Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Ruszające się siedzenie kierowcy przy gwałtownym hamowaniu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
32 odpowiedzi w tym temacie

#31 flashmaniac

flashmaniac
  • Klubowicz
  • 965 postów
  • Skąd:Ostrołęka
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive Manual + Navi + LKAS/CMBS/ACC
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 17:34, 26.10.2014

Podbijam.

Można kupić gdzieś te podkładki metalowo -gumowe ?


Użytkownik flashmaniac edytował ten post 17:35, 26.10.2014

  • 0

#32 flashmaniac

flashmaniac
  • Klubowicz
  • 965 postów
  • Skąd:Ostrołęka
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive Manual + Navi + LKAS/CMBS/ACC
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 21:03, 31.10.2014

Dzisiaj miałem trochę wolnego czasu i zająłem sie fotelem.
W sumie nie wiem czy mozna kupić te gumowe tuleje w ASO.
Ja obróciłem jedną o 90 stopni nie wyjmując jej nawet a druga wyjąłem i obróciłem "do góry nogami" :-)
Efekt jest taki że fotel nie przesuwa się mocno przy gwałtownym hamowaniu - nareszcie !

Podsumowując.
Wcześniej próbując na sile wymusić ruch fotela przód-tyl na postoju fotel latał grubo ponad 0.5 cm.
Teraz jest luz ale mało wyczuwalny może z 1-2 mm ale prawie nie czuć tego luzu podczas gwałtownego przyspieszania i hamowania ( jest o 90% lepiej niż wcześniej )
Czy też macie mały luz przy fotelu elektrycznym ? Bo np przy fotelu pasażera ( regulacja ręczna ) luzu brak :-)

 

..........i to nie na tej srubie z podkladka i gumowa "podkladka" tylko ta sruba/pret slimakowowy (tak to sie zwie?) widac ze ma luz w srodku tego silnika/lozyska bo ten pret slimakowy widac jak tam przeskakuje to jest moze 2 mm ale odczuwalne.


Właśnie ja zlikwidowałem duży luz na tych tulejach gumowych i pozostał mi taki mały luz o którym piszesz. Być może taki mały luz musi być bo ja go nie czuje prawie w ogóle podczas dynamicznego hamowania i przyspieszania.


Użytkownik flashmaniac edytował ten post 17:18, 01.11.2014

  • 0

#33 PeGaZ666

PeGaZ666
  • Forumowicz
  • 35 postów
  • Skąd:London
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:18, 01.11.2014

@flashmaniac w odpowiedzi na Twoja wiadomosc na priv:

 

Ja nie mialem az takich luzow jak ty mialem tylko ten delikatny jak mowisz 1-2mm. Moje tuleje /podkladki gumowe nie byly zniszczone pratycznie wogole ale zeby byc pewnym obrocilem je o 90 + dorobilem sobie podkladke metalowa srednicy tej tulei gumowej czego efektem jest praktycznie zrobienie tego na sztywno po pozadnym scisnieciu . Mialem nadzieje ze wyeliminuje to ten delikatny luzik jak mocniej przyhamujesz - w sumie potem juz bylem przeczulony na punkcie tego luzu wiec zawsze go wyczuwalem. Nie dajac za wygrana drazylem temat i chyba doszedlem co jest za to odpowiedzialne i wychodzi ze kazdy tak musi miec bo taka konstukcja... Otoz w tej przekladni - tam gdzie wchodzi ten metalowy pret slimakowy jest on osadzony na podkladce sprezynujacej i to ona jest odpowiedzialna za ten minimalny luz. Ale nikt tam przedemna nie grzebal a wiec ten luz musial tam byc od zawsze dzieki tej podkladce - ale nikt jej nie wsadzil tam dla zabawy jaks sensu w tym mial byc ? Jak chcesz sie pobawic wywal ta sprezynujaca wsadz zwykla albo i dwie i zrob to na sztywno. Jak rozlaczysz dwie szyny wyciagac silnik oraz ten sprezynowy lacznik dwoch przekladni pamietaj ze musisz je ustawic idealnie w tej samej pozycji bo kiedy juz nie beda ze soba polaczone moga sie przesunac i "rozcentrowac". Mi tak sie stalo (jedna sie o 1.5 cm przesunela nizej niz druga) i troche sie omordowalem zeby ustawic je identycznie. Ogolnie te fotele sa lipne i maja luzy, nawet jak w ostrzejsze zakrety wchodze cos czuje jak nieraz delikatnie ruszy fotelem.


  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq