Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

gubi zapłon na zimnym, szarpie, niestabilne jałowe

VI

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
25 odpowiedzi w tym temacie

#1 Wadim

Wadim
  • Forumowicz
  • 41 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:16, 19.03.2019

Cześć.

Przyszło ciepło to trzeba się zabrać za bolączki które doskwierały przez zimę.

Najważniejszą z nich, a szczególnie dającą o sobie ostatnio znać jest przypadłość na zimnym silniku, zaraz po odpaleniu - silnik wkręca się na ssaniu na 1,3-1,5k obr i co sekundę/mniej gubi zapłon na jednym garze. Jazda wygląda tak że jazda na niskich obrotach (w korku) powoduje szarpanie silnikiem, tak że buja się auto. przy delikatnym przygazowaniu do ok 2k RPM też wypada, wyżej już nie.

Obstawiałbym zapłon, ale zbija mnie z tropu to szarpanie.

Ma ktoś pomysł co może być przyczyną takiego problemu ?


Użytkownik Wadim edytował ten post 05:23, 20.03.2019

  • 0

#2 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 7042 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Aerodeck
  • KM:148
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1996
  • Nadwozie:CE2
Reputacja: 62
Super

Napisano 19:01, 20.03.2019

Kable
Swiece
Kopułka
Palec
Regulacja zaworów

Kiedy robione / wymieniane

Poza tym tematów o wypadających zapłonach jest już kilka na forum. Używałem wyszukiwarki?

Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka
  • 0

Zanim zadasz m pytanie na PW w  sprawie giełdy  przeczytaj dokładnie regulamin tego działu.


#3 Wadim

Wadim
  • Forumowicz
  • 41 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 05:32, 22.03.2019

Oczywiście, że użyłem przeglądarki, nie pokrywały mi się objawy :)
 

Zawory wyregulowane, świece 2kkm.

 

Zapłon nie daje o sobie głośniej znać przy rozgrzanym silniku ?


  • 0

#4 Seth

Seth
  • Administrator
  • 5747 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 54
Super

Napisano 07:03, 22.03.2019

Jesli wymienione wszystko co wyzej przemkowal podal to problem lezy w glowicy
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#5 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4096 postów
  • Skąd:Centrum
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Specjals
  • KM:~999
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Miniwagen
Reputacja: 111
Super

Napisano 07:58, 22.03.2019

Iskra na świecach jest?

Wykrec świece, sprawdź która jest zalana.. Zakopcona na czarno..
  • 0

inspekcje przedzakupowe, specjalizacja Japończyki, do 150km od Warszawy..wyszukanie aut typowo pod zamówienie

regulacja zaworów (wszystkie Hondy łącznie z V6- j-seria), wymiana hebli, zawieszenia, płynów, ozonowanie wnętrza, diagnostyka HDS - zapraszam na PW

opinie ====> tu kliknij


#6 TomekVI

TomekVI
  • Forumowicz
  • 161 postów
  • Skąd:LLB
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 21:52, 24.03.2019

A na ciepłym jest to samo czy znikają te objawy. Sprwadz jak reaguje silnik na zdjęcie poszczególnych przewodów WN.


  • 0

Była gen. V teraz jest gen. VI


#7 Wadim

Wadim
  • Forumowicz
  • 41 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:01, 25.03.2019

Iskra jest, świece w stanie bd kolor kawa z mlekiem.

Przy wyciąganiu cewek ciężko jest stwierdzić coś odkrywczego.

700 km temu remontowany silnik - głowica splanowana (było przebicie na UPG), wymienione pierścienie, wszystko wyczyszczone, panewki i głowica skręcone zgodnie z SM.

Objawy występowały niezmiennie przed i po remoncie.

Zawory jak pisałem były regulowane choć chyba coś mi nie pykło bo słychać stuki z okolic 3 cyl od góry, na weekend sprawdzę.

 

Przypomniało mi się - po rozgrzaniu obroty na jałowych minimalnie falują a po przygazowaniu/ zdjęciu obciążenia lecą do 200RPM po czym wchodzą na ok 600-700, na weekend przeczyszczę krokowca, choć nie wiem czy warto tu szukać korelacji.

 

W międzyczasie poszukam nowej kopułki.


  • 0

#8 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 7042 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Aerodeck
  • KM:148
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1996
  • Nadwozie:CE2
Reputacja: 62
Super

Napisano 10:57, 25.03.2019

 

Przy wyciąganiu cewek ciężko jest stwierdzić coś odkrywczego.

 

Jakich cewek?
 

Na początek wyreguluj zawory. 

I poczytaj o IACV

 

 

 

Przy wyciąganiu cewek ciężko jest stwierdzić coś odkrywczego.

 

  • 0

Zanim zadasz m pytanie na PW w  sprawie giełdy  przeczytaj dokładnie regulamin tego działu.


#9 Wadim

Wadim
  • Forumowicz
  • 41 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:27, 25.03.2019

Oczywiście chodziło mi o kable WN.

 


Zawory jak pisałem były regulowane choć chyba coś mi nie pykło bo słychać stuki z okolic 3 cyl od góry, na weekend sprawdzę.

 

Przypomniało mi się - po rozgrzaniu obroty na jałowych minimalnie falują a po przygazowaniu/ zdjęciu obciążenia lecą do 200RPM po czym wchodzą na ok 600-700, na weekend przeczyszczę krokowca, choć nie wiem czy warto tu szukać korelacji.

Oraz oczywiście chodzi mi o IACV, którego nazwy nigdy nie pamiętam, myślę że nazwanie go popularnie krokowcem nie jest skandalem, chyba każdy wie o czym mowa.


  • 0

#10 Boczek

Boczek
  • Nowy
  • 2 postów
  • Skąd:Gliwice
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:137
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:LB
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:52, 04.04.2019

Udało Ci się usunąć te szarpanie?
  • 0

#11 Wadim

Wadim
  • Forumowicz
  • 41 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:31, 07.04.2019

Okazało się, że miałem pęknięte dwie blaszki synchronizujące vtec'a - kupiłem druga klawiaturę, przełożyłem - nic się nie zmieniło (BTW nie odnalazłem blaszek a do kanału olejowego raczej by się nie zmieściły)

Wymieniłem kopułkę (przewody wyglądają ok) - brak zmian - raczej kupię nowe przewody

Wyczyściłem IAVC - ogarnęły się jałowe - reszta bez zmian

Dzisiaj wyregulowałem zawory - bez zmian.

Stuki o których pisałem - jak sądziłem dobiegały z dźwigienki obijającej się o resztkę płytki synchronizującej - niestety nie. Kolejna enigmatyczna usterka do zlokalizowania.


  • 0

#12 93karol

93karol
  • Moderator
  • 2588 postów
  • Skąd:STW/TBG
  • Silnik:2.3
  • Wersja:LS-V
  • KM:???
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 25
Super

Napisano 17:41, 07.04.2019

EGR Plate i sam zawor Egr wyczyszczony?


  • 0

#13 Wadim

Wadim
  • Forumowicz
  • 41 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:10, 07.04.2019

EGR zaślepiony.


  • 0

#14 Wadim

Wadim
  • Forumowicz
  • 41 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:44, 09.04.2019

Zapomniałem sprawdzić najbardziej oczywistą kwestię (oraz uzupełnić profil) - Gaz...

Po wyłączeniu gazu problem całkowicie ustaje, teraz zostaje sprawdzić czy wina czujnika temp. czy regulacji gazu.

Mój błąd, dziękuję za pomoc.


  • 0

#15 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 7042 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Aerodeck
  • KM:148
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1996
  • Nadwozie:CE2
Reputacja: 62
Super

Napisano 08:40, 09.04.2019

Któryś wtrysk padł


  • 0

Zanim zadasz m pytanie na PW w  sprawie giełdy  przeczytaj dokładnie regulamin tego działu.






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq