Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

[K20A6][VII] Postukiwania/cykanie rozgrzanego silnika.

VII k20a6 silnik stukanie

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
7 odpowiedzi w tym temacie

#1 wladd

wladd
  • Nowy
  • 11 postów
  • Skąd:Jastrzębie Zdrój
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:28, 21.03.2019

Dzień dobry wszystkim!
Mam problem i boję się o moją Hanię (2.0 benzyna 155KM, przebieg 230k) - otóż wczoraj przechodziłem obok swojego samochodu i zaniepokoiły mnie dziwne odgłosy dochodzące spod maski. Podniosłem, słucham i słyszę jakieś takie dziwne "cykanie" bo stukanie to chyba za dużo powiedziane. Forum przejrzałem jak najdokładniej mogłem (od wczoraj) i jest dużo tematów o stukach w tym silniku jednak żaden za bardzo nie pasuje do tego który występuje u mnie. Wygląda to mianowicie tak, że silnik zimny podczas pracy zachowuje się całkiem normalnie, żadnego stukania ani wibracji. Natomiast rozgrzany do normalnej temperatury zaczyna "cykać", dodatkowo cały się trzęsie razem z osprzętem co na zimnym nie występuje.

 

Poniżej zamieszczam filmik nagrany po odpaleniu silnika nierozgrzanego (po nocy na parkingu):
https://www.youtube....h?v=4QnhTqT_SjM

 

A tutaj praca silnika już rozgrzanego:

 

To dziwne huczenie w pierwszym filmiku to tylko nieudolność mojego telefonu w połączeniu z wiatrem. Nie robiłem póki co żadnych testów bo nie wiem w którym kierunku cokolwiek sprawdzać. Panowie co to może być? Da się coś samemu zdiagnozować, a jeśli macie jakiś pewny typ to może ktoś polecić dobrego mechanika Hondy na Śląsku? Bardzo proszę kolegów forumowiczów o pomoc i radę!

 

Pozdrawiam,

Wład


Użytkownik wladd edytował ten post 11:30, 21.03.2019

  • 0

#2 wladd

wladd
  • Nowy
  • 11 postów
  • Skąd:Jastrzębie Zdrój
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:52, 22.03.2019

Serio nikt nic? 

 

Póki co zrobiłem test z odłączaniem wtryskiwaczy i nie ma różnicy wyłączając kolejne cylindry z pracy.

 

Dolałem też oleju bo było minimum i muszę powiedzieć że cykanie jakby się zmniejszyło. W najbliższym czasie zrobię wymianę razem z filtrami i chyba zdecyduję się też na płukankę bo nie wiem czy kiedykolwiek była robiona.

 

Pozostaje jeszcze kwestia drgań silnika, zauważyłem, że część wydechu przy katalizatorze drga bardzo mocno i wydaje przy tym metaliczny pogłos. Jest możliwe że te drgania na silnik przenoszą się z układu wydechowego czy raczej na odwrót?

 

Pozdrawiam, 

Wład.


  • 0

#3 ubek

ubek
  • Forumowicz
  • 415 postów
  • Skąd:Łańcut & UK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:type s
  • KM:kto to wie..
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 12:22, 22.03.2019

Przy okazji zawory do regulacji.
  • 0

#4 wladd

wladd
  • Nowy
  • 11 postów
  • Skąd:Jastrzębie Zdrój
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:53, 22.03.2019

Przy okazji zawory do regulacji.

 

Właśnie zawory regulowane były 20k km temu w ASO Honda w Rybniku, opinie mają dobre także chyba nic nie spaprali. Honda zaleca regulację co 40k, czy mimo to warto je regulować?

 

Pozdrawiam,

Wład


  • 0

#5 Waldi.

Waldi.
  • Moderator
  • 631 postów
  • Skąd:TM
  • Silnik:2.4
  • Wersja:王冠の宝石
  • KM:>200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 16:11, 22.03.2019

Skoro odpinałeś cewki i nic się nie zmieniło to zacznij od zaworów i oby to było to. Telefon ma kiepski mikrofon. Mnie wydaje się, że to klepo- cykanie dochodzi z każdej strony, a to wskazuje jak wyżej.
Twój rocznik jest obarczony wadą silnika i o tym napisano tu wiele.
Co do drgań to się nie wypowiem autorytatywnie bo trzeba to pomacać, ale może być od układu spalania po mocowanie silnika.
  • 1

#6 Pioter1964

Pioter1964
  • Nowy
  • 6 postów
  • Skąd:Katowice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:46, 23.03.2019

Mam coś podobnego, dzisiaj wymieniam półpanewki i mam ptanie bo nie potrafie nawet tego tutaj znaleść, mianowicie jakie są momenty dokręcania śrub przy wymianie panewek
  • 0

#7 wladd

wladd
  • Nowy
  • 11 postów
  • Skąd:Jastrzębie Zdrój
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:36, 25.03.2019

Kolego nawet nie strasz, ja na razie pocieszam się tym że dźwięk stukającej panewki jest jednak inny, nie ma u mnie tego mocnego łoskotu szczególnie na spadających obrotach. Ale z tego co czytałem tu na forum jest możliwość że gdzieś na wałku rozrządu nie ma smarowania (jeden z kolegów z opisu miał podobne objawy jak u mnie, skończyło się szybką egzekucją), co z kolei może być spowodowane przytkanym sitkiem filtra VTEC. Także przy wymianie oleju chyba zajrzę też tam, dam znać jak postępy ale raczej dopiero w najbliższy weekend.

 

Pozdrawiam,

Wład.

 

PS: Post o filtrze VTEC (link do filmiku z wymiany na 3. stronie): 

http://www.accordklu...-accord-vii-20/


  • 0

#8 wladd

wladd
  • Nowy
  • 11 postów
  • Skąd:Jastrzębie Zdrój
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:03, 07.04.2019

[Update]

Olej wymieniony, VTEC sprawdzony przeczyszczony a jak cykało tak cyka dalej. Umawiam tą regulację zaworów i zobaczymy co dalej.

 

Pozdrawiam,

Wład.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, k20a6, silnik, stukanie

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq