Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Opiłki metalu w filtrze

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
41 odpowiedzi w tym temacie

#31 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6024 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 21:25, 30.03.2019



Chyba ze moze wlasnie turbo wczesniej padlo i zostalo zregenrowane a teraz to sa tego pozostalosci ale skoro juz mam silnik wyjety i dół rozkrecony to chyba trzeba zajrzec dla pewnosci na gore rozkręcić wszystko jak bedzie ok to zlozyc i plukac wtedy.

 

No właśnie cały czas to mam na myśli.... jeśli obecne turbo jest w idealnym stanie, do tego wygląda jak nowe np tak:

2522725900_1553977200_bigthumb.jpg 

 

To jest duże prawdopodobieństwo że sytuacja była dokładnie taka sama jak w moim przypadku.

 

 

 



To i ja sie podlacze, kilka dni temu rowniez wymienialem olej i tez mialem opilki w filtrze oleju i komorze filtra. Same sreberka wylowione magnesikiem. Ze spuszczonego olejuz nic nie wylowilem. Moja turbinka byla sprawdzana w okolicach listopada, i haslo jakie dostalem to takie ze jest w bardzo dobrym stanie. Musze wierzyc na slowo. Profilaktycznie zakupie kolejny filtr do oleju i za kilkadziesia km zamontuje, zobacze co bedzie. Pojutrze jade na wymiane malego rozrzadu, zobacze co mi mechanik powie.

 

Rozrząd wymieniałem kompletny w listopadzie. NIe ma skąd się tam wziąć takie opiłki.... rozrząd u siebie miałem w stanie agonalnym, zblokowany dolny napinacz, wyciągnięty łańcuch główny jak i dolny, oraz solidnie wytarte wszystkie prowadnice, a żadnych opiłków u mnie nie było... dopiero po usterce turbo. 

Mam nadzieje ze czytałeś dokładnie forum i wiesz jakie części WSZYSTKIE zamówić i że ma być to tylko i wyłącznie oryginalny zestaw itd. 

 

W woli przypomnienia potrzebne tematy znajdziesz tutaj:

 

http://www.accordklu...go/#entry966951

 

Miłej lektury. 


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#32 podlez

podlez
  • Forumowicz
  • 856 postów
  • Skąd:W-w
  • Silnik:2.2
  • Wersja:CN2
  • KM:170
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 22:11, 30.03.2019

Ślepak. A Ty gdzie robiłeś? Nowe turbo w ASO ok 6tysi. Dla mnie nie problem położyć konkretny pieniądz za konkretną robotę, ale totalnie nie znam nikogo ani osobiście ani z polecenia w kwestii turbo i ich regeneracji
  • 0

#33 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6024 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 22:21, 30.03.2019

Ślepak. A Ty gdzie robiłeś? Nowe turbo w ASO ok 6tysi. Dla mnie nie problem położyć konkretny pieniądz za konkretną robotę, ale totalnie nie znam nikogo ani osobiście ani z polecenia w kwestii turbo i ich regeneracji

 

W Niemczech robiłem u człowieka który ogarnia turbo... sam otwarcie mówił o tym co to za turbiny są po 200/300 euro... z resztą wystarczy otworzyć ali żeby przekonać się że całe wirniki można kupić do n22 za kilka dolców... Dlatego wybrałem opcję poskładania turbo na gratach garretta. 


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#34 mati3633

mati3633
  • Nowy
  • 15 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Przedliftowa
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:17, 01.04.2019

Silnik caly rozebrany nic nie jest uszkodzone turbo nosi slady demontazu wiec prawdopodobnie to musialy byc pozostalosci po wczesniej uszkodzonej turbinie.
  • 0

#35 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6024 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 15:19, 02.04.2019

:diabelgrin:  :diabelgrin:  :diabelgrin:  :diabelgrin:  :diabelgrin:

A nie mówiłem.... 


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#36 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 21:17, 02.04.2019

Cały dolot do wyczyszczenia.Podobnie chłodnica powietrza.Zasilanie turbiny w olej  (przewód) .I tak po tym nie ma pewności że coś nie zostało :(


Użytkownik backdraft998 edytował ten post 21:17, 02.04.2019

  • 0

#37 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6024 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 09:11, 03.04.2019

O całym dolocie, ic itp już pisałem.

Wiadomo, zawsze coś zostanie, dlatego kupić kilka filtrów oleju. Sam filtr zmieniać co 300/500 kilometrów z 2 czy 3 razy, a olej wymienić po 3/5 tyś kilometrach. 

Po zmianie oleju po 1000 kilometrów zmienić ponownie filtr, obejrzeć dokładnie czy coś jeszcze jest i powinien być spokój. 


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#38 mati3633

mati3633
  • Nowy
  • 15 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Przedliftowa
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:45, 09.04.2019

Silnik złożony jeździ wszystko jest w porządku za tydzień sprawdze ten filtr. Ma ktoś info jeżeli chodzi o zamienniki uszczelek chodzi o uszczelke pod głowica i wtryskow bo mam złożone na podobno dobrych niemieckich zamiennikach.
  • 0

#39 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6024 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 18:18, 09.04.2019

Zamiennik, zamiennikowi nierówny.

Bardziej bym się zastanawiał na jakich gratach złożył całą górę silnika.. bo tutaj tylko OEM.

 

2004576900_1554829884_thumb.jpg 

 

Podkładki pod wtryski to jedno,  skutki złych/nieprawidłowych/podrobionych podkładek pod wtryski są fatalne i bardzo często kończą się zatarciem silnika, cały nagar idzie do oleju, pod klawiaturę, szybko smok się zapycha, przez to w głównej mierze mazdy 6 2.0 mają tak fatalną opinie... a osobnym tematem jest frezowanie gniazd pod wtryski, czy zostały tak samo zamontowane, bo wtryski trzeba kodować, odpali oczywiście silnik i bez kodowania, ale będą źle pracować, tzn bardzo "twardo" 

Dlatego u mnie wszystko wpadło oryginalne, a silnik"cały rozrząd"  robiłem razem z bardzo dobrym kumplem, także robota wykonana profi łącznie z frezowaniem gniazd itd itd itd itd, a mechanik jak mechanik, byle szybko i następne auto bo zarobku nie będzie, gdyby robił swoje auto to zupełnie co innego, wiadomo o co chodzi. 


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#40 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 21:26, 09.04.2019

Rozumiem że dobry zamiennik to ELRING

Co do uszczelki głowicy to do tego silnika występuje 5 grubości uszczelki pod głowicą według specyfikacji ELRINGA. 

Średnica 86 mm 

Grubość od 1.30 mm do 1.50 mm .Ilość wycięć od 0 do 4.

Rozumiem że pomimo wyjęcia starej uszczelki i jej oznaczeń została zmierzona wysokość wystawania tłoków względem bloku silnika.


  • 0

#41 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6024 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 15:56, 10.04.2019

No właśnie :P ilość pytań jeszcze większa... raczej trzeba je zadać mechanikowi :P 

Elring to ma różne opinie, jedni polecają, inni narzekają.

Dlatego wkładałem wszystko OEM, czyli uszczelniacze NOK albo Arai.


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#42 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 22:22, 10.04.2019

No właśnie :P ilość pytań jeszcze większa... raczej trzeba je zadać mechanikowi :P 

Elring to ma różne opinie, jedni polecają, inni narzekają.

Dlatego wkładałem wszystko OEM, czyli uszczelniacze NOK albo Arai.

Pracuję tylko na ELRINGU i nigdy nie miałem problemów.Żaden silnik lub głowica nigdy nie wróciła na reklamację.Tylko wszystko zawsze składane według procedur fabrycznych z zaleceniami i określonymi momentami i  kątami .


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq