Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

konserwacja podwozia - środki

VIII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
145 odpowiedzi w tym temacie

#136 klosz007

klosz007
  • Klubowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 12:29, 02.07.2021

Ogólnie jest tak, że rdza była na rancie, między blachami no i wyszła na widoczną krawędź rantu błotnika, na trzech odcinkach. Po umyciu nadkola okazało się że zaczyna się też rudy nalot od wewnątrz, przy rancie błotnika, tam gdize zbiera się błoto (z braku nadkola). Po drugiej stronie nie ma korozji na rancie i między blachami ale jest też nalot na blasze od wewnątrz nadkola.

Zostało to umyte, oczyszczone jak się dało i pojechane APP R-Stop. 

 

Za jakiś czas kolejny krok, zastanawiam się co zapodać jako kolejne, wosk Tectyl ML ? Mechanik jest przeciwny rozwiązaniom typu Tectyl Bodywax bo nie widać co się pod tym dzieje. Lepsze byłoby coś przeźroczystego ale nadającego się nie tylko do profili zamkniętych.

 

Martwi mnie też korozyjny nalot na tylnych sankach i podłodze nad sankami.


Użytkownik klosz007 edytował ten post 12:34, 02.07.2021

  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#137 piasek101

piasek101
  • Forumowicz
  • 784 postów
  • Skąd:piaski
  • Silnik:2.0
  • Wersja:lifestile
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 39
Super

Napisano 21:36, 02.07.2021

Obadaj sanki od góry i wewnątrz.


  • 0

#138 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6020 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 18:22, 25.07.2021

http://krown.pl/pages/produkty

 

http://antymoto.com/...orozyjne-krown/

 

Warto? nie warto? Przy zdrowym podwoziu miało by to sens. 


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#139 tobwac

tobwac
  • Forumowicz
  • 63 postów
  • Skąd:KGR
  • Silnik:2.4
  • Wersja:EXE-S
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:22, 25.07.2021

http://krown.pl/pages/produkty

 

http://antymoto.com/...orozyjne-krown/

 

Warto? nie warto? Przy zdrowym podwoziu miało by to sens. 

Miałem okazję robić konserwacje w samochodzie, który był zabezpieczany kilka miesięcy wcześniej w KROWN. Większość miejsc nie miała już śladu tego preparatu, ewentualnie wchłoną się tak jak to podaje producent.  Korozja w samochodzie była na normalnym poziomie biorąc pod uwagę stan liczniki oraz wiek pojazdu.

Osobiście zdecydowałbym się na zabezpieczenie KROWN tylko w nowym samochodzie i tylko jeżeli będzie ono robione co roku, w innym przypadku wolałbym zrobić zabezpieczenie "normalną" metodą.


  • 0

#140 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6020 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 19:33, 25.07.2021

Podłoga mam zdrową,brak grama korozji. Przebieg 65 tysięcy. Dlatego pytam co postąpić.
  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#141 Hubert84

Hubert84
  • Klubowicz
  • 3 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:08, 01.04.2022

Ja się zdecyduję chyba na to:

https://www.noxan.pl...ykorozyjna.html

farba antykorozyjna na najbardziej korozyjne środowiska odporna na uderzenia, będąca jednocześnie gruntem, podkładem i warstwą wierzchnią itp.....

zamierzam zakupić dwa kolory czarny i jasny, na zmianę teymi kolorami malować tak by widać było dokładnie krycie między wartswami, minimum 3 warstwy, chyba 4 położę, by mieć prawie 400mikronów, wtedo producent podaje minimum 15 lat ochrony antyklorozyjnej.

dot. wątku Elastometal.

Czy zastosowałeś ten produkt? Jeżeli tak to jak efekty?


  • 0

#142 damian_acc

damian_acc
  • Nowy
  • 5 postów
  • Skąd:Parczew
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Upgrade S
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:06, 12.08.2023

Forch Korroplex mam trzyletni. Nada się do używania czy kupić nowy?


  • 0

#143 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
  • Skąd:Augustów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Comfort
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Civic FD7
Reputacja: 46
Super

Napisano 18:30, 13.08.2023

Forch Korroplex mam trzyletni. Nada się do używania czy kupić nowy?

Maczałeś w nim pędzel jak używałeś czy miałeś oddzielny pojemnik? Konsystencja jednolita, nie ma glutów?

Sprawdź na kawałku blachy czy dalej ma właściwości neutralizacji korozji. To jest konwerter korozji i to widać od razu, że działa czy nie. Z drugiej strony w zależności od opakowania cena jest 45-100 zł. Taki majątek?


  • 0

Do zobaczenia na trasie.


#144 damian_acc

damian_acc
  • Nowy
  • 5 postów
  • Skąd:Parczew
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Upgrade S
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:16, 15.08.2023

Maczałeś w nim pędzel jak używałeś czy miałeś oddzielny pojemnik? Konsystencja jednolita, nie ma glutów?

 

Przelewałem do oddzielnego pojemnika. Glutów brak.

 

Taki majątek?

Nie lubię jak się coś marnuje. No ale są ludzie co jedzenie wyrzucają...

 


  • 0

#145 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2651 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 17:39, 18.08.2023

No ale są ludzie co jedzenie wyrzucają...

prawdziwego jedzenia ludzie nie wyrzucają , a jeśli to co w sklepach sprzedają wyląduje na śmietniku to o tyle ludzie będą zdrowsi 


  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#146 MirekMirek

MirekMirek
  • Młodszy Forumowicz
  • 35 postów
  • Skąd:Szczecin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance plus A/T
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:50, 01.10.2023

Jestem po zakończonej amatorskiej konserwacji bez demontażu zawieszenia, zbiornika paliwa oraz zderzaków przesunięte na następny rok.  Konserwacja obejmowała demontaż nadkoli, osłony przewodów paliwowych, osłon podwozia, osłon termicznych, profili zamkniętych, spodów drzwi, maski, klapy bagażnika, wnęk tylnych nadkoli od środka samochodu.

Użyte środki:

- Na miejsca oczyszczone z korozji podkład epoksydowy dwuskładnikowy Transpoxy Masterbond Aluminium

- Profile zamknięte Noxudol 700

- Miejsca zasłonięte osłonami Noxudol 750

- Miejsca narażone na uszkodzenia mechaniczne Noxudol 1600

 

Koszt samych środków antykorozyjnych 837zł

 

Załączony plik  IMG_20230918_164946766-min-min.jpg   189,24 KB   7 Ilość pobrań

 

 


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq