Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Opiłki metalu w filtrze

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
41 odpowiedzi w tym temacie

#16 mati3633

mati3633
  • Nowy
  • 15 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Przedliftowa
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:30, 28.03.2019

Oleju nic nie ubylo.
  • 0

#17 iwan

iwan
  • Forumowicz
  • 640 postów
  • Skąd:BBłota
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Latajacy Dywan
  • KM:155 reszta pasie sie w przydrożnym rowie
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL 7
Reputacja: 22
Super

Napisano 17:12, 28.03.2019

,,Oleju nie ubylo,,.
To dobrze wrozy.
Moze skontaktuj sie z poprzednim wlascicielem.

Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka
  • 0

#18 mati3633

mati3633
  • Nowy
  • 15 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Przedliftowa
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:32, 28.03.2019

Samochód z niemiec kupiłem z komisu wiec niczego sie nie dowiem.
  • 0

#19 Kubus88

Kubus88
  • Forumowicz
  • 203 postów
  • Skąd:okolice Radomia
  • Silnik:2.2
  • Wersja:???
  • KM:150
  • Paliwo:PB
  • Rok:1992
  • Nadwozie:Aerodeck
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 17:50, 28.03.2019

Może tam był jakiś ceramizer niewiadomego teraz pochodzenia i działania.
  • 0

#20 iwan

iwan
  • Forumowicz
  • 640 postów
  • Skąd:BBłota
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Latajacy Dywan
  • KM:155 reszta pasie sie w przydrożnym rowie
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL 7
Reputacja: 22
Super

Napisano 18:01, 28.03.2019

To jeszcze zwal pokrywe zaw. wreguluj zawory i sprawdz kazda krzywke walka rozrz. czy nie maja ubytkow materialu. W 2003r. byly wadliwe walki ! Poczytaj na forum ! Obadaj tez lancuch kola zebate.
Zrob nastepny 1000 km odkrec filtr rozetnij go i obadaj pod katem opilkow.
Moze jeszcze to: ,,kubus88,, pisal ze mogl byc zastosowany jakis cudowny ceramizer. Powodzenia.

Użytkownik iwan edytował ten post 18:08, 28.03.2019

  • 0

#21 Mika11

Mika11
  • Forumowicz
  • 140 postów
  • Skąd:Wiena
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:175KM 400Nm
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 20:28, 28.03.2019

W ictdi mamy hydropopychacze, tam nie ma regulacji zaworów.


  • 0

#22 mati3633

mati3633
  • Nowy
  • 15 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Przedliftowa
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:47, 28.03.2019

Czytalem o tych ceramizerach i jest taki z kawalkami metalu ale napewno nie sa one tak duże jak byly w filtrze. A czy uszkodzenie w skrzyni lub jej nieprawidlowy montaz mógłby takie rzeczy spowodowac? Bo mechanik powiedzial ze silnik nie byl rozbierany ale widac ze skrzynia byla wyjmowana.
  • 0

#23 Bojar

Bojar
  • Klubowicz
  • 2582 postów
  • Skąd:Twardogóra
  • Silnik:1.8
  • Wersja:i
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 51
Wzorowa

Napisano 22:38, 28.03.2019

Złote opilki mogą być z pompy oleju, tam można sprawdzić... Ale wyjście jedno to rozebrać wszystko w drobny mak, bo równie dobrze tuleje mogło przylapac

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka
  • 0
<p><a class="bbc_url" href="http://www.accordklu...<strong>SrebrnaPiekność</strong></a></p>

#24 mati3633

mati3633
  • Nowy
  • 15 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Przedliftowa
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 06:41, 29.03.2019

Pompa jest czysta. No nie bedzie wyjscia dzis pewnie rozkreci reszte.
  • 0

#25 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6020 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 15:09, 30.03.2019



Czytalem o tych ceramizerach i jest taki z kawalkami metalu ale napewno nie sa one tak duże jak byly w filtrze. A czy uszkodzenie w skrzyni lub jej nieprawidlowy montaz mógłby takie rzeczy spowodowac? Bo mechanik powiedzial ze silnik nie byl rozbierany ale widac ze skrzynia byla wyjmowana.

 

Ciekaw jestem po czym mechanik stwierdził że silnik nie był rozbierany. Jak miska, dekiel rozrządu jest na silikon wszystko składane... 

Dopiero pod pokrywą zaworów jest uszczelka. 

 

Mam swoją teorie niestety z doświadczenia skąd opiłki w oleju... uszkodzone turbo poprzez zatarcie się łożysk na wałku... uszkodzone turbo to nie tylko przez uszczelniacz, gdzie wtedy spalanie oleju się podnosi, a w najgorszym przypadku może się nam silnik "rozbiegać", mi turbo padło nieoczekiwanie, dźwięk był podobny do tego jak by strzelił przewód gumowy... tak zrobiłem jeszcze 50 kilometrów jadąc na warsztat święcie przekonany że do wymiany jest przewód od turbo czy ic... nawet żadnego CHECK nie było o zbyt niskim doładowaniu... 

 

Także nie masz przypadkiem pięknie się świecącego nowego turbo?? 

Jeśli tak, to już wiesz skąd opiłki metalu w filtrze.. u mnie padło turbo, zatarł się wałek, rozleciał się wirnik od strony wydechowej i dolotowej i od tych elementów pojawiły się opiłki.

Także montaż nowego turbo to był pikuś... następnie zdjęcie przewodów olejowych od turbo,miski olejowej,czyszczenie pompy(smoka) i płukanie silnika świeżym olejem kilka razy ze zdjęta miską i przewodami olejowymi od turbo(koło 14 litrów). A na samym końcu demontaż IC i czyszczenie.  Jeśli masz nowe turbo Tobie polecałbym taki sam zabieg.

Profilaktycznie zmieniałem filtr oleju co 500 kilometrów,opiłki były do "drugiego" filtra , a olej zmieniłem po 1500 kilometrach, po zmianach filtrów, całych płukankach i innych zabiegów w końcu brak opiłków już w filtrze. Obecnie na szczęście wszystko w porządku. 

 

6071892700_1553954650_bigthumb.jpg 5180812600_1553954650_bigthumb.jpg 

 

2721773600_1553954786_bigthumb.jpg 7502927500_1553954787_bigthumb.jpg 


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#26 podlez

podlez
  • Forumowicz
  • 856 postów
  • Skąd:W-w
  • Silnik:2.2
  • Wersja:CN2
  • KM:170
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 15:16, 30.03.2019

Ja dziś też zlokalizowalem opilki w filtrze oleju. Turbo ma ponad 400tys, 200 po regeneracji. Słychać jak gwizda ale tak zawsze było. Hmm. Skąd tu pewną turbine wziąść?
  • 0

#27 mati3633

mati3633
  • Nowy
  • 15 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Przedliftowa
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:21, 30.03.2019

Turbo mowil ze sprawdzal i nie ma zadnych luzow nawet. Poza tym to z kad zlote opilki by tez byly?

Użytkownik mati3633 edytował ten post 15:22, 30.03.2019

  • 0

#28 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6020 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 15:26, 30.03.2019

Ja dziś też zlokalizowalem opilki w filtrze oleju. Turbo ma ponad 400tys, 200 po regeneracji. Słychać jak gwizda ale tak zawsze było. Hmm. Skąd tu pewną turbine wziąść?

 

Zrobić u kogoś znajomego kto ogarnia temat i na oryginalnych   częściach:)

U mnie turbo wyszło kilka razy drożej niż najtańsza na allegro czy ebay "zregenerowana" na Chińskich gratach która może 10 tyś wytrzyma.

Wszystkie części użyte do regeneracji to oryginały garretta, na koniec wszystko wyważone i ustawiona geometria. 

Samochód jeździ nie do poznania. Musiałem bardzo długoo jeździć z zapieczoną geometrią... stąd też takie ładne kreski wyszły.

 

 

 

 

No to super że luzów nie ma...ja się pytam czy przypadkiem nie jest "nowe" z zewnątrz/czyste. 

Opiłki złote u mnie też są jak widać na zdjęciach, od oleju... 

Zmień olej, następnie kup sobie 3 filtry oleju i zmieniaj co 500 kilometrów sam filtr, ocenisz czy opiłki są dalej. Jak nie to wszystko powyżej opisałem, ja bym zaczął od płukania silnika i czyszczenie wszystkiego, a nie tak jeździł.  


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#29 mati3633

mati3633
  • Nowy
  • 15 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Przedliftowa
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:34, 30.03.2019

Chyba ze moze wlasnie turbo wczesniej padlo i zostalo zregenrowane a teraz to sa tego pozostalosci ale skoro juz mam silnik wyjety i dół rozkrecony to chyba trzeba zajrzec dla pewnosci na gore rozkręcić wszystko jak bedzie ok to zlozyc i plukac wtedy.
  • 0

#30 MaLyNsS

MaLyNsS
  • Forumowicz
  • 61 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.2
  • Wersja:TRAKTOR SPORT
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CoffiN2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:51, 30.03.2019

To i ja sie podlacze, kilka dni temu rowniez wymienialem olej i tez mialem opilki w filtrze oleju i komorze filtra. Same sreberka wylowione magnesikiem. Ze spuszczonego olejuz nic nie wylowilem. Moja turbinka byla sprawdzana w okolicach listopada, i haslo jakie dostalem to takie ze jest w bardzo dobrym stanie. Musze wierzyc na slowo. Profilaktycznie zakupie kolejny filtr do oleju i za kilkadziesia km zamontuje, zobacze co bedzie. Pojutrze jade na wymiane malego rozrzadu, zobacze co mi mechanik powie.
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq