Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

konserwacja podwozia - środki

VIII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
145 odpowiedzi w tym temacie

#91 JerzykTor

JerzykTor
  • Forumowicz
  • 179 postów
  • Skąd:Toruń
  • Silnik:2.0
  • Wersja:E
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 09:00, 08.06.2019

Jak potrzymam Hankę dłużne to na pewno będę miał okazję wypróbować te środki również. Hanki siostra to Ruda przecież jest. :)

Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#92 JerzykTor

JerzykTor
  • Forumowicz
  • 179 postów
  • Skąd:Toruń
  • Silnik:2.0
  • Wersja:E
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 14:00, 09.06.2019

Panowie, czy Ktoś dysponuje foto podwozia vii lub ma jakieś info gdzie powinny być powtykane gumowe korki . Powyciagałem w ferworze walk i teraz tylko został mi na czuja :)

Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#93 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2651 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 15:29, 09.06.2019

a ja jeszcze mam takie pytanko, co trzeba poodkręcać w accordzie żeby dobrze konserwacje zrobić (chodzi mi o takie rzeczy jak tłumik, zbiornik paliwa, sanki, przewody hamulcowe itp)


Użytkownik Maxell edytował ten post 15:30, 09.06.2019

  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#94 JerzykTor

JerzykTor
  • Forumowicz
  • 179 postów
  • Skąd:Toruń
  • Silnik:2.0
  • Wersja:E
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 15:44, 09.06.2019

a ja jeszcze mam takie pytanko, co trzeba poodkręcać w accordzie żeby dobrze konserwacje zrobić (chodzi mi o takie rzeczy jak tłumik, zbiornik paliwa, sanki, przewody hamulcowe itp)

Zależy w jaki stanie jest podłoga. Choć gruntowną konserwa to ogołocenie całego podwozia ale taka robota i to dokładna to pewnie fortunę może kosztować. ;)

Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#95 rudi0018

rudi0018
  • Forumowicz
  • 311 postów
  • Skąd:Łódzkie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 07:16, 20.06.2019

Zależy w jaki stanie jest podłoga. Choć gruntowną konserwa to ogołocenie całego podwozia ale taka robota i to dokładna to pewnie fortunę może kosztować. ;)

Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka

I jak z tą ilością środków ile czego Ci zostało lub brakło?

Czy ktoś z was stosował jakiś Konwerter rdzy w progi przed woskiem? Typu APP R-Stop, Fertan, Dinitrol RC800/RC900?


  • 0

#96 JerzykTor

JerzykTor
  • Forumowicz
  • 179 postów
  • Skąd:Toruń
  • Silnik:2.0
  • Wersja:E
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 14:09, 20.06.2019

I jak z tą ilością środków ile czego Ci zostało lub brakło?

Czy ktoś z was stosował jakiś Konwerter rdzy w progi przed woskiem? Typu APP R-Stop, Fertan, Dinitrol RC800/RC900?

Konserwa zrobiona. Na ile skuteczna to się okarze. ;)
Materiały r- stop 100 ml starczył, chociaż przy tak zrobione drenacji rdzy (drymelek i kamień) to pewnie sam podkład epoksydowy by starczył.

1 podkład epoksydowy 1l,
Tectyl ML 2 szt 1l + 2 szt. Spray 600 ml,
Porfile zamknięte to 4 szt 1l RANAL,
Finisz to Tectyl Bodysafe 4 szt 1l + 1 szt. Spray.
10l Pb,

Konserwacja (nakładanie) to już wisienka na torcie. Rozbieranie, czyszczenie i przygotowania to jest clue sprawy.

Ps. Przy stosowaniu ML jako podkład, Bodysafe należy nakładać na dwa lub trzy razy cienkie warstwy. Jak od razu chciałbyś zapodać finiszową grubość to niestety spływa po ML'u.

Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka

Użytkownik JerzykTor edytował ten post 23:12, 21.06.2019

  • 0

#97 mikaaeel

mikaaeel
  • Młodszy Forumowicz
  • 29 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:58, 02.07.2019

przeczytałem Wasz powyższy wątek

przygotowuje się materiałowo :-) do konserwacji drugiej hondy, accord 7 zakonserwowany 3 lata temu , czas teraz na honde crv 2014, rdzy żadnej nie ma, konserwację zrobi mi mój dobry kolega mechanik który kilka samochodów już konserwował jak ma czas na to, środki do konserwacji  zakupić muszę sam, za waszym poleceniem kupię środki Valvoline Tectyl ML i Bodysafe

i w związku z powyższymi opiniami ażeby nie kłąść grubej wartstwy Tectyl ML bo będzie problem z warstwą Bodysafe -   teraz pytanie czy Tectyl ML  lepiej zakupić  w sprayach czy pod pistolet ?


Użytkownik mikaaeel edytował ten post 23:04, 02.07.2019

  • 0

#98 rudi0018

rudi0018
  • Forumowicz
  • 311 postów
  • Skąd:Łódzkie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 08:38, 07.07.2019

Siema!
Czy ktoś z Was stosował jakiś konwerter rdzy (Dinitrol RC800 lub Fertan lub APP R-Stop) w profile zamknięte, za pomocą dyszy rozbryzgowej do profili zamkniętych i pistoletu, przed nałożeniem ochronnej warstwy wosku? 
Bo zastanawiam się czy taki Tectyl ML jeśli jest już jakaś rdza w środku coś da i ją przyblokuje, czy nic to nie da.


  • 0

#99 PabloWschowa

PabloWschowa
  • Forumowicz
  • 204 postów
  • Skąd:Wschowa
  • Silnik:3.0
  • Wersja:Prestige +
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:SUV
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 05:41, 11.07.2019

Stosowałem Fertan , fakt nie da accorda a do innego auta miejscowo na podwozie , bardzo fajny efekt , po kilku dniach widać jak ładnie zżera rdze od tego czasu będzie z dobre 2 lata nic więcej w tym miejscu se nie pojawiło ( auto golf 4 ).

A produkty Valvoline z serii Tectyl są bardzo dobre, oba accordy tym zrobiłem teraz hondę Jazz , nie widać żeby cokolwiek się pojawiło-odpukać ( na Accordzie już 3 lata )


  • 0

Aktualnie : Lexus RX 300 * Toyota Auris II * Mazda MX5NB


#100 rudi0018

rudi0018
  • Forumowicz
  • 311 postów
  • Skąd:Łódzkie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 17:49, 11.07.2019

Stosowałem Fertan , fakt nie da accorda a do innego auta miejscowo na podwozie , bardzo fajny efekt , po kilku dniach widać jak ładnie zżera rdze od tego czasu będzie z dobre 2 lata nic więcej w tym miejscu se nie pojawiło ( auto golf 4 ).

A produkty Valvoline z serii Tectyl są bardzo dobre, oba accordy tym zrobiłem teraz hondę Jazz , nie widać żeby cokolwiek się pojawiło-odpukać ( na Accordzie już 3 lata )

 

To teraz mi pomóż i powiedz czy warto w profile VII-gen stosować Fertan przed Tectyl ML czy sam TEctyl Ml wystarczy? :D 


  • 0

#101 mochnacki78

mochnacki78
  • Forumowicz
  • 53 postów
  • Skąd:Słupsk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Accord VIII CU1
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 10:53, 24.07.2019

Przy ostatnich pracach podczas nakładania ceramiki zauważyłem jeden fakt. Może od strony technicznej się mylę, więc mnie poprawcie. Po spryskaniu ironX zauważyłem, że drobne ognisko rdzy na nadkolu zostało wyczyszczone do gołej blachy bez potrzeby użycia papieru ściernego. Czeka mnie praca z nadkolami i rdzą. Są to trudno dostępne miejsca, więc tak sobie pomyślałem, że może zamiast jechać je szczotką drucianą po omacku, to spryskam je przed położeniem gruntu z 2-3 razy deironizerem? Sprawdzi się czy nie?


  • 0

#102 rudi0018

rudi0018
  • Forumowicz
  • 311 postów
  • Skąd:Łódzkie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 09:20, 25.07.2019

Nie wiem jak to możliwe, bo z reguły deironizery są z reguły przyczyną występowania ognisko korozji, co można zobaczyć szczególnie przy umyciu felg nimi i jaki rdzawy nalot robi się na tarczach. 


  • 0

#103 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
  • Skąd:Augustów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Comfort
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Civic FD7
Reputacja: 46
Super

Napisano 11:43, 25.07.2019

deironizery to są po prostu kwasy. Można dać fosol, można dać ironX. Pamiętać trzeba tylko potem o neutralizacji tego kwasu. Można użyć mydlin (woda z mydłem) i pędzlem nanieść, wodą demineralizowaną spłukać i wysuszyć.


  • 0

Do zobaczenia na trasie.


#104 slasz129

slasz129
  • Forumowicz
  • 1326 postów
  • Skąd:rzeszów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:type s
  • KM:270KM 285Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 20
Super

Napisano 11:48, 25.07.2019

A co myślicie o wyczyszczeniu ile się da i na resztki rdzy dać neutralizator rdzy coo-var ?
Duda nim zabezpieczał jakiś wahacz chyba i chwalił .
I na ten neutralizator dać podkład i baranek ?

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka
  • 0

Crystal Black Pearl CD7 http://www.accordklu...t=11836&start=0


#105 piotrbdg

piotrbdg
  • Forumowicz
  • 39 postów
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Black Hawk
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:12, 09.10.2019

Witam również przymierzam się do zakonserwowania podwozia w acco. Auto miało robioną konserwacje w 2014 w danii, widać już jej ubytki i gdzieniegdzie rdzę. Po przeczytaniu tego i innych tematów skłaniam się ku valvoline tectyl, fluid film lub Waxoyl z hammerit. Czy ktoś stosował ten ostatni środek? Czy można go łączyć z posiadanym zabezpieczeniem antykorozyjnym? Posiada ktoś jaką wiedzę odnośnie tego produktu? Jego trwałość, łatwość w nakładaniu, ochrona? Jest nawet filmik z nakładania preparatu -> https://www.youtube....h?v=W_8nKw2UjfQ


Użytkownik piotrbdg edytował ten post 14:43, 09.10.2019

  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq