Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Rura łącząca EGR z kolektorem

VIII EGR Kolektor łącznik

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
9 odpowiedzi w tym temacie

#1 MICHUP

MICHUP
  • Klubowicz
  • 32 postów
  • Skąd:WLKP
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Executive
  • KM:185
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:44, 06.02.2019

Witam. Dziasiaj moja Hania była u mechanika. Mechanik stwierdził, że doszło do pęknięcia rury i czeka mnie wymiana. Podobno jest to standard że w silniku 2.2 Dtec rury te przepalają sie w pewnym punkcie. Czy mieliście tez taki problem? I czy kwota 900 zł za sama wymianę nie jest przegięciem?


  • 0

#2 Wojto

Wojto
  • Klubowicz
  • 323 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Type S
  • KM:209
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 06:27, 07.02.2019

Tak, jest to typowy przypadek, na który sporadycznie była akcja serwisowa. Rurę kupisz taniej ale jest trochę zabawy z wymianą. Jak ktoś chce się bawić w spawanie (trochę problematyczne bo materiał cienki i pęka na zwojach) to mogę odsprzedać moją pękniętą...


  • 0

#3 jendrek.pzl

jendrek.pzl
  • Forumowicz
  • 69 postów
  • Skąd:Chełm Piaski
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:33, 07.02.2019

Nówka kosztuje około 700zł,używana  1/3 ceny.Zaślepić i tyle.Ja gdybym miał taki problem bym tak zrobił.Normy emisji spalin auto przejdzie bez problemu.


  • 0

#4 MICHUP

MICHUP
  • Klubowicz
  • 32 postów
  • Skąd:WLKP
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Executive
  • KM:185
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:04, 07.02.2019

Mnie bardziej martwi cena wymiany. Czy orientuje się ktoś czy to ta rura:

 

https://zapodaj.net/....jpg.html>1.jpg


Użytkownik MICHUP edytował ten post 10:04, 07.02.2019

  • 0

#5 _k2_

_k2_
  • Klubowicz
  • 70 postów
  • Skąd:Świętochłowice
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:11, 07.02.2019

Miałem podobny problem. 

Element wygląda jakoś tak jak zapodałeś.

Jeśli chodzi o koszt wymiany - to jest kłopotliwy. Ciężki dostęp od strony przegrody.


  • 0

Koszty napraw, części i paliwowe:

https://www.autocent...016/1999822316/


#6 Wojto

Wojto
  • Klubowicz
  • 323 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Type S
  • KM:209
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 11:42, 07.02.2019

To nie ta rura ze zdjęcia. Tutaj masz: https://haparts.pl/18725-rl0-g02.html

Użytkownik Wojto edytował ten post 11:43, 07.02.2019

  • 0

#7 MICHUP

MICHUP
  • Klubowicz
  • 32 postów
  • Skąd:WLKP
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Executive
  • KM:185
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:36, 07.02.2019

A orientuje się ktoś z czego jest zrobiona ta rura? Może da radę ja zespawać? 


  • 0

#8 Marcinsw

Marcinsw
  • Nowy
  • 17 postów
  • Skąd:Skierniewice
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:59, 07.02.2019

Ostatnio miałem ten problem. Uszkodzenia są najczęściej na harmonijce. U mnie była spawana ta rurka wiec się da.
  • 0

#9 mochnacki78

mochnacki78
  • Forumowicz
  • 26 postów
  • Skąd:Słupsk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Accord VIII CU1
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 01:38, 08.02.2019

Wyciąć i zaślepić, w seacie tdi tak zrobiłem, przegląd przechodził bez zarzutów i dostał trochę więcej wigoru. Trzeba było tylko zmodyfikować lekko układ podciśnienia.


  • 0

#10 Wojto

Wojto
  • Klubowicz
  • 323 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Type S
  • KM:209
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 07:43, 08.02.2019

Jeśli chodzi o spawanie to jest problematyczne, rurka jest cienka jak papier i oczywiście można pospawać ale bardzo doświadczony spawacz jak to zobaczył u mnie to powiedział, że nie da na taką robotę żadnej gwarancji. Gdyby jeszcze ta rurka była łatwo dostępna to ok, można się bawić, spawać, ewentualnie poprawiać itd itp. W sytuacji gdzie jej wymiana to kilka godzin pracy, rozsądne wydaje się założenie czegoś co jest pewne. Co do zaślepienia, tutaj bym nie ryzykował. Brak sprawnego egr (ogranicza tlenki azotu) jest bardziej uciążliwy niż brak dpf i też łatwiejszy do wykrycia przy badaniu spalin.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, EGR, Kolektor, łącznik

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq