Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Terkotanie na biegu jałowym w okolicach skrzyni biegów

VII sprzęgło skrzynia biegów serwis

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
43 odpowiedzi w tym temacie

#1 kamil.aniol1993

kamil.aniol1993
  • Forumowicz
  • 21 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:44, 05.03.2019

Witam,

Zakładam nowy temat ze względu na to, że przejrzałem wiele tematów i w prawie wszystkich temat schodzi na inne objawy.

 

Pacjent to Accord VII 2.4 Manual. Słychać "terkotanie" przy przednim kole kierowcy w okolicach skrzyni biegów, po otwarciu maski wydaje się, że dźwięk dochodzi z pod pokrywy zaworów na biegu jałowym. Po wciśnięciu sprzęgła dźwięk w całości ustaje. Nie problemu z ruszaniem, wrzucaniem biegów itp. sprzęgło też nie łapie jakby inaczej niż wcześniej. Przy dodawaniu gazu "terkotanie" wzrasta. Dodatkowo zauważyłem delikatne huczenie na ruszaniu jedynką i późniejszym wrzuceniem drugiego biegu, przy trójce jakby huczenie ustaje. Co to może być? Sprzęgło całe do wymiany? Łożysko oporowe? Czytałem też o wysprzęgliku. Chciałbym początkowo sprawdzić czy uda się ten objaw terkotania naprawić tańszym kosztem niż wymiana sprzęgła bo wydaje się być w porządku. Co doradzicie? Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam 


  • 0

#2 mickry

mickry
  • Forumowicz
  • 986 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 20:10, 05.03.2019

Jak wciskasz sprzęgło i wszystko ustaje, to bankowo łożysko oporowe. Tata ma to samo w Nissan Note, jak sie stoi to terkocze strasznie, wcisnie się sprzęgło jest cisza.


  • 0

#3 kamil.aniol1993

kamil.aniol1993
  • Forumowicz
  • 21 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:14, 05.03.2019

W takim razie jak wygląda wymiana tego łożyska oporowego? Lepiej wymienić całe sprzęgło? I czy mechanik, który mówi o robociźnie w kwocie 1000zł to jest adekwatne do tego co trzeba zrobić?


  • 0

#4 mickry

mickry
  • Forumowicz
  • 986 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 20:29, 05.03.2019

najlepiej wymienić z całym sprzęgłem bo masz za 1 robotą całość. Ile auto ma nalatane? Kompletne sprzęgło aisin albo exedy plus tulejka to ok 650-700zł, do tego trzeba uszczelniacz wału od razu wymienić. Robota to różnie ale ok 500zł bo jest trochę dłubania.


  • 0

#5 kamil.aniol1993

kamil.aniol1993
  • Forumowicz
  • 21 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:40, 05.03.2019

205 tys km


  • 0

#6 mickry

mickry
  • Forumowicz
  • 986 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 20:42, 05.03.2019

205 tys km

no to jak ma w rzeczywistości tyle i sprzęgło nie było ruszane to jest realne że jest na wykończeniu, biegi na wyższych obrotach nie wchodzą ciężej?


  • 0

#7 kamil.aniol1993

kamil.aniol1993
  • Forumowicz
  • 21 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:49, 05.03.2019

no to jak ma w rzeczywistości tyle i sprzęgło nie było ruszane to jest realne że jest na wykończeniu, biegi na wyższych obrotach nie wchodzą ciężej?

Mam nadzieję, że realne :D

Wiesz co, nie zwróciłem do końca na to uwaagi bo od momentu kiedy to terkotanie usłyszałem nie za dużo jeździłem( zrobiłem jakieś 400 km żeby zjechać do domu ) 

trochę się boję jeździć, żeby czegoś dodatkowo nie uszkodzić.


  • 0

#8 mickry

mickry
  • Forumowicz
  • 986 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 20:51, 05.03.2019

Mam nadzieję, że realne :D

Wiesz co, nie zwróciłem do końca na to uwaagi bo od momentu kiedy to terkotanie usłyszałem nie za dużo jeździłem( zrobiłem jakieś 400 km żeby zjechać do domu ) 

trochę się boję jeździć, żeby czegoś dodatkowo nie uszkodzić.

nic się nie powinno stać jak nie tłucze mocno ale lepiej wymienić szybciej.


  • 0

#9 kamil.aniol1993

kamil.aniol1993
  • Forumowicz
  • 21 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:53, 05.03.2019

nic się nie powinno stać jak nie tłucze mocno ale lepiej wymienić szybciej.

Dzięki za wszystkie odpowiedzi :)

Życzę jazdy bez awarii :)


  • 0

#10 mickry

mickry
  • Forumowicz
  • 986 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 21:19, 05.03.2019

poczekaj jeszcze niech kto inny się wypowie w temacie;)


  • 0

#11 triksi

triksi
  • Forumowicz
  • 102 postów
  • Skąd:Biłgoraj
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 22:02, 05.03.2019

Jak reaguje na wciskanie pedału sprzęgła to na 99% sprzęgło jest winne . Może być łożysko oporowe , tłumiki drgań skrętnych dowiesz się jak rozbierzesz . Jednym słowem sprzęgło do roboty


Użytkownik triksi edytował ten post 22:48, 05.03.2019

  • 0

#12 gkill

gkill
  • Klubowicz
  • 328 postów
  • Skąd:Prabuty
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 22:18, 05.03.2019

Bzdura...........łożysko oporowe w starych samochodach pracowały na biegu jałowym, natomiast we współczesnych zaczyna dopiero w momencie naciskania sprzęgła aż do wysprzęglenia. Winne są łożyska wałka sprzęgłowego w skrzyni biegów.


Zapomniałem o jednej rzeczy, może ktoś grzebał przy pedale sprzęgła i podregulował przy siłowniku co spowodowało, że łapa ciągle naciska na zużyte łożysko oporowe(przy tym przebiegu łożysko oporowe powinno być igła).


  • 0

#13 mickry

mickry
  • Forumowicz
  • 986 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 07:51, 06.03.2019

Bzdura...........łożysko oporowe w starych samochodach pracowały na biegu jałowym, natomiast we współczesnych zaczyna dopiero w momencie naciskania sprzęgła aż do wysprzęglenia. Winne są łożyska wałka sprzęgłowego w skrzyni biegów.
Zapomniałem o jednej rzeczy, może ktoś grzebał przy pedale sprzęgła i podregulował przy siłowniku co spowodowało, że łapa ciągle naciska na zużyte łożysko oporowe(przy tym przebiegu łożysko oporowe powinno być igła).


tak i w hondzie z 2007 roku nie pracuje łożysko a w Note 2008 tak?;)
  • 0

#14 gkill

gkill
  • Klubowicz
  • 328 postów
  • Skąd:Prabuty
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 08:36, 06.03.2019

W hondzie jest tak jak pisałem.


  • 0

#15 mickry

mickry
  • Forumowicz
  • 986 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 10:01, 06.03.2019

no to jak nie łożysko to tak czy siak coś ze sprzęglem jak cichnie po wciśnięciu pedala
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, sprzęgło, skrzynia biegów, serwis

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq