Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

2.0 Vtec Honda Accord VI Problem z olejem. LPG

VI Olej

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
12 odpowiedzi w tym temacie

#1 Nefris

Nefris
  • Nowy
  • 5 postów
  • Skąd:Lubelszczyzn
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Is
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:S
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:35, 12.03.2019

Witam serdecznie.

 

Mam pewien problem z moim samochodem a mianowicie Honda Accord z silnikiem 2.0 Vtec LS. Problem polega na tym,że strasznie żrę olej,ale to strasznie,a co najlepsze wczoraj miałem dziwną sytuację i już głupieje. Wiedziałem,że coś zaczyna się dziać z silnikiem,ale do niedzieli,gdy sprawdzałem stan oleju było między minimum a maximum,czyli w normie. Pojeździłem tego dnia,może zrobiłem z 50km. Zostawiłem samochód na noc,stał na równej powierzchni,ja następnego dnia patrze na bagnet,a tam ok 2mm oleju,prawie sucho. Z racji tego,że auto jest dość świeżę w moich rękach,poratowałem się olejem jaki miał poprzedni właściciel mianowicie Castrol Edge 5W30. Nalałem i na bagnecie olej pokazał się na 1 kropce czyli minimum.Zostawiłem samochód na 6 godz między zajęciami ( wcześniej oczywiście odpaliłem,aby chwilę pochodził i zgasiłem ),wróciłem i dalej bagnet pokazywał na minimum. I teraz zaczyna się dziać coś,czego nie rozumiem. Wróciwszy do domu,ok 40 km,pod eskortą dodatkowego kierowcy i poczekaniu ok 12 godz,patrzę rano a tam poziom oleju jest w normie,minimum a maximum.Nagle z niewiadomych przyczyn pojawiło się z ( nie wiem dokładnie ile,moge tak tylko sugerować ) ok 0,3-0,4l oleju  !! . Kierowca który mnie eskortował cały czas jechał za mną i nie było żadnego dymku za mną ani nic ( oczywiście jechałem bardzo spokojnie,nie gazowałem go ),2 razy wyczuł smród spalenizny. Dzisiejszego dnia odbyłem taki sam dystans,patrzę po 8 godzinach i olej jest poniżej minimum.

 

Sprzedający powiedział mi,że pali olej i że według jego mechanika,uszczelniacze zaworowe są do wymiany.I nie chodzi mi o to,żeby teraz ktoś mi tam zarzucał że kupiłem złoma itp,bo samochód jest w naprawdę dobrze utrzymanym stanie,tylko ten silnik.Samochód przeszedł przy mnie przegląd również

 

W samochodzie poci się miska olejowa,ale z niej nie leci,nie ma wycieku,nic nie zostaje "pod samochodem",pokrywa zaworów sucha,w płynie chłodniczym nie ma oleju,na korku nie ma masła,jest czysty płyn.Tak samo korek oleju,nie ma żadnego masła itp.Końcówka wydechu osmolona.Samochód kopci jak da mu się +4000 tyś obrotów.

 

Wiem,że czeka mnie wymiana uszczelniaczy,ale czy to możliwe,że przez uszczelniacze tyle oleju pali ? A najgorsze jest to,że jego przybyło ( Stał na równej powierzchni tak jak wcześniej ) a potem ubyło. Ja uważam,że za pewne pierścienie również też wchodzą do wymiany.

 

Silnik chodzi równo na benzynie jak i gazie.

 

Chciałbym poprosić was o radę i co wy o tym sądzicie. Pozdrawiam serdecznie i dziękuje z góry za wszystkie wskazówki i porady :)


Użytkownik Nefris edytował ten post 21:16, 25.03.2019

  • 0

#2 lipson

lipson
  • Klubowicz
  • 913 postów
  • Skąd:KUJ-POM
  • Silnik:mam
  • Wersja:LS, AP1
  • KM:220, 240
  • Paliwo:PB
  • Rok:9700
  • Nadwozie:CE7, AP1
Reputacja: 29
Super

Napisano 19:34, 12.03.2019

Na moje oko to pierścienie i uszczelniacze zaworów. Skoro kolega czuł smród spalenizny bez *cenzura*owania, masz odpowiedź.


  • 0

#3 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5247 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 19:34, 12.03.2019

Sprawdzaj olej w tym samym miejscu ,bo jkims dziwnym trafem pod szkoła masz minium :)
Pewnie po trochu pierścieniami,a po trochu uszczelniaczami

Użytkownik Wlodar edytował ten post 19:35, 12.03.2019

  • 0
                       

#4 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2931 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 19:35, 12.03.2019

Cudów nie ma. Sprawdzasz zawsze w tym samym równym miejscu i 15min po zgaszeniu.
  • 0

#5 Nefris

Nefris
  • Nowy
  • 5 postów
  • Skąd:Lubelszczyzn
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Is
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:S
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:30, 12.03.2019

Nie sprawdzałem w tych samych miejscach ale zawsze było równy podjazd i moim zdaniem nawet jeżeli to nie były te same miejsca to 0,4l nagle by się nie pojawiło,a potem nie zniknęło. Jutro rano zrobię zdjęcia bagnetu a potem w czwartek. Powinienem przejechać ok 20km. Tylko pytanie do was. Jeżeli jutro,na bagnecie będzie powiedzmy że prawie minimum to mam dolewać czy nie ? Czy zostawić tak jak będzie i przejeździć ten dzień czy doleć między minimum a maksimum ?


  • 0

#6 lipson

lipson
  • Klubowicz
  • 913 postów
  • Skąd:KUJ-POM
  • Silnik:mam
  • Wersja:LS, AP1
  • KM:220, 240
  • Paliwo:PB
  • Rok:9700
  • Nadwozie:CE7, AP1
Reputacja: 29
Super

Napisano 20:46, 12.03.2019

Jak nie chcesz zarżnąć silnika to dolej na max.


  • 0

#7 R35P3CT

R35P3CT
  • Nowy
  • 10 postów
  • Skąd:Chocznia
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 16:57, 21.03.2019

Uszczelnisz górę, poleci dół. Pierścienie olejowe już też pewnie zapieczone. Musisz niestety szykować na remont.
  • 0

#8 TommyH

TommyH
  • Forumowicz
  • 284 postów
  • Skąd:Trójmiasto
  • Silnik:2.3
  • Wersja:ES
  • KM:154
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:Był Sedan
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 21:52, 21.03.2019

Na bank pewnie jeszcze uszczelniacze puszczają od strony skrzyni i rozrządu i tutaj potrafi lać sporo o dziwo ! Przedewszystkim zmień olej , daj płukankę np LIquy Moly bo może wlewał tam co innego i tylko na koniec pokazał ci butelkę castrola 5w30


  • 0

#9 Nefris

Nefris
  • Nowy
  • 5 postów
  • Skąd:Lubelszczyzn
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Is
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:S
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:15, 25.03.2019

Zacząłem remont silnika powoli.Wymieniłem uszczelniacze,bo tak na prawdę,to ich nie było.Uszczelki które były w środku rozwarstwiły się na parę części i były już do wyrzucenia. Wymieniłem filtry i będę się szykował na olej,wybrałem 10W40 Motula. Dobry wybór czy wziąć coś innego ? Wszystko złoże i zobaczymy,jeżeli dalej będzie tyle palił to będę się szykował na remont dołu.Jednakże mam pytanie. Czy wiecie może z jakim momentem mam przykręcić klawiaturę ? ( podpory wałka rozrządu ) . Pozdrawiam

 

 

 

PS: Olej był czarny jak smoła,wydaje mi się że przepracowany.W sobotę ściągnę miskę i zobaczymy co tam znajdę.


Użytkownik Nefris edytował ten post 21:18, 25.03.2019

  • 0

#10 lipson

lipson
  • Klubowicz
  • 913 postów
  • Skąd:KUJ-POM
  • Silnik:mam
  • Wersja:LS, AP1
  • KM:220, 240
  • Paliwo:PB
  • Rok:9700
  • Nadwozie:CE7, AP1
Reputacja: 29
Super

Napisano 22:06, 25.03.2019

feecbc2ffdb895f7.jpg


Użytkownik lipson edytował ten post 22:06, 25.03.2019

  • 0

#11 Nefris

Nefris
  • Nowy
  • 5 postów
  • Skąd:Lubelszczyzn
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Is
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:S
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:03, 25.03.2019

Dziękuje Ci bardzo :)


  • 0

#12 yunior81

yunior81
  • Forumowicz
  • 58 postów
  • Skąd:Piotrków Tryb.
  • Silnik:1,4
  • Wersja:S
  • KM:100
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 08:35, 26.03.2019

 olej,wybrałem 10W40 Motula. Dobry wybór czy wziąć coś innego ?

 

Weź zalej coś z 5W30 max 40. Luqui Moly do tego płukankę Liqui Moly o numerze 2662


Użytkownik yunior81 edytował ten post 08:35, 26.03.2019

  • 0

#13 Dilson

Dilson
  • Nowy
  • 6 postów
  • Skąd:Tarnów
  • Silnik:2.3
  • Wersja:ES
  • KM:154
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:49, 11.04.2019

Olej o lepkości 10W jest kiepskim wyborem dla tego silnika (zapiekanie pierścieni co może podkraślam może skutkować takimi objawami jak opisujesz. Do tej konstrukcji lepkość 5W
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, Olej

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq