Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Terkotanie na biegu jałowym w okolicach skrzyni biegów

VII sprzęgło skrzynia biegów serwis

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
43 odpowiedzi w tym temacie

#31 Godar

Godar
  • Forumowicz
  • 520 postów
  • Skąd:Częstochowa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CM1
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 22:35, 07.07.2019

A co może się stać jeśli nie pociągną już długo? Jak się rozsypią? Koszt może być dużo wiekszy? Bo tak jest, że ja na wyłączonej klimatyzacji jest głośniej słuchać i to sporo. Nie wiem co ma wspólnego, ale tak jest.

 

No co może się stać jak się rozsypie łożysko w skrzyni biegów ? Pomyśl  :diabelgrin:

Chyba chciałeś napisać  "na włączonej klimatyzacji " ...  Klima to dodatkowe obciążenie i dlatego głośniej hałasuje łożysko .  Wdepnij sprzęgło , zobaczysz że ucichnie , a to ewidentnie świadczy o łożysku w skrzyni biegów . To niestety szkopuł tych skrzyń biegów . A nikt Ci nie powie ile jeszcze wytrzyma , możesz jeździć 100 tys km , a możesz i 30 tysi zrobić tylko. 

Można podmienić na inną skrzynię , ale w takiej używanej też to może się stać szybciej lub później . 


  • 0
Jak się nie ma co się lubi , to się lubi co się ma ...

#32 Blachonix

Blachonix
  • Klubowicz
  • 140 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CL7 (cmfort+++)
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 22:55, 07.07.2019

A jak już zmieniać skrzynię to oczywiście na 6 biegów ;)
  • 0

#33 pieniek

pieniek
  • Nowy
  • 7 postów
  • Skąd:Ostrów Maz
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:45, 19.09.2019

A jak już zmieniać skrzynię to oczywiście na 6 biegów ;)

Pasowałaby od 2.4 skrzynia biegów do 2.0?


  • 0

#34 rafisz

rafisz
  • Forumowicz
  • 913 postów
  • Skąd:RZE, WPR
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exeS MT
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 14:11, 19.09.2019

dwa tematy niżej... http://www.accordklu...a-biegów-20-24/


  • 0

#35 accordVIII2011lift

accordVIII2011lift
  • Nowy
  • 5 postów
  • Skąd:Warszawa-Lublin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CU1 , lift
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:42, 12.11.2019

Witam,

Zakładam nowy temat ze względu na to, że przejrzałem wiele tematów i w prawie wszystkich temat schodzi na inne objawy.

 

Pacjent to Accord VII 2.4 Manual. Słychać "terkotanie" przy przednim kole kierowcy w okolicach skrzyni biegów, po otwarciu maski wydaje się, że dźwięk dochodzi z pod pokrywy zaworów na biegu jałowym. Po wciśnięciu sprzęgła dźwięk w całości ustaje. Nie problemu z ruszaniem, wrzucaniem biegów itp. sprzęgło też nie łapie jakby inaczej niż wcześniej. Przy dodawaniu gazu "terkotanie" wzrasta. Dodatkowo zauważyłem delikatne huczenie na ruszaniu jedynką i późniejszym wrzuceniem drugiego biegu, przy trójce jakby huczenie ustaje. Co to może być? Sprzęgło całe do wymiany? Łożysko oporowe? Czytałem też o wysprzęgliku. Chciałbym początkowo sprawdzić czy uda się ten objaw terkotania naprawić tańszym kosztem niż wymiana sprzęgła bo wydaje się być w porządku. Co doradzicie? Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam 

Witam , w moim Accordzie VIII po lifcie 2011 , objawy są bardzo podobne , terkotanie z okolicy sprzęgła , skrzyni , na biegu jałowym , cichnie po wciśnięciu pedału sprzęgła.  Dodatkowo to terkotanie utrzymuje się podczas jazdy , szczególnie nasila się gdy silnik jest już rozgrzany, wtedy dźwięk jest naprawdę irytujący - wówczas pomaga tylko głośne radio , Najbardziej słychać to terkotanie w okolicy 3 tyś obrotów szczególnie podczas dynamicznego przyspieszania, od czasu do czasu da się usłyszeć ciche metaliczne piski jakby tarcie metalu które szybko zanika  . Przeczytałem wszystkie odpowiedzi ale autor posta chyba nie napisał jaka była ostatecznie przyczyna terkotania. Moi mechanicy nie mają już pomysłu co może być , powodem terkotania. Może znajdzie się ktoś komu udało się naprawić tę usterkę. Szukam potwierdzenia gdyż w przeciągu roku skrzynia i sprzęgło były już zrzucane dwa razy. Pierwszy raz poprzedni właściciel wymienił kompletne sprzęgło wraz z łożyskiem oporowym, auto przejechało na nowym sprzęgle około 10 000 km , drugi raz rozbierali już moi mechanicy ,bo właśnie terkotało i trzęsło budą - za trzęsienie budą odpowiedzialna była skrzywiona półoś - po regeneracji problem z trzęsieniem budy znikł. Ale terkotanie pozostało , mechanicy którzy mi to naprawiali wymienili ponownie łożysko oporowe bo było rozklekotane - choć po 10 000 km , to trochę dziwne jedyna poprawa po wymianie łożyska oporowego to terkotanie z mniejszą częstotliwością  . Sprzęgło oglądali ze wszystkich stron i nic nie znaleźli stwierdzili że jest jak nowe.Ostatnim razem gdy do nich pojechałem to podejrzewali wysprzęglik, kopułkę  , gdyż jego końcówka ma silne wibracje drgania których normalnie nie powinno być, ale po rozebraniu i porównaniu z nowymi częściami nic nie znaleźli żadnej wady , nic nie wymienili , narazie sprawdzają to w ramach gwarancji ale brakuje im już pomysłów a terkotanie z czasem się nasila.Jeśli ktoś miał podobny problem i udało się go rozwiązać to proszę o podpowiedź. i ewentualne potwierdzenie czy to była na pewno wina łożyska wałka sprzęgłowego skrzyni biegów.


  • 0

#36 rafisz

rafisz
  • Forumowicz
  • 913 postów
  • Skąd:RZE, WPR
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exeS MT
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 11:08, 13.11.2019

sprawdź czy przypadkiem łapa sprzęgła nie uderza o wysprzęglik, na pracującym silniku wystarczy ręką przytrzymać łąpę, może tutaj jest problem


  • 0

#37 gkill

gkill
  • Klubowicz
  • 329 postów
  • Skąd:Prabuty
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 11:34, 13.11.2019

Jeżeli terkotanie ustaje po wysprzęgleniu to przyczyną są łożyska wałka sprzęgłowego skrzyni biegów.


  • 0

#38 accordVIII2011lift

accordVIII2011lift
  • Nowy
  • 5 postów
  • Skąd:Warszawa-Lublin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CU1 , lift
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:21, 14.11.2019

sprawdź czy przypadkiem łapa sprzęgła nie uderza o wysprzęglik, na pracującym silniku wystarczy ręką przytrzymać łąpę, może tutaj jest problem

  Jeżeli delikatnie odciągnie się część zespoloną wysprzęglika , to terkotanie ustaje , ale wysprzęglik , łapa i elementy zewnętrzne były ostatnio porównywane z nowymi częściami i nic tam mechanicy nie znaleźli , twierdzą że tu jest ok. Jeśli jednak miałbym iść tym tropem to , jakie mogą być przyczyny tego że łapa uderza o wysprzęglik?


  • 0

#39 accordVIII2011lift

accordVIII2011lift
  • Nowy
  • 5 postów
  • Skąd:Warszawa-Lublin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CU1 , lift
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:35, 14.11.2019

Jeżeli terkotanie ustaje po wysprzęgleniu to przyczyną są łożyska wałka sprzęgłowego skrzyni biegów.

Po wysprzęgleniu , to jest wciśnięciu sprzęgła terkotanie ustaje , co by mogło wskazywać że to mogą być łożyska wałka sprzęgłowego skrzyni biegów. Jest to prawdopodobne gdyż skrzynia jako jedyny z elementów układu nie była sprawdzana. Szukam potwierdzenia , dlatego interesuje mnie skąd przypuszczenie że przyczyną mogą być łożyska wałka sprzęgłowego skrzyni biegów, czy wynika to z doświadczenia , czy z wiedzy o tych silnikach , oczywiście jeśli można zapytać :)


  • 0

#40 gkill

gkill
  • Klubowicz
  • 329 postów
  • Skąd:Prabuty
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 16:15, 14.11.2019

A spróbuj delikatnie wciskać pedał sprzęgła ale bez wysprzeglenia i jeżeli terkotanie ustaje to nie skrzynia tylko coś nie tak z lapą sprzęgła itp.....
  • 0

#41 accordVIII2011lift

accordVIII2011lift
  • Nowy
  • 5 postów
  • Skąd:Warszawa-Lublin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CU1 , lift
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:56, 18.11.2019

Problem z terkotaniem nie został rozwiązany , podobno nawet serwis hondy z tym sobie nie radzi, według nich akurat w tym modelu 8 po lifcie zdarza się coś takiego dość często , podobno wada ukryta. Pozostaje jeździć z podkręconym radiem puki coś porządnie nie walnie.:(


  • 0

#42 gkill

gkill
  • Klubowicz
  • 329 postów
  • Skąd:Prabuty
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 10:42, 19.11.2019

Problem z terkotaniem nie został rozwiązany , podobno nawet serwis hondy z tym sobie nie radzi, według nich akurat w tym modelu 8 po lifcie zdarza się coś takiego dość często , podobno wada ukryta. Pozostaje jeździć z podkręconym radiem puki coś porządnie nie walnie.:(

To chyba jesteś pierwszy.....


  • 0

#43 accordVIII2011lift

accordVIII2011lift
  • Nowy
  • 5 postów
  • Skąd:Warszawa-Lublin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CU1 , lift
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 01:52, 23.11.2019

To chyba jesteś pierwszy.....

Nie mnie oceniać ile takich przypadków było , opinia o opisywanej usterce pochodzi z autoryzowanego salonu hondy, a ile takich usterek było to obiektywnie można by stwierdzić mając statystyki, z przeprowadzonych napraw , ale ..... przypuszczam że przypadek ten nie jest pierwszy i nie ostatni , choć na pewno nie jest to jakaś nagminna wada jak np: wymiana wypełniacza poduszki bezpieczeństwa w hondach czy innych markach.Przypuszczam że to może być raczej usterka , która mogła się pojawić być może po zajeżdżeniu sprzęgła  lub w wyniku błędu serwisowego. W internecie faktycznie nie ma na ten temat z byt wiele , ale... aby zauważyć że nie jest to, odosobniony przypadek  wystarczy zobaczyć, kto rozpoczął wątek o terkotanu . W moim przekonaniu jeśli coś w aucie się psuje to da się to naprawić ,  jest to kwestia czasu i pieniędzy. Niestety samo zdjęcie skrzyni i sprzęgła u mnie kosztuje w granicach 1000 zł a żeby znaleźć winowajcę należało by każdy z podejrzanych elementów poddać badaniu , rozebrać na części pierwsze  , i to bez gwarancji że usterka zniknie. Tyle że mechanicy nie bardzo chcą pracować za nic , a z kolei mnie nie bardzo uśmiecha się płacić za coś co nie jest naprawione. Jednak problem sam się nie rozwiąże , przypuszczam  że w ciągu pół roku sprawa się wyjaśni , bo z czasem to terkotanie jest coraz bardziej głośne , do serwisu hondy nie jestem przekonany, bo skwitowali to jak pisałem powyżej , a liczą sobie 200zł od roboczogodziny więc rachunek u nich zaczyna się od 1000 zł i w górę , zależy ile czasu by to zajęło(minimum 5h) . Wolał bym oddać auto do naprawy komuś kto specjalizuje się w hondach i zna accorda 8 po lifcie , no i robi serwis uczciwie. Jeśli zna ktoś taki serwis w Warszawie to proszę o info.


  • 0

#44 gkill

gkill
  • Klubowicz
  • 329 postów
  • Skąd:Prabuty
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 16:53, 23.11.2019

Ten co rozpoczął wątek pisało VII genie.
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, sprzęgło, skrzynia biegów, serwis

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq