Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

2.2 i-dtec demontaż i uszczelki turbiny

VIII turbo turbina uszczelki demontaż sprzwdzenie

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
5 odpowiedzi w tym temacie

#1 Oggo

Oggo
  • Forumowicz
  • 36 postów
  • Skąd:Uk
  • Silnik:2.2
  • Wersja:EX-GT
  • KM:174
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:27, 02.02.2019

Witam wszystkich

Ostatnimi czasy zauważyłem spore dymienie auta przy odpaleniu czego wczesniej nie było. I moje myśli skierowały się na turbo, gdzie już wcześniej (wymieniając intercooler) zauważyłem wilgotny/mokry w oleju. I mianowicie:

Chciałbym zapytać czy ktoś z was samemu wymontowywał/ czyscił turbo bo chodzi mi głównie o odkręcenie kolanka od wlotu powietrza w celu weryfikacji luzów, o ile się zorientowałem jest tam uszczelka i kilka przewodów  i pytanie do was czy przed demontażem tego kolanka muszę zaopatrzyć się w drugą, czy stara jeszcze się nada, to samo tyczy sie do pozostałych gdybym chciał zdemontować całą turbinkę?

Pozdrawiam


  • 0

#2 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6020 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 20:06, 03.02.2019

Skąd pomysł że auto dymi z powodu turbiny???? Był robiony w ogóle test przelewowy wtrysków itp rzeczy? 

 

Gdy turbina będzie do regeneracji i przepuszcza olej, a na to wskazują np. spore ilości oleju w IC, to żadne jej czyszczenie itp.nie pomorze...

Jeśli zauważasz znaczące ubytki oleju i go sporo dolewasz na 10 tyś kilometrów, a z IC wylało się dużooo oleju, a nie tylko wszystko było zawilgocone, to wtedy porządna regeneracja turbiny, w innym przypadku zajął bym się wtryskami, szczelnością dolotu itp rzeczy.

 

Poza tym wszystkie uszczelki od turbo czy kolektora są wielowarstwowe, także jednokrotnego użytku.

 

Wszystkie potrzebne nr części znajdziesz tutaj:

http://japancars.ru/...e=catalog/honda


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#3 Oggo

Oggo
  • Forumowicz
  • 36 postów
  • Skąd:Uk
  • Silnik:2.2
  • Wersja:EX-GT
  • KM:174
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:19, 03.02.2019

W sumie pomysł stąd że wygląda to jak by gdzieś zgromadził się olej który zostaje przepalony podczas odpalenia, bo poźniej jest już czysto.

 

Ja nie sugerowałem że czyszczenie tu pomoże tylko jak sprawa wygląda podczas demontażu, ale dzieki za info co do IC i uszczelek


  • 0

#4 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6020 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 21:49, 03.02.2019

To odpowiedz sobie na pytania które zadałem w poście wyżej...  "iIe oleju znika na 10 tyś kilometrów?"

Wtedy będziesz wiedział czy jest sens turbinę w ogóle ruszać, czy zająć się wtryskami.

Przypomnę tylko że wchodzi 6 litrów oleju, gdy tylko auto nie będzie IDEALNIE w poziomie to na bagnecie wyjdą cuda...

Jeśli znika ci 200 ml na 10 tyś to nie ma co sobie czymkolwiek głowy zawracać.

 

Do tego masz auto po programie....


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#5 Mika11

Mika11
  • Forumowicz
  • 140 postów
  • Skąd:Wiena
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:175KM 400Nm
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 22:21, 03.02.2019

Zamiast dłubać w silniku na grubo, kup sobie kabelek pod HDS. Wydasz 20 $ na aliexpres, ale sprawdzisz nim sprawność turbiny, wtrysków i co tam sobie jeszcze zażyczysz.

Na tym forum jest prawie wszystko  Warsztat/Diagnostyka/Techniczne.


  • 0

#6 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6020 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 22:49, 03.02.2019

Otóż to:P Tylko że kopci. No ale to wyjdzie na korekcjach wtrysków. 

 

 

Do tego pamiętaj że auto jest po programie, tam pewnie nominalnych wartości 1.5 bara dmuchania turbo nie będzie:P 

Znając podobne tematy co do n22 okaże się że silnik SPALA ogromne ilości oleju, czyli po 200 ml na 10 tyś :diabelgrin:  a przewody od IC lekko zawilgocone... 


Użytkownik ślepak edytował ten post 22:51, 03.02.2019

  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, turbo, turbina, uszczelki, demontaż, sprzwdzenie

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq