Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Nowe sprężyny Accord VIII sedan .Zamiennik

VIII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
10 odpowiedzi w tym temacie

#1 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1175 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 22:01, 19.03.2019

Panowie ktoś wstawiał sprężyny w zamienniku do sedana? Lub sprężyny z kombi do sedana?

Chodzi mi o sprężyny LESJOFORS LS4235761  lub inne np KYB

U klienta siedzi trochę tył.Ma butlę LPG i będzie się wybierał w podróż dość długą z pełnym bagażnikiem.Nie wchodzą w grę żadne gumy usztywniające.

LESJOFORS Kombi :

grubość 11,5 mm

długość 379 mm

średnica zewnętrzna 116 mm

 

LESJOFORS  Sedan

grubość 11,5 mm

długość 366 mm

średnica zewnętrzna 115 mm


Użytkownik backdraft998 edytował ten post 10:00, 20.03.2019

  • 0

#2 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1175 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 11:51, 20.03.2019

Widzę że chyba nikt się nie podejmował wymiany sprężyn w sedanie na sprężyny z kombi.
Z moich spostrzeżeń wynika że będą pasowały.
Okazuje się że w sedanie i kombi elementy o które opiera się sprężyna na górze i dole są takie same.
Numery części górnego elementu 52686-SDA-A01
Numery części dolnego elementu sprężyny 52748-S0A-004
Co w przypadku zamiennika firmy LESJOFORS i różnicy w średnicy 116 i 115 mm nie ma znaczenia.
Pozostaje tylko pytanie czy różnica poza średnicą i wysokością całkowitą jest także różnica w samej charakterystyce sprężyn pomiędzy sedanem a kombi.

Użytkownik backdraft998 edytował ten post 14:54, 20.03.2019

  • 0

#3 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1175 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 21:43, 02.04.2019

Odświeżę temat bo pewnie nikt tego nie robił .Wymieniłem sprężyny klientowi w akordeonie sedan 2009 r. R20A3

Nie robiłem Video relacji bo zależało mi na czasie.Poszły wzmocnione firmy KYB.

Wcześniej pomierzyłem wysokość tyłu.Od rantu nadkoła  do otworu piasty.Po wymianie auto w końcu stało równo i podniosło się 2.5 cm .Musiałem poluzować kilka śrub w zawieszeniu.Dla pewności i spokojnego spania została sprawdzona geometria z tyłu i z przodu (ponownie bo wcześniej były wymieniane drążki ,końcówki i górny sworzeń wahacza)

Wszystko wyszło bardzo dobrze .Diagnosta tylko delikatnie skorygował tylne zawieszenie na mimośrodach)Wszystko mieściło się w tolerancji :)

Klient zadowolony że ,,dupa,, nie siedzi i po zapakowaniu auta nie wygląda jak ,,kaczka,, jak to miało miejsce wcześniej .

Nie jestem zwolennikiem kombinowania z ,,gumowymi przekładkami,, pomiędzy zwojami sprężyny ,,bo tył siedzi,,

Koszt nowych sprężyn na tył KYB 420 zł


Użytkownik backdraft998 edytował ten post 21:44, 02.04.2019

  • 0

#4 piootrek1

piootrek1
  • Forumowicz
  • 26 postów
  • Skąd:łódzkie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 05:57, 03.04.2019

Panowie ktoś wstawiał sprężyny w zamienniku do sedana? Lub sprężyny z kombi do sedana?

Chodzi mi o sprężyny LESJOFORS LS4235761  lub inne np KYB

U klienta siedzi trochę tył.Ma butlę LPG i będzie się wybierał w podróż dość długą z pełnym bagażnikiem.Nie wchodzą w grę żadne gumy usztywniające.

LESJOFORS Kombi :

grubość 11,5 mm

długość 379 mm

średnica zewnętrzna 116 mm

 

LESJOFORS  Sedan

grubość 11,5 mm

długość 366 mm

średnica zewnętrzna 115 mm

Ja zakładałem KYB do sedana. Po wymianie oczywiście wszystko fajnie.

Po niecałym roku znowu usiadł


  • 0

#5 Wojto

Wojto
  • Klubowicz
  • 335 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Type S
  • KM:209
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 09:21, 03.04.2019

Właśnie takie opinie słyszałem o zamiennikach sprężyn. Dobre na chwilę. Zobaczymy jak będzie u klienta backdraft998 


Użytkownik Wojto edytował ten post 09:22, 03.04.2019

  • 0

#6 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1175 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 21:48, 03.04.2019

Wziąłem 4 zestawy nowych sprężyn żeby je dokładnie pomierzyć z oryginałem.Intuicyjnie założyłem ,,wzmacniane,, KYB .Porównałem je z normalnymi KYB i jest różnica w sztywności i wybitym oznaczeniu na sprężynach. KYB produkcja Czechy.Nie sądzę aby to był chłam i różnica pomiędzy standard i wzmacniane jest na pewno bo sprawdzałem na zamontowanym wahaczu przed i po.W wielu europejskich autach montuję amortyzatory i sprężyny KYB. Nie miałem do nich zastrzeżeń ani reklamacji.

Jeśli już ktoś robił takie modyfikacje jak ja to chętnie wymienię się spostrzeżeniami bo klient na pewno będzie do mnie dzwonił za jakiś czas.

Nie biorę pod ,,uwagę stwierdzeń - słyszałem  że zamienniki nie wytrzymują itd

Jeżeli już ktoś wymieniał w Accordzie i ,,kucnęły,, to uwierzę .Zawsze to jakaś alternatywa finansowa w stosunku do nowych oryginalnych


Ja zakładałem KYB do sedana. Po wymianie oczywiście wszystko fajnie.

Po niecałym roku znowu usiadł

Jakie oznaczenie tych sprężyn?

Ja wstawiłem wzmacniane od kombi VII generacji


Użytkownik backdraft998 edytował ten post 21:49, 03.04.2019

  • 0

#7 Wojto

Wojto
  • Klubowicz
  • 335 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Type S
  • KM:209
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 07:10, 04.04.2019


Nie biorę pod ,,uwagę stwierdzeń - słyszałem  że zamienniki nie wytrzymują itd

 

Rozmawiam z mechanikiem, który siedzi w hondach. Mówi, żebym nie pakował się w zamienniki sprężyn bo przerabiał temat i jest to wywalenie kasy w błoto. Gdybyś dostał taką rekomendację od doświadczonego mechanika to też wolałbyś jednak potwierdzać to na swoim aucie? Bardzo jestem ciekaw jak będzie zachowywało się auto Twojego klienta po dłuższym czasie, tym bardziej że chciał gdzieś wyjeżdżać z pełnym załadunkiem. I dobrze by było, żeby to się u niego sprawdziło bo inni tez chętnie by skorzystali z tego pomysłu.  Odnośnie KYB to też miałem bardzo pozytywne doświadczenia ale z przed 10 lat bo w kilku autach założyłem amory KYB i byłem bardzo zadowolony - świetnie działały i nic się z nimi nie działo nawet przy większych przebiegach. Ale to co było kiedyś to już teraz niestety nieaktualne i nawet tutaj na forum kilku kolegów opisywało problemy z nowymi amortyzatorami KYB. Teraz coraz więcej tandety nawet od renomowanych producentów. 


 


Jakie oznaczenie tych sprężyn?

Ja wstawiłem wzmacniane od kombi VII generacji

Czyli wstawiłeś sprężyny od VII kombi do sedana VIII i wszystko pasuje? A jak to się zachowuje z amortyzatorem? Nie buja?


  • 0

#8 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1175 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 15:15, 04.04.2019

Wojto.

Nie należę do tych co wieżą we wszystko :) Taki już jestem :) Tak jak wspomniałem cena jest atrakcyjna w stosunku do oryginału.W magazynie IC te wzmocnione były tylko 2 sztuki na całą Polskę  :k .Wybór zamienników sprężyn i amortyzatorów do Accorda bardzo ograniczony.Fakt KYB renomowana firma .Tak jak wspomniałeś jakość w tych czasach to słowo na wyrost.BOSCH to już też nie jest BOSCH tylko bazuje na renomie którą sobie wyrobił na przestrzeni lat.Ale chyba w takim kierunku idą wszyscy producenci części  :(

Miałem przypadki szumiących rolek w zestawach KIT- SKF (bardzo dobry producent łożysk ) i też się zdarza .Podobny problem miałem z kompletem firmy GATES.

Prawda jest taka że pewnie nikt jeszcze do VIII generacji nie wstawiał takich sprężyn o których tutaj piszę.Więc i opinia osób co tego nie robili jest mało prawdziwa.Co do sprężyn to tak jak wspomniałem auto będzie jechało do Albanii.Dopóki auto będzie w jego rękach będę go obsługiwał.Zostały jeszcze hamulce przód i sprzęgło.Zasugerowałem stopniowanie wydatków i rozłożenie pewnych prac w czasie żeby finansowo to wytrzymał :)

Jak trochę pojeździ i wróci z podróży to jeszcze raz go pomierzę i porównam z wymiarami które zrobiłem zaraz po wymianie.Tak dla wszystkich którzy mają podobny problem.Mam nadzieje że w ten sposób będzie można polecić te sprężyny lub nie .Ale to dopiero zweryfikuje czas :) a nie przypuszczenia wielu osób.


Użytkownik backdraft998 edytował ten post 15:17, 04.04.2019

  • 0

#9 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2537 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:K20
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL
Reputacja: 27
Super

Napisano 17:00, 04.04.2019

Jaka cena za sztukę OEM?
  • 0

#10 Wojto

Wojto
  • Klubowicz
  • 335 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Type S
  • KM:209
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 17:02, 04.04.2019

Około 400 zł
  • 0

#11 ceerka

ceerka
  • Klubowicz
  • 45 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 07:52, 05.04.2019

Ja wstawiłem oryginalne od kombi do sedana i na 'pusto' siedzi prosto (mam LPG + wypinany Hak)


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq