Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

Wymiana oleju i świec - podsatwowy serwis

VIII olej świece

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
38 odpowiedzi w tym temacie

#1 cavalier34

cavalier34
  • Nowy
  • 5 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:1.5
  • Wersja:ES
  • KM:160
  • Paliwo:PB
  • Rok:1996
  • Nadwozie:C
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:24, 07.03.2019

Witam !!!

Kupiłem Accorda VIII  type s z silnikiem 2.4 i intslacją gazową BRC . olej jakim jest zalany to mobil 5W - 50

Moje pytania to czy pozostać przy tym oleju czy zmienić go na jakiś inny , jak tak to jaki ??

Chce jeszcze wymienić świece . jakie polecacie ??

Noi jeszcze standardowo wyregulować luzy zaworowe .

Czy według Was wymienić jeszcze coś ??

 

 

Z góry dziękuję za pomoc

 


  • 0

#2 jendrek.pzl

jendrek.pzl
  • Forumowicz
  • 89 postów
  • Skąd:Chełm Piaski
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 17:49, 07.03.2019

Olej w skrzyni,olej w silniku,świece,niech tobie posprawdzają płyn hamulcowy i chłodniczy czy jest jeszcze do użytku.Na oleju nie oszczędzaj,Filtry Oryginalne najlepiej ale Knecht,też są dobre.Gratuluję zakupu.


Olej w skrzyni,olej w silniku,świece,niech tobie posprawdzają płyn hamulcowy i chłodniczy czy jest jeszcze do użytku.Na oleju nie oszczędzaj,Filtry Oryginalne najlepiej ale Knecht,też są dobre.Gratuluję zakupu.

Świece wg producenta zobacz na forum wątki,bo nie ma sensu kotłować bez potrzeby nowych tematów


  • 0

#3 VTECkick

VTECkick
  • Forumowicz
  • 184 postów
  • Skąd:...
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2013
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 22:57, 07.03.2019

Jeżeli jest zalany 5w50 to pewnie olej bierze i poprzedni właściciel próbował z tym walczyć. Ja mam Shell Helix 5w40 od nowości i nie bierze ani grama oleju. Możesz spróbować 5w40 i kontrolować ile ubywa. Co do świec to bierz NGK takie jakie są zalecane dla 2.4 i fajnie gdyby były z Japonii (mi się udało dorwać Japońskie) bo teraz dużo z Francji idzie. Tak jak piszesz trzeba wyregulować zawory a przy okazji dowiesz się czy silnik czysty :) Jak się zrobi cieplej to zrób serwis klimy tak dla własnego zdrowia. Jak masz przebieg ok. 200 tyś to pasuje skontrolować napinacz rozrządu. Wiadomo jak kolega wyżej napisał serwis olejowy i filtry włącznie z kabinowym na sam początek. Przejrzyj też hamulce ew. możesz też zbieżność sprawdzić by Ci opon nie cieło.


  • 0

#4 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 23:23, 07.03.2019

Świece NGK lub DENSO. Ja osobiście jeżdżę i wymieniam w innych akordeonach na DENSO .Filtr oleju, powietrza ,olej do skrzyni oryginał.Reszta tak jak koledzy wyżej.


  • 0

#5 gkill

gkill
  • Forumowicz
  • 723 postów
  • Skąd:Pomorskie
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 11:38, 08.03.2019

Denso produkowane w Japonii, NGK we Francji, wszystkie dobre o podobnej jakości, nie ma co wnikać, które lepsze. W civicu na lpg spokojnie 60 tysi NGK niklowe wytrzymują.


Użytkownik gkill edytował ten post 14:07, 08.03.2019

  • 0

#6 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5247 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 12:07, 08.03.2019

Z tym denso na Europę i Japonia to ostrożnie ..
.ale jakość na razie trzyma
  • 0
                       

#7 mlodyolek

mlodyolek
  • Forumowicz
  • 1282 postów
  • Skąd:Wołomin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 33
Super

Napisano 17:55, 08.03.2019

Denso... te na pierwszy montaż to może są dobre. Ja już więcej Denso nie kupię. 3 kpl nawet 3000km nie wytrzymały
  • 0

Krótki bieg, dlugi dyfer. To jest pie**olnięcie


#8 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5247 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 18:13, 08.03.2019

Dziwne ..może jakieś falsy ?
  • 0
                       

#9 pepedombo

pepedombo
  • Forumowicz
  • 259 postów
  • Skąd:Białystok
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 18:17, 08.03.2019

olej - liqui moly jeszcze chyba jobow nie dostal, sam jeszcze stoje na shellu 5w30,  filtr knecht albo mann albo pochodne, oleju nie zmieniaj jak na bagnecie jest zloty- w okolicach 10-15k kazdy zmieni kolor na ciemny :) lepiej zmien swiece jak olej byl zmieniany, co w sumie widac

 

PS: swiece ngk dedyki, 20-30k przy gazie nie rozsypaly mi silnika jak w nissanie 'kiedys denso' :)


Użytkownik pepedombo edytował ten post 18:23, 08.03.2019

  • 0

#10 muloj

muloj
  • Klubowicz
  • 293 postów
  • Skąd:Bieszczady
  • Silnik:K24
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU 2
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 19:27, 08.03.2019

Pepedombo wypisujesz brednie  na świecach denso śmigam już 3 akordeonem i  nigdy świeczki mnie nie zawiodły i mowa tu nie 20 czy 30k ale spokojnie 50kkm tysięcy i tylko na lpg.


  • 0

Tomek
zawsze czarna perła  Hania CG9>CL7>CU2  2.4 i-VTEC


#11 KulawyJohn

KulawyJohn
  • Administrator
  • 1615 postów
  • Skąd:KSU powiat suski
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:201 z groszami
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 53
Wzorowa

Napisano 19:49, 08.03.2019

Koniecznie olej w wysprzęgliku jeszcze do listy dodaj. Mało kto o tym pamięta...

U mnie brał olej na Shell Helix 5w40, zrobiłem płukanie i zalałem Neste City Pro 5w40 za radą tutejszego speca od olejów. Przestał brać.
  • 0

Pozdrawiam Grzegorz - górolicek śmiesek :)
Moja "Czarnula"

"Być górolem - to nie po górolsku godać.
Górolsko ślebodę trza tajsi w sercu chować!
Nie tyn jest górolem, co mo parzynice,
Nie tyn, komu gorset zdobio łostrężnice.
Jeno tym górolem, kto w górach serce swe łostawił,
W wąziutki szczelinie granitym zastawił"


#12 mlodyolek

mlodyolek
  • Forumowicz
  • 1282 postów
  • Skąd:Wołomin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 33
Super

Napisano 20:24, 08.03.2019




To mój przypadek. 2 krotny u mnie, przebieg nie większy niż 3000km, u mojego klienta po 1000km. Zaznaczam, że każdy kpl kupowany za każdym razem w innych hurtowniach. Inter cars, Gordon, Inter team. Nie tyczy się to 1 świecy. Dla mnie Denso is dead. Po zmianie na odpowiedniku NGK zdecydowana poprawa. Nie dusi się, ma moc w całym zakresie obrotów, brak strzałów w dolot i wydech, stabilizacja biegu jalowego nie doopisania. Po rozmowie z kilkoma osobami zajmujacymi się chip tuningiem dowiedziałem się, że nie stosują Denso od kilku lat. Zawsze mieli problemy z nimi.

Użytkownik mlodyolek edytował ten post 20:27, 08.03.2019

  • 0

Krótki bieg, dlugi dyfer. To jest pie**olnięcie


#13 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5247 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 20:35, 08.03.2019

U mnie denso SKJ 120 tyś km i przy wymianie wyglądały jakby mogły zrobić drugie tyle.
W motocyklu (gaźnik) po wymianie z z praktycznie nowych ale zwykłych NGK na irydówki Denso sipnik jeszcze nigdy na jałowym tak równo niechodził.
Śmigają do teraz
  • 0
                       

#14 mlodyolek

mlodyolek
  • Forumowicz
  • 1282 postów
  • Skąd:Wołomin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 33
Super

Napisano 21:03, 08.03.2019

Trzeba było wsadzić iryde NGK. Porównanie zwykłej świecy do irydy... Marne porównanie lub trafiles na dobra partie Denso. Z reszta, każdy będzie bronił swego. Ja robię w mechanice 15 lat i mam porównanie na sporej przestrzeni. Wpiszcie sobie w Google awarie świecy Denso. Tyle samo za jak i przeciw w Desno i NGK
  • 0

Krótki bieg, dlugi dyfer. To jest pie**olnięcie


#15 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5247 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 21:10, 08.03.2019

Dlatego dodałem ,że zwykłe .
Chodzilo mi bardziej o to ,że Denso zawsze u mnie się sprawdzało .Jeszcze we wcześniejszych samochodach.
Ogólnie więcej jest podróbek NGK na rynku
  • 0
                       





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, olej świece

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq