Witam. Mam problem z moja henka. Otoz jestem szczesliwym posiadaczem Hondy Accord (2013r, silnik 2.0, automat ). Niestety mam problem z prowadzeniem samochodu na nierownosciach. Wystarczy, ze wjade w niewielki dolek lub koleine I kierownica mi szaleje, skreca sama w lewo, w prawo. I tu jest haczyk. Na felgach 16" I zimowych oponach wszystko jest w jak najlepszym porzadku. Ale teraz zmienilem na letnie na felgach 17" I samochod glupieje. Zaznaczam ze opony letnie maja tylko rok. Zimowe sa z tego roku. Zbieznosc jest ok, nie robilem calej geometrii. Ale skoro na 16" jest ok, to na 17" rowniez powinno byc ok, wiec nie wydaje mi sie zeby to mialo jakies znaczenie. Macie moze jakies sugestiie, gdzie szukac przyczyny? Dzieki
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
#1
Napisano 13:25, 28.02.2019
#2
Napisano 15:10, 28.02.2019
Jakie nakrętki
Pierścienie centrujące masz?
Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka
#3
Napisano 15:46, 28.02.2019
Wysłane z mojego LG-H930 przy użyciu Tapatalka
#4
Napisano 17:04, 28.02.2019
Wina większych kół i szerszych opon, to 100% normalne, nie spodziewaj się, że na 17" będzie taki sam komfort, będzie dużo gorzej. Przy szerokości opony 215 szarpie już dosyć mocno, że trzeba się pilnować, a Ty jakie opony masz?
#5
Napisano 18:13, 28.02.2019
Chyba nakrętki czy pierścienie nie będą miały wpływu. Ręcznej felgi (et, szerokość) lub opony (szerokość, twarde ścianki)
Wysłane z mojego LG-H930 przy użyciu Tapatalka
nie założenie pierścieni centrujących nie będzie miało wpływu?
Albo nakrętka sferyczna do stożkowego gniazda?
#6
Napisano 18:14, 28.02.2019
#7
Napisano 19:10, 28.02.2019
gdyby koło było założone niecentrycznie to były by ogromne wibracje. Gdyby nakrętki były nieodpowiednie ORAZ słabo dokręcone to było by słychać głośne stukanie prowadzące do odpadnięcia koła. Pierścienie centrujace służą TYLKO do ustawienia koła i po jego dokreceniu nie spełniają już żadnej funkcji (w innym aucie ich nie mam i koło idealnie wycentrowala się A srubach)nie założenie pierścieni centrujących nie będzie miało wpływu?
Albo nakrętka sferyczna do stożkowego gniazda?
Użytkownik pawlik118 edytował ten post 19:11, 28.02.2019
#8
Napisano 19:14, 28.02.2019
W zeszłym roku jadąc nowym autem miałem podobnie. Co jakiś czas walilo kierownicą.
Jak pojechałem zmienić opony to się okazało że jakoś magik idiota założył nakrętki odwrotnie. Płaskim do felki a sferą na zewnątrz.
Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka
#9
Napisano 19:34, 28.02.2019
Jakie felgi?
Jakie nakrętki
Pierścienie centrujące masz?
Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka
Kolega może mieć rację . Odpowiednie nakrętki są bardzo ważne bo niby jak prawidłowo ma się wycentrować koło za pomocą stożkowych nakrętek jak gniazda nie będą stożkowe . Dokręcić się da i zapewniam że nie będzie stukać . Pierścień też jest po coś między innymi aby koło było prawidłowo osadzone Szerokość opony pomiędzy 16 a 17 nie ma dużego wpływu na zachowanie auta w koleinach bez przesady. Sam jeżdżę na 16 w zimie i 17 lato i w prowadzeniu auta nie odczuwam różnicy jedynie nieco niższy komfort. Chyba że kolega ma założone jakieś szerokie kapcie
Użytkownik triksi edytował ten post 23:05, 28.02.2019
#10
Napisano 19:58, 28.02.2019
Poza tym jak ktoś wie, że nie ma pierścieni centrujących a powinien to dokręca kolejno i delikatnie.
Ktoś kto nie wie to dokręci od razu na siłę i niekoniecznie wycentruje na gniazdach.
#11
Napisano 20:22, 28.02.2019
#12
Napisano 22:14, 28.02.2019
Mam to samo, ale tylko na letnich oponach. Rozmiar fabryczny. Jak w zeszłym roku pierwszy raz zmieniłem koła na wiosnę, to się przeraziłem, że coś spieprzyłem przy montażu. Na nierównościach i koleinach ciągnie kierownicą. Mam ciągle jeszcze fabryczne Bridgestony - twarde i głośne. Na miękkich zimowych Michelinach z głębokim bieżnikiem ta kwestia nie występuje.
Przyzwyczaiłem się - zakładam, że to specyfika szerokości i twardości opony.
#13
Napisano 22:18, 28.02.2019
Mam na 18 tak samo, ciągnie kierownicą na nierównej drodze. Na dobrym asfalcie jedzie jak po sznurku.
#14
Napisano 07:16, 01.03.2019
W pełni się zgadzam. Źle wycentrowanie koło (przez śruby czy brak pierścieni) nie będzie powodowało ciągnięcia w koleinach tylko wibracje podczas jazdy.Wszystkie siły koła przenoszą się przez tarcie pomiędzy felgą a tarczą, śruby służą tylko do docisniecia felgi do tarczy (połączenie śrubowe sprężone). Pierscień do wycentrowania, choć po dokreceniu i tak felga centruje sie na śrubach. Moj kolega również miał odwrotnie założone śruby i było słychać stuki, bo śruby z czasem się poluzowały. Co do tego tematu - accord vii na 17" i 225 ciągnie w koleinach, taki już urok tego modelu.
Wysłane z mojego LG-H930 przy użyciu Tapatalka
#15
Napisano 07:38, 01.03.2019
Witam, dzieki za podpowiedzi. Pierscieni centrujacych nie mam, zakladam kola letnie tak samo jak zimowe, czyli jak zwykly Kowalski. Odkrecam, zmieniam kolo przykrecam. Opony letnie na felgach 17" mam faktycznie wieksze, bo 225, zimowe 205. Moze faktycznie ten model tak po prostu ma. Nie jest tak, ze wyrywa mi samochod na sasiedni pas, ale roznica jest spora.
Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII
|
VIII
Mechanik →
UkÅ‚ad elektryczny →
Jakie żarówki HB3 do świateł długich (jako dzienne) ?Napisany przez michal750 , wczoraj, 18:04 VIII, hb3 żarówki dzienne |
|
|
|
VIII
Mechanik →
Zawieszenie →
2.2 pływanie autaNapisany przez ksiądz wikary , 15 kwi 2024 VIII, zawieszenie |
|
|
||
VIII
Mechanik →
Nadwozie →
Demontaż nadkolaNapisany przez Accord2.4 , 14 kwi 2024 VIII |
|
|
||
|
VIII
Mechanik →
Zawieszenie →
Ścięte opinyNapisany przez kirsa , 13 kwi 2024 VIII |
|
|
|
VIII
Mechanik →
Opony / Felgi →
VIII generacja - felgi - opony →
Jaka dojazdówka 17 cali ?Napisany przez michal750 , 07 kwi 2024 VIII, zapas, dojazdówka |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych