Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Kilka kodów błędów

VI #F20B6 #błędy

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
26 odpowiedzi w tym temacie

#1 roolf

roolf
  • Forumowicz
  • 59 postów
  • Skąd:Gorzów Wlkp.
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 17:56, 15.02.2019

Witam Pany i Panewki :)
Od jakiegoś czasu posiadam zacne wozidło Acco 6 z silnikiem F20B6 na podtlenku LPG... z małymi mankamentami i małymi bolączkami  w postaci błędów.... Więc szukam wskazówek jak zrobić by tych błędów nie było ;)

 

P1382 Variable Cam Timing Solenoid #1 Circuit Malfunction - Usterka obwodu synchronizacji rozrządu 1. krzywki... Gdzie zlokalizować czujnik wałka rozrządu?? od góry z boku go nie ma.

 

P1259 Immobilizer To PCM Signal Error - immobilizer błąd sygnału pcm.... Imo pada?? czy jak, bo fura odpala. Lub wywala błąd, bo leżały kluczyki na siedzeniu przed odpaleniem.

 

P1166??

 

P1167 Invalid Test, Throttle Not Depressed - Nieprawidłowy test, przepustnica nie jest wciśnięta... Przepustnica czy silniczek krokowy uwala??

 

P0141 02 Sensor Heater Circuit Malfunction (bank1 sensor2) – Sonda nr2 - 02 Awaria obwodu grzałki czujnika (czujnik 2 banku1) - Sonda nr2...  Sondy fizycznie brak za katem (obudową katalizatora, niech będzie) poprzedni właściciel ją wywalił, więc ten błąd znam.

 

P0300 Random Multiple Cylinder Misfire DetectedWypadanie zapłonu

 

P0301 Cylinder 1 Misfire Detected - Przerwa w zapłonie cylinder 1

 

P0303 Cylinder 3 Misfire Detected - Przerwa w zapłonie cylinder 3

 

P1399 Glow Plug Circuit High Side, High Input - Obwód świecy żarowej??

 

Co jeszcze... świece, kable WN i dwa aparaty zapłonowe wsadzone (odnośnie wypadania zapłonu).


  • 0

#2 Krzysiek15255

Krzysiek15255
  • Forumowicz
  • 94 postów
  • Skąd:Krzyżówki
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1998
  • Nadwozie:Coupe CG4
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 18:13, 15.02.2019

Ściągasz sobie manual i za pomocą opcji szukaj sprawdzasz jak rozwiązać dany problem. :)
  • 0

#3 roolf

roolf
  • Forumowicz
  • 59 postów
  • Skąd:Gorzów Wlkp.
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 19:02, 15.02.2019

Krzysiek15255

Serwis manual już mam, ale po Anielsku :/
No chyba że jest jeszcze w PL to było by zacnie :)


  • 0

#4 Krzysiek15255

Krzysiek15255
  • Forumowicz
  • 94 postów
  • Skąd:Krzyżówki
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1998
  • Nadwozie:Coupe CG4
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 19:28, 15.02.2019

W dobie Internetu i tłumaczy wystarczy przekopiować i już wszystko po polsku jest. Także czas przyswoić angielski i korzystać z dobrodziejstw manuala
:)
  • 0

#5 roolf

roolf
  • Forumowicz
  • 59 postów
  • Skąd:Gorzów Wlkp.
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 19:52, 15.02.2019

Taaaa translator wujcia Google... nadaje się czasami... no :D
A tak to choliwa za leniwy jestem na naukę Angelskego :P łoo
 

EDIT:
 

P1382 Variable Cam Timing Solenoid #1 Circuit Malfunction

Czujnik, a w zasadzie są to dwa czujniki umieszczone za kołem pasowym od wału. Dobrze zlokalizowałem??


Użytkownik roolf edytował ten post 22:35, 15.02.2019

  • 0

#6 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8876 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 19:47, 03.03.2019

Weź na początek spinacz w rękę i nagraj kody błędów ECU po spinaczu bo jakoś w niektóre z zamieszczonych jakoś słabo wierzę.


  • 0

#7 roolf

roolf
  • Forumowicz
  • 59 postów
  • Skąd:Gorzów Wlkp.
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 00:45, 11.04.2019

przemkowal
Na co spinacz?? Kody ściągałem przez interface OBD2 dokładniej mam ELM327. Które kody błędu są ni jakie?? ;) 

  • 0

#8 slawex9

slawex9
  • Forumowicz
  • 930 postów
  • Skąd:Złoczew/Łódź/Wieluń
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 17:30, 11.04.2019

P0300 Random Multiple Cylinder Misfire Detected – Wypadanie zapłonu
P0301 Cylinder 1 Misfire Detected - Przerwa w zapłonie cylinder 1
P0303 Cylinder 3 Misfire Detected - Przerwa w zapłonie cylinder 3
P1399 Glow Plug Circuit High Side, High Input - Obwód świecy żarowej??

To wszystko to masz problem z zapłonem wraz z błędem p1399.
Aparat najlepiej na podmiankę, świece, przewody WN.
Temat P1399 już kiedyś się przewinął i tu zacytuje wolka:
 

Przewod wysokiego napięcia (*cenzura*owe boscha) z*cenzura*y byl. Założyłem jakies używane oem;-)



P0141 02 Sensor Heater Circuit Malfunction (bank1 sensor2) – Sonda nr2 - 02 Awaria obwodu grzałki czujnika (czujnik 2 banku1) - Sonda nr2... Sondy fizycznie brak za katem (obudową katalizatora, niech będzie) poprzedni właściciel ją wywalił, więc ten błąd znam.
 
Jak masz wycięty kat z sonda bez emulatorów itp. to się nie dziwie plus przyczynia się to do p1399. W innych rocznikach h często ten błąd jest kojarzony z EGR.

P1166 sonda..


P1167 Invalid Test, Throttle Not Depressed - Nieprawidłowy test, przepustnica nie jest wciśnięta... Przepustnica czy silniczek krokowy uwala??

Na wstępie przepustnica do czyszczenia  później idziesz w "krokowego" a później w czujnik położenia przepustnicy.

 

 

ogólnie z tego co widzę to wszystko raczej u ciebie będzie miało naturę elektryczną, i pokuszę tu o zbojkotowanie wycinania sondy i kata przez jakiegoś mirasa mechaniora.. Bo prawdopodobnie ten batalion błędów to zapoczątkowało.


Użytkownik slawex9 edytował ten post 17:41, 11.04.2019

  • 0

#9 roolf

roolf
  • Forumowicz
  • 59 postów
  • Skąd:Gorzów Wlkp.
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 18:36, 11.04.2019

slawex9

Też się mi wydaje że wywalenie sondy za katem plus ta chyba "Chińska" na kolektorze wydechowym zapoczątkowały bałagan. Tylko że szukać tych dwóch sond, czy 2 emulatory wsadzić ??

Wymieniłem świece na nowe, 2x kable WN w tym OEM, cały aparat zapłonowy (palec i kopuła nie wypalone) z angola, tam banglał. A u mnie nadal zapłon ucieka... Może jeszcze jak wymienię czujnik położenia wałka rozrządu to coś poprawi i P1382 zniknie.

Przepustnica była w zasadzie dwa razy czyszczona, plus silniczek krokowy. Zostaje TPS. Więc kupno sprawnej nowej używanej przepustnicy zostaje.

EGR zaślepiony prze z kogoś tam kiedyś tam.


  • 0

#10 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8876 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 20:21, 11.04.2019

przemkowal
Na co spinacz?? Kody ściągałem przez interface OBD2 dokładniej mam ELM327. Które kody błędu są ni jakie?? ;) 

Jak chcesz żeby ktoś dostał powiadomienie to użyj po prostu opcji cytuj. 

Po spinaczu masz kody które w przypadku VI gen są wg mnie bardziej zrozumiałe. Np ten błąd świec żarowych w benzynie :P

Co do błędu EGR to będzie walić błędem bo inaczej się nie da jak masz 2 sondy.

Co do sondy za katem - jeśli padł kat to wymiana samej sondy nic nie da - emulator albo nowy kat potrzebny,

A co do świec - jakie zakładałeś?


  • 0

#11 roolf

roolf
  • Forumowicz
  • 59 postów
  • Skąd:Gorzów Wlkp.
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:58, 11.04.2019

Na tą chwilę Acco nie jeździ i jest odłączona bateria. Więc spinaczem błędów nie wywołam...
Co do kata (raczej to atrapa by przegląd przechodził, tak mi się wydaje) będę zrzucał wydech to się okaże czy jest. Gorzej z przednią sondą lamda, bo niby musi być??
Świece wrzucałem nowe DENSO PKJ.... NGK r(??)... jakieś BERU.... obecnie są BOSCHa 4biegunowe. Na wszystkich zapłon wywala, więc raczej nie ich wina.


  • 0

#12 gons

gons
  • Forumowicz
  • 691 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Executive+
  • KM:142
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 49
Super

Napisano 22:19, 11.04.2019

P0141: druga sonda, lub jak już napisałeś, jej brak :D
P1399: kod tymczasowy - wypadanie zapłonu
P030X: X numer cylindra na którym wypada zapłon (czyli na 4 niby nie wypada zapłon stale, dlatego masz P1399 :D )
P1166: elektryka sondy nr 1
P1167: grzałka sondy nr 1
P1259: przełącznik ciśnieniowy VTEC / zawór VTEC (brak styku? :> ) ogarnij w pierwszej kolejności, bo może (ale nie musi :D ) powodować wypadanie zapłonu ;)
P1382: brak sygnału z czujnika położenia cylindra. tak jak powyżej :D pierwsze do sprawdzenia i jest głównym podejrzanym podczas wypadania zapłonu ;)
Na początek sprawdź masy pod maską, czy któraś Ci nie pękła w pół  :zoltek: następnie połączenia czujników, które mają błędy ;) reset kompa i dopiero wtedy układ zapłonowy, czy iskra przeskakuje na świecy (na powietrzu po wykręceniu - druga osoba kręci, a ty obserwujesz).
Do tej listy dopisz kontrolę luzu zaworowego (jak nie była robiona), czy wtryskiwacze klikają (osobno sprawdzić na słuch), sprawdzenie kompresji miernikiem (jak jest iskra i wtryski działają), ciśnienie paliwa (z gaśnicą, jak nie masz miernika  :diabelsmiech: ) i jakość paliwa na koniec ;) ****owe paliwo może powodować wypadanie zapłonu.
 
No i nie polecam sugerować się kodami DTC z googla, bo można się przejechać i wymieniać w kółko nie to co trzeba  :diabelzadowol:

  • 0

#13 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 23:21, 11.04.2019

Zadna honda nie pracuje na swiecach boscha ani beru poprawnie - skad wogole pomysla na takie swiece...
Wypadanie zaplonow to kable, zawory do regulacji, albo glowica do regeneracji
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#14 roolf

roolf
  • Forumowicz
  • 59 postów
  • Skąd:Gorzów Wlkp.
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 01:03, 12.04.2019

 

P0141: druga sonda, lub jak już napisałeś, jej brak :D
P1399: kod tymczasowy - wypadanie zapłonu
P030X: X numer cylindra na którym wypada zapłon (czyli na 4 niby nie wypada zapłon stale, dlatego masz P1399 :D )
P1166: elektryka sondy nr 1
P1167: grzałka sondy nr 1
P1259: przełącznik ciśnieniowy VTEC / zawór VTEC (brak styku? :> ) ogarnij w pierwszej kolejności, bo może (ale nie musi :D ) powodować wypadanie zapłonu ;)
P1382: brak sygnału z czujnika położenia cylindra. tak jak powyżej :D pierwsze do sprawdzenia i jest głównym podejrzanym podczas wypadania zapłonu ;)
Na początek sprawdź masy pod maską, czy któraś Ci nie pękła w pół  :zoltek: następnie połączenia czujników, które mają błędy ;) reset kompa i dopiero wtedy układ zapłonowy, czy iskra przeskakuje na świecy (na powietrzu po wykręceniu - druga osoba kręci, a ty obserwujesz).
Do tej listy dopisz kontrolę luzu zaworowego (jak nie była robiona), czy wtryskiwacze klikają (osobno sprawdzić na słuch), sprawdzenie kompresji miernikiem (jak jest iskra i wtryski działają), ciśnienie paliwa (z gaśnicą, jak nie masz miernika  :diabelsmiech: ) i jakość paliwa na koniec ;) ****owe paliwo może powodować wypadanie zapłonu.
 
No i nie polecam sugerować się kodami DTC z googla, bo można się przejechać i wymieniać w kółko nie to co trzeba  :diabelzadowol:

 

Sondy lamda muszę ogarnąć, na tył emulator (może i gdzieś jest od niej w samochodzie skitrany). Gorzej z tą pierwszą będzie :/
Kod P1259 - przełącznik ciśnienia VTEC. Sam zrobiłem, wymieniałem cały zawór i po prostu kostki nie wpiąłem :D zorientowałem się po jakimś czasie... no zdaża się ;)
P1382 - brak sygnału z czujnika położenia cylindra. Ten błąd wiem od poprzedniego właściciela że był, mechanik kazał mu czujnik wymienić. To ten podwójny za kołem pasowym?? Mam go zakupionego...
Masy sprawdzane i poprawiane, czy wszystkie?? może jakąś pominąłem ;). Nie sprawdzałem kostek od czujników, fakt... Zaś skakanie iskry w powietrzu, muszę zwerbować żołnierza bo samemu uwno da się sprawdzić.
Zawory oczywiście że były regulowane!! Wtryskiwacze benzyny działają, (zapłon ucieka zarówno na BP jak i na LPG). Kompresja na cylindrach jest, po 13barów (poprzedni właściciel samochodu w warsztacie robił gdy wywaliło P1382, mam dokument).
Powiem tak, odpala ładnie, zawory nie klepią i jest cicho pod maską. Tankuje paliwo na BP lub Orlenie, choć powiem że wolę LPG z NEO (mają lepszy gaz) :D
 

 

Zadna honda nie pracuje na swiecach boscha ani beru poprawnie - skad wogole pomysla na takie swiece...
Wypadanie zaplonow to kable, zawory do regulacji, albo glowica do regeneracji

Jóż mówię :) BERU były pod ręką, montowałem je do LagunyII mojej ex. To i z ciekawości i dla testu pierw je u siebie wsadziłem :D. Zaś BOSCHa świece mam z poprzedniego samochodu. Nie zdążyłem ich założyć, bo furę skasowałem na drzewie :D samo życie... Ale muszę powiedzieć że na BOSCHach lepiej odpala, może tylko to moje wrażenie.
Kable WN mam nowe Magneti Marelli, OEM kupione w serwisie HONDY. Zawory wyregulowane, głowica ma ciśnienie na zaworach. Silnik odpala ładnie.


  • 0

#15 gons

gons
  • Forumowicz
  • 691 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Executive+
  • KM:142
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 49
Super

Napisano 08:01, 12.04.2019

czujnik położenia cylindra jest wewnątrz aparatu zapłonowego od góry. jest w niego wbudowany, więc albo go doprowadzisz do ładu, albo podmiana całego aparatu zapłonowego na sprawny ;) świece Denso, albo NGK, tak jak już Seth napisał, a kable zamiast nowych, to wziął bym od Wolka używki (o ile takowe posiada :D ). ten drugi czujnik, który niepotrzebnie zakupiłeś, to czujnik położenia wału (prawdopodobnie) i nie ma takiej potrzeby, żeby go wymieniać przy tych błędach które podałeś  :zoltek:

jeżeli chodzi o sondę pierwszą, to jak masz starą wkręconą, ale uszkodzoną, to wystarczy zamiennik NGK zamontować. przełożyć wtyczkę ze starej do nowej i po robocie (zamiennik sprawdzony - działa i kosztuje około 100-150 zł). najprostszy do rozwiązania z Twoich problemów :D


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, #F20B6 #błędy

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq