Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Błąd VSA, ABS - oporny przypadek

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
9 odpowiedzi w tym temacie

#1 Czaku85

Czaku85
  • Forumowicz
  • 43 postów
  • Skąd:Slough
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:57, 15.02.2019

Honda accord VII 2.2 Diesel.
Jestem po wymiane zapieczonego przedniego lewego tłoczka zacisków, standardowo odpowietrzylem ukald (wystarczyło tylko od strony gdzie uklad byl otwierany).
W dniu po wymiane zrobiłem pare kilometrów wszystko bylo ok.
Kolejnego dnia podczas jazdy pojawił sie błąd VSA/ABS na desce rozdzielczej.
Próbowałem zdiagnozować i wykasowac blad tanim skanerem diagniostycznym, niestety nie znajduje błędów i nie kasuje ich.
Dzis bawilem sie w diagnostyke spinaczem, z tego co czytałem błędy VSA/ABS zostają w pamięci i trzeba je wykasowac.
Niestety jedyne kody które wyświetlily sie to stare błędy 23 (P0325 Ks Circuit Malfunction)
i 65 (65P0141 Secondary HO2S Heater Circuit Fault (Sensor 2))
Wiec przystąpiłem do kasowania błędów ABS zgodnie z zalaceniem postu wszystko idzie ok do ostaniego kroku kiedy po drugim pol sekudnowym naciśnięciu przycisku VSA po pojwawieniu sie lampki ABS oba wskazniki powinny zniknąć... Niestety oba nie znikaja, prubowlaem kilkanaście razy.
Blad na desce rozdzielczej albo jest od razu po odpaleniu zapłonu albo pojawia sie po chwili jazdy, czasami blad mimo ze jest juz obecny wyskakuje potwornie tak jak by znow sie pojawial na obwodzie

Dodam że poziom plunu hamulcowego jest ok ;) uzupełnialem na bieżąco podczas odpowietrzania

Co mi mozecie doradzic czy ktos z was mial taki problem czy nie pozostaje mi nic innego jak podjechać na warsztat i podpiąć Honde do profesjonalnego komputera diagnostycznego. Dodam jescze ze dwa razy mialem podobny problem ale podczas diagnostyki spinaczem wyskakiwal mi blad czujnika ABS i po wymiane wszystko bylo ok nawet bez kasowania błędów Tylko tym razem blad nie wyskakuje i sie nie da skasować i ewidentnie jest coś na rzeczy bo wyskakuje ponownie podczas jazdy.

Dziękuję za odpowiedzi
  • 0

#2 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 20:38, 15.02.2019

Błąd ABS kasuje się pedałem hamulca, błąd VSA kasuje się przyciskiem VSA. To dwa odrębne systemy, z tym że VSA wykorzystuje ABS. 
 
Czy podczas zwarcia 4 i 9 pinu lampka ABS zapala się, gaśnie, zapala i nie miga?
Wrzuć filmik pokazujący licznik podczas diagnostyki.  
Żaden profesjonalny komp nie jest potrzebny. 

  • 0

#3 Czaku85

Czaku85
  • Forumowicz
  • 43 postów
  • Skąd:Slough
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:37, 16.02.2019

Błąd ABS kasuje się pedałem hamulca, błąd VSA kasuje się przyciskiem VSA. To dwa odrębne systemy, z tym że VSA wykorzystuje ABS. 
 
Czy podczas zwarcia 4 i 9 pinu lampka ABS zapala się, gaśnie, zapala i nie miga?
Wrzuć filmik pokazujący licznik podczas diagnostyki.  
Żaden profesjonalny komp nie jest potrzebny.

Pawlik118 dziękuję za odpowiedź
Wrzucam filmiki :)

Filmiki beda z YouTube (inaczej sie nie dało)

Pierwszy filmik widoczne bledy po urochomieniu zapłonu

https://youtu.be/PZGcn11u2Yo


Drugi filmik pokazuje bledy pojawiające sie podczas diagnostyki spinaczem.

https://youtu.be/5X84qXym5W4


Udało mi sie za twoją rado wykasowac błąd ABS zgodnie z linkiem ze stronki, a po tym rowniez kasowanie VSA tez zakonczylo sie pomyslnie

Błedy zniknęły ale niestety po minucie jazdy testowej znów wyskakuja te same lampki ABS+VSA

Jestem w kropce błędy ABS, VSA nie wyskakuja podczas diagnostyki spinaczem (a powinny bo błędy ABS VSA zostaja zapisane w pamięci komputera) sa obecne zaraz po uruchomieniu zapłonu, da sie je usunąć tylko chwilowo po procedurze błędów kasowania ABS i VSA ale po chwili jazdy znów sie pojawiają

Dziękuję za odpowiedź :)
  • 0

#4 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 12:45, 16.02.2019

Masz błąd ABS 23 i 65, sprawdź który z nich zostaje po kasowaU i przejechaniu kilkuset metrów. Trzeba sprawdzić co to za błędy, w pierwszym swoim poście napisałeś błędy silnika A nie abs. 23 to chyba czujnik ktoregos koła

Użytkownik pawlik118 edytował ten post 12:45, 16.02.2019

  • 0

#5 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6024 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 13:11, 16.02.2019

 

Błąd ABS kasuje się pedałem hamulca, błąd VSA kasuje się przyciskiem VSA. To dwa odrębne systemy, z tym że VSA wykorzystuje ABS. 
 
Czy podczas zwarcia 4 i 9 pinu lampka ABS zapala się, gaśnie, zapala i nie miga?
Wrzuć filmik pokazujący licznik podczas diagnostyki.  
Żaden profesjonalny komp nie jest potrzebny. 

 

 

 

Pedał hamulca to kasuje cały układ ABS łącznie z VSA.

Przycisk VSA robi kalibracje neutralnego położenia VSA po skasowaniu ABS własnie, bo po resecie ABS/VSA to ustawienia giną, podobnie jak po podłączeniu innych niż HDS testerów diagnostycznych.

Było pisane już pisane wszystko kilkakrotnie. Najpierw reset błędów, potem kalibracja, następnie ponowny odczyt błędów po kilku kilometrach.

Znajdziesz wszystko na forum jak poprawnie dokonać resetu błędów oraz kalibracji.

 

 

 

 

DTC:23:

 

Usuwanie usterek wg DTC: 21, 22, 23, 24

 

DTC 21, 22, 23, 24:   Impulsator magnetyczny

 

 

1. Za pomocą HDS skasować kody DTC.

 

 

2. Odłączyć HDS od 16-stykowego złącza DLC.

 

 

3. Przeprowadzić jazdę próbną z prędkością 30 km/h lub większą.

Czy zapala się kontrolka ABS i wskazywany jest kod DTC 21, 22, 23 i/lub 24?

 

TAK - Przejść do  4.

 

NIE - System obecnie jest sprawny.n

 

 

4. Sprawdzić odpowiedni czujnik koła (patrz tabela).

 

DTC

Odpowiedni czujnik koła

 

21  Prawy przedni 

22  Lewy przedni 

23  Prawy tylny 

24  Lewy tylny 

 

Czy czujnik i impulsator są sprawne?

 

TAK - Sprawdzić, czy są luźne styki w złączce 47-stykowej modułu sterującego VSA. W razie potrzeby wymienić modulator - moduł sterujący VSA na sprawdzony w działaniu i ponownie sprawdzić.n

 

NIE - Wymienić impulsator magnetyczny.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

DTC:65

 

Usuwanie usterek wg DTC: 65

 

DTC 65:   Poziom płynu hamulcowego

 

 

1. Sprawdzić poziom płynu hamulcowego.

Czy poziom jest prawidłowy?

 

TAK - Przejść do  2.

 

NIE - Uzupełnić płyn hamulcowy i sprawdzić ponownie.n

 

 

2. Sprawdzić, czy nie ma zwarcia w przewodzie GRN/RED między modułem sterującym zestawem wskaźników a czujnikiem poziomu płynu hamulcowego. Jeśli jest dobry, sprawdzić czujnik poziomu płynu hamulcowego.

Czy czujnik jest sprawny?

 

TAK - Usunąć usterkę modułu sterującego zestawem wskaźników.n

 

NIE - Wymienić  czujnik poziomu płynu hamulcowego


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#6 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 13:37, 16.02.2019

Ślepak dziękuję za doprecyzowanie.
  • 0

#7 Czaku85

Czaku85
  • Forumowicz
  • 43 postów
  • Skąd:Slough
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:30, 16.02.2019

Dziękuję Panowie to moze byc wlasnie blad 65 związany z poziomem płynu hamulcowego, podczas odpowietrzania nie dopatrzylem i poziom płynu spadl poniżej minimalnego poziomu (czujnika) automatycznie włączyla sie kontrolka ABS + VSA którą zgasla po dolaniu plynu hamulcowego. Niestety na drugi dzień blad znow sie pojawił(poziom płynu ok) więc podejrzewam ze to moze byc cos związane z tym tematem. Spróbuję zresetować potem skalibrowac ABS VSA i wykorzystać okres kiedy blad nie pojawia obnize poziom płynu hamulcowego do minimum zeby sprawdzić czy czujnik jest ok.
  • 0

#8 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6024 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 00:12, 17.02.2019

Kiedy błąd się pojawi odczytaj za pomocą spinacza jaki to błąd.

Zapewne 65 się już nie pojawi, a zostanie błąd DTC:23


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#9 Czaku85

Czaku85
  • Forumowicz
  • 43 postów
  • Skąd:Slough
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:30, 18.02.2019

Tak jak pisaliście został tylko błąd 23.
Czy to jest ten nieszczęsny czujnik ABS?
Którego trzeba rozwiercac jeśli jest zapieczony?

https://allegro.pl/o...2003-7539056561

Dziękuję za odpowiedź panowie :)
  • 0

#10 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6024 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 22:02, 18.02.2019

Jakieś 10% szansy daje że wyjdzie bez rozwiercania  :diabelgrin:

Polecam do tego zdjąć piastę żeby pierścienia nie uszkodzić...  bo jak za daleko wjedzie wiertło to dalej będą błędy ABS tylko że inne  :diabelfaja:  :diabelfaja:  Do tego całe "wióry" wlecą do środka... Idąc na skróty potem finalnie i tak będzie piasta ściągana... 

 

Przy okazji polecam sprawdzić stan piasty, warto pomyśleć nad wymianą jak tego nie robiłeś, uprzedzające pytanie następne:

 

SNR/NTN R174.62

 

Link:

 

https://allegro.pl/o...l-cm-5023010901


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq