Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Ciężko wchodzące biegi przy zapalonym silniku. Zgaszony jak w masło

V biegi sprzęgło

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
8 odpowiedzi w tym temacie

#1 AeroJazz

AeroJazz
  • Nowy
  • 4 postów
  • Skąd:Mrągowo
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Aerodeck
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1995
  • Nadwozie:CE2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:11, 04.02.2019

Czołem,

przy zapalonym silniku biegi wchodzą jak czołg. Muszę pchać na maksa drążek, żeby coś wskoczyło. Na zgaszonym bez użycia sprzęgła wszystko luz. Sprzęgło bierze przy samym dole na bardzo krótkim odcinku. W okolicy linki w kabinie pojawił się olej. Nic nie wyje, ale przy wciśnięciu biegu słychać duży klekot. Czy to skończyło się sprzęgło?? Nadmienię, że dziś trochę kopałem sprzęgłem, bo utknąłem w małej zaspie i chciałem się rozbujać. 

Przebieg 370 000

1995 Aerodeck 2.0 136KM z LPG drugiej generacji

 Dajcie jakiś pomysł i przyczynę. Dzięki! 


  • 0

#2 Brytan91

Brytan91
  • Forumowicz
  • 451 postów
  • Skąd:Tomaszów Maz.
  • Silnik:Z18
  • Wersja:Edition Plus
  • KM:140
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Vectra C Liftback
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 06:50, 05.02.2019

Sprzęgło w Vgen jest hydrauliczne nie na linke, jeśli pojawił się olej to pompa sprzęgła do wymiany. Co do "klekotu" może łożysko oporowe. Tak czy inaczej skrzynia prawdopodobnie do zdjęcia w celu sprawdzenia sprzęgła 


  • 0

#3 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 7386 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 69
Super

Napisano 08:10, 05.02.2019

dokładnie tak jak pisze Brytan91 pompa do wymiany na początek ale klekotanie to już pasuje skrzynie zrzucić.

Co do pompy to nie kupuj TRW bo u mnie pierwsza poległa po 2 latach i ok 40kkm a druga właśnie kończy żywot po pół roku i ok 10kkm


  • 0

Zanim zadasz m pytanie na PW w  sprawie giełdy  przeczytaj dokładnie regulamin tego działu.


#4 AeroJazz

AeroJazz
  • Nowy
  • 4 postów
  • Skąd:Mrągowo
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Aerodeck
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1995
  • Nadwozie:CE2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:05, 06.02.2019

Dzięki chłopaki, sprawdzę to na dniach i dam znać co dalej. A powiedzcie mi proszę, czy to może być jednak "tylko" samo sprzęgło? 

I czy taka pompa do wymiany przejdzie? :

https://allegro.pl/o...deck-7438832755

 

Zapomniałem jeszcze dodać, że pedał sprzęgła prawie nie odskakuje do tyłu, a jak podnoszę go nogą, to idzie 20cm do góry na kompletnym luzie.


Użytkownik AeroJazz edytował ten post 12:09, 06.02.2019

  • 0

#5 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 7386 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 69
Super

Napisano 21:53, 06.02.2019

Pompa jak najbardziej przejdzie i jej wymiana to powiedzmy godzina w aero. Resistor box wylatuje i masz całkiem dużo miejsca.

Skoro pedał Ci nie odbija to masz w ogóle płyn w zbiorniczku?


  • 0

Zanim zadasz m pytanie na PW w  sprawie giełdy  przeczytaj dokładnie regulamin tego działu.


#6 AeroJazz

AeroJazz
  • Nowy
  • 4 postów
  • Skąd:Mrągowo
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Aerodeck
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1995
  • Nadwozie:CE2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:47, 10.03.2019

Wymieniłem pompę sprzęgła oraz części wysprzęglika i wszystko wróciło do normy. Zapomniałem dać znać. Dzięki chłopaki za pomoc!!! 


  • 0

#7 Mayk71

Mayk71
  • Nowy
  • 1 postów
  • Skąd:Wroclaw
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Cl7
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:JHMCL75204C2001Xx
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:16, 01.04.2019

Witam forumowiczów. Mam podobny problem z moim acco 2003. Przy zgaszonym silniku biegi wchodzą płynnie natomiast po odpaleniu trzeba wysprzeglać kilkukrotnie i to czasem bez sukcesu. Pedał sprzęgła nie wpada i odbija normalnie podobnie jak pedał hamulca, płyn w zbiorniku pełny, żadnych widocznych wycieków. Dodam że ciężko wchodzą wszystkie biegi a wsteczny już przed tą usterką trzeba było wysprzęglac dwa razy. Sprzęgło chwyta mniej więcej w polowie przy wbijanych biegach nic nie zgrzyta. Wiem że może być to zapowietrzony układ, konczące sie sprzęgo albo problem z wysprzęglikiem lub zerwanie łapy mocującej. Co do zapowietrzonego układu to wydaje mi sie że problem pojawiłby się zaraz po wymianie klocków i tarcz z tyłu co robiłem jakieś dwa tygodnie temu a nie po przeje haniu 600 km. Ktoś ma jakiś pomysl od czego zacząc diagnostyke ??

Użytkownik Mayk71 edytował ten post 15:27, 01.04.2019

  • 0

#8 mlodyolek

mlodyolek
  • Klubowicz
  • 512 postów
  • Skąd:Wołomin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 15:25, 01.04.2019

Obstawiam pęknięte mocowanie pedalu sprzęgła lub uszkodzenie pompy sprzęgła, ew zapowietrzony uklad
  • 0

#9 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 7386 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 69
Super

Napisano 16:50, 01.04.2019

Od tego czy aby na pewno sprawdzasz płyn w dobrym zbiorniczku. A to dlatego że łączysz wymianę klocków ze sprzęgłem.


Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka
  • 0

Zanim zadasz m pytanie na PW w  sprawie giełdy  przeczytaj dokładnie regulamin tego działu.






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: V, biegi, sprzęgło

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq