Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Zle prowadzenie na nierownosciach

VIII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
36 odpowiedzi w tym temacie

#1 bob71

bob71
  • Nowy
  • 3 postów
  • Skąd:UK
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2013
  • Nadwozie:CL
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:25, 28.02.2019

Witam. Mam problem z moja henka. Otoz jestem szczesliwym posiadaczem Hondy Accord (2013r, silnik 2.0, automat ). Niestety mam problem z prowadzeniem samochodu na nierownosciach. Wystarczy, ze wjade w niewielki dolek lub koleine I kierownica mi szaleje, skreca sama w lewo, w prawo. I tu jest haczyk. Na felgach 16" I zimowych oponach wszystko jest w jak najlepszym porzadku. Ale teraz zmienilem na letnie na felgach 17" I samochod glupieje. Zaznaczam ze opony letnie maja tylko rok. Zimowe sa z tego roku. Zbieznosc jest ok, nie robilem calej geometrii. Ale skoro na 16" jest ok, to na 17" rowniez powinno byc ok, wiec nie wydaje mi sie zeby to mialo jakies znaczenie. Macie moze jakies sugestiie, gdzie szukac przyczyny? Dzieki


  • 0

#2 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 7382 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 69
Super

Napisano 15:10, 28.02.2019

Jakie felgi?
Jakie nakrętki
Pierścienie centrujące masz?

Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka
  • 0

Zanim zadasz m pytanie na PW w  sprawie giełdy  przeczytaj dokładnie regulamin tego działu.


#3 Sebaj

Sebaj
  • Forumowicz
  • 393 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Cm2
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 15:46, 28.02.2019

Chyba nakrętki czy pierścienie nie będą miały wpływu. Ręcznej felgi (et, szerokość) lub opony (szerokość, twarde ścianki)

Wysłane z mojego LG-H930 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#4 lukasrz

lukasrz
  • Forumowicz
  • 419 postów
  • Skąd:LUBLIN
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS -35mm
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 17:04, 28.02.2019

Wina większych kół i szerszych opon, to 100% normalne, nie spodziewaj się, że na 17" będzie taki sam komfort, będzie dużo gorzej. Przy szerokości opony 215 szarpie już dosyć mocno, że trzeba się pilnować, a Ty jakie opony masz?


  • 0

#5 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 7382 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 69
Super

Napisano 18:13, 28.02.2019

Chyba nakrętki czy pierścienie nie będą miały wpływu. Ręcznej felgi (et, szerokość) lub opony (szerokość, twarde ścianki)

Wysłane z mojego LG-H930 przy użyciu Tapatalka

nie założenie pierścieni centrujących nie będzie miało wpływu?
Albo nakrętka sferyczna do stożkowego gniazda?


  • 0

Zanim zadasz m pytanie na PW w  sprawie giełdy  przeczytaj dokładnie regulamin tego działu.


#6 lukasrz

lukasrz
  • Forumowicz
  • 419 postów
  • Skąd:LUBLIN
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS -35mm
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 18:14, 28.02.2019

Wy naprawdę to piszecie?
  • 0

#7 pawlik118

pawlik118
  • Klubowicz
  • 1432 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 33
Super

Napisano 19:10, 28.02.2019

nie założenie pierścieni centrujących nie będzie miało wpływu?
Albo nakrętka sferyczna do stożkowego gniazda?

gdyby koło było założone niecentrycznie to były by ogromne wibracje. Gdyby nakrętki były nieodpowiednie ORAZ słabo dokręcone to było by słychać głośne stukanie prowadzące do odpadnięcia koła. Pierścienie centrujace służą TYLKO do ustawienia koła i po jego dokreceniu nie spełniają już żadnej funkcji (w innym aucie ich nie mam i koło idealnie wycentrowala się A srubach)

Użytkownik pawlik118 edytował ten post 19:11, 28.02.2019

  • 0

#8 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 7382 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 69
Super

Napisano 19:14, 28.02.2019

No nie do końca.
W zeszłym roku jadąc nowym autem miałem podobnie. Co jakiś czas walilo kierownicą.
Jak pojechałem zmienić opony to się okazało że jakoś magik idiota założył nakrętki odwrotnie. Płaskim do felki a sferą na zewnątrz.

Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka
  • 0

Zanim zadasz m pytanie na PW w  sprawie giełdy  przeczytaj dokładnie regulamin tego działu.


#9 triksi

triksi
  • Forumowicz
  • 102 postów
  • Skąd:Biłgoraj
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 19:34, 28.02.2019

Jakie felgi?
Jakie nakrętki
Pierścienie centrujące masz?

Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka

Kolega może mieć rację . Odpowiednie nakrętki są bardzo ważne bo niby jak prawidłowo ma się wycentrować koło za pomocą stożkowych nakrętek jak gniazda nie będą stożkowe . Dokręcić się da i zapewniam że nie będzie stukać . Pierścień też jest po coś między innymi aby koło było prawidłowo osadzone Szerokość opony pomiędzy 16 a 17 nie ma dużego wpływu na zachowanie auta w koleinach bez przesady. Sam jeżdżę na 16 w zimie i 17 lato i w prowadzeniu auta nie odczuwam różnicy jedynie nieco niższy komfort.  Chyba że kolega ma założone jakieś szerokie kapcie


Użytkownik triksi edytował ten post 23:05, 28.02.2019

  • 0

#10 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 7382 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 69
Super

Napisano 19:58, 28.02.2019

Poza tym jak ktoś wie, że nie ma pierścieni centrujących a powinien to dokręca kolejno i delikatnie. 
Ktoś kto nie wie to dokręci od razu na siłę i niekoniecznie wycentruje na gniazdach.


  • 0

Zanim zadasz m pytanie na PW w  sprawie giełdy  przeczytaj dokładnie regulamin tego działu.


#11 pawlik118

pawlik118
  • Klubowicz
  • 1432 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 33
Super

Napisano 20:22, 28.02.2019

Wszystkie siły koła przenoszą się przez tarcie pomiędzy felgą a tarczą, śruby służą tylko do docisniecia felgi do tarczy (połączenie śrubowe sprężone). Pierscień do wycentrowania, choć po dokreceniu i tak felga centruje sie na śrubach. Moj kolega również miał odwrotnie założone śruby i było słychać stuki, bo śruby z czasem się poluzowały. Co do tego tematu - accord vii na 17" i 225 ciągnie w koleinach, taki już urok tego modelu.
  • 0

#12 coral_snake

coral_snake
  • Nowy
  • 17 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2013
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 22:14, 28.02.2019

Mam to samo, ale tylko na letnich oponach. Rozmiar fabryczny. Jak w zeszłym roku pierwszy raz zmieniłem koła na wiosnę, to się przeraziłem, że coś spieprzyłem przy montażu. Na nierównościach i koleinach ciągnie kierownicą. Mam ciągle jeszcze fabryczne Bridgestony - twarde i głośne. Na miękkich zimowych Michelinach z głębokim bieżnikiem ta kwestia nie występuje.

Przyzwyczaiłem się - zakładam, że to specyfika szerokości i twardości opony.


  • 0

#13 mobias

mobias
  • Nowy
  • 6 postów
  • Skąd:WOT
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:18, 28.02.2019

Mam na 18 tak samo, ciągnie kierownicą na nierównej drodze. Na dobrym asfalcie jedzie jak po sznurku.


  • 0

#14 Sebaj

Sebaj
  • Forumowicz
  • 393 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Cm2
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 07:16, 01.03.2019

Wszystkie siły koła przenoszą się przez tarcie pomiędzy felgą a tarczą, śruby służą tylko do docisniecia felgi do tarczy (połączenie śrubowe sprężone). Pierscień do wycentrowania, choć po dokreceniu i tak felga centruje sie na śrubach. Moj kolega również miał odwrotnie założone śruby i było słychać stuki, bo śruby z czasem się poluzowały. Co do tego tematu - accord vii na 17" i 225 ciągnie w koleinach, taki już urok tego modelu.

W pełni się zgadzam. Źle wycentrowanie koło (przez śruby czy brak pierścieni) nie będzie powodowało ciągnięcia w koleinach tylko wibracje podczas jazdy.

Wysłane z mojego LG-H930 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#15 bob71

bob71
  • Nowy
  • 3 postów
  • Skąd:UK
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2013
  • Nadwozie:CL
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:38, 01.03.2019

Witam, dzieki za podpowiedzi. Pierscieni centrujacych nie mam, zakladam kola letnie tak samo jak zimowe, czyli jak zwykly Kowalski. Odkrecam, zmieniam kolo przykrecam. Opony letnie na felgach 17" mam faktycznie wieksze, bo 225, zimowe 205. Moze faktycznie ten model tak po prostu ma. Nie jest tak, ze wyrywa mi samochod na sasiedni pas, ale roznica jest spora.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq