Skocz do zawartości


RODO w HAKP

holenderska instalacja problem


Ten temat został zarchiwizowany. Oznacza to, że nie możesz dodać do niego odpowiedzi.
67 odpowiedzi w tym temacie

#16 Siwy

Siwy
  • Klubowicz
  • 3775 postów
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 18:08, 14.06.2009

No chyba że ta kreska oznacza 750???

Tak, ta kreska oznacza 750 obr/min.
Nie wiem jak w nowszych generacjach ale ja w starej instalacji holenderskiej nie miałem filtra lpg :shock:

Całe forum pozdrawia Cię FairFaX.


#17 Glinuś

Glinuś
  • Forumowicz
  • 3403 postów
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 19:06, 14.06.2009

Odpowiedź z forum:
Instalacja 3 gen , niech wyczyści rozdzielacz na dzień dobry :)
Na 4 zdjęciu to oznaczyłeś wtryski to rozdzielacz.Musisz pozdejmować wszystkie wężyki rozkręcić co się da i np.benzynką,albo preparatem do gaźników wszystko wyczyścić.Powinno się poprawić :ok

#18 Lechuuu

Lechuuu
  • Forumowicz
  • 20 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:18, 14.06.2009

OK... wielkie dzięki :-D Mam nadzieje że to pomoże i instalacji nie będę musiał wymieniać. We wtorek będę działać, dam znać czy pomogło. Jeszcze raz dzięki, wiszę dobre :piwko2:
Pozdro

[ Dodano: 2009-06-22, 17:42 ]
Dzisiaj byłem u pewnego gazownika który podjął się wyzwania i chciał ogarnąć moją instalacje :-D Podłączył instalację pod komputer, odpalił program i okazało się że jest niewłaściwa mieszanka gazu... za dużo gazu, za mało powietrza... Na benzynie jest wszystko ok... analizator spalin również wykazał że zawartość spalin na gazie jest niewłaściwa, na benzynie jest ok. Problem tkwi w tym że sonda lambda nie reguluje mieszanki na gazie... Ogólnie jestem z gościem w tym tygodniu umówiony, bo akurat nie miał wolnego kanału żeby dojść do sondy, ale tak właściwie to mógłbym posprawdzać sam napięcia... Macie jakieś sugestie?? Może uda mi się samemu rozwiązać problem... ? Jesli macie jakieś pomysły to podzielcie się... Swoją drogą to od tego sterownika AG idą dwa ucięte kable... chyba czarny i niebieski... muszę jakiś schemat tej instalacji dorwać...

#19 GATAME

GATAME
  • Nowy
  • 13 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 00:07, 06.08.2009

Też mam tą instalacje i trochę zdążyłem się o niej dowiedzieć.
Filtr jest w reduktorze na wejściu(odkręcasz miedzianą rurkę i później kolanko)
Jak zamontujesz nowy filtr to warto też spuścić gazolinę(olej,syf)z reduktora.
Robisz to przez odkręcenie śrubki na imbus 4 lub 5 który się znajduje na samym
dole reduktora.Oczywiście robisz to przy wyłączonym silniku :)
Filtr kupujesz tu:
http://www.shopgaz.p...oduct/c294.html

Znajdziesz tam też inne części, oprócz wtrysków membranowych(takie grzybki, które są zamontowane
od spodu do kolektora).Najczęściej właśnie padają te wtryski(tak naprawdę to powinny się nazywać jako zaworki membranowe) ponieważ ich zadaniem jest wyrównanie ciśnienia w czterech przewodach od rozdzielacza.Jeżeli w jednym z nich się zużyje
ta właśnie gumowa membrana to gaz jest podawany nieproporcjonalnie do cylindrów ,więcej gazu leci przez tą zużyta a mniej do pozostałych co powoduje falowanie obrotów,problem z uruchomieniem zimnego silnika na benzynie po zgaszeniu go na LPG lub bogatą mieszankę(jeśli wszystkie są zużyte) i gaśnięcie silnika. Jestem na tropie ich szukania i chyba znalazłem jakieś zamienniki od instalacji Koltec Necam EGI. Gościu sprzedaje je po 87zł za szt. ale nie daje gwarancji
że będzie pasować do AG.Wyglądają identycznie więc powinny pasować.Średnica otworu na dysze w wtryskiwaczu około
9,7mm.

http://allegro.pl/it...kiwacz_egi.html

Co do rozdzielacza to można go rozebrać na części pierwsze oprócz map sensora, który
w nim siedzi.Jak go rozebrałem to był cały czarny,umyłem wszystko w b.ekstrakcyjnej-uważać na oringi żeby ich nie pogubić !!

Co do komputera to jest on samo diagnostyczny, sam się uczy i nic w nim nie można ustawić (mapy ma wgrane na sztywno ustawione do danego modelu samochodu i silnika).Można jedynie sprawdzić parametry pracy czujników
podłączając się kabelkiem na RS232 (COM 1 w laptopie)
Wszystko co udało mi się znaleźć będzie w tej paczce:
http://rapidshare.co...AG_dgi.exe.html
HASŁO:
www.accordklubpolska.pl

Na naprawę lub diagnostykę jedziesz tu:
http://www.elpigaz.com/?p=/pl/4/index

Proponuje poczytać sobie ""Układy zasilania gazem propan-butan" by GOOGLE
Tam wszystko jest wyjaśnione co do działania instalacji LPG 3G

#20 Lechuuu

Lechuuu
  • Forumowicz
  • 20 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:59, 12.08.2009

GATAME, a jak się ona u Ciebie sprawuje? Moją ogarnął zakład w Gdyni, właśnie jeden z sieci Elpigazu... konkretny gościu i jak do tej pory jestem bardzo zadowolony... i jak na autko które grubo ponad 200 tys ma zrobione na gazie śmiga super...

#21 Michas

Michas
  • Forumowicz
  • 95 postów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:13, 15.09.2009

Mam również instalacje holenderską. Tak narazie bezproblemowo chodzi. Ale mam pyt czy ten przycisk gaz-benz na desce rozdzielczej jesli jest w pozycji srodkowej nie powinien przelaczac na gaz przy jakiejs wiekszej liczbie obrotów? Bo tego nie robi!
Only Honda :)

#22 jacant

jacant
  • Forumowicz
  • 14 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:16, 15.09.2009

moj tez w srdokowje nie przelacza, chociaz moglo by to wskazywac ze powinien.

#23 Michas

Michas
  • Forumowicz
  • 95 postów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:20, 15.09.2009

W civicu (fakt ze instalacja Polska) to na srodkowej pozycji przełączało mi przy 2.500tys na lpg i bylo good a ta holenderska cos nie chce! ;-)
Only Honda :)

#24 jacant

jacant
  • Forumowicz
  • 14 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:27, 15.09.2009

a butle z elektrozawaorem zmienales moze ?

#25 Michas

Michas
  • Forumowicz
  • 95 postów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:30, 15.09.2009

nic nie ruszalem...
Only Honda :)

#26 jacant

jacant
  • Forumowicz
  • 14 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:33, 15.09.2009

bo ja zmienialem caly tyl na poczatku i myslalem ze to moze przez to...ale jednak nie
zastanawialem sie kiedys czy nie ma tam jakiegos bezpiecznika albo przekaznika gdzies od automatycznego przelaczania na podstawie wartosci temperatury silnika..

#27 Lechuuu

Lechuuu
  • Forumowicz
  • 20 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:12, 19.09.2009

jacant,Michas, a jakie macie przełącznik??? Taki jak w tym temacie na pierwszej stronie, na fotce którą wstawiłem??? Jeśli tak, to na położeniu środkowym jak i górnym nie będzie się działo nic... przełącznik załącza tylko w pozycji dolnej, dwie pozostałe sekcje są nieaktywne i samochód działa tylko wtedy na benzynie... Natomiast mam do Ciebie pytanie... Twoja instalacja na zimnym silniku pali Ci tylko na benzynie pomimo że jest w pozycji gaz...? Dopiero po przejechaniu jakiegoś dystansu się przełączy na gaz...? U mnie się tak zrobiło... kiedyś tego nie było i zawsze mogłem na gazie odpalać... Jak to wygląda u Ciebie??

#28 jacant

jacant
  • Forumowicz
  • 14 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:45, 19.09.2009

przelacznik mam taki sam
gdy mam przelaczone na "gaz" to wtedy od razu po odpalenie na benzynie slychac cykniecie od elektrozaworu gazu i idzie na gazie, jednak jesli jest auto zimne to wtedy zgasnie, a jak nie zgasnie to slabo obroty trzyma

PS nie mam sekwencji tylko 2 gen

#29 Lechuuu

Lechuuu
  • Forumowicz
  • 20 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:39, 19.09.2009

No właśnie, u mnie nie ma tego cyknięcia elektrozaworu i odpala na benzynie... dopiero po przejechaniu jakiegoś dystansu... (1-5 km) przełącza wtedy się na gaz. Teraz już wiem że jest to zachowanie niewłaściwe, bo prędzej można było odpalić na gazie... zresztą Ty nie masz takiego problemu. Dobrze że na razie przełącza, gorzej będzie jak nie przełączy (już raz miałem przypadek że dopiero po 10 km przełączył) :mrgreen:

#30 Michas

Michas
  • Forumowicz
  • 95 postów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 12:27, 20.09.2009

Mnie najbardziej denerwuje w tej instalacji ze jak zgaszę silnik na gazie to ciezko mi honda odpala (jakies 3sek musze trzymac rozrusznik by odpalila. nawet jak przelacze przelacznik na benz.) A na benzynie jak zgasze to odpali pieknie od pierwszego cykniecia. W civicu jak zgasilem na gazie to sam sie przestawial na benz i dopiero przy 2.5tys obrotow wlaczal sie gaz. No ale nic juz pewnie sie nie da zrobic. Pozostaje przyzwyczaić sie i pamietac przed wyłączeniem silnika kliknac na benz by normalnie odpalila. ;-)
Only Honda :)




IPB Skin By Virteq