Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

konserwacja podwozia - środki

VIII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
145 odpowiedzi w tym temacie

#16 jarogame

jarogame
  • Forumowicz
  • 61 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.4
  • Wersja:S
  • KM:192
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:13, 17.03.2019

To opisz prosze rezultaty, ja tez zastanawiam sie nad tym ...


  • 0

#17 Beryl

Beryl
  • Forumowicz
  • 438 postów
  • Skąd:SLU
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive +
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2013
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 18:03, 25.03.2019

Koledzy potrzebuję szybkiej porady. Otóż mój samochód stoi od dziś na warsztacie celem konserwacji podwozia. Zostało dziś wszystko zdemontowane, umyte i przygotowanie do piaskowania. Na nadkolu ( tam gdzie zawsze zbiera się piach ) wykryto delikatną oznakę rdzy która zostanie usunięta i odpowiednio zabezpieczona. 

Urodził się jednak pomysł, aby konserwację w nadkolach pociągnąć nieco dalej ( około 0,5 cm ) poza rant. 

Czy jest to dobra opcja ? Lakier mam szary metalik więc będzie trochę widać taki pasek na nadkolu. Robił tak ktoś ? 

Chcę jak najlepiej zabezpieczyć auto, bo jest to rocznik 2013 a już trochę rdzy się pojawia. Mam zamiar autem jeździć z 5-7 lat. 


  • 0

#18 Uzumymw

Uzumymw
  • Forumowicz
  • 118 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:Ma
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 20:21, 25.03.2019

Wszystko zależy od koloru konserwacji (dla wizualnego wyglądu) - samo jego zabezpieczenie to dobra decyzja z powodu licznych zgrzewów w tamtym miejscu.
Poza barankiem można tez użyć bezbarwny środek wypierający wilgoć, jednak wymagać on będzie regularnie ponownego nałożenia.
 


  • 0

#19 Beryl

Beryl
  • Forumowicz
  • 438 postów
  • Skąd:SLU
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive +
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2013
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 21:05, 25.03.2019

Kolor konserwacji niestety czarny :) pod tym będzie jakiś podkład reaktywny koloru szarego. Jak by tylko ten podkład zostawić ? 


  • 0

#20 piasek101

piasek101
  • Forumowicz
  • 784 postów
  • Skąd:piaski
  • Silnik:2.0
  • Wersja:lifestile
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 39
Super

Napisano 22:05, 25.03.2019

,,Nieco dalej" - masz na myśli zagięty do wewnątrz brzeg błotnika ?

Mój kolor to raczej grafit (taki ciemny, nie pamiętam numeru) - zabezpieczę to na czarno.
W tamtym roku (po kupnie) wszystko na rantach było ok. więc nic nie robiłem.
Teraz zauważyłem zażółcone uszkodzenie po kamyku - w ciepłe dni zlikwiduję.
  • 0

#21 Uzumymw

Uzumymw
  • Forumowicz
  • 118 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:Ma
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 22:10, 25.03.2019

Sam podkład będzie mniej odporny na odpryski (+ nie każdy podkład nadaje się na warstwę ostateczną).

Prawdopodobnie najlepszą opcją byłoby położenie podkładu i na to jakiś drobny szary baranek. Wersja kombo to baranek z głową przypruszony lakierem w kolorze nadwozia.

 


  • 0

#22 Beryl

Beryl
  • Forumowicz
  • 438 postów
  • Skąd:SLU
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive +
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2013
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 22:27, 25.03.2019

A jest dobra opcją położyć na ten podkład, lub końcowy czarny baranek lakier zaprawkowy w kolorze nadwozia ? Mam taki
  • 0

#23 triksi

triksi
  • Forumowicz
  • 125 postów
  • Skąd:Biłgoraj
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 23:14, 25.03.2019

Malowanie rantów na czarno mi się kojarzy z polonezem , fiatem itp ale nie ważne. O ile to jest baranek taki jak na progi to spokojnie możesz pomalować i będzie wyglądało w miarę ok. Ale "baranek" typu konserwacja na podwozie to nie za bardzo bo on długo schnie , łapie kurz


  • 0

#24 Uzumymw

Uzumymw
  • Forumowicz
  • 118 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:Ma
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 20:19, 26.03.2019

A jest dobra opcją położyć na ten podkład, lub końcowy czarny baranek lakier zaprawkowy w kolorze nadwozia ? Mam taki

Raczej nie będzie to ładnie wyglądać - zostanie efekt malowania pędzlem.


  • 0

#25 jendrek.pzl

jendrek.pzl
  • Forumowicz
  • 89 postów
  • Skąd:Chełm Piaski
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 22:59, 26.03.2019

Kiedyś komuś coś tłumaczyłem z kolegów nie pamiętam komu.Jeśli blacha jest zdrowa po piaskowaniu to najpierw podkład epoxydowy,fafba też epoxy bo jest najlepsza[nie dopuszcza tlenu,wilgoci]a potem zabezpieczenie antykorozyjne żadne baranki bitgumy, chłoną wilgoć.Na koniec powinna być farba ale oszczędność zwycęża i tego nie robi nikt.Po zimie podnośnik i myjemy podwozie co roku,auto myjemy raz na miesiąc.Żadna myjnia automatyczna samochodowa jeśli jest możliwość bo błównym środkiem w myjni jest sól.Pracowałem w lotnictwie i tam nie było żadnej prowizorki Panowie.Chodzi oto żeby do metalu nie dostawała się wilgoć bo się utlenia.Jeśli jakiś blacharz robi to w ciągu 48h to ja mówię nie.


  • 1

#26 Beryl

Beryl
  • Forumowicz
  • 438 postów
  • Skąd:SLU
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive +
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2013
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 18:08, 27.03.2019

Temat odpuściłem. Mechanik który konserwuje mi podwozie, powiedział że tym najpierw musi się zająć lakiernik :) 

Po odbiorze pochwalę się zdjęciami z roboty :) 


  • 0

#27 gkill

gkill
  • Forumowicz
  • 723 postów
  • Skąd:Pomorskie
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 21:39, 27.03.2019

Ja jeszcze w zeszłym roku wiedząc że acco na nadkolach gniją pomalowałem je permą film(fluid film) w kolorze czarnym o dokładnie ten cały rant nadkola kolorem czarnym, moje auto ma kolor ciemnego grafitu więc nic nie widać że coś tam pędzlem pociągnąłem aż do linii nadwozia, zanim jaka kolwiek rdza w nich się pojawiła. Perma film jest dostępna w kolorze srebrnym i bezbarwnym(przypomina kolorem mleczko do parkietu z PRL-u). Jak ktoś ma srebrny lub czarny kolor perma film będzie idealna.


Użytkownik gkill edytował ten post 21:40, 27.03.2019

  • 0

#28 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6024 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 21:15, 30.03.2019

jeśli to zdrowa czysta blacha to tak, jeśli blacha która miała korozje i wżery to to nic nie daje wg mnie a tylko szkodzi

no chyba ,że ktoś wypiaskuje te miejsca to inna sprawa

 

Hmmm... kupiłem sobie na tylny lewy błotnik tył APP r-stop i na to APP u200.

Teraz już nie wiem, czy oczyszczać do "gołego", czy tylko delikatnie oczyścić i odtłuścić i wtedy r stop a następnie u200.

Jakie jest twoje zdanie? ran jest delikatnie pofalowany na krawędzi i w jednym miejscu mam dziurkę wielkości 1 groszówki...  Co radzisz dobry człowieku?:P 

Żebym wiedział że poza hamulcami robisz też takie rzeczy to bym Ci znalazł więcej zajęcia :P 


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#29 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 21:18, 30.03.2019

Jak masz dziurę i pofalowanie.. To wstawić kawałek blachy i dopiero zabezpieczyć..
  • 0

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam


#30 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6024 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 22:02, 30.03.2019

Dziura to za duże słowo, podobnie jak pofalowanie, pofalowanie to może 1/3 od końca krawędzi zagiętej do wnętrza. 

Myślałem czy lepiej nie będzie tych paru mm wyciąć i nie zaklepać rantów, bo przy 19 potrafi mi przytrzeć.

Kurde zawsze w hondach brało mi prawy tył błotniki... w VII prawy jest idealny, fabryczny, a lewy bierze delikatnie, widać że musiało zostać uszkodzone od kamienia itp. rzeczy, przegapiłem to i teraz jest:P 


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq