Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

* mod dolotu/ kolektor od H23 *

VI

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
56 odpowiedzi w tym temacie

#1 Zigi

Zigi
  • Klubowicz
  • 1176 postów
  • Skąd:Wrocław/ Głuchołazy
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Supercharged
  • KM:?
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 00:58, 04.06.2010

Na początek chciabym aby w tym temacie wypowiadali sie tylko ci ktorzy maja cos do powiedzenia w temacie i by odpuścic sobie opinie czy jest sens czy nie bo ja wiem ze tak :

Chodzi o przeszczepienie kolektora ssacego z prelki H23 do accorda F20B6- mody takie z powodeniem wykonywane byly w silnikach F20A4 wiec jest to do ogarniecia. Idea jest taka ze kolektor ten ma wieksza srednice kolekotra w stosunku do seri F, rowniez przepustnica ma srednice ponad 64mm co jest znacznie wieksza wartoscia w stosunku do seri F. Kolektor idealnie tez pasuje do glowicy F seri, jedyny klopot badz tez nie to zrobienie sterowania motylkami- jest to kolektor powiedzmy o zmiennej przepustowosci i chodzi o wysterowanie elektorozaworu/ temat sterowania tego przez podcisnienie mnie nie interesuje/ tak by otwieraly sie motylki przy ok 4rpm. Ponizej zamieszczam piekny opis calej procedury na bazie pralek/ mozliwe ze na jednym forum trzeba sie zarejstorwac ale warto:


http://www.hondatech...opics20/122.htm

http://hondaprelude....der=asc&start=0

Glowne pytanie brzmi tak- jak zrobic to sterowanie motylkami- wiem ze w tych watkach jest wszystko pieknie opisane ale prosiłbym o opis łopatologiczny, może ktos to przerabiał na własnej skorze bede wdzieczny za wskazówki
  • 0

#2 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 07:42, 04.06.2010

Zigi, jak już jesteś na hondatechu, to odezwij się do usera pentaq - myślę, że jest jedną z nielicznych osób, które będą w stanie Ci pomóc ;-)
  • 0

#3 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 08:25, 04.06.2010

Zigi...zapomniałeś dokładniej napisać, co to jest ta zmienna przepustowość :-P Te kolektory mają dodatkowe 4 kanały dolotowe, które to właśnie się otwierają w odpowiednim zakresie obrotów...i jest przefajne bziuuuuum od 4,5 k rpm do końca :-D

W F22B też jest IAB 8-)

Jest kilka osób we Wrocku, które mogły by Ci to zamontować. I nie mówię tutaj o jakichś firmach/zakładach, oczywiście ;-)
Ale przyznam szczerze, że F20B6 z motylami jeszcze nie widziałem...działaj! :-D
  • 0

#4 Zigi

Zigi
  • Klubowicz
  • 1176 postów
  • Skąd:Wrocław/ Głuchołazy
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Supercharged
  • KM:?
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 17:43, 04.06.2010

Małe ukatualnienie- az dziwne ze nikt wczesniej nie wyprowadził mnie z błedu a ja tego nie zauważylem :) W F20B6 rowniez sa motyle :k co nie zmienia faktu ze walka o mody z kolektorem trwa gdyz przepustnica jest tam prawie o 1,5cm na srednice wieksza no i rowniez kolektory maja wieksza srednice

[ Dodano: 2010-06-04, 19:07 ]
kolejne pytanie czy bazujac nawet na kolektorze z F20B6 mozna by zastosowac to?

http://cgi.ebay.com/...=item2c54b82809


to stanowiłoby uzupełnienie tych uszczelek wskazanych ponizej czerownymi szczałkami tak by przedłużyc kanał dolotowy

Dołączona grafika
  • 0

#5 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 23:58, 04.06.2010

O!! A to ci odkrycie :-P Tez nie wiedziałem...Choć przecież w VTEC`ach DOHC te IAB`y są montowane...

A ten cały "spacer" też mi chodził po głowie, tylko że pod przepustnicę...Jakiś czas temu pytałem Pentaqa o to, czy warto to montować. Odpowiedź jego była następująca:

"Daj spokój, nie masz na co pieniędzy wydawać??"

:lol:

Więc, lepiej poszukać bardziej sprawdzonego sposobu podwyższenia mocy 8-)
  • 0

#6 Zigi

Zigi
  • Klubowicz
  • 1176 postów
  • Skąd:Wrocław/ Głuchołazy
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Supercharged
  • KM:?
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 00:09, 05.06.2010

zostaje wiec kwestia czy mozna sterowanie motylami z F20B6 wykorzystac do sterowania motylami z H23 i montujac ten kolektor uzyskac znacznie wieksza przepustnice....... a co do " spaceru " w kwesti opłacalnosci sprawa jasna a w kwesti podpasowania do F20B6 ? nie ma odpowiedzi :)

Inne sposoby w drodze - wydech do mnie płynie :)
  • 0

#7 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 00:21, 05.06.2010

Powiem Ci tak, ja tego "spacera" nie sprawdziłem...póki co, nikt o tym na forum nie pisał, czyli chyba też nikt tego nie ma...napisz na PTP, tam też to raczej zweryfikują negatywnie...Gdyby ten "spacer" był takim cudownym środkiem podwyższenia mocy, to już wiele osób cieszyło by się z jego posiadania...a tak... ;-) Sam widzisz.

To co się nic nie chwalisz, co za wydech :-D?? Dolot już masz jakiś?? Bo nie pamiętam :oops:

W końcu trzeba jakiegoś spota uskutecznić, bo parę razy, jak byłem w Magnolii na koszu, to obczaiłem Cię, jak się po parkingu wozisz :-P
  • 0

#8 Sylvek

Sylvek
  • Forumowicz
  • 57 postów
  • Skąd:świetokrzyskie
  • Silnik:2.5
  • Wersja:Volvo s80
  • KM:200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:124
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:53, 07.06.2010

Z tego co mi się zdaje to kolektor z H23 nie będzie pasił do F20B6. Gdyby pasował to już pewnie dawno ktoś uskuteczniłby ten mod.
  • 0

#9 Zigi

Zigi
  • Klubowicz
  • 1176 postów
  • Skąd:Wrocław/ Głuchołazy
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Supercharged
  • KM:?
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 21:28, 10.06.2010

po dogłębnych analizach napisze ze na 98% wszytko pieknie bedzie pasować na 100% napisze wtedy gdy w najblizszym czasie to u siebie zamodze:).

Dla niedowiarków zamieszcze zdjecie kolektora H23 od czoła oraz widok jego uszczelki:

Dołączona grafika[/IMG]

Dołączona grafika[/IMG]


a tu uszczelka od F20B6:

Dołączona grafika[/IMG]


Jak widac pasuje pięknie :). Rożnica jest tylko w jednym otoworku, jest on od EGR wiec jezeli i tak planujemy go zaślepic to nie bedzie problemu. Dodatoko w F20B6 standardowo jest kolektor dwu- biegowy wiec podlaczenie "motylków" z H23 to rownież nie problem. Mam ten mod w planie ale wszystko po kolei.

jako ciekawostka srednica przepustnicy w H23 to ok 64mm na wlocie ok 62mm na wylocie wiec jakby nie patrzyc jest to wiecej niz w naszej seri, a dodatkowo kanały ssace sa szersze, a dodatkowo mozemy zrobic taki mod jak Blade tzn kupic "heatshield" zeby odseparowac kolektor od ciepłej glowicy co obnizy temp powietrza zasysanego, wiec gra jest warta świczki, jak przetestuje na własnej skorze to zdam relacje
  • 0

#10 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 16:02, 11.06.2010

Z tego co mi się zdaje to kolektor z H23 nie będzie pasił do F20B6. Gdyby pasował to już pewnie dawno ktoś uskuteczniłby ten mod.

Pasuje,pasuje ;-) Do serii silników F20X i tak samo kolektor wydechowy z H23 też pasuje a były tam montowane seryjnie kolektory 4-2-1 .
  • 0

#11 Sylvek

Sylvek
  • Forumowicz
  • 57 postów
  • Skąd:świetokrzyskie
  • Silnik:2.5
  • Wersja:Volvo s80
  • KM:200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:124
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:08, 11.06.2010

To że pasuje do F20A4/Z1 czy F22 to wiem że pasi bo miałem takowy kolektorek u siebie w Prelce + kompletny dolot z AirBoxem Simota i cały wydech od H23 z końcowym Remusem i wg pomiarów na hamowni różnica wyniosła ok 15KM ale nie wiem jak sie to ma do F20B5/6 czy mają taką samą głowicę jak F20A4/Z1. Może wypowie się ktoś kto ogarnia temat i wie na 100% że wszelkie otwory, kanały i śruby pasują.
  • 0

#12 Zigi

Zigi
  • Klubowicz
  • 1176 postów
  • Skąd:Wrocław/ Głuchołazy
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Supercharged
  • KM:?
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 22:12, 11.06.2010

zasiągnąłem wielu zrodeł i miedzy innymi merfie ze strony merfiebay.com mówi ze na 100% pasuje
  • 0

#13 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 22:14, 11.06.2010

skoro pasuje do F20B6 to do F18B2 jest jakas róznica?
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#14 Zigi

Zigi
  • Klubowicz
  • 1176 postów
  • Skąd:Wrocław/ Głuchołazy
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Supercharged
  • KM:?
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 22:17, 11.06.2010

bedzie pasował bo teoretycznie wszytko jest takie same- w sensie budowy, tam tez jest kolektor dwu- biegowy, wszystkimi informacjami nie chce nikogo wprowadzac w błąd jak przetestuje to na własnej skórze to wtedy będe namawiał
  • 0

#15 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 22:21, 11.06.2010

ano tak mysłałem bo to identyczny silnik
Testuj to pomyśle :->
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq