Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

konserwacja podwozia - środki

VIII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
15 odpowiedzi w tym temacie

#1 gkill

gkill
  • Klubowicz
  • 201 postów
  • Skąd:Prabuty
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:25, 01.03.2019

Panowie naczytałem się na naszym i różnych forach i nie tylko o konserwacji podwozia i dalej nie wiem jakich środków użyć. Napisałem do kilku przedstawicieli producentów farb przemysłowych i zaproponowano mi takie zestawy:

Noxan - elastometal

Kamicor - interplus 256 + Interthane 990SG

A Wy co sądzicie o tych propozycjach? Może znacie jakieś lepsze środki? Mój accord ma powierzchowną korozję w podwoziu w okolicy koła zapasowego na łączeniu blach i na wózku.


  • 0

#2 triksi

triksi
  • Forumowicz
  • 56 postów
  • Skąd:Biłgoraj
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 22:03, 01.03.2019

Te co podałeś powinny się nadać , ja osobiście używam takich GenRock 9700 R   i na to środek bitumiczny  CARSYSTEM KS-500.  Farba podkładowa dosłownie wgryza się w blachę jak zaschnie to nawet gwoździem ciężko zdrapać , środek bitumiczny zawsze elastyczny nie pęka . Jak chcesz aby efekt był długi nie maluj na rdze oczyść do gołej blachy. Pomimo że producenci dopuszczają na rdze

 
  • 0

#3 jarogame

jarogame
  • Nowy
  • 6 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.4
  • Wersja:S
  • KM:192
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:40, 15.03.2019

Witam odswieze troche temat... czy pomalowanie podanymi srodkami w poscie powyzej na rdze zapobiegnie jej rozprzestrzenianiu? Rdze trzebs by bylo zeszlifowac chyba? Czy skoro producent dopuszcza pokrywanie rdzy srodkiem to to jakos zapobiega rozprzestrzenieniu?

Użytkownik jarogame edytował ten post 07:52, 15.03.2019

  • 0

#4 gkill

gkill
  • Klubowicz
  • 201 postów
  • Skąd:Prabuty
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:13, 15.03.2019

Należy usunąć luźną rdze zgodnie z Sta2 czy jakoś tak. Najlepiej do gołej blachy oczyścić i zapoznać się z kartą techniczną produktu. Zamiast hamerite lepszym wyjściem jest elastometal, który znosi środowiska agresywne C5I i C5M. Ja się właśnie zastanawiam nad elastometalem i interplusem 256+poliulretanowa farba a transpxy masterbond aluminium.


  • 0

#5 Seth

Seth
  • Administrator
  • 5643 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 51
Super

Napisano 11:08, 15.03.2019

a ja powiem tak- bo już parę dobrych lat różne rzeczy stosowałem , zabezpieczałem i widziałem co się dzieje po roku dwóch i więcej

 

Tylne nadkola w 6 genie od środka

 

- brak w samych brzegach wewnętrzej strony nadkoli, w miejscu załamania jakiegokolwiek zabezpieczenia, blacha plus lakier i tyle, przy wlewie PB to samo

   * miałem tylko lekke odparzenia lakieru , takie mikro purchelki złożone z farby, pod spodem goła blacha i taki pyłek rudy,  blacha zdrowa jak dzwon, zero jakichkolwiek wrzerów czy coś

   * szczotka na wiertarke i przejechałęm , oczyściłem

   * odtłuściłęm

   * dwie warstwy hammerite na to

   * i na to na bogato tectylem body safe

       Z tego co wiem od 5 lat trzyma się aż miło, zero jakiejkolwiek rdzy

- z przodu łaczenie blach i ściana grodziowa

    * odłaziła ori masa uszczelniająca

    * zerwałem, wyczyściłem ile się dało i prosto na rdze zawaliłem nowej masy poliuretanowo klejącej

       Po paru latach coś tam zaczeło odchodzić - więc warto by to powtórzyć

 

W civicu 7

  - Tylne łączenie podłogi korozja

    * wyczyszczone ile sie dalo, ale dosc duze wrzery

    * zalane na grubo tectyla ML - pozostawione do wyschniecia

    * zalane tectylem body same na grubo

    * wszystko na gołą blache i rdze

         Wszystko się trzyma do dziś, korozja zatrzymana, a to była spora korozja

 

W Jazzie

 

- stan perfekt grama rdzy więc odtłuszczenie na to tectyl ML i potem Body Safe

- jedno miejsce w tylnym nadkolu pod plastikiem, na dole, tam zawsze błoto i mokro, ten plastik jest bezsensu, ma chronić chcyba od kamieni ale zbiera się tam syf

   * zdjąłem a tam lekka korozja, więc wyszlifowane ile się dało na błysk

   * zalałem na grubo Tectylem MLem i Body safem - po zimie zdjąłem , pod werstwą tectylu dalej zero rdzy, wiec znow zalałem tectylem

Zabezpieczenie położone na fabryczne zabezpieczenie poodpadało, w miejscach bołej blachy trzyma się i wszystko super

 

W acco7

- tylne nadkola pod plastikowymi nadkolami, stan słaby, mimo iż z zewnątrz parę purchelków tylko małych

   * wyczyszczone i zalane tectylem na grubo , zobaczymy po zimie co się stało :)

 

 

Wnioski moje

- dawanie na wyczyszczoną rdze  jakiejkolwiek farby jest bezcelowe

- zamiast farby lepiej zalać to tectylem ML i potem Body safe, to nie wysycha więc ani wilgoć ani rdza się nie rozwija- zresztą sam to przetestowałem i sprawdziłem

- malowanie antykorozyjną farbą tylko na całkowicie zdrowe powierzchnie  ma sens i potem zabezpieczenie antykorozyjne

- nakladanie antykorozyjnych zabezpieczen na inne zabezpieczenie fabryczne jest bezcelowe bo to i tak odpadnie, ten ori baranek świetnie spełnia swoją funkcję

- absolutnie nie zrywać seryjnych zabezpieczen! no chyba ze odpadają- co zdarza się niezwykle rzadko i tylko w niektórych miejscach


  • 1

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#6 piotrekk6

piotrekk6
  • Forumowicz
  • 147 postów
  • Skąd:Lu
  • Silnik:K24
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 12:48, 15.03.2019

Czyli generalnie tecty + body safe na gołą blache.

 

Ja myślałem żeby jeszcze przed tym dać podklad epoksydowy


  • 0

#7 Seth

Seth
  • Administrator
  • 5643 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 51
Super

Napisano 14:53, 15.03.2019

jeśli to zdrowa czysta blacha to tak, jeśli blacha która miała korozje i wżery to to nic nie daje wg mnie a tylko szkodzi

no chyba ,że ktoś wypiaskuje te miejsca to inna sprawa


  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#8 motorzysta95

motorzysta95
  • Moderator
  • 1577 postów
  • Skąd:Gorlice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 47
Super

Napisano 19:07, 15.03.2019

A czy np. po wyczyszczeniu można na to dać R-stopa i dopiero te środki Valvoline ?


  • 0

Japan forever !


#9 Seth

Seth
  • Administrator
  • 5643 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 51
Super

Napisano 20:31, 15.03.2019

Mozna

Ale dla mnie te r-stopy i brunoxy to szit -ale to moje odczucia bo uzywalem tego i po tym rdza wylazi bardzo szybko
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#10 motorzysta95

motorzysta95
  • Moderator
  • 1577 postów
  • Skąd:Gorlice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 47
Super

Napisano 21:36, 15.03.2019

Myślisz, ze jak się da R-stopa to szybciej wyjdzie niż bez używając samego Valvo ? Tectyla ML lać tyle aż będzie brązowo i grubo wszędzie ?


  • 0

Japan forever !


#11 Seth

Seth
  • Administrator
  • 5643 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 51
Super

Napisano 21:42, 15.03.2019

Tak to wg mnie wyglada
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#12 rudi0018

rudi0018
  • Forumowicz
  • 79 postów
  • Skąd:Łódzkie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 07:05, 16.03.2019

Mozna

Ale dla mnie te r-stopy i brunoxy to szit -ale to moje odczucia bo uzywalem tego i po tym rdza wylazi bardzo szybko

https://www.youtube....h?v=-4rhOvtwIA8 Film z porównania tych dwóch produktów i rzeczywiście brunox to shit, rzeczywiście i można jeszcze nie jeden filmik na to znaleźć. 
Mój przyszły teść, który jest lakiernikiem i również zajmował się konserwacją podwozi brunoxa również nie poleca, stosuje on APP R-STOP lub Corizon i sam się zastanawiam, który produkt wybrać na konserwację w tym roku. 

 

Mój plan na wykonanie konserwacji podwozia oparty na doświadczeniach innych osób to:
Ciepłe/gorące dni z małą wilgotnością powietrza (najlepiej latem)
Ściągnięcie nadkoli
Dokładne umycie nadkoli i podwozia

Pozwolenie na wyschnięcie i odparowaniu wody ze wszystkich zakamarków

Dokładne oczyszczenie ognisk rdzy
Pomalowanie czymś antykorozyjnym (ja jestem zwolennikiem malowania takimi produktami, ponieważ nigdy nie uda nam się usunąć w 100% rdzy i zawsze jakiś nawet ułamek procenta zostanie) i wyschnięcie
Nad kolejnym punktem zastanawiam się czy położyć podkład epoksydowy, czy nie, w celu odcięcia w 100% dostępu powietrza, jak uważacie?
I położenie zabezpieczenia i tu również zastanawiam się czy wybrać Valvoline Body Safe, czy bardziej iść w "baranka elastycznego" (żadnych bitexów, które opadają płatami lub robią się opryski od kamieni, bo z czasem twardnieją, to samo niektóre baranki).
Do profili zamkniętych Tectyl ML.

 

To jest mój plan na konserwację, jeśli uważacie, że można byłoby coś poprawić, jest całkiem zły lub coś źle napisałem (dopiero się uczę), to czekam na opinie i odpowiedzi. ;)


Użytkownik rudi0018 edytował ten post 07:11, 16.03.2019

  • 0

#13 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2322 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 09:44, 16.03.2019

ja oczyściłem zardzewiałą blachę szczotką drucianą (tak z grubsza że zostało coś tam rdzy) i jesienią pomalowałem to samym podkładem epoksydowym dwuskładnikowym, to teraz  już ruda wyszła spod tego podkładu. Także to trzeba raczej piaskować żeby było na lata.


Użytkownik Maxell edytował ten post 09:45, 16.03.2019

  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#14 jarogame

jarogame
  • Nowy
  • 6 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.4
  • Wersja:S
  • KM:192
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:52, 16.03.2019

No to sam podkład nie jest antykorozyjny chyba, to nic dziwnego że rdza wyszła


  • 0

#15 gkill

gkill
  • Klubowicz
  • 201 postów
  • Skąd:Prabuty
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:23, 17.03.2019

Ja się zdecyduję chyba na to:

https://www.noxan.pl...ykorozyjna.html

farba antykorozyjna na najbardziej korozyjne środowiska odporna na uderzenia, będąca jednocześnie gruntem, podkładem i warstwą wierzchnią itp.....

zamierzam zakupić dwa kolory czarny i jasny, na zmianę teymi kolorami malować tak by widać było dokładnie krycie między wartswami, minimum 3 warstwy, chyba 4 położę, by mieć prawie 400mikronów, wtedo producent podaje minimum 15 lat ochrony antyklorozyjnej.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq