nie spacerek - moim zdaniem w polifcie (dodatkowy rezonator) minimum to demontaż plastikowej osłony pokrywy zaworów, zbiorniczka wyrównawczego, kolektora dolotowego (nowa uszczelka potem). Przy kolektorze trzeba zwrócić uwagę na odpięcie mało widocznego od góry mocowania wiązki (do jego spodniej części) oraz odkręcenie jego wspornika (na samym dole po prawej, patrząc od przodu auta). No i uważać na to, aby podczas wyciągania kolektora nie uszkodzić chłodnicy (wystający uchwyt po lewej stronie). Ja niestety musiałem cały proces powtórzyć dwukrotnie - używka pochodziła bezbłędnie tylko tydzień, potem zaczęły się problemy z kręcącym się "na sucho" zębnikiem (jakby nie wchodził na wieniec). Ostatecznie na miejsce wrócił wyczyszczony, nasmarowanym mój własny rozrusznik z nowymi szczotkami. W tej używce w sumie to nie wiem co nie gra, automat chodzi, widełki są niezużyte, ale może same zęby w bendiksie wyglądają na nieco zużyte...
8077e486a2ab8d6dmed.jpg

3a683573e3db61d1med.jpg

d0823d2bab232f30med.jpg

585ac80659026e1bmed.jpg

26923357a7fe5288med.jpg

c42b00b9ba62d265med.jpg

f62815d963379409med.jpg

24bbcc712652714emed.jpg

2edbe7382f0f97fbmed.jpg

dcc010e426994bacmed.jpg

Z samej wymiany mam tylko to:
5046ce2cdb1790c5med.jpg

fa09de51fd28848dmed.jpg

c50bf6949544e04bmed.jpg

53d6c155a1b1fa26med.jpg

85ff152d95196b7cmed.jpg

Aha, za pierwszym razem szczotki zagrzał mi kumpel jakimś bliżej nieokreślonym sprzętem, za drugim razem zalutowałem sam, taką baaardzo konkretną lutownicą ;-).
Pozdrawiam
FullChess

Rozumiem,że uszczelka koniecznie nowa ?
Stara wygląda na zdjęciu całkiem całkiem.

Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka

Użytkownik JerzykTor edytował ten post 09:58, 20.05.2019

  • 0

#11 FullChess

FullChess
  • Klubowicz
  • 146 postów
  • Skąd:Sopot
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Touring
  • KM:252
  • Paliwo:PB
  • Rok:2021
  • Nadwozie:CV2
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 10:12, 20.05.2019

Szczerze mówiąc, mimo pewnego odkształcenia, ta oryginalna wygląda faktycznie ok, przy kolejnych ruchach z kolektorem zaryzykowałbym pozostawienie starej.


  • 0

FullChess


#12 JerzykTor

JerzykTor
  • Forumowicz
  • 179 postów
  • Skąd:Toruń
  • Silnik:2.0
  • Wersja:E
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 10:15, 20.05.2019

Szczerze mówiąc, mimo pewnego odkształcenia, ta oryginalna wygląda faktycznie ok, przy kolejnych ruchach z kolektorem zaryzykowałbym pozostawienie starej.

Znasz może moment jaki powinny być dokręcane śruby kolektora ?

Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#13 FullChess

FullChess
  • Klubowicz
  • 146 postów
  • Skąd:Sopot
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Touring
  • KM:252
  • Paliwo:PB
  • Rok:2021
  • Nadwozie:CV2
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 10:32, 20.05.2019

Jasne: 22 N·m.


  • 0

FullChess


#14 JerzykTor

JerzykTor
  • Forumowicz
  • 179 postów
  • Skąd:Toruń
  • Silnik:2.0
  • Wersja:E
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:35, 20.05.2019

Jasne: 22 N·m.



Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#15 spajder

spajder
  • Forumowicz
  • 60 postów
  • Skąd:Sandomierz
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:14, 07.01.2020

Hej Mam ta sama przypadłość, ostatnio mawet musiał być odpalany na popych bo całkowicie przyblokowalo. Jaki mniej więcej koszt robocizny za takie wyczyszvvzenie i nasmarowanie ?
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq