Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

konserwacja podwozia - środki

VIII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
145 odpowiedzi w tym temacie

#31 Oggo

Oggo
  • Forumowicz
  • 36 postów
  • Skąd:Uk
  • Silnik:2.2
  • Wersja:EX-GT
  • KM:174
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:55, 31.03.2019

Ze swojej strony mogę polecić Hammerite Underbody Seal, niestety ciężko dostępny w Polsce, ale jak ktoś chce samemu zabezpieczyć podwozie przy jednym podejściu to w sam raz, dobrze się trzyma, w sumie nie możliwy do oderwania, można aplikować na rdze. U mnie siedzi na nadkolach,progach i nad belką tylnego zawiasu rok i nawet wgięcie od uderzenia kluczem mu nie straszne. Testowo zaaplikowałem na nieoczyszczony wahacz, i po roku brak przebić przez rdzę. Minus to to, że jednak jest tam wosk i na powierzchni osadza się brud


  • 0

#32 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2651 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 16:57, 31.03.2019

zwykły hammerite to shit, po piaskowaniu i podwójnej warstwie farby hammerite na rdze, juz po roku zaczęła ruda wychodzić a po dwóch latach wychodzi coraz wiecej, podejżewam że po 5 latach bedzie to samo co przed malowaniem.


  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#33 flashmaniac

flashmaniac
  • Klubowicz
  • 965 postów
  • Skąd:Ostrołęka
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive Manual + Navi + LKAS/CMBS/ACC
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 20:39, 31.03.2019

Po nałożeniu Tectyl Body Safe powłoka jest elastyczna coś jak guma ?


  • 0

#34 Beryl

Beryl
  • Forumowicz
  • 438 postów
  • Skąd:SLU
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive +
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2013
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 21:03, 01.04.2019

Tak to wyglądało u mnie:

 

Klasyka, czyli tona syfu pod nadkolami :)

http://www.pomniejsz...036-kopia_1.jpg

 

 

Trochę rudej było.

http://www.pomniejsz...25-113119_2.jpg

 

 

Nałożony inhibitor rdzy, czy tam konwerter.

http://www.pomniejsz...28-091809_2.jpg

 

Nałożony podkład

http://www.pomniejsz...28-111856_2.jpg

 

Końcowa wersja

http://www.pomniejsz...29-082733_2.jpg

http://www.pomniejsz...42917-kopia.jpg

 

 

Środki jakich użyto ( nie znam się, proszę o opinię ):

- mycie

- piaskowanie

- konwerter rdzy Loctite

- podkład epoksydowy Autocolor SF7505  1:1

- tylne nadkola + progi Tereson IZT

- wykończeniówka (? ) Dynitrol 1000

- Dynitrol ML

- Dynitrol 4941

- byrsztyn APP F400


Użytkownik Sanction edytował ten post 21:16, 01.04.2019

  • 0

#35 musiagrz

musiagrz
  • Nowy
  • 9 postów
  • Skąd:Puławy
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:49, 05.04.2019

Jaki jest koszt takiej konserwacji?
  • 0
Pozdrawiam wszystkich klubowiczów.

#36 Beryl

Beryl
  • Forumowicz
  • 438 postów
  • Skąd:SLU
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive +
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2013
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 09:16, 06.04.2019

1800 zł
  • 0

#37 jarogame

jarogame
  • Forumowicz
  • 61 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.4
  • Wersja:S
  • KM:192
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:24, 06.04.2019

zamówiłem valvoline tectyl w sprayu 2x antykorozyjne do podwozi i valvoline body safe na wierzch, tylko jeszcze ogarnąć podnośnik i do dzieła. Używał ktoś tych preparatów?


  • 0

#38 Beryl

Beryl
  • Forumowicz
  • 438 postów
  • Skąd:SLU
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive +
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2013
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 11:48, 06.04.2019

Nie używałem jeszcze ale mam zamiar zastosować je w konserwacji Jazza która mam samodzielnie zamair zrobić. Opinie o tych środkach są pochlebne - tak czytam w internetach i raczej polecane.
  • 0

#39 jarogame

jarogame
  • Forumowicz
  • 61 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.4
  • Wersja:S
  • KM:192
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:57, 06.04.2019

dodał byś coś jeszcze do wymienionych przeze mnie środków ?


  • 0

#40 Beryl

Beryl
  • Forumowicz
  • 438 postów
  • Skąd:SLU
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive +
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2013
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 12:06, 06.04.2019

Jakiś konwerter rdzy. Może app r-stop ? Nie jestem specjalistą - ja wybiorę taki + Twój zestaw czyli tectyl m i body Sage
  • 0

#41 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 21:36, 06.04.2019

Dwie Hondy Accord w tym moja własna .Zdemontowane nadkola ,plastiki .Wcześniej wszystko umyte od spodu pod ciśnieniem i specjalną  chemią .Potem konserwacja jak wszystko wyschło i nie było wilgoci  żeby jej nie ,,zamknąć pod warstwą ochronną,, Dodatkowo w profile drzwi i progi wosk.Pokrywa silnika i klapa bagażnika wosk w otwory i pędzelkiem na około rantów .Podobnie pędzelkiem ranty drzwi (wosk)Po konserwacji nadkoli jeszcze dodatkowo na pędzel grubo w nadkolach (masa L251)  materiały :

https://www.forch.pl...?s=ProductGroup

https://www.forch.pl...?s=ProductGroup

https://www.forch.pl...?s=ProductGroup

https://www.forch.pl...?s=ProductGroup

https://www.forch.pl...?s=ProductGroup

https://www.forch.pl...?s=ProductGroup

https://bk.foerch.co...6003#page_10275

https://bk.foerch.co...6094#page_10284

Używam tylko produktów FORCH  i WURTH


Użytkownik backdraft998 edytował ten post 21:49, 06.04.2019

  • 0

#42 Beryl

Beryl
  • Forumowicz
  • 438 postów
  • Skąd:SLU
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive +
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2013
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 07:54, 07.04.2019

U mnie też poszedł wosk we wszelkie otwory w masce, bagazniku oraz drzwiach. Cieszę się że mam zabezpieczone auto ale pewnie można by to zrobić lepiej. Jazza mam z 2015 roku i tam rdzy jest bardzo mało, prawie wcale - mam kanał , kompresor, narzędzia i minimalne pojęcie techniczno - mechaniczne dlatego zrobię to latem sam. Jedynie w kanale nie mogę umyć auta ale może do ropownicy wleje rozpuszczalnik i z grubsza umyje po piaskowaniu.
  • 0

#43 jarogame

jarogame
  • Forumowicz
  • 61 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.4
  • Wersja:S
  • KM:192
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:22, 07.04.2019

a jeżeli chodzi o wygluszenie to jakie środki i czy można je kłaść na warstwy antykorozyjne ?


  • 0

#44 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 23:18, 07.04.2019

a jeżeli chodzi o wygluszenie to jakie środki i czy można je kłaść na warstwy antykorozyjne ?

Nie wiem co Ty stosujesz lub co będziesz stosował

Tak jak wspomniałem ja stosuję tylko markowe i sprawdzone produkty i ten według linku z FORCHA stosuję w nadkolach po  nałożeniu zabezpieczenia jako warstwa ostateczna(grubo przy użyciu pędzla)Jak zachowają się inne produkty nie wiem.Firmę FORCH mam sprawdzoną .Używam od nich narzędzia  i chemię warsztatową ,odrdzewiacze itp

https://www.forch.pl...?s=ProductGroup


Użytkownik backdraft998 edytował ten post 13:31, 08.04.2019

  • 0

#45 bin

bin
  • Forumowicz
  • 50 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:120
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:H
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 12:26, 08.04.2019

O dobrze wiedzieć, bo też właśnie się do tego przymierzałem.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq