Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Terkotanie na biegu jałowym w okolicach skrzyni biegów

VII sprzęgło skrzynia biegów serwis

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
51 odpowiedzi w tym temacie

#31 Godar

Godar
  • Forumowicz
  • 543 postów
  • Skąd:Częstochowa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CM1
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 22:35, 07.07.2019

A co może się stać jeśli nie pociągną już długo? Jak się rozsypią? Koszt może być dużo wiekszy? Bo tak jest, że ja na wyłączonej klimatyzacji jest głośniej słuchać i to sporo. Nie wiem co ma wspólnego, ale tak jest.

 

No co może się stać jak się rozsypie łożysko w skrzyni biegów ? Pomyśl  :diabelgrin:

Chyba chciałeś napisać  "na włączonej klimatyzacji " ...  Klima to dodatkowe obciążenie i dlatego głośniej hałasuje łożysko .  Wdepnij sprzęgło , zobaczysz że ucichnie , a to ewidentnie świadczy o łożysku w skrzyni biegów . To niestety szkopuł tych skrzyń biegów . A nikt Ci nie powie ile jeszcze wytrzyma , możesz jeździć 100 tys km , a możesz i 30 tysi zrobić tylko. 

Można podmienić na inną skrzynię , ale w takiej używanej też to może się stać szybciej lub później . 


  • 0
Jak się nie ma co się lubi , to się lubi co się ma ...

#32 Blachonix

Blachonix
  • Moderator
  • 287 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:1.8
  • Wersja:EXL Sport Utility AWD
  • KM:141
  • Paliwo:PB
  • Rok:2016
  • Nadwozie:RU6
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 22:55, 07.07.2019

A jak już zmieniać skrzynię to oczywiście na 6 biegów ;)
  • 0

UZw5t8Ft.jpg

Było >>>真実の光<<< a jest RU6


#33 pieniek

pieniek
  • Nowy
  • 11 postów
  • Skąd:Ostrów Maz
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:45, 19.09.2019

A jak już zmieniać skrzynię to oczywiście na 6 biegów ;)

Pasowałaby od 2.4 skrzynia biegów do 2.0?


  • 0

#34 rafisz

rafisz
  • Moderator Junior
  • 1578 postów
  • Skąd:WPR
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe MT
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 64
Wzorowa

Napisano 14:11, 19.09.2019

dwa tematy niżej... http://www.accordklu...a-biegów-20-24/


  • 0

#35 accordVIII2011lift

accordVIII2011lift
  • Nowy
  • 5 postów
  • Skąd:Warszawa-Lublin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CU1 , lift
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:42, 12.11.2019

Witam,

Zakładam nowy temat ze względu na to, że przejrzałem wiele tematów i w prawie wszystkich temat schodzi na inne objawy.

 

Pacjent to Accord VII 2.4 Manual. Słychać "terkotanie" przy przednim kole kierowcy w okolicach skrzyni biegów, po otwarciu maski wydaje się, że dźwięk dochodzi z pod pokrywy zaworów na biegu jałowym. Po wciśnięciu sprzęgła dźwięk w całości ustaje. Nie problemu z ruszaniem, wrzucaniem biegów itp. sprzęgło też nie łapie jakby inaczej niż wcześniej. Przy dodawaniu gazu "terkotanie" wzrasta. Dodatkowo zauważyłem delikatne huczenie na ruszaniu jedynką i późniejszym wrzuceniem drugiego biegu, przy trójce jakby huczenie ustaje. Co to może być? Sprzęgło całe do wymiany? Łożysko oporowe? Czytałem też o wysprzęgliku. Chciałbym początkowo sprawdzić czy uda się ten objaw terkotania naprawić tańszym kosztem niż wymiana sprzęgła bo wydaje się być w porządku. Co doradzicie? Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam 

Witam , w moim Accordzie VIII po lifcie 2011 , objawy są bardzo podobne , terkotanie z okolicy sprzęgła , skrzyni , na biegu jałowym , cichnie po wciśnięciu pedału sprzęgła.  Dodatkowo to terkotanie utrzymuje się podczas jazdy , szczególnie nasila się gdy silnik jest już rozgrzany, wtedy dźwięk jest naprawdę irytujący - wówczas pomaga tylko głośne radio , Najbardziej słychać to terkotanie w okolicy 3 tyś obrotów szczególnie podczas dynamicznego przyspieszania, od czasu do czasu da się usłyszeć ciche metaliczne piski jakby tarcie metalu które szybko zanika  . Przeczytałem wszystkie odpowiedzi ale autor posta chyba nie napisał jaka była ostatecznie przyczyna terkotania. Moi mechanicy nie mają już pomysłu co może być , powodem terkotania. Może znajdzie się ktoś komu udało się naprawić tę usterkę. Szukam potwierdzenia gdyż w przeciągu roku skrzynia i sprzęgło były już zrzucane dwa razy. Pierwszy raz poprzedni właściciel wymienił kompletne sprzęgło wraz z łożyskiem oporowym, auto przejechało na nowym sprzęgle około 10 000 km , drugi raz rozbierali już moi mechanicy ,bo właśnie terkotało i trzęsło budą - za trzęsienie budą odpowiedzialna była skrzywiona półoś - po regeneracji problem z trzęsieniem budy znikł. Ale terkotanie pozostało , mechanicy którzy mi to naprawiali wymienili ponownie łożysko oporowe bo było rozklekotane - choć po 10 000 km , to trochę dziwne jedyna poprawa po wymianie łożyska oporowego to terkotanie z mniejszą częstotliwością  . Sprzęgło oglądali ze wszystkich stron i nic nie znaleźli stwierdzili że jest jak nowe.Ostatnim razem gdy do nich pojechałem to podejrzewali wysprzęglik, kopułkę  , gdyż jego końcówka ma silne wibracje drgania których normalnie nie powinno być, ale po rozebraniu i porównaniu z nowymi częściami nic nie znaleźli żadnej wady , nic nie wymienili , narazie sprawdzają to w ramach gwarancji ale brakuje im już pomysłów a terkotanie z czasem się nasila.Jeśli ktoś miał podobny problem i udało się go rozwiązać to proszę o podpowiedź. i ewentualne potwierdzenie czy to była na pewno wina łożyska wałka sprzęgłowego skrzyni biegów.


  • 0

#36 rafisz

rafisz
  • Moderator Junior
  • 1578 postów
  • Skąd:WPR
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe MT
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 64
Wzorowa

Napisano 11:08, 13.11.2019

sprawdź czy przypadkiem łapa sprzęgła nie uderza o wysprzęglik, na pracującym silniku wystarczy ręką przytrzymać łąpę, może tutaj jest problem


  • 0

#37 gkill

gkill
  • Forumowicz
  • 723 postów
  • Skąd:Pomorskie
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 11:34, 13.11.2019

Jeżeli terkotanie ustaje po wysprzęgleniu to przyczyną są łożyska wałka sprzęgłowego skrzyni biegów.


  • 0

#38 accordVIII2011lift

accordVIII2011lift
  • Nowy
  • 5 postów
  • Skąd:Warszawa-Lublin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CU1 , lift
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:21, 14.11.2019

sprawdź czy przypadkiem łapa sprzęgła nie uderza o wysprzęglik, na pracującym silniku wystarczy ręką przytrzymać łąpę, może tutaj jest problem

  Jeżeli delikatnie odciągnie się część zespoloną wysprzęglika , to terkotanie ustaje , ale wysprzęglik , łapa i elementy zewnętrzne były ostatnio porównywane z nowymi częściami i nic tam mechanicy nie znaleźli , twierdzą że tu jest ok. Jeśli jednak miałbym iść tym tropem to , jakie mogą być przyczyny tego że łapa uderza o wysprzęglik?


  • 0

#39 accordVIII2011lift

accordVIII2011lift
  • Nowy
  • 5 postów
  • Skąd:Warszawa-Lublin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CU1 , lift
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:35, 14.11.2019

Jeżeli terkotanie ustaje po wysprzęgleniu to przyczyną są łożyska wałka sprzęgłowego skrzyni biegów.

Po wysprzęgleniu , to jest wciśnięciu sprzęgła terkotanie ustaje , co by mogło wskazywać że to mogą być łożyska wałka sprzęgłowego skrzyni biegów. Jest to prawdopodobne gdyż skrzynia jako jedyny z elementów układu nie była sprawdzana. Szukam potwierdzenia , dlatego interesuje mnie skąd przypuszczenie że przyczyną mogą być łożyska wałka sprzęgłowego skrzyni biegów, czy wynika to z doświadczenia , czy z wiedzy o tych silnikach , oczywiście jeśli można zapytać :)


  • 0

#40 gkill

gkill
  • Forumowicz
  • 723 postów
  • Skąd:Pomorskie
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 16:15, 14.11.2019

A spróbuj delikatnie wciskać pedał sprzęgła ale bez wysprzeglenia i jeżeli terkotanie ustaje to nie skrzynia tylko coś nie tak z lapą sprzęgła itp.....
  • 0

#41 accordVIII2011lift

accordVIII2011lift
  • Nowy
  • 5 postów
  • Skąd:Warszawa-Lublin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CU1 , lift
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:56, 18.11.2019

Problem z terkotaniem nie został rozwiązany , podobno nawet serwis hondy z tym sobie nie radzi, według nich akurat w tym modelu 8 po lifcie zdarza się coś takiego dość często , podobno wada ukryta. Pozostaje jeździć z podkręconym radiem puki coś porządnie nie walnie.:(


  • 0

#42 gkill

gkill
  • Forumowicz
  • 723 postów
  • Skąd:Pomorskie
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 10:42, 19.11.2019

Problem z terkotaniem nie został rozwiązany , podobno nawet serwis hondy z tym sobie nie radzi, według nich akurat w tym modelu 8 po lifcie zdarza się coś takiego dość często , podobno wada ukryta. Pozostaje jeździć z podkręconym radiem puki coś porządnie nie walnie.:(

To chyba jesteś pierwszy.....


  • 0

#43 accordVIII2011lift

accordVIII2011lift
  • Nowy
  • 5 postów
  • Skąd:Warszawa-Lublin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CU1 , lift
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 01:52, 23.11.2019

To chyba jesteś pierwszy.....

Nie mnie oceniać ile takich przypadków było , opinia o opisywanej usterce pochodzi z autoryzowanego salonu hondy, a ile takich usterek było to obiektywnie można by stwierdzić mając statystyki, z przeprowadzonych napraw , ale ..... przypuszczam że przypadek ten nie jest pierwszy i nie ostatni , choć na pewno nie jest to jakaś nagminna wada jak np: wymiana wypełniacza poduszki bezpieczeństwa w hondach czy innych markach.Przypuszczam że to może być raczej usterka , która mogła się pojawić być może po zajeżdżeniu sprzęgła  lub w wyniku błędu serwisowego. W internecie faktycznie nie ma na ten temat z byt wiele , ale... aby zauważyć że nie jest to, odosobniony przypadek  wystarczy zobaczyć, kto rozpoczął wątek o terkotanu . W moim przekonaniu jeśli coś w aucie się psuje to da się to naprawić ,  jest to kwestia czasu i pieniędzy. Niestety samo zdjęcie skrzyni i sprzęgła u mnie kosztuje w granicach 1000 zł a żeby znaleźć winowajcę należało by każdy z podejrzanych elementów poddać badaniu , rozebrać na części pierwsze  , i to bez gwarancji że usterka zniknie. Tyle że mechanicy nie bardzo chcą pracować za nic , a z kolei mnie nie bardzo uśmiecha się płacić za coś co nie jest naprawione. Jednak problem sam się nie rozwiąże , przypuszczam  że w ciągu pół roku sprawa się wyjaśni , bo z czasem to terkotanie jest coraz bardziej głośne , do serwisu hondy nie jestem przekonany, bo skwitowali to jak pisałem powyżej , a liczą sobie 200zł od roboczogodziny więc rachunek u nich zaczyna się od 1000 zł i w górę , zależy ile czasu by to zajęło(minimum 5h) . Wolał bym oddać auto do naprawy komuś kto specjalizuje się w hondach i zna accorda 8 po lifcie , no i robi serwis uczciwie. Jeśli zna ktoś taki serwis w Warszawie to proszę o info.


  • 0

#44 gkill

gkill
  • Forumowicz
  • 723 postów
  • Skąd:Pomorskie
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 16:53, 23.11.2019

Ten co rozpoczął wątek pisało VII genie.
  • 0

#45 adrianus_20

adrianus_20
  • Forumowicz
  • 23 postów
  • Skąd:Tychy i okolice
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:51, 23.12.2019

Witam,

 

Opisze moją sytuacje może coś komuś rozjaśni lub pomoże.

 

Honda Accord 7 2.0 benzyna sedan rocznik 2006 (po liftingu). Kupiona w Niemczech od drugiego właściciela. Przebieg 89 000 km. Silnik K20Z2 skrzynia biegów ARK5.   Samochód miał hak holowniczy. Jak już wróciłem do Polski od razu wymieniłem olej filtry, sprawdzenie stanu świec + regulacja zaworów (profilaktycznie).

Jezdząc zauważyłem że samochód zwłaszcza na włączonej klimatyzacji (ale nie zawsze terkota na biegu jałowym). Dało się też nasłuchać dźwięk z okolic silnika. tak jakby ktoś stukał młotkiem po nim od środka. Problem znikał wciskajac sprzegło. Ponownie puszczajac znowu terkotalo. Czasami wylaczajac klime tez ustawalo (chodzilo o obciazenie). wlaczajac ogrzewanie tylnej szyby i lusterek tez terkotalo, wylaczajac ustawalo. a czasami woogole nieustawalo. Biegi wchodzily bez oprów. Przy jezdzie skrzynia nie halasowala. Przy ruszaniu i jeździe czasami szarpało tzn. cięzko go było wyczuć jesli chodzi o zmianę biegów, by odbywało się to płynnie. Pierwsze co zrobiłem to uzupełniłem czynnik w klimie która o dziwo bardzo dobrze chłodziła. Nawet mechanik sie dziwił ze chce uzupełniac skoro dobrze chłodzi. Jak się później okazało brakowało około 140 gram czynnika. wiec wydaje mi sie ze to sporo. Jesli calkowita wartosc to ponad 500 gram. Zrobiłem to profilaktycznie i z mysla ze terkotanie ustanie. Ale niestety nie. Podjechałem do serwisu Hondy obsłuchali auto i stwierdzili ze 2 rzeczy mogą to powodować. Sprzeglo lub skrzynia. Mozna z tym jezdzic, ale halas bedzie sie nasilal. Jednak zeby to zweryfikowac trzeba sciagnac sprzeglo i zobaczyc w jakim jest stanie. W autach z hakiem zdaza sie ze podczas nieumiejetnej jazdy dochodzi do szarpniec przy ruszaniu z zestawem (przyczepa),  wtedy sprezyny na tarczy sprzeglowej dostaja luzu i moga drgac. Druga opcja to dzwieki ktore dochadza ze szkrzyni biegów. Zoztawiłem wiec samochód na pare dni zeby to zweryfikowac. Raczej byłem nastawiony ze to sprzegło tym bardziej liczylem sie z tym kupujac auto majace z tylu hak. Po paru dniach dzwonia z serwisu ze sprzeglo jest zuzyte ale w normie a sprezyny i dlawiki na nich nie maja luzów. Stwierdzenie w 90% padlo na skrzynie. Jazda ze zbyt duzym obciazeniem lub nieodpowiedn olej w skrzyni. Zauwazyli ze olej w skrzyni byl czysty wiec ktos go niedawno wymienil, natomiast mozliwe ze nie na taki jaki zaleca honda. Zreguly po paru tysiacach łozyska nie maja odpowiedniego smarowania i zaczynaja halasowac. Z racji tego ze byly juz zdjete sanki , maglownica to wymienilem sprzeglo na nowe Exady oraz kupilem skrzynie ARK5 z anglika (gwarancja rozruchowa 30 dni) co prawda z wersji przed liftem , ale to co sie orientowalem to roznic nie ma. Najistotniejszy by oznaczenia sie zgadzaly. Za pare dni dzwonia ze auto poskładane jezdzi i jest ok. Terkotanie zniknelo. Czytajac to co piszecie obstawiam ze robiac samo sprzeglo terkotanie dalej by wystepowalo. Zastanawiam sie tylko ile by to wytrzymalo jesli bym tego nie robil i postanowil jezdzic z tym terkotaniem . Jak narazie zrobione jakies 4 tys km od naprawy. zobaczymy co bedzie dalej.


  • 0
Nie traktuj życia zbyt poważnie, bo całkiem z ciebie ujdzie!





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, sprzęgło, skrzynia biegów, serwis

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq