Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Spadajace obroty na zimnym silniku

VIII obroty

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
27 odpowiedzi w tym temacie

#1 rekebukus

rekebukus
  • Forumowicz
  • 102 postów
  • Skąd:UK Luton
  • Silnik:2.4
  • Wersja:EX
  • KM:204
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 15:52, 17.02.2019

Witam dzis zauwazylem ze rano,   po odpaleniu zimnego silnika po przygazowaniu na biegu jalowym powyzej 3tys-5tys obrotow jak puszcze pedal gazu to wskazowka spada bardzo nisko (okolo 200) ze az jest szarpniecie malo nie zgasnie i po sekundzie podnosi sie do okolo 900. Nie ma znaczenia czy to benzyna czy lpg. Jak silnik sie juz rozgrzeje to jest normalnie i wszystko w porzadku. Zdarza sie tez czasem 1x na 10-20 ze nie chce odpalic za pierwszym razem. Swiece wymieniane 6mcy temu i do tej pory bylo wszystko w porzadku.


Użytkownik rekebukus edytował ten post 15:58, 17.02.2019

  • 0

#2 muloj

muloj
  • Forumowicz
  • 109 postów
  • Skąd:Bieszczady
  • Silnik:K24
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU 2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:09, 17.02.2019

Witam dzis zauwazylem ze rano,   po odpaleniu zimnego silnika po przygazowaniu na biegu jalowym powyzej 3tys-5tys obrotow jak puszcze pedal gazu to wskazowka spada bardzo nisko (okolo 200) ze az jest szarpniecie malo nie zgasnie i po sekundzie podnosi sie do okolo 900. Nie ma znaczenia czy to benzyna czy lpg. Jak silnik sie juz rozgrzeje to jest normalnie i wszystko w porzadku. Zdarza sie tez czasem 1x na 10-20 ze nie chce odpalic za pierwszym razem. Swiece wymieniane 6mcy temu i do tej pory bylo wszystko w porzadku.

Przepustnica do czyszczenia.


  • 0

Tomek
zawsze czarna perła  Hania CG9>CL7>CU2  2.4 i-VTEC


#3 Ciapatyz

Ciapatyz
  • Forumowicz
  • 409 postów
  • Skąd:Pasiecznik/Eitorf
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 10:56, 18.02.2019

Na początek przepustnica do wyczyszczenia

Wysłane z mojego SM-G531F przy użyciu Tapatalka
  • 0

#4 rekebukus

rekebukus
  • Forumowicz
  • 102 postów
  • Skąd:UK Luton
  • Silnik:2.4
  • Wersja:EX
  • KM:204
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 13:47, 19.02.2019

No dobra kupilem plyn do czyszczenia dobralem sie do niej ale odziwo bylo tam czysciutko. Przeczyscilem dla pewnosci ale nie bylo tam prawie zadnego nagaru. Nie znam sie ale w srodku nie jest ona domknieta na 100% jest odrobinke uchylona, ale chyba tak musi byc bo jak docisnalem palcem to czulem opor sprezynki. Gdy domykam ja na 100% Widac tez ze w niektorych miejscach jest delikatny przeswit ale to taki ze moze wlos by tam wszedl (ale prozni by nie zrobil) Wszystkie przewody nie poparciale i raczej szczelne.
Dzis rano jak byly 4 stopnie tez nie chcial odpalic ani za pierwszym ani za drugim, dopiero jak mu wcisnalem gaz do oporu i przekrecilem kluczyk ponownie to odpalil. Tylko pedal musial byc wcisniety do oporu. Wczesniej nigdy nie musialem tak robic.

Użytkownik rekebukus edytował ten post 14:03, 19.02.2019

  • 0

#5 muloj

muloj
  • Forumowicz
  • 109 postów
  • Skąd:Bieszczady
  • Silnik:K24
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU 2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:32, 19.02.2019

Kolego jak się do niej dobrałeś bo jeśli od przodu to się nie dobrałeś syf jest za klapką przepustnicy i musisz ją odkręcić do czyszczenia.


  • 0

Tomek
zawsze czarna perła  Hania CG9>CL7>CU2  2.4 i-VTEC


#6 rekebukus

rekebukus
  • Forumowicz
  • 102 postów
  • Skąd:UK Luton
  • Silnik:2.4
  • Wersja:EX
  • KM:204
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:35, 19.02.2019

Wykręciłem ją całą, na czterech śrubach była..
  • 0

#7 rekebukus

rekebukus
  • Forumowicz
  • 102 postów
  • Skąd:UK Luton
  • Silnik:2.4
  • Wersja:EX
  • KM:204
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 23:33, 19.02.2019

Teraz mam falujące obroty na biegu jałowym pomiędzy 730 - 870 Rpm . Sprawdziłem pod obd2. Na LPG jest równo tylko na benzynie falują. Co teraz? odłączyć klemy i samo się ustawi jak pojeżdżę trochę?


  • 0

#8 pawlik118

pawlik118
  • Klubowicz
  • 1271 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 26
Super

Napisano 23:39, 19.02.2019

Dla mnie to typowe objawy "zaworów do regulacji".
  • 0

#9 rekebukus

rekebukus
  • Forumowicz
  • 102 postów
  • Skąd:UK Luton
  • Silnik:2.4
  • Wersja:EX
  • KM:204
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 23:56, 19.02.2019

Dla mnie to typowe objawy "zaworów do regulacji".

Robiłem w ASO 5-mcy temu..

A te falujące obroty pojawiły się dzisiaj  po tym czyszczeniu..


  • 0

#10 iwan

iwan
  • Forumowicz
  • 482 postów
  • Skąd:BBłota
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Latajacy Dywan
  • KM:155 reszta pasie sie w przydrożnym rowie
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL 7
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 00:19, 20.02.2019

Po czyszczeniu przepustnicy prawdopodobnie trzeba zrobic komputerem adaptacje przepustnicy.

Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka
  • 0

#11 rekebukus

rekebukus
  • Forumowicz
  • 102 postów
  • Skąd:UK Luton
  • Silnik:2.4
  • Wersja:EX
  • KM:204
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 12:47, 20.02.2019

Po czyszczeniu przepustnicy prawdopodobnie trzeba zrobic komputerem adaptacje przepustnicy.

Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka

Wyczytałem jeszcze aby spróbować  odłączyć klemę i odpalić go po tym, żeby sobie silnik pochodził na wolnych obrotach, do odpalania wentylatora. Zrobiłem tak dokładnie i w trakcie tego zabiegu pojawiły się na chwile  jakieś stuki z okolic pokrywy zaworów, takie metaliczne pukanie jakby łyżką stołową popukać w obudowę koło bagnetu po lewej stronie. Tak z 10x i przestało. Ramię rolki napinacza nie jest idealnie bez ruchu, na wskaźniku widać jak kreseczka wskaźnika co chwilę skacze. Tylko nie wiem czy to od tych obrotów czy coś się tam przyciera. Może łożysko jakieś? bo wcześniej też z 5-mcy temu założyłem nowy pasek wielorowkowy i był bardzo ciasny według starego aż ledwo go założyłem, ale dokładnie taki który był dedykowany pod mój numer rejestracyjny oraz pytałem tu na forum  i wszyscy pisali że mają dokładnie taki sam  (7PK1715) w tym silniku. Jak przełączę na LPG jest dużo lepiej.   Umówiłem się do mechesa bo najwyraźniej coś się tam złego zaczyna dziać.  Regulację zaworów robiłem w ASO jakieś 5 m-cy temu i przejechałem może 5-6 tyś km. Przebieg auta około 115tyś km. Dodam jeszcze że w maju założyłem instalację lpg i mam nadzieję że to nie jest objaw wypalenia gniazda zaworów ...


  • 0

#12 muloj

muloj
  • Forumowicz
  • 109 postów
  • Skąd:Bieszczady
  • Silnik:K24
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU 2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:42, 20.02.2019

Kolego po każdym czyszczeniu przepustnicy jest konieczne ustawienia przepustnicy do ustawień fabrycznych i ponowna nauka a nie tak jak ty to robiłeś.


  • 0

Tomek
zawsze czarna perła  Hania CG9>CL7>CU2  2.4 i-VTEC


#13 rekebukus

rekebukus
  • Forumowicz
  • 102 postów
  • Skąd:UK Luton
  • Silnik:2.4
  • Wersja:EX
  • KM:204
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 16:53, 22.02.2019

Byłem u mechesa zrobił to co trzeba, ale nic nie pomogło. Okazało się że jest to jest problem z zapłonem. Komputer pokazuje  że co chwile na każdym z 4 cylindrów pojawia się ,,Misfire'' Silnik nie równo chodzi bo coś tam z iskrą nie gra tak jak powinno i dlatego silnik nie równo pracuje. Świece wymieniałem 6-mcy memu na nowe Denso irydowe. Włożyłem dziś na sprawdzenie stare świece na których silnik pracował normalnie i nadal problem występuje. Następna część jaką zalecił mi sprawdzić to są cewki. Czy jest możliwe że wszystkie 4 cewki mogły by paść ? Kupie 4 cewki i jak się okaże że na nowych jest to samo a moje są dobre, to nie wiem czy będę mógł je zwrócić..  Czy może się okazać że jeszcze inna część oprócz ty cewek?


  • 0

#14 Ciapatyz

Ciapatyz
  • Forumowicz
  • 409 postów
  • Skąd:Pasiecznik/Eitorf
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 19:49, 22.02.2019

Nie kupuj cewek bo zmarnujesz pieniądze prawdopodobnie. Pojedź do kogoś kto ma dobre opinie jeśli chodzi o diagnostykę. Trzeba by czujniki posprawdzać. Zmierzyć kompresję i sprawność cylindrów. A świece irydowe? Pod gaz? Nie za dobrze pamiętam ale do gazu się chyba nie nadają.

Wysłane z mojego SM-G531F przy użyciu Tapatalka
  • 0

#15 rekebukus

rekebukus
  • Forumowicz
  • 102 postów
  • Skąd:UK Luton
  • Silnik:2.4
  • Wersja:EX
  • KM:204
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:32, 26.02.2019

Według jednego mechanika świece i cewki są w porządku. Świece są Denso specjalnie dedykowane pod gaz przez producenta. Czujniki wpołożenia wałka, nie jest pewien ale żadnego błedu nie pokazują. Ale zauwazył dziś że auto na gazie pracuje idealnie i nie ma żadnych ,,missfire'' na 4 cylindrach. Stale jest 0 oraz obroty nie falują. Silnik dziala sprawnie.
A wystatczy ze przelaczy na benzynę to wysypuja sie na wszystkich 4 cylindrach te zagubione zapłony. Obroty falują i silnik chodzi nie równo.

Użytkownik rekebukus edytował ten post 20:35, 26.02.2019

  • 1





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, obroty

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq